Czy donosicie na piratów drogowych?

Data: 2013-11-14 07:56:24
Autor: WW
Czy donosicie na piratów drogowych?
Witam

W przypadku łamania prawa przez radiowozy, sprawa oczywista, wysyłam.
Jednak w wypadku innych kierowców mam wątpliwości.
Z jednej strony pirat, ale z drugiej strony pomagać policji?  :-(

Pytam, bo nagrałem wyjątkowo niebezpieczne zachowanie pirata, wyprzedzanie na skrzyżowaniu, pasem do jazdy w przeciwnym kierunku i ominiecie o milimetry dwójki pieszych. Zastanawiam się, wysłać filmik do policji czy nie?

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik

Data: 2013-11-14 08:00:50
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail wuwu0@vp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Skoro zauważyłes coś takeigo, *zrobione z premedytacją*, to naprawde masz jakieś wątpliwości?

--
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2013-11-14 08:26:05
Autor: semi

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:l61s70$8tn$1node1.news.atman.pl...
[...]

Wysłać.
Następnym razem może rozjechać mnie lub Ciebie na pasach.
Zapodaj filmik i daj linka na grupę.

Data: 2013-11-14 08:31:00
Autor: Myjk
Czy donosicie na piratów drogowych?
Thu, 14 Nov 2013 07:56:24 +0100, WW
Z jednej strony pirat, ale z drugiej strony pomagać policji?  :-(

Dziwne stwierdzenie. Policji zrobi krzywdę jak w końcu coś źle wyliczy?

Też mam rejestrator i daleko mi do wysyłania nagrań na policję -- przez 2-3
lata nic takiego nie zrobiłem -- choć paru się w sumie kwalifikowało,
choćby ten: http://www.youtube.com/watch?v=ooLBFiQzaEs -- ale niewątpliwe,
że w końcu któryś tak wyraźnie podpadnie swoją głupotą, że skrupułów mieć
nie będę.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-14 10:41:37
Autor: J.F
Czy donosicie na piratĂłw drogowych?
UĹźytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości
Thu, 14 Nov 2013 07:56:24 +0100, WW
Z jednej strony pirat, ale z drugiej strony pomagać policji?  :-(

Dziwne stwierdzenie. Policji zrobi krzywdę jak w końcu coś źle wyliczy?

Policji jak policji - pomyslcie ze kiedys jakis emeryt pojedzie 50/50 i bedzie was nagrywal :-P

J.

Data: 2013-11-14 11:05:00
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.11.2013 10:41, J.F pisze:
[...]

I w czym problem?

Primo: sam jeżdżę w okolicy limitu.
Secundo: te kamerki nie są homologowane i nie są wiarygodne dla wyliczenia prędkości - chyba że przekroczenie było bardzo drastyczne (np. Kupalina jechał)

Data: 2013-11-14 11:26:30
Autor: tᴏ
Andrzej Lawa wrote:

Primo: sam jeżdżę w okolicy limitu. Secundo: te kamerki nie są
homologowane i nie są wiarygodne dla wyliczenia prędkości - chyba że
przekroczenie było bardzo drastyczne (np. Kupalina jechał)

Biorąc pod uwagę, że powozisz złomem (to nie Ty ostatnio pisałeś, że Ci nie dali przeglądu, bo siedzenie kierowcy się ruszało?), to jesteś bardziej niebezpieczni niż "piraci" w normalnych autach.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-11-14 12:02:10
Autor: radar
W dniu 2013-11-14 08:31, Myjk pisze:
Też mam rejestrator i daleko mi do wysyłania nagrań na policję -- przez 2-3

Możesz podać typ? Ładnie podaje prędkość...

--
radar

Data: 2013-11-14 12:53:33
Autor: Myjk
Czy donosicie na piratĂłw drogowych?
Thu, 14 Nov 2013 12:02:10 +0100, radar
Możesz podać typ? Ładnie podaje prędkość...

eeyelog ma tylko jeden typ, bo antena GPS jest ew. dodatkiem do
podstawowego typu. Jedyna różnica jest taka, że ta wersja którą widzisz
jest z obiektywem 120 stopni specjalnie na moje Ĺźyczenie tak wykonana --
fabrycznie mają "szkło" 140, które mocniej zniekształca i rozmazuje na
krawędziach. --
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-14 12:10:55
Autor: Jakub Witkowski
Czy donosicie na piratĂłw drogowych?
W dniu 2013-11-14 08:31, Myjk pisze:

nic takiego nie zrobiłem -- choć paru się w sumie kwalifikowało,
choćby ten: http://www.youtube.com/watch?v=ooLBFiQzaEs

Ten to jeszcze pół-lajcik, ot, takie ciemnopomarańczowe... ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2013-11-14 12:15:19
Autor: Myjk
Czy donosicie na piratĂłw drogowych?
Thu, 14 Nov 2013 12:10:55 +0100, Jakub Witkowski
Ten to jeszcze pół-lajcik, ot, takie ciemnopomarańczowe... ;)

No właśnie. Poza tym to wszystko wina drogi, strasznie tam dziurawa jest na
prawym pasie. Musiał się skupić na oszczędzaniu zawieszenia -- paczki na
pace i piesi to ch*j... ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-14 12:31:26
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail myjkel@nospam.op.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

choć paru się w sumie kwalifikowało,
choćby ten: http://www.youtube.com/watch?v=ooLBFiQzaEs

Wyglada, ze sie zagapił.
Mój strzał, tak lata lewo prawo bo robił w kabinie cos dziwnego typu szukanie listu przeowozowanego i po prostu swiatła nie zauwazył.
Proszenie sie o kłopoty.

