Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna

[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna

Data: 2010-02-01 18:52:26
Autor: J.F.
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,7513760,Czy_droga_z_Wroclawia_do_Poznania_bedzie_niebezpieczna.html
Chodzi o przekrój drogi krajowej nr 5 między Wrocławiem i Trzebnicą.
Modernizacja polega tam m.in. na dobudowaniu po obu stronach dwumetrowych
poboczy. Powstaną one wyłącznie poza małymi miejscowościami znajdującymi
się na tej trasie. Tymczasem w listopadzie 2005 roku GDDKiA zakazała ich
stosowania ze względów bezpieczeństwa. W zamian zaleca przekrój 2+1, czyli
dwa pasy w jednym kierunku i jeden w przeciwnym.

No coz ... temat na dluzsze narzekanie.
Czy mi sie wydaje, czy do Poznania ma biec jakas inna droga, bo ta, nawet zmodernizowana, to bylby smiech.

Niemcy z nich zrezygnowali, bo ich badania wykazały, że co prawda zarówno
na drogach z szerokim poboczem, jak i na tych o przekroju 2+1 dochodzi do
podobnej liczby wypadków, ale na tych z poboczami są one o wiele
tragiczniejsze.

Niemcy to chyba jednak postawili na drogi 3+3 :-)

Potwierdza to Jacek Gacparski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i
Autostrad: - Do najtragiczniejszych wypadków dochodzi tam, bo kierowcy
zapominają, że nie można przekraczać bocznych linii ciągłych. Robią to, by
ułatwić wyprzedzanie innym. Ale jadąc "okrakiem", mogą wpaść na ludzi
sprzedających grzyby czy jagody albo na grupę pieszych za zakrętem.
Odnawiając te drogi w ten sposób, powielamy błąd sprzed 30 lat.

Zachodzi wiec pytanie - po ch* te szerokie pobocza, skoro na nich jezdzic nie wolno ?
Zeby grzybiarze mieli sie gdzie rozlozyc ?
I kto dal PJ tym ludziom, ze nie widza przeszkody na pasie na ktorym jada ?

Autorem projektu remontu jest firma Dromost. Jej wiceprezes Marek
Kruszewski, twierdzi, że zmiana na jezdnię 2+1 wymagałaby sporządzenia
nowego projektu i pozyskania dodatkowego terenu na wykonanie koniecznych
przy tym rozwiązaniu dróg dojazdowych do posesji indywidualnych. Tymczasem
inwestycja jest już realizowana, a na znacznych fragmentach prace są bardzo
zaawansowane.

Cos mi sie wydaje ze nowy projekt bylby potrzebny tylko na malowanie.

Oszytko broni też rozwiązania z poboczami: - Na tej trasie są one lepszym
pomysłem, ze względu na konieczność zastosowania lewoskrętów
umożliwiających dojazd do bocznych ulic. W przypadku drogi 2+1 kierowca
jadący lewym pasem nie może skręcać w lewo, ponieważ groziłoby to kolizją.

Co oni p* ? Przeciez na takiej drodze zaraz wydziela pas do lewoskretu.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
I teraz tak się zastanawiam... Czy GW wrocławska pierd... jak zawsze, czy
gdaka poszła po rozum do głowy?

Mysle ze dziennikarze p* jak zwykle. Oni juz nie potrafia inaczej, albo im sie nie oplaca :-(
A gdaka to swoja droga-  pozniej sie dowiemy gdzie poszli. Albo sie nie dowiemy.

Tylko czy faktycznie gdzieś budują nowe drogi 2+1?

Troche tego jest, chocby obwodnica Trzebnicy.

Jesli chodzi o moje zdanie:

- 2+1 .. owszem, pod te trzebnickie gorki to moze i dobre, ale jak sie trafi jakis traktor, to wszyscy pojada 25.
  chyba ze zrobia oddzielenie linia przerywana, tak jak bylo np na 8-ce kolo Zabkowic - ciekaw jestem na ile to jest jest bezpieczne.
  Ale tak nie zrobia,  przyjdza "drogi zaufania" i  zrobia z tego 1+1 plus podwojna ciagla  i w obie strony pojada wszyscy tyle ile najwolniejszy.

- szerokie pobocza i policja pilnujaca zeby na nie przypadkiem nie zjechac to jakies nieporozumienie. Co to ma dac ?
  dac waskie pobocza z dozwolonym zjazdem i tablice jak Austrii "trzymac sie prawej krawedzi jezdni".
  W dzien moze niektorzy grzecznie zjada na pobocze, w nocy bedzie miejsce dla rowerow i pieszych, a pasy na tyle szerokie ze moze da sie wyprzedzic.

Akurat na tej drodze to najlepiej by zrobili jakby sie szarpneli na 4 pasy i waskie pobocza. Tam sa krotkie odcinki po kilometr-dwa miedzy wioskami, zrobic taka "wyprzedzajke", zredukowac do 2 pasow przed wioska. Moga troche rolnicy protestowac ... najlepiej jakby z innej strony dojezdzali, po co maja bloto nanosic :-)

J.

Data: 2010-02-01 19:41:24
Autor: Borys Pogoreło
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
Dnia Mon, 1 Feb 2010 18:52:26 +0100, J.F. napisał(a):

Tylko czy faktycznie gdzieś budują nowe drogi 2+1?

Troche tego jest, chocby obwodnica Trzebnicy.

 To raczej z przymusu. Takich 2+1 pod górkę to trochę widziałem, ale na
płaskim - żadnej.

Jesli chodzi o moje zdanie:

- 2+1 .. owszem, pod te trzebnickie gorki to moze i dobre, ale jak sie trafi jakis traktor, to wszyscy pojada 25.

