Czy dysk jest komputerem?

Data: 2016-07-01 14:11:46
Autor: Majka
Czy dysk jest komputerem?
Wybaczcie - nie znam się na tym zupełnie.
Czy cały mój komputer jest moim dyskiem? Lub odwrotnie: dysk komputerem?
To znaczy czy przekładając dysk twardy z mojego laptopa do innego laptopa będę miała nadal mój system, dokumenty, pulpit, tapetę itd?

Jestem laikiem w tych sprawach i pewnie to co piszę dla was jest bełkotem...

Problem to mój HP Pavilion dv 6700 - dziś przestał działać. Objaw - czarny ekran. Wydaje mi się, że nawalił tylko ekran/wyświetlacz, albo tylko karta grafiki.
I teraz zastanawiam się jak odzyskać wszystko co było na twardym dysku, ważne dla mnie rzeczy.
Czy przeniesienie mojego dysku do innego komputera (satcjonarki lub laptopa) pozwoli mi na używanie tego nowego komputera jak starego? Uruchomi się ten sam co miałam OS, ten sam pulpit, te same dokumenty?

Dziękuję,
Majka

Data: 2016-07-01 23:23:19
Autor: Jacek Maciejewski
Czy dysk jest komputerem?
Dnia Fri, 1 Jul 2016 14:11:46 -0700 (PDT), Majka napisał(a):

Czy przeniesienie mojego dysku do innego komputera (satcjonarki lub laptopa) pozwoli mi na używanie tego nowego komputera jak starego? Uruchomi się ten sam co miałam OS, ten sam pulpit, te same dokumenty?
Niekoniecznie. Jeśli podłaczysz ten dysk do identycznego lub bardzo
zbliżonego pod względem budowy lapka lub kompa jako jedyny dysk (chodzi
tu głównie o rodzaj płyty głównej) to najprawdopodobniej stary OS się
uruchomi. Czym bardziej różny hardwer tym mniejsze szanse na działanie.
O ile oczywiście twój OS to windows :) W przypadku linuksa szanse na
działanie nawet na całkiem innym sprzęcie są duże.
Lecz aby uzyskać dostęp do dokumentów nie musisz uruchamiać OS-a z tego
dysku. W większości przypadków podłączenie tego dysku jako drugiego
pozwoli na dostęp do danych na nim zapisanych.

--
Jacek
"Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

Data: 2016-07-01 23:28:15
Autor: PiteR
Czy dysk jest komputerem?
Majka pisze tak:

Problem to mój HP Pavilion dv 6700 - dziś przestał działać. Objaw
- czarny ekran. Wydaje mi się, że nawalił tylko ekran/wyświetlacz,
albo tylko karta grafiki.

To zanim wyrzucisz laptopa podłącz go do telewizora może zobaczysz obraz.

[...]

nie ale możesz podłączyć ten dysk jako drugi w komputerze stacjonarnym i pobuszować po nim. Albo uruchom w laptopie linuksa live z płyty cd i  zgraj dokumenty na pendrajwa.

--
Piter

Let me see your war face.

Data: 2016-07-01 23:34:26
Autor: marfi
Czy dysk jest komputerem?

Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości news:XnsA638EEC288BEPanElektroniklocalhost.net...

"Albo uruchom w laptopie linuksa live z płyty cd i
zgraj dokumenty na pendrajwa."

Obawiam się, że Majka z  Twojej nie skorzysta...

--
marfi

Data: 2016-07-01 23:36:54
Autor: marfi
Czy dysk jest komputerem?
Użytkownik "Majka" <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> napisał w wiadomości news:279fdacd-2f0c-4ee0-a4bf-4c9a6b6a762cgooglegroups.com...
Wybaczcie - nie znam się na tym zupełnie.

To nie jest takie proste.
Jeżeli nie chcesz stracić dorobku zwróć się ze swoim problemem do nieco obeznanego z windows znajomego.
--
marfi

Data: 2016-07-02 00:49:03
Autor: Bolko
Czy dysk jest komputerem?
Problem to mój HP Pavilion dv 6700 - dziś przestał działać. Objaw - czarny ekran. Wydaje mi się, że nawalił tylko ekran/wyświetlacz, albo tylko karta grafiki.

W moim padła płyta główna.
Kup kieszeń na dysk twardy.
Wyciągnij dysk twardy z laptopa i włóż do kieszeni.
Kup kolejny komputer.
Podłącz poprzez pendriva kieszeń z dyskiem.
Skopiuj istototne pliki na nowy komp.
Sformatuj dysk w kieszeni.
Skopiuj istotne pliki z laptopa do kieszeni.
Ostatni punkt rób tak czesto jak będziesz miała ochote. Dzieki czemu w razie W bedziesz miała kopie zapasową.

Data: 2016-07-06 14:30:13
Autor: Akarm
Czy dysk jest komputerem?
W dniu 2016-07-02 o 09:49, Bolko pisze:
Podłącz poprzez pendriva kieszeń z dyskiem.

Rewelacyjna rada!
Trochę więcej szczegółów technicznych.
Napisz jeszcze, jakiej pojemności ma być ten pendrajw.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-07-06 23:18:26
Autor: JaNus
Czy dysk jest komputerem?
W dniu 2016-07-06 o 14:30, Akarm pisze:
Rewelacyjna rada!
Trochę więcej szczegółów technicznych.
Napisz jeszcze, jakiej pojemności ma być ten pendrajw.

W dniu 2016-07-06 o 14:33, Akarm pisze:
    { jak wyżej }

W dniu 2016-07-06 o 14:41, Akarm pisze:
    { jak wyżej }

   ___________

Hm, czy odpowiedź też ma być w trzech jednobrzmiących kopiach?

Data: 2016-07-06 14:58:45
Autor: Akarm
Czy dysk jest komputerem?
W dniu 2016-07-02 o 09:49, Bolko pisze:
Podłącz poprzez pendriva kieszeń z dyskiem.

Rewelacyjna rada!
Podaj trochę więcej szczegółów technicznych.

Data: 2016-07-06 16:17:49
Autor: Stregor
Czy dysk jest komputerem?
W dniu 2016-07-06 o 15:52, Akarm pisze:
W dniu 2016-07-02 o 09:49, Bolko pisze:
Podłącz poprzez pendriva kieszeń z dyskiem.

Rewelacyjna rada!
Podaj trochę więcej szczegółów technicznych.
Napisz jeszcze, jakiej pojemności ma być ten pendrajw.

Wyślij to jeszcze z 10 razy...

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2016-07-06 19:47:28
Autor: Trefniś
Czy dysk jest komputerem?
W dniu .07.2016 o 16:17 Stregor <stregor@wytnij.to.gmail.com> pisze:

[...]

Skomentuj to tyle, ile wysłano.
Jeśli myślisz, że to celowo, to zmień grupę - _tu_ się myśli logicznie.

--
Trefniś

Data: 2016-07-07 15:41:47
Autor: Akarm
Czy dysk jest komputerem?
W dniu 2016-07-06 o 16:17, Stregor pisze:
Wyślij to jeszcze z 10 razy...

Coś się pochrzaniło, thunderbird dał mi informacje, że nie może zapisać wiadomości w katalogu "wysłane".
Widać każde odświeżenie powodowało próbę zapisania wiadomości i wysłanie jej na grupę. Pewnie działo się tak aż do wyłączenia komputera. Uff, koniec końców wiadomość nie została zapisana, ale chociaż przestałem wysyłać.