Czy donosicie na piratów drogowych?

Data: 2013-11-14 12:02:09
Autor: Jakub Witkowski
Czy donosicie na piratów drogowych?
W dniu 2013-11-14 07:56, WW pisze:

Pytam, bo nagrałem wyjątkowo niebezpieczne zachowanie pirata, wyprzedzanie na skrzyżowaniu, pasem do jazdy w przeciwnym kierunku i ominiecie o milimetry dwójki pieszych.

Mógłbym napisać dokładnie to samo - praktycznie słowo w słowo. Dokładnie ten sam manewr,
w dodatku na czerwonym, tylko pieszy był jeden i miał szczęście, a raczej dobry refleks.
No i bez "nagrałem" - niestety, tylko widziałem.

> Zastanawiam się, wysłać filmik do policji czy nie?

I zgłosiłem.
Zapamiętałem markę, typ, +/- kolor - tyle ile jest w stanie mężczyzna :), a z rejestracji:
trzy litery i dwie pocz. cyfry. Umorzyli ze względu na niemożliwość ustalenia sprawcy.
Niby z powodu braku dwóch ostatanich literek. Zresztą juz przy składaniu zeznań się tego
uczepili, i wmawiali mi usilnie, że "nie pamiętam numerów". Żena, dno i trzy metry mułu.

Data: 2013-11-14 12:38:06
Autor: ww

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:l62aji$7sk$1news2.ipartners.pl...
> [...]

uczepili, i wmawiali mi usilnie, że "nie pamiętam numerów". Żena, dno i trzy metry mułu.

Znajomemu ktoś rozwalił auto na parkingu. To był jakiś pijak w starym złomie których się już
na ulicach praktycznie nie spotyka. Poszedł na policje z dokładnym opisem auta i numerem
rejestracyjnym bez ostatniej literki. I oczywiście NIE DA SIĘ bo to przecież by trzeba
było wpisywać po kolei literki na końcu aż się trafi. Akurat znajomy jest z tych co się ich
nie da spławić ale i tak dużo mu to nie dało.

A idiotów oczywiście zgłaszać. Sam szukam kamerki ale nie wiem czy znajdę
w rozsądnej cenie taką żeby dało się bez problemu odczytać numer rejestracyjny.

Data: 2013-11-14 03:57:38
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

od znajomej prywatny detektyw wzial 200 pln ale to ladna dziewczyna jest .... a brakowalo zdecydowanie wiecej niz jednego znaku

P.

Data: 2013-11-14 12:31:25
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail wokuukow@o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

I oczywiście NIE DA SIĘ bo to przecież by trzeba
było wpisywać po kolei literki na końcu aż się trafi.

Bez jaj...
Zapytania z gwiazdkami nie da sie zrobic?
to byłoby jakies kuriozum...

--
Pozdrawia... Budzik
"Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

Data: 2013-11-14 17:11:31
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2013-11-14 13:31, Budzik pisze:
[...]

Zupełnie spokojnie jestem w stanie uwierzyć że, na przykład Policja nie ujęła
takiego ficzeru w specyfikacji wymagań na system, więc dostawca nie zapewnił.
Albo że ficzer jest, ale policjant nie używa, bo nie wi. Albo wi, ale nie umi.
Albo udaje, że nie wi i nie umi. I na to ostatnie bym stawiał najprędzej...

Data: 2013-11-14 18:32:54
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail jwitkows@domena.z.sygnatury napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Zupełnie spokojnie jestem w stanie uwierzyć że, na przykład Policja
nie ujęła takiego ficzeru w specyfikacji wymagań na system, więc
dostawca nie zapewnił.

A ja sobie tego wyobrazić nie jestem w stanie, zeby nitk po drodze nie wpadl, ze to jest potrzebne.

Albo że ficzer jest, ale policjant nie używa,
bo nie wi. Albo wi, ale nie umi. Albo udaje, że nie wi i nie umi. I na
to ostatnie bym stawiał najprędzej...

A to bardziej prawdopodobne.
Aczkolwiek nadal byłby to szczyt debilizmu...

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

Data: 2013-11-19 13:25:57
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2013-11-14 19:32, Budzik pisze:
[...]

Wiesz co, z własnego doświadczenia mogę ci powiedzieć, że zdarza się tak, że zamawiający
nie precyzuje jakiejś funkcjonalności, gdyż wydaje mu się ona TAK OCZYWISTA, że zawiera
się wg niego w każdym możliwym rozumieniu systemu. A okazuje się że dostawca wcale
nie uważa jej za oczywistą...

Dam przykład: zamawiasz elektrykę do jakiegoś budynku. Ma być oświetlenie w każdym
pomieszczeniu. Precyzujesz dokładnie, gdzie maja być lampy, włączniki itd.
A potem okazuje się, że owszem są i lampy, i wyłączniki, tam gdzie chciałeś, tylko
że KAŻDY włącznik wyłącza/włącza WSZYSTKIE lampy w całym budynku jednocześnie.
Bo w zamówieniu nie było mowy o tym, że ma być inaczej...

