Czy dziecko ma prawo do bezpłatnego leczenia?

Data: 2012-01-17 16:37:08
Autor: witek
Czy dziecko ma prawo do bezpłatnego leczenia?
On 1/17/2012 3:15 PM, Mini Moda wrote:

Pozdrawiam

Magda

cos mi chodzi po głowie, ze ubezpiecza wowczas szkoła, ale nie z definicji tylko trzeba za tym pochodzic.

Data: 2012-01-18 09:46:00
Autor: Marzena

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jf4t6k$85d$3inews.gazeta.pl...
On 1/17/2012 3:15 PM, Mini Moda wrote:

cos mi chodzi po głowie, ze ubezpiecza wowczas szkoła, ale nie z definicji tylko trzeba za tym pochodzic.

Możesz mieć tu rację. W przypadku studentów - na pewno tak działa. Student zgłasza w dziekanacie i ubezpiecza go uczelnia.

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http:/www.szultaset.pl

Data: 2012-01-18 10:29:37
Autor: GK
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):
cos mi chodzi po głowie, ze ubezpiecza wowczas szkoła, ale nie z definicji tylko trzeba za tym pochodzic.
Było. Obecnie (od 2007 r.) prawo do świadczeń opieki zdrowotnej mają wszyscy obywatele RP mieszkający w tejże, o ile nie skończyli 18 r.ż. (art. 2 ust. 1 pkt 3) U o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych).

Personel medyczny jest niedokształcony w tym zakresie, ale zwykle wystarczy zażądać odmowy udzielenia świadczenia na piśmie.

Pozdrawiam - GK (swego czasu absolwent-nierób "walczący" o bezpłatne leczenie na podstawie art. 67 ust. 5 ww. Ustawy)

Data: 2012-01-18 14:34:14
Autor: Mini Moda

Użytkownik " GK" <kroelewicz@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jf66uh$c99$1inews.gazeta.pl...
[...]

No tak ja to wiem i wiedzą to wszyscy, oprócz pracowników szpitala i zusu...

Personel medyczny jest niedokształcony w tym zakresie, ale zwykle wystarczy
zażądać odmowy udzielenia świadczenia na piśmie.

A jeżeli odmawia, jeżeli argumenty słowne, dowody na papierze, nie pomagają, to jak zmusić?
Przydusić, czy przypalać papierosem.:)?

Pozdrawiam - GK (swego czasu absolwent-nierób "walczący" o bezpłatne leczenie
na podstawie art. 67 ust. 5 ww. Ustawy)

No niestety moje dziecię jeszcze samo nie powalczy, bo to niespełna sześciolatek :)

Również pozdrawiam

Magda

Data: 2012-01-18 17:07:26
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 18 Jan 2012 14:34:14 +0100, Mini Moda napisał(a):

Przydusić, czy przypalać papierosem.:)?

Iść do przełożonego, jak ci już mówiono. Z tekstem ustawy w grabie.
--
Jacek

Data: 2012-01-19 07:17:15
Autor: Massai
 GK wrote:

witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a): > cos mi chodzi po głowie, ze ubezpiecza wowczas szkoła, ale nie z > definicji tylko trzeba za tym pochodzic.
[...]

Aha, proszę bardzo. Pisemna odmowa udzielenia świadczenia "bezpłatnie"
- nie ma sprawy.

Stanowisko NFZ w tej sprawie jest jasne - a to z nim ZOZ-y mają umowę.
Nie z państwem polskim, Ministerstwem czy krasnoludkami. W
szczególności - NIE z pacjentem.

A to stanowisko NFZ mówi na podstawie czego szpital może przyjąć że
pacjentowi takie świadczenia się należą.

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-01-19 11:42:51
Autor: Mini Moda

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:jf8g1q$2ed$1inews.gazeta.pl...

