Czy dostaniemy emerytury?

Data: 2013-04-21 10:14:43
Autor: Bolek
Czy dostaniemy emerytury?
W dniu 2013-04-20 20:28, Marek Woydak pisze:

Czy dostaniemy emerytury?
Prof. dr hab. Feliks Grądalski

Przyjmuję założenie, że zabezpieczenie emerytalne jest dobrem publicznym
przysługującym każdemu, kto osiągnął określony wiek. Oznacza to, że na
państwie ciąży obowiązek zorganizowania systemu zabezpieczenia
emerytalnego.

Celowo podkreślam słowa „zorganizowania systemu”, a nie jego finansowania.
Państwo bowiem niczego nie finansuje.
Tak ? To kto zajebał moje składki na ZUS które płacę od 40 lat ? "Państwo".
Gdybym przez te lata składki składał w szwajcarskim banku to już dawno
miałbym w dupie ten polski burdel.

Bolek

Data: 2013-04-21 10:46:00
Autor: Bogdan Idzikowski
Czy dostaniemy emerytury?

Użytkownik "Bolek" <bolek@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:51739ff3$0$1256$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No to sru. Na co czekasz?

ubawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-04-21 12:00:21
Autor: the_foe
Czy dostaniemy emerytury?
W dniu 2013-04-21 10:14, Bolek pisze:
Tak ? To kto zajebał moje składki na ZUS które płacę od 40 lat ? "Państwo".
Gdybym przez te lata składki składał w szwajcarskim banku to już dawno
miałbym w dupie ten polski burdel.

Gierek od razu po dojsciu do władzy ubruttowił gomułkowskie płace w gospodarce uspolecznionej. Co w praktyce oznacza, ze z tych 40 lat musisz odjac sobie 17 lat, a jesli w "nowych czasach" pracowałes w zakładach panstwowych to jest duza szansa ze i te lata powinienes sobioe odjac bo cale galezie przemyslu nie placily ZUSu za pracowników a potem skarb panstwa to umarzał. Samo gornictwo wyssalo miedzy innymi w ten sposob ok 200 mld pln.

--
@foe_pl

Data: 2013-04-21 13:18:27
Autor: Bolek
Czy dostaniemy emerytury?
W dniu 2013-04-21 12:00, the_foe pisze:
[...]

Synku, to właśnie składki na ZUS załatwiły państwowe firmy.
Bo tylko one je płaciły. Teraz skończyło się sranie po krzakach,
bo nie ma już kogo doić.

Bolek

Data: 2013-04-21 15:34:26
Autor: Trybun
Czy dostaniemy emerytury?
[...]

Co przez to chcesz powiedzieć - ktoś pozbawił cię prawa do emerytury?

Data: 2013-04-21 16:30:39
Autor: Bolek
Czy dostaniemy emerytury?
W dniu 2013-04-21 15:34, Trybun pisze:
[...]

A to w Polsce są emerytury ?
To są tylko jałmużny na odczepne.

Bolek

Data: 2013-04-21 17:20:45
Autor: Bogdan Idzikowski
Czy dostaniemy emerytury?

Użytkownik "Bolek" <bolek@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:5173f80e$0$1253$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A kto cię tu trzyma. Wypad z Polski tam, gdzie dadzą ci wielgachną emeryturę!

ubawiony

Data: 2013-04-22 15:21:18
Autor: Trybun
Czy dostaniemy emerytury?
W dniu 2013-04-21 16:30, Bolek pisze:
[...]

Nie, jest to nie jałmużna pod kościołem, a pewność spokojnej, niezależnej  starości.

Czy dostaniemy emerytury?