--
Pozdrawia... Budzik
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

Data: 2013-11-14 13:48:42
Autor: Myjk
Czy donosicie na piratów drogowych?
Thu, 14 Nov 2013 12:31:26 +0000 (UTC), Budzik
Wyglada, ze sie zagapił.

No, ale przecież to nie pojazd ITD, to niech mu będzie wybaczone.

Mój strzał, tak lata lewo prawo bo robił w kabinie cos dziwnego typu szukanie listu przeowozowanego

Już lepiej nie strzelaj, bo się postrzelisz znowu w stopę.
Lata prawo lewo, bo prawy pas jest dziurawy.

i po prostu swiatła nie zauwazył.

Zwłaszcza, że tam nie ma świateł. Kierowcy obok hamują, widać to już dobre 100m wcześniej.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-14 14:00:49
Autor: Budzik
[...]

Kto tak uwaza? Napisalem poniżej ze to proszenie sie o kłopoty.
Ale jezeli chcesz, mozemy jeszcze kilka innych truizmów wrzucic, jak to niebezpiecznie jest przejezdzac na cerwonym swietle, zwłaszcza nieświadomie.

Mój strzał, tak lata lewo prawo bo robił w kabinie cos dziwnego typu szukanie listu przeowozowanego

Już lepiej nie strzelaj, bo się postrzelisz znowu w stopę.
Lata prawo lewo, bo prawy pas jest dziurawy.

Dlatego zaznaczyłem ze strzelam. Nie znam tego miejsca.
Natomiast zachowanie nie wydawało mi sie normalne dla omijania dziur.
Tak sie omija jedna dziure a jak jest wiecej, to przede wszystkim sie zwalnia.

i po prostu swiatła nie zauwazył.

Zwłaszcza, że tam nie ma świateł. Kierowcy obok hamują, widać to już dobre 100m wcześniej.

Hmmm....

--
Pozdrawia... Budzik
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

Data: 2013-11-14 20:10:45
Autor: Myjk
Czy donosicie na piratów drogowych?
Thu, 14 Nov 2013 14:00:49 +0000 (UTC), Budzik
[...]

Truizmem jest twierdzenie, że się zagapił czy też że jechał nieświadomie.
Kurier to w zasadzie kierowca zawodowy, jeĹşdzi tak duĹźo, Ĺźe to wszystko
powinien mieć w małym palcu.

[...]

To mamy zupełnie inne wizje, bo ja sobie nie mogę wyobrazić jak takie
gwałtowne ruchy można wykonywać przy szukaniu czegoś w kabinie dodatkowo
dociskając gaz.

i po prostu swiatła nie zauwazył.
Zwłaszcza, że tam nie ma świateł. Kierowcy obok hamują, widać to już dobre 100m wcześniej.
Hmmm....

Istotnie. ;P

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-14 19:26:43
Autor: Budzik
[...]

Kurier to w zasadzie kierowca zawodowy, jeździ tak dużo, że to wszystko
powinien mieć w małym palcu.

ROTFL
Jak rozumiesz słowo truizm?
to ze sie zagapił na pewno nim nie jest, bo równiez dobrze mogł zrobić to całkowicie celowo.

[...]

Bardzo prosto.
Jedzie i skoro sa dziury to koryguje ruchy samochodu na nierównościach a ze robi to pol okiem to robi to niezdarnie.

i po prostu swiatła nie zauwazył.
Zwłaszcza, że tam nie ma świateł. Kierowcy obok hamują, widać to już dobre 100m wcześniej.
Hmmm....

Istotnie. ;P

:) Juz sie przyznałem w innym poscie, ze mi sie te swiatła przysniły.

--
Pozdrawia... Budzik
Wątroba była cały dzień śledziona

Data: 2013-11-14 14:46:40
Autor: tck

Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:wrt1rnc59ue.dlgmyjk.org...
[...]

ufff.... ogladalem drugi raz zeby zauwazyc te swiatla i juz do okulisty mialem isc;)

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2013-11-14 19:17:48
Autor: jerzu
On Thu, 14 Nov 2013 13:48:42 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

Lata prawo lewo, bo prawy pas jest dziurawy.

Jakoś inni tam nie latają :) IMHO j.w. - jakieś poszukiwania papierów,
albo nieźle wyeksploatowane zawieszenie.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-11-15 09:18:31
Autor: Myjk
Czy donosicie na piratów drogowych?
Thu, 14 Nov 2013 19:17:48 +0100, jerzu
Jakoś inni tam nie latają :)

Nie latają tylko ci, którzy znają ten pas, nie śpieszy im się, względnie
nie dbają o koła/zawieszenie. Reszta jedzie zygzakiem, bo (głównie) od
tirolotów pozapadała się jezdnia i studzienki. Ogólnie większość tambylców
unika tego pasa na odcinku od 17 Stycznia do tego przejścia.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-15 00:51:58
Autor: tᴏ
Myjk wrote:

No, ale przecież to nie pojazd ITD, to niech mu będzie wybaczone.