Stanowisko NFZ w tej sprawie jest jasne - a to z nim ZOZ-y mają umowę.
Nie z państwem polskim, Ministerstwem czy krasnoludkami. W
szczególności - NIE z pacjentem

??????????????????????????????? A kto powołał do życia te twory, ze tak głupio spytam??????????????????
Oczywiście pacjent jest tu zbędnym elementem, powinien płacić zus, a w razie choroby położyć się pod płotem, tam zdechnąć i zgnić.... Oczywiście wcześniej nie może zapomnieć oddać NFZ wszystkie swoje dobra ziemskie...

A to stanowisko NFZ mówi na podstawie czego szpital może przyjąć że
pacjentowi takie świadczenia się należą.

Oczywiście i tworzy swoje ustawy, tak jak mu pasuje...

Matko Kochana!!!

M.

Data: 2012-01-19 13:04:52
Autor: Massai
Mini Moda wrote:

> [...]

pod płotem, tam zdechnąć i zgnić.... Oczywiście wcześniej nie może
zapomnieć oddać NFZ wszystkie swoje dobra ziemskie...

Nie do mnie to biadolenie na nieudolną władzę.

> pacjentowi takie świadczenia się należą.

Oczywiście i tworzy swoje ustawy, tak jak mu pasuje...

Nie tworzy, tylko działa na ich podstawie. I to NFZ powinien Ci takie
świadczenia zapewnić - podpisując odpowiednie umowy. Jeśli tego nie
robi - to już pretensje do NFZ.

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-01-19 14:38:04
Autor: Nixe

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:jf94dj$549$1inews.gazeta.pl...

Nie tworzy, tylko działa na ich podstawie. I to NFZ powinien Ci takie
świadczenia zapewnić - podpisując odpowiednie umowy. Jeśli tego nie
robi - to już pretensje do NFZ.

Ale skąd założenie, że tego nie robi?
Na razie to, że umowy mogą być całkowicie dowolne i - kolokwialnie mówiac - olewać ustawę, wynika wyłącznie z Twoich prywatnych opinii.

N.

Data: 2012-01-19 12:06:08
Autor: Nixe
[...]

Ech łosiu, łosiu, nie kompromituj się.
http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=3&dzialnr=4&artnr=1036

N.

Data: 2012-01-19 13:10:24
Autor: GK
Massai <tsender@wp.pl> napisał(a):
Aha, proszę bardzo. Pisemna odmowa udzielenia świadczenia "bezpłatnie"
- nie ma sprawy.
W praktyce wystarczało mi samo żądanie, by załatwić sprawę. Być może dlatego, że ewentualne kara umowna (2% przychodu z umowy?) za nieuzasadnioną odmowę udzielenia świadczeń to więcej niż koszt obsługi jednego pacjenta.

Stanowisko NFZ w tej sprawie jest jasne - a to z nim ZOZ-y mają umowę.
Nie z państwem polskim, Ministerstwem czy krasnoludkami. W
szczególności - NIE z pacjentem.
Źródło nt. stanowiska NFZ dot. osób, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy? A, w ogólnych warunkach umów ze świadczeniodawcami jest wymóg realizowania świadczeń zgodnie z ustawą.:) W aktach wewnętrznych (zarządzenia) jest problem z terminologią, bo w którymś miejscu (rozporządzenie MZ? nie pamiętam już) wprowadza się definicję ubezpieczonego obejmującą także osoby nieubezpieczone, którym należą się świadczenia na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy oraz właściwym jednostek art. 67. Stąd może cały galimatias.

GK

Data: 2012-01-19 13:23:08
Autor: Massai
 GK wrote:

Massai <tsender@wp.pl> napisał(a):  > Aha, proszę bardzo. Pisemna odmowa udzielenia świadczenia
> [...]
dlatego, że ewentualne kara umowna (2% przychodu z umowy?) za
nieuzasadnioną odmowę udzielenia świadczeń to więcej niż koszt

Ano, w praktyce bywa że ktoś się ugnie ze strachu.

Kary umownej by nie było.