Data: 2013-11-19 19:00:49
Autor: Budzik
[...]

Nawet jezeli by sie tak zdarzyło, to po fazie testow taka funkcję sie w 10 minut dorabia.
Przeciez to jest sformułowanie jednego zapytania.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

Data: 2013-11-20 00:41:03
Autor: John Kołalsky
Czy donosicie na piratów drogowych?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

[...]

No nie, to jest konkretna funkcjonalność, której nie oferuje się bez zamówienia

Data: 2013-11-20 10:00:34
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail john@kowal.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

To sie domawia w ramach testów uruchomieniowych.
Chyba nie chcesz mi powiedziec, ze taki helpdesk kazda niedoróbkę bedzie traktował jako odrebny przetarg.
Po to sa beta testy zeby takie braki równiez wyłapac.

Oczywiscie kwestią oceny pozostaje czy to jest niedoróbka (czyli ze trzeba zrbic w ramach kontraktu) czy moze nagle w czasie takich beta testow uzytkownicy wymyslili sobie całkiem nowy moduł i go rzeczywiscie trzeba zamówic i zaplanowac od nowa.
Ale zrobienie w wyszukiwarce opcji "gwaizdki" raczej czyms takim nie jest.

--
Pozdrawia... Budzik
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"

Data: 2013-11-21 19:56:01
Autor: John Kołalsky
[...]

select * from Numer where Numer like "%cośtam" ?

Data: 2013-11-20 03:20:34
Autor: J.F.
Dnia Tue, 19 Nov 2013 19:00:49 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
[...]

Moze i 10 minut sie dorabia, ale zalatwia to dorabianie przez dwa
tygodnie.

Nie bylo w specyfikacji, to wykonawca za darmo nie zrobi. Zapytanie, oferta, budzet, zamowienie ...

J.

Data: 2013-11-20 08:44:46
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-11-20 03:20, J.F. pisze:
[...]

Moze i 10 minut sie dorabia,

To często tylko się tak wydaje, jak ktoś nie ma w tym doświadczenia.
Po dorobienie funkcjonalności należy to jeszcze powtórnie przetestować
itd., ale to kwestie stricte techniczne...

ale zalatwia to dorabianie przez dwa tygodnie.
Nie bylo w specyfikacji, to wykonawca za darmo nie zrobi.
Zapytanie, oferta, budzet, zamowienie ...

Nawet gdyby chciał to zrobić za darmo to nie bardzo może,
ponieważ musi pojawić się analiza, testy, zmiany w dokumentacji
itd., a to wszystko trwa. Czasem do jednej głupoty trzeba tyle
papierkologii dorobić, że słów szkoda. No, ale tak wygląda
przy tego typu systemach.

Data: 2013-11-15 11:03:29
Autor: Marek Dyjor
Jakub Witkowski wrote:
[...]

takie wyrafionwa funkcje tylko dal ABW czy innej tajnej słuzby...

Data: 2013-11-14 17:18:53
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2013-11-14 12:38, ww pisze:

rejestracyjnym bez ostatniej literki. I oczywiście NIE DA SIĘ bo to przecież by trzeba
było wpisywać po kolei literki na końcu aż się trafi.

Bo może im nie wolno ot tak wpisywać byle numerka na chybił-trafił, i muszą mieć podkładkę pod każdy "enter"?

Ale istnieje też możliwość, że trudnością nie do przeskoczenia były właśnie te kolejne literki.
W takim wypadku na własny koszt wyposażyłbym komisariat w duży, czytelnie wydrukowany alfabet.

Data: 2013-11-14 18:32:55
Autor: Budzik
[...]

Ale chyba da sie zrobic zapytane:
ford eskort z tablica rejestracyjną pasującą do maski?

--
Pozdrawia... Budzik
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

Data: 2013-11-14 22:55:42
Autor: LEPEK
Czy donosicie na piratów drogowych?

Bo może im nie wolno ot tak wpisywać byle numerka na chybił-trafił, i
muszą mieć podkładkę pod każdy "enter"?

Nie. Niby nie wolno.
Ale obecnie byle krawężnik ma dostęp do CEPiK, PESEL itp. Oczywiście, że jest wszystko niby rejestrowane, ale zapytań jest tyle, że nikt się tym nie przejmuje.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2013-11-14 23:01:41
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.11.2013 17:18, Jakub Witkowski pisze:
[...]

ZTCW właśnie w tym jest problem - każde zapytanie do bazy danych musi być uzasadnione.

Data: 2013-11-15 06:49:24
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail alawa.news@lechistan.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

No ale co byłoby nieuzasadnionego w zapytaniu:
ford eskort o numerze rejestracyjnym PO 55**1?
Policja ma dla siebie stworzone narzedzia czy moze policja jest dla nrzędzi?

--
Pozdrawia... Budzik
"Obdarowany mówi dziękuję,

Data: 2013-11-14 22:52:54
Autor: LEPEK
[...]

Wobec takiego podejścia do sprawy jestem za likwidacją obowiązku posiadania tablic rejestracyjnych...

Pozdr,