No tak, bo ten co poucza innych, sam powinien być w danej dziedzinie wzorem. Od tego gościa raczej mandatu nie dostaniesz.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-11-14 16:53:28
Autor: J.F
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości
[...]

Czy dziury omijal ?
Swiatel tam nie ma ... czy ja tez juz slepy jestem ?

Proszenie sie o kłopoty.

Owszem.

J.

Data: 2013-11-14 18:32:54
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail jfox_xnospamx@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Swiatel tam nie ma ... czy ja tez juz slepy jestem ?

Nie, to ja :)
Pewnie zasugerowałem sie, ze wszyscy stoja + jakies czerwone swiatło po prawej strony bijące z reklamy.

--
Pozdrawia... Budzik
Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

Data: 2013-11-15 08:45:44
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.11.2013 16:53, J.F pisze:

Mój strzał, tak lata lewo prawo bo robił w kabinie cos dziwnego typu
szukanie listu przeowozowanego i po prostu swiatła nie zauwazył.

Czy dziury omijal ?

Dziury. Na tamtym odcinku na prawym pasie są epickie dziury.

Data: 2013-11-14 09:42:56
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-11-14 07:56, WW pisze:
[...]

Kieruj się własną oceną i rozsądkiem, a nie przepisami "prawa". Jeśli uważasz, że jedzie niebezpiecznie (ale jak już ochłoniesz ze wzburzenia), to donoś.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-14 10:37:55
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.11.2013 07:56, WW pisze:
Witam

W przypadku łamania prawa przez radiowozy, sprawa oczywista, wysyłam.
Jednak w wypadku innych kierowców mam wątpliwości.

Ja już nie. Mam dość buractwa niezachowującego bezpiecznego odstępu czy omijających pojazdy przepuszczające pieszych na pasach.

Z jednej strony pirat, ale z drugiej strony pomagać policji?  :-(

A czemu nie pomagać policji?

Data: 2013-11-14 10:52:21
Autor: Kazimierz Uromski
Czy donosicie na piratów drogowych?
W dniu 2013-11-14 07:56, WW pisze:

Z jednej strony pirat, ale z drugiej strony pomagać policji?  :-(

Rozumiem, że można nie lubić tej organizacji ale Twoje podejście jest trochę za bardzo polskoludowe. To nie jest pomoc policji aka "pomoc IM", a postawa obywatelska prowadząca do ukarania idioty który niemal potrącił dwójkę ludzi.

Data: 2013-11-14 02:04:38
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

IMHO starsze pokolenie tak ma, najpierw zabory, okupacja, pozniej PRL i aparat ucisku :-) mina lata zanim sie mentalnie zmienia ew. odejda z tego swiata ... zreszta patrz na tytul, donosiciel = kapus czyli samo zlo, gdyby bylo: "Czy zglaszacie piratów drogowych?" wydzwiek bylby pozytywny ew. neutralny ...

P.

Data: 2013-11-14 11:15:16
Autor: WW
W dniu 2013-11-14 11:04, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Trudno się z Tobą nie zgodzić.
Tak mam.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik  :-P

Data: 2013-11-14 03:35:13
Autor: przemek.jedrzejczak
Czy donosicie na piratów drogowych?
-- Trudno się z Tobą nie zgodzić. Tak mam. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

relax to jest uleczalne :-) postaraj sobie wyobrazic zamiast tych 2-ch anonimowych pieszych kogos (lubianego) z rodziny, tesciowi pomoglo ...

PS policjantow traktuj bardziej po partnersku, normalni odwdziecza sie tym samym a mniej normalnych mozesz wypunktowac na wiele sposobow ...

P.

Data: 2013-11-14 11:37:35
Autor: sqlwiel
[...]

Młodsze też ma: ITD, US, ZUS, PIP, Sanepid - wszystko to agendy okupanta-ciemiężyciela do wyrywania kasy. To "Oni".

Nauczą się. Chyba, że wcześniej zrozumieją i rozgonią tę bandę.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-14 12:25:56
Autor: Artur Maśląg
[...]

To nie jest kwestia starszego pokolenia, tylko pewnego gatunku
ludzi, którzy w ten sposób myślą i nie potrafią odróżnić
postawy obywatelskiej od kapusiostwa (bądź nie chcą, bo tak jest
wygodniej). Zwróć uwagę na co się powołuje część unikająca mandatów
z FR - na denuncjację rodziny itd.
Nie wiem czy to się zmieni szybko, ponieważ w sporej części są to
ludzie młodzi i raczej należałoby promować zachowania obywatelskie,
wtedy taka mentalność będzie raczej marginesem niż postawą dominującą.

Data: 2013-11-14 03:52:22
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

zacznij od "To nie jest tylko ..." i sie zgodze

[...]

http://prawo.rp.pl/artykul/1051210.html
Ustawodawca dostrzega więc potrzebę ochrony rodziny, wyrażającą się w konieczności stworzenia jej członkom podstaw do uchylenia się od podawania informacji, mogących wywołać dla nich negatywne skutki prawne - dodał sąd. to jest absurd i az dziwne ze polskie Orly Temidy z Wroclawia daly sie tak wpuscic w kanal :-) w prawie niemieckim jest to uregulowane dokladnie tak samo z jednym wyjatkiem tzn * nie dotyczy zdjec z FR :-) ja rozumiem ze SO musial uwzglednic obowiazujace przepisy niemniej tym orzeczeniem pokazali ze mentalnie to siedza jeszcze gdzies pomiedzy Gomulka a Gierkiem :-)

P.