 Tam AFAIR są drogi dla ruchu powolnego. Zresztą zobacz sam:
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=trzebnica&sll=37.0625,-95.677068&sspn=43.983628,81.474609&ie=UTF8&hq=&hnear=Trzebnica,+Trzebnicki,+Dolno%C5%9Bl%C4%85skie,+Polska&ll=51.299235,17.03633&spn=0.00426,0.009946&t=h&z=17
 I do tego dróch polnych mnóstwo.

  Ale tak nie zrobia,  przyjdza "drogi zaufania" i  zrobia z tego 1+1 plus podwojna ciagla  i w obie strony pojada wszyscy tyle ile najwolniejszy.

 Już raczej więcej nie spieprzą przez te trzy lata (minimum niestety, bo
jak w 2012 skończą to będzie cud przy obecnym zaawansowaniu). Jak już
będzie S5 to niech sobie robią "drogę zaufania" bo jedynie ruch lokalny tam
będzie się kręcił.

- szerokie pobocza i policja pilnujaca zeby na nie przypadkiem nie zjechac to jakies nieporozumienie. Co to ma dac ?

 "Dobrze wydane pieniądze" ;)

Akurat na tej drodze to najlepiej by zrobili jakby sie szarpneli na 4 pasy i waskie pobocza. Tam sa krotkie odcinki po kilometr-dwa miedzy wioskami, zrobic taka "wyprzedzajke", zredukowac do 2 pasow przed wioska. Moga troche rolnicy protestowac ... najlepiej jakby z innej strony dojezdzali, po co maja bloto nanosic :-)

 Pozabijaliby się na tych krótkich odcinkach próbując za wszelką cenę
wyprzedzić. Tam jest spory ruch i każda możliwość wyprzedzania jest cenna.  Ostatnio jechałem tam od Wysokiego Kościoła za jakąś pizdą 60km/h +
zwalnianie przed każdą nierównością. Z naprzeciwka sznur aut, możliwość
wyprzedzenia dopiero w Psarach. Choć może gdyby *każdy* odcinek między
wioskami tak przebudować to nie byłoby tak źle, bo ruch by się jakoś
rozłożył...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-02-01 21:01:33
Autor: J.F.
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
On Mon, 1 Feb 2010 19:41:24 +0100,  Borys Pogoreło wrote:
Dnia Mon, 1 Feb 2010 18:52:26 +0100, J.F. napisał(a):
Tylko czy faktycznie gdzieś budują nowe drogi 2+1?
Troche tego jest, chocby obwodnica Trzebnicy.

To raczej z przymusu. Takich 2+1 pod górkę to trochę widziałem, ale na
płaskim - żadnej.

W Bulgarii takie byly. U nas na plaskim tez nie widzialem.

- 2+1 .. owszem, pod te trzebnickie gorki to moze i dobre, ale jak sie trafi jakis traktor, to wszyscy pojada 25.
Tam AFAIR są drogi dla ruchu powolnego. Zresztą zobacz sam:
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=trzebnica&sll=37.0625,-95.677068&sspn=43.983628,81.474609&ie=UTF8&hq=&hnear=Trzebnica,+Trzebnicki,+Dolno%C5%9Bl%C4%85skie,+Polska&ll=51.299235,17.03633&spn=0.00426,0.009946&t=h&z=17
I do tego dróch polnych mnóstwo.

Ale zakazu ruchu traktorow nie ma ? To sie trafi dziadek w maluchu i pojedzie 60 :-)

Ale tak nie zrobia,  przyjdza "drogi zaufania" i  zrobia z tego 1+1 plus podwojna ciagla  i w obie strony pojada wszyscy tyle ile najwolniejszy.

Już raczej więcej nie spieprzą przez te trzy lata

Zrobia od razu spieprzone. No coz, musimy sobie przed wyborami zadac
pytanie - chcemy jezdzic szybciej czy bezpieczniej :-)


Akurat na tej drodze to najlepiej by zrobili jakby sie szarpneli na 4 pasy i waskie pobocza. Tam sa krotkie odcinki po kilometr-dwa miedzy wioskami, zrobic taka "wyprzedzajke", zredukowac do 2 pasow przed wioska. Moga troche rolnicy protestowac ... najlepiej jakby z innej strony dojezdzali, po co maja bloto nanosic :-)

Pozabijaliby się na tych krótkich odcinkach próbując za wszelką cenę
wyprzedzić. Tam jest spory ruch i każda możliwość wyprzedzania jest cenna.

Tam gdzie jest 2+1 pod gorke jakos sie nie zabijaja
Ostatnio jechałem tam od Wysokiego Kościoła za jakąś pizdą 60km/h +
zwalnianie przed każdą nierównością. Z naprzeciwka sznur aut, możliwość
wyprzedzenia dopiero w Psarach. Choć może gdyby *każdy* odcinek między
wioskami tak przebudować to nie byłoby tak źle, bo ruch by się jakoś
rozłożył...

kazde takie 4 pasy beda przydatne.

J.

Data: 2010-02-02 09:15:49
Autor: Heraklit
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
Był 1 luty (poniedziałek), gdy o godzinie 18:52 *J.F.* w pocie czoła
naskrobał(a):



I kto dal PJ tym ludziom, ze nie widza przeszkody na pasie na ktorym jada ?
pewnie przy dobrej widoczności można w porę zauważyć przeszkodę. A w
deszczu, na zakręcie, o zmierzchu, jadąc za wysokim autem przy
prędkościach podróżnych jesteś w porę zauważyć i zareagować, by
bezpiecznie ominąć przeszkodę?


--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2010-02-02 09:11:19

[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona