Czy drzewa istotnie zasłaniają?

Data: 2010-12-03 22:21:47
Autor: Jerzy Pastusiak
Czy drzewa istotnie zasłaniają?
Witaj.

 Pod jakim kątem względem poziomu ziemi jest "satelita cyfry"?

Bytom -  dla { Hot Bird 13 st.E }:
Azymut = 7,6 st. W
Elewacja = 32 st.
Skos = 5 st. prawy

[Obliczanie Azymutu, Elewacji i Skosu]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/

 Wiem ze drzewo nie poprawia odbioru, pytanie czy istotnie pogarsza?

Moze uniemozliwic odbior:
[Dwa razy rocznie - czyli talerz w trudnych warunkach]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/2x_rocznie/wstep.html

Kupić wiekszą antenę?
To zalezy, czy i jak drzewo przeslania satelite HB.
Mozna to wyznaczyc b.dokladnie sloncem, ale dopiero ~1 marca.

Dla Bytomia: 02-03-2011; godz. 12:23; slonce wyzej 0.1 st.

Na razie slonce na azymucie HB - godz. 12:06, jest 15 st.
ponizej HB, czyli drzewa powinny przeslaniac miejsce anteny.
[Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

Raczej sprobuj oszacowac (kroki-netry, katomierz, pion),
czy drzewo przeslania HB.
[Czy przeszkoda przesłania satelitę ?]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/test/

Jak bedzie na styku, mozna okreslic miejsce na antene
przy pomocy ksiezyca.
Bedzie wskazywal HB w Bytomiu, okolo: 2010-12-11 16:44

Pzdr.J.P.