Data: 2013-11-14 13:30:04
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-11-14 12:52, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

A się nie zgodzę z takim stawianiem sprawy, ponieważ to
sugeruje z definicji, że starsze pokolenia mają taką
mentalność, a to zdecydowanie nieuprawnione uogólnienie.

[...]

Najciekawsze jest to, że w Polsce w tej materii jest tak samo jak
w Niemczech (i wiele osób krzyczy, że jak to, jak przestępstwo to
można odmówić, ale jak wykroczenie to już nie - to jest naruszanie
konstytucji, praw itd. - zerknij do archiwum, choć pewnie nie będzie
trzeba - zaraz się ktoś ujawni) i tylko dziwne kombinacje pozwalają na
wydawanie tak kuriozalnych wyroków w sprawie o gówniane wykroczenie.
Podejrzewam, że sprawę skutecznie załatwi nakładanie mandatów w trybie
administracyjnym i skończą się kombinacje, za to zaczną się krzyki
o gnębieniu niewinnych itd.

Data: 2013-11-14 05:59:10
Autor: przemek.jedrzejczak
Czy donosicie na piratów drogowych?
-- A się nie zgodzę z takim stawianiem sprawy, ponieważ to sugeruje z definicji, że starsze pokolenia mają taką mentalność, a to zdecydowanie nieuprawnione uogólnienie.

no halo przeciez tworca watku sie dobrowolnie przyznal :-)

-- Podejrzewam, że sprawę skutecznie załatwi nakładanie mandatów w trybie administracyjnym i skończą się kombinacje, za to zaczną się krzyki o gnębieniu niewinnych itd.

i beda mieli troche racji ... wyobraz sobie taka afere z Iskra w Niemczech, na bruk leci szef policji, minister na kleczkach blaga o wybaczenie a w Polsce ? Premier wije sie jak wegorz, minister sciemnia, przekaz jest jasny:
POLACY NIC SIE NIE STALO :-) ludzie stracili zaufanie do panstwa i kombinuja i jakkolwiek tego nie pochwalam jestem w stanie zrozumiec taki punkt widzenia

P.

Data: 2013-11-14 16:49:26
Autor: J.F
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
i beda mieli troche racji ... wyobraz sobie taka afere z Iskra w Niemczech, na bruk leci szef policji, minister na kleczkach blaga o wybaczenie a w Polsce ? Premier wije sie jak wegorz,

Nie bylbym taki pewien. Wladza na calym swiecie zachowuje sie tak samo :-)

minister sciemnia, przekaz jest jasny:
POLACY NIC SIE NIE STALO :-)

ludzie stracili zaufanie do panstwa i kombinuja i jakkolwiek tego nie pochwalam jestem w stanie zrozumiec taki punkt widzenia

Nie stracili, tylko nigdy go nie mieli. No bo i kiedy mieli je zdobyc ?

J.

Data: 2013-11-14 18:47:23
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-11-14 14:59, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

On tak, ale on nie tworzy większości.

[...]

Byłbym ostrożny z takimi uogólnieniami - znanych jest wiele różnych
afer i nieprawidłowości, które powychodziły na jaw na tym świetnym
zachodzie.

POLACY NIC SIE NIE STALO :-) ludzie stracili zaufanie do panstwa i kombinuja
i jakkolwiek tego nie pochwalam jestem w stanie zrozumiec taki punkt widzenia

Stracili zaufanie do państwa? Hmmm, ciekawe, znaczy je mieli, powiedzmy część. Część go nie miała i nie ma, część nie miała i mieć powinna,
a część miała i teraz nie ma, bądź miała i ma nadal.

Data: 2013-11-14 16:57:03
Autor: J.F
Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości
[...]

Akurat u nas jest po prostu kolejny nieprecyzyjny zapis w ustawie.

Podejrzewam, że sprawę skutecznie załatwi nakładanie mandatów w trybie
administracyjnym i skończą się kombinacje, za to zaczną się krzyki
o gnębieniu niewinnych itd.

Cos nie slyszalem aby pomysl byl kontynuowany, wiec sie to chyba troche odsunie ?

A od decyzji administracyjnej przysluguje odwolanie, i to w dodatku darmowe :-P

J.

Data: 2013-11-14 18:52:35
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-11-14 16:57, J.F pisze:
[...]

Bardzo precyzyjny i wielu osobom się nie podoba.

[...]

Pewnie o wielu rzeczach nie słyszałeś, a czy się odsunie? Kiedy był
przewidywany termin wejścia w życie, skoro piszesz "chyba troche
  odsunie"?

A od decyzji administracyjnej przysluguje odwolanie, i to w dodatku
darmowe :-P

Mi to mówisz? Przecież to Ty wymyślałeś problemy z tego tytułu dla
osób, które nie popełniły wykroczenia i chcą sprawę wyjaśnić.

Data: 2013-11-14 10:59:29
Autor: Robson
[...]