> [...]
> szczególności - NIE z pacjentem.
Źródło nt. stanowiska NFZ dot. osób, o których mowa w art. 3 ust. 1

http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=0&dzialnr=2&artnr=3926&b=1&szu
kana=RMUA

Konkretna informacja dla świadczeniodawców - na jakich zasadach mają
weryfikować uprawnienie. I zasada jest jasna: świadczeniobiorca ma
przedstawić dowód uprawnienia do świadczeń. Co jest dowodem -
wylistowano poniżej.

I owszem, jest wyjątek dla dzieci - do 6 miesiąca życia...

[...]

Galimatias bierze się stąd, że ludzi myślą kategoriami minionej epoki.

Dla każdego "oczywistą oczywistością" powinno być że podstawą do
udzielania świadczeń przez dany zakład jest umowa z nfz.
Jeśli prowadzę poradnię dermatologiczną, to oczywiste jest że nie będę
przyjmował dzieci z zapaleniem płuc, bo po prostu nie mam tego w umowie
na świadczenia.
Jeśli mój klient (NFZ) kupuje ode mnie usługi wg umowy, i ew.
dodatkowych wytycznych - to ja to realizuję.

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-01-19 14:06:05
Autor: GK
[...]

A teraz przeczytajmy stanowisko NFZ z uwagą i zrozumieniem: "(...) dokumentem potwierdzającym prawo do świadczeń jest KAŻDY dokument, który potwierdza uprawnienia do ŚWIADCZEŃ opieki zdrowotnej, W SZCZEGÓLNOŚCI dokument potwierdzający opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne, NP. [lista...]"
Podkreślenie - GK.

Dla każdego "oczywistą oczywistością" powinno być że podstawą do
udzielania świadczeń przez dany zakład jest umowa z nfz.
To jest jasne. Tylko, że sama treść umowy to za mało, by określić obowiązki stron.

Jeśli mój klient (NFZ) kupuje ode mnie usługi wg umowy, i ew.
dodatkowych wytycznych - to ja to realizuję.
To oczywiste. Dlatego warto dokładnie się z nimi zapoznać.

GK

Data: 2012-01-19 14:36:09
Autor: Massai
Czy dziecko ma prawo do bezpłatnego leczenia?
 GK wrote:

<ciach wszystko>

Zwracam honor i odszczekuję.

Dziecko ma prawo do leczenia niezależnie od statusu,
zgłoszone/niezgłoszone, ubezpieczone/nieubezpieczone itp.

Poszedłem zapytać pielęgniarki, która w zeszłym roku w pediatrycznym
szpitalu pracowała ;-)

Problem jest jedynie z raportowaniem bo nie wszystkie oddziały NFZ
wydały odpowiednie zarządzenia - ale część tak.

Tu jest to klarownie rozpisane:

http://www.nfz-szczecin.pl/uprawnieni_do_swiadczen_dzieci.htm

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-01-19 18:53:04
Autor: Mini Moda

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:jf99op$mmp$1inews.gazeta.pl...
GK wrote:

<ciach wszystko>

Zwracam honor i odszczekuję.

Honor uratowany :D

Magda

Data: 2012-01-20 08:58:46
Autor: Nixe
W dniu 2012-01-19 15:36, Massai pisze:

Zwracam honor i odszczekuję.

Szacuneczek :)

N.

Data: 2012-01-19 14:42:43
Autor: Nixe

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:jf95fr$8f2$1inews.gazeta.pl...

Jeśli prowadzę poradnię dermatologiczną, to oczywiste jest że nie będę
przyjmował dzieci z zapaleniem płuc, bo po prostu nie mam tego w umowie
na świadczenia.

No a ta gupia Mini Moda pewnie poszła z dzieciakiem do przychodni geriatrycznej :>
To i ma za swoje.

N.

Data: 2012-01-19 14:39:22
Autor: Nixe

Użytkownik " GK" <kroelewicz@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jf94o0$69k$1inews.gazeta.pl...

A, w ogólnych warunkach umów ze świadczeniodawcami jest wymóg realizowania
świadczeń zgodnie z ustawą.:)

No i proszę.

N.

Czy dziecko ma prawo do bezpłatnego leczenia?