Jesteś JP na 99%?
Kiedyś jechałem sobie po mieście, po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Przede mną samochód, ale widać, że jedzie dziwnie, raz jeden pas, raz drugi, gdy chciałem go wyprzedzić zaczął jechać środkiem. Na skrzyżowaniu nie zmieścił się w zakręt, dalej jechał pasem zieleni.
Znaczy się - pijany albo chory. Zadzwoniłem i jechałem za nim aż go radiowóz zatrzymał.

Data: 2013-11-14 12:02:09
Autor: Jakub Witkowski
[...]

Mógłbym napisać dokładnie to samo - praktycznie słowo w słowo. Dokładnie ten sam manewr,
w dodatku na czerwonym, tylko pieszy był jeden i miał szczęście, a raczej dobry refleks.
No i bez "nagrałem" - niestety, tylko widziałem.

> Zastanawiam się, wysłać filmik do policji czy nie?

I zgłosiłem.
Zapamiętałem markę, typ, +/- kolor - tyle ile jest w stanie mężczyzna :), a z rejestracji:
trzy litery i dwie pocz. cyfry. Umorzyli ze względu na niemożliwość ustalenia sprawcy.
Niby z powodu braku dwóch ostatanich literek. Zresztą juz przy składaniu zeznań się tego
uczepili, i wmawiali mi usilnie, że "nie pamiętam numerów". Żena, dno i trzy metry mułu.

Data: 2013-11-14 12:38:06
Autor: ww

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:l62aji$7sk$1news2.ipartners.pl...
> [...]

uczepili, i wmawiali mi usilnie, że "nie pamiętam numerów". Żena, dno i trzy metry mułu.

Znajomemu ktoś rozwalił auto na parkingu. To był jakiś pijak w starym złomie których się już
na ulicach praktycznie nie spotyka. Poszedł na policje z dokładnym opisem auta i numerem
rejestracyjnym bez ostatniej literki. I oczywiście NIE DA SIĘ bo to przecież by trzeba
było wpisywać po kolei literki na końcu aż się trafi. Akurat znajomy jest z tych co się ich
nie da spławić ale i tak dużo mu to nie dało.

A idiotów oczywiście zgłaszać. Sam szukam kamerki ale nie wiem czy znajdę
w rozsądnej cenie taką żeby dało się bez problemu odczytać numer rejestracyjny.

Data: 2013-11-14 03:57:38
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

od znajomej prywatny detektyw wzial 200 pln ale to ladna dziewczyna jest .... a brakowalo zdecydowanie wiecej niz jednego znaku

P.

Data: 2013-11-14 12:31:25
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail wokuukow@o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

I oczywiście NIE DA SIĘ bo to przecież by trzeba
było wpisywać po kolei literki na końcu aż się trafi.

Bez jaj...
Zapytania z gwiazdkami nie da sie zrobic?
to byłoby jakies kuriozum...

--
Pozdrawia... Budzik
"Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

Data: 2013-11-14 17:11:31
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2013-11-14 13:31, Budzik pisze:
[...]

Zupełnie spokojnie jestem w stanie uwierzyć że, na przykład Policja nie ujęła
takiego ficzeru w specyfikacji wymagań na system, więc dostawca nie zapewnił.
Albo że ficzer jest, ale policjant nie używa, bo nie wi. Albo wi, ale nie umi.
Albo udaje, że nie wi i nie umi. I na to ostatnie bym stawiał najprędzej...

Data: 2013-11-14 18:32:54
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail jwitkows@domena.z.sygnatury napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Zupełnie spokojnie jestem w stanie uwierzyć że, na przykład Policja
nie ujęła takiego ficzeru w specyfikacji wymagań na system, więc
dostawca nie zapewnił.

A ja sobie tego wyobrazić nie jestem w stanie, zeby nitk po drodze nie wpadl, ze to jest potrzebne.

Albo że ficzer jest, ale policjant nie używa,
bo nie wi. Albo wi, ale nie umi. Albo udaje, że nie wi i nie umi. I na
to ostatnie bym stawiał najprędzej...

A to bardziej prawdopodobne.
Aczkolwiek nadal byłby to szczyt debilizmu...

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

Data: 2013-11-19 13:25:57
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2013-11-14 19:32, Budzik pisze:
[...]

Wiesz co, z własnego doświadczenia mogę ci powiedzieć, że zdarza się tak, że zamawiający
nie precyzuje jakiejś funkcjonalności, gdyż wydaje mu się ona TAK OCZYWISTA, że zawiera
się wg niego w każdym możliwym rozumieniu systemu. A okazuje się że dostawca wcale
nie uważa jej za oczywistą...

Dam przykład: zamawiasz elektrykę do jakiegoś budynku. Ma być oświetlenie w każdym
pomieszczeniu. Precyzujesz dokładnie, gdzie maja być lampy, włączniki itd.
A potem okazuje się, że owszem są i lampy, i wyłączniki, tam gdzie chciałeś, tylko
że KAŻDY włącznik wyłącza/włącza WSZYSTKIE lampy w całym budynku jednocześnie.
Bo w zamówieniu nie było mowy o tym, że ma być inaczej...

Data: 2013-11-19 19:00:49
Autor: Budzik
[...]

Nawet jezeli by sie tak zdarzyło, to po fazie testow taka funkcję sie w 10 minut dorabia.
Przeciez to jest sformułowanie jednego zapytania.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

Data: 2013-11-20 00:41:03
Autor: John Kołalsky
Czy donosicie na piratów drogowych?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

[...]

No nie, to jest konkretna funkcjonalność, której nie oferuje się bez zamówienia

Data: 2013-11-20 10:00:34
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail john@kowal.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

To sie domawia w ramach testów uruchomieniowych.
Chyba nie chcesz mi powiedziec, ze taki helpdesk kazda niedoróbkę bedzie traktował jako odrebny przetarg.
Po to sa beta testy zeby takie braki równiez wyłapac.

Oczywiscie kwestią oceny pozostaje czy to jest niedoróbka (czyli ze trzeba zrbic w ramach kontraktu) czy moze nagle w czasie takich beta testow uzytkownicy wymyslili sobie całkiem nowy moduł i go rzeczywiscie trzeba zamówic i zaplanowac od nowa.
Ale zrobienie w wyszukiwarce opcji "gwaizdki" raczej czyms takim nie jest.

--
Pozdrawia... Budzik
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"

Data: 2013-11-21 19:56:01
Autor: John Kołalsky
[...]

select * from Numer where Numer like "%cośtam" ?

Data: 2013-11-20 03:20:34
Autor: J.F.
Dnia Tue, 19 Nov 2013 19:00:49 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
[...]

Moze i 10 minut sie dorabia, ale zalatwia to dorabianie przez dwa
tygodnie.

Nie bylo w specyfikacji, to wykonawca za darmo nie zrobi. Zapytanie, oferta, budzet, zamowienie ...

J.

Data: 2013-11-20 08:44:46
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-11-20 03:20, J.F. pisze:
[...]

Moze i 10 minut sie dorabia,

To często tylko się tak wydaje, jak ktoś nie ma w tym doświadczenia.
Po dorobienie funkcjonalności należy to jeszcze powtórnie przetestować
itd., ale to kwestie stricte techniczne...

ale zalatwia to dorabianie przez dwa tygodnie.
Nie bylo w specyfikacji, to wykonawca za darmo nie zrobi.
Zapytanie, oferta, budzet, zamowienie ...

Nawet gdyby chciał to zrobić za darmo to nie bardzo może,
ponieważ musi pojawić się analiza, testy, zmiany w dokumentacji
itd., a to wszystko trwa. Czasem do jednej głupoty trzeba tyle
papierkologii dorobić, że słów szkoda. No, ale tak wygląda
przy tego typu systemach.

Data: 2013-11-15 11:03:29
Autor: Marek Dyjor
Jakub Witkowski wrote:
[...]

takie wyrafionwa funkcje tylko dal ABW czy innej tajnej słuzby...

Data: 2013-11-14 17:18:53
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2013-11-14 12:38, ww pisze:

rejestracyjnym bez ostatniej literki. I oczywiście NIE DA SIĘ bo to przecież by trzeba
było wpisywać po kolei literki na końcu aż się trafi.

Bo może im nie wolno ot tak wpisywać byle numerka na chybił-trafił, i muszą mieć podkładkę pod każdy "enter"?

Ale istnieje też możliwość, że trudnością nie do przeskoczenia były właśnie te kolejne literki.
W takim wypadku na własny koszt wyposażyłbym komisariat w duży, czytelnie wydrukowany alfabet.

Data: 2013-11-14 18:32:55
Autor: Budzik
[...]

Ale chyba da sie zrobic zapytane:
ford eskort z tablica rejestracyjną pasującą do maski?

--
Pozdrawia... Budzik
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

Data: 2013-11-14 22:55:42
Autor: LEPEK
Czy donosicie na piratów drogowych?

Bo może im nie wolno ot tak wpisywać byle numerka na chybił-trafił, i
muszą mieć podkładkę pod każdy "enter"?

Nie. Niby nie wolno.
Ale obecnie byle krawężnik ma dostęp do CEPiK, PESEL itp. Oczywiście, że jest wszystko niby rejestrowane, ale zapytań jest tyle, że nikt się tym nie przejmuje.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2013-11-14 23:01:41
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.11.2013 17:18, Jakub Witkowski pisze:
[...]

ZTCW właśnie w tym jest problem - każde zapytanie do bazy danych musi być uzasadnione.

Data: 2013-11-15 06:49:24
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail alawa.news@lechistan.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

No ale co byłoby nieuzasadnionego w zapytaniu:
ford eskort o numerze rejestracyjnym PO 55**1?
Policja ma dla siebie stworzone narzedzia czy moze policja jest dla nrzędzi?

--
Pozdrawia... Budzik
"Obdarowany mówi dziękuję,

Data: 2013-11-14 22:52:54
Autor: LEPEK
[...]

Wobec takiego podejścia do sprawy jestem za likwidacją obowiązku posiadania tablic rejestracyjnych...

Pozdr,

Data: 2013-11-14 14:08:41
Autor: Bartek
[...]

Pomagać Policji?  chyba oszalałeś.
to wrogowie przecież nasi, wrogowie narodu.
biją, pałują, mandaty, kontrole....
kup sobie koszulke HWDP, podobne naklejki na pojazd, ramki na tablice za te pieniądze jakie mial bys poswiecic na pomoc policji.

.... przykre naprawde, że takie dylematy i takie podejscie do sprawy mają ludzie w tym kraju.

ciekaw jestem czy podobny dylemat miał byś gdyby taki pirat, potrącił ciebie, twoje dziecko czy kogoś z rodziny, a inni podobnie myślący mieli by dylemat, czy pomagać policji...

twoji sąsiedzi mam nadzieje wiedzą o tym, że jak ktoś będzie ich okradał, to na ciebie liczyć nie mogą, bo poco masz dzwonić i zawiadamiać, poco pomagać policji?

BTW: norwegia. pełne auto ludzi, jedzenia itp. oczywiscie zamieszanie z rozpakowywaniem, przenoszeniem itp. pojawia się radiowóz, szybko kontroluje dokumenty, auto, poczym przeprasza, mówi że dostali zawiadomienie od sąsiada o aucie na obcych numerach i dziwnych operacjach pakowania itp.
rozmawialiśmy o tym z kilkoma osobami, i podobno tam tak jest, że ludzie tak właśnie reagują.

Polska, gliwice: znika nocą auto z parkingu.  brak monitoringu, znika.
po kilku dniach, sąsiadka opowiada pokrzywdzonemu: aa, to panu to auto jednak ukradli? no, bo ja spać niemogę, widziałam jak się kręcili nocą przy aucie, drzwi otwierali, wsiadali i wysiadali.... nawet myślałam czy do pana nie zastukać.

kilka dni mija, spotkanie z sąsiadem: no, ja widziałem, dwóch ich było......

sytuacja znana mi osobiscie, więc wpełni wiarygodna.

ale potem krzyki i wrzaski, że policja sprawcy ująć nie umie, że nie ma śladu, że nieporadna.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2013-11-14 17:23:51
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2013-11-14 14:08, Bartek pisze:

Pomagać Policji?  chyba oszalałeś.
to wrogowie przecież nasi, wrogowie narodu.
biją, pałują, mandaty, kontrole....

Każdemu kto się zgadza z powyższym proponuję popapatrzeć na to inaczej: nie pomagasz policji,
tylko złośliwie dokładasz roboty i psujesz statystyki! Zatem rzecz wielce chwalebna.

Data: 2013-11-14 19:30:03
Autor: Cavallino

Użytkownik "Bartek" <NIESPAMUJsmietnik1@poczta.fm> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l62hvr$kp$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Dokładnie tak.
Zapracowały sobie na to pały przez lata całe.

... przykre naprawde, że takie dylematy i takie podejscie do sprawy mają ludzie w tym kraju.

ORMO PLONK WARNING

Data: 2013-11-15 09:48:26
Autor: lleeoo
W dniu 2013-11-14 19:30, Cavallino pisze:

Pomagać Policji?  chyba oszalałeś.
to wrogowie przecieĹź nasi, wrogowie narodu.
[...]

A ja ma nadzieje, że "pomarszowe" wyroki bez zawiasów za obrazę policjanta na służbie staną codziennością.

... przykre naprawde, Ĺźe takie dylematy i takie podejscie do sprawy
mają ludzie w tym kraju.

ORMO PLONK WARNING

Debil w kominiarce PLONK WARNING

Data: 2013-11-14 17:07:44
Autor: A.L.
On Thu, 14 Nov 2013 07:56:24 +0100, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

[...]

Policjant twoj wrog? Chyba tylko w Polsce.

Popukaj sie kierowco, wglowe. Zanim ktos cie na smierc nie rozjedzie,
bo jakis inny miszcz kierownicy nei chcial pomoc policji

A.L.

P.S. Tu gdzie prowadze samchod, zatelefonowanie po policje uwazane
jezt za obowiazek obywatelski. Przy drogach sa tabilce "zglos
niebezpiecznego kierowce pod numer XXX". Przewaznie trzycyfrowy, zeby
bylo latwiej

Data: 2013-11-15 02:04:32
Autor: J.F.
Dnia Thu, 14 Nov 2013 17:07:44 -0600, A.L. napisał(a):
[...]

A to pewnie film z Polski albo Rosji:
http://www.youtube.com/watch?v=a9fCK6Y0bu4

[...]

A wolno korzystac z telefonu w czasie jazdy ? :-P

Ale popieraj swoja policje, bo kto ci pomoze w razie wypadku:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,14618845,Czarnoskory_mezczyzna_szukal_pomocy__Policjant_strzelil.html

No i jeszcze ten przyjacielski policjant z Montany, wraz z
komendantem, prokuratorem i sedzia rejonowym, przez ktorych caly stan,
a wlasciwie to wszyscy Amerykanie nie moga teraz jezdzic z predkoscia
rozsadna :-)

J.

Data: 2013-11-15 06:49:25
Autor: Budzik
Czy donosicie na piratów drogowych?
Osobnik posiadający mail jfox_xnospamx@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

A wolno korzystac z telefonu w czasie jazdy ? :-P

Oczywiście.
A znasz jakis przepis który tego zabrania?

--
Pozdrawia... Budzik
"Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

Data: 2013-11-15 17:19:03
Autor: A.L.
Czy donosicie na piratów drogowych?
On Fri, 15 Nov 2013 02:04:32 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

W wiekszosci stanow wolno. Wszedzie wolno ze sluchawka

Ale popieraj swoja policje, bo kto ci pomoze w razie wypadku:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,14618845,Czarnoskory_mezczyzna_szukal_pomocy__Policjant_strzelil.html

Widocznie mail powody. Biorac pod uwage 100 innych przypadkow o
ktorych nie pisala prase ze czarnoskory mezczyzna zastrzelil
policjanta.

[...]

W Montanie nie bylo ograniczenia. Co bylo niewatpliwie przegieciem.
Prodkosc rozsadna, wedla Amerykanow, to 65 - 80 mph

http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_the_United_States

Na szczescie, na sztuki, debilnych kierowcow jest w USA mniej nz w
Polsce. Zdecydowanie mniej.

A.L.

Data: 2013-11-20 12:16:26
Autor: Jarek Andrzejewski
On Thu, 14 Nov 2013 17:07:44 -0600, A.L. <alewando@aol.com> wrote:

Policjant twoj wrog? Chyba tylko w Polsce.

niekoniecznie :)
http://www.youtube.com/watch?v=g5UMVI7Qu2g

Data: 2013-11-14 18:18:03
Autor: tᴏ
WW wrote:

Pytam, bo nagrałem wyjątkowo niebezpieczne zachowanie pirata,
wyprzedzanie na skrzyĹźowaniu, pasem do jazdy w przeciwnym kierunku i
ominiecie o milimetry dwójki pieszych. Zastanawiam się, wysłać filmik do
policji czy nie?

A Ty nigdy nie zrobiłeś niczego, co ktoś mógłby zgłosić? To dylemat z rodzaju -- być donosicielem czy nie być.

I nie porównujcie tego do zgłaszania sprawców wypadków, bo w tym przypadku nic się jeszcze nie stało. Pewnie sama ta sytuacja będzie dla gościa najlepszą nauczką, nikt raczej nie chce potrącić pieszego.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-11-15 00:51:26
Autor: O.WielgusK

Użytkownik "t?" napisał w wiadomości

I nie porównujcie tego do zgłaszania sprawców wypadków, bo w tym
przypadku nic się jeszcze nie stało. Pewnie sama ta sytuacja będzie dla
gościa najlepszą nauczką, nikt raczej nie chce potrącić pieszego.

"Nic sie jeszcze nie stało" i może tak byc jeszcze parę razy, aż za którymś
razem trafi na ciebie i zrobią ci z d. garaż. Więc trzeba zgłaszać
 natychmiast w kaĹźdym przypadku. Tylko solidny mandat i punkty
 doskonale uczą.

Data: 2013-11-15 00:50:25
Autor: tᴏ
O.WielgusK wrote:

"Nic sie jeszcze nie stało" i może tak byc jeszcze parę razy, aż za
którymś razem trafi na ciebie i zrobią ci z d. garaż. Więc trzeba
zgłaszać natychmiast w każdym przypadku.

Równie dobrze może mi spaść cegła na głowę.

Tylko solidny mandat i punkty doskonale
uczą.

Gówno, a nie punkty, jak ustalą sprawcę? Samochód punktów nie dostanie.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-11-15 01:29:33
Autor: John Kołalsky
Czy donosicie na piratĂłw drogowych?

UĹźytkownik "O.WielgusK" <nikto@nikt.pl>

[...]

Mandat i punkty są bez związku. Potraktowany w ten sposób tylko gorzej się poczuje a za jakiś czas podzieli się z kimś innym swoim gorszym samopoczuciem.

Data: 2013-11-15 01:42:50
Autor: O.WielgusK

Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości

[...]

No to jeszcze powinien oberwać pałą, aby poprawiło mu się samopoczucie.
Jestem pewien, że na pytanie : Czy czuję się teraz lepiej ? Odpowiedziałby :
Ooooo, taaak. A jak nie, no to poprawka.

Data: 2013-11-15 00:50:59
Autor: tᴏ
O.WielgusK wrote:

No to jeszcze powinien oberwać pałą, aby poprawiło mu się samopoczucie.
Jestem pewien, że na pytanie : Czy czuję się teraz lepiej ?
Odpowiedziałby : Ooooo, taaak. A jak nie, no to poprawka.

Takie rozwiązania były stosowane np. w średniowieczu i nie okazały się skuteczne.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-11-15 02:22:33
Autor: J.F.
Dnia 15 Nov 2013 00:50:59 GMT, tᴏ napisał(a):
O.WielgusK wrote:
[...]

Bo ja wiem - to ze sie z nich wycofalismy, nie oznacza ze nie byly
skuteczne.

Kary cielesne w angielskich szkolach wycofano w latach 80-tych, a cos w polowie stanow USA sa nadal dozwolone.

J.

Data: 2013-11-19 13:14:15
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2013-11-14 19:18, tᴏ pisze:

przypadku nic się jeszcze nie stało. Pewnie sama ta sytuacja będzie dla
gościa najlepszą nauczką, nikt raczej nie chce potrącić pieszego.

"Mój" ancymonek przejechał na czerwonym, pasem pod prąd, w sytuacji, gdy to czerwone świeciło
od dawna, a i mój pojazd stał tam również od dłuższej chwili. Przejechał na b.dużej prędkości.
Zero zawahania. Dodatkowa wskazówka: jechał neonową, ospoilerowaną imprezą.

I ta sytuacja miałaby być dla niego "najlepszą nauczką"? Sądzę że wątpię. Raczej pewna recydywa.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2013-11-15 07:40:22
Autor: Marek Dyjor
WW wrote:
[...]

wysłać.  nastepnym razem kogoś zabije.