Czy faktycznie powinienem placic to OC?

Data: 2010-12-15 12:41:09
Autor: DJ
Czy faktycznie powinienem placic to OC?
Witam

Sytuacja jest taka. Kupilem samochod 13 pazdziernika z OC w Hestii waznym do 4 listopada. Pare dni przed 4 listopada wypowiedzialem umowe w Hestii i 3 listopada ubezpieczylem w PZU.
I teraz dostalem pismo z Hestii. Policzyli OC za rok ponad 1100 zl (w PZU mam 399 zl) i kaza mi placic 26 zl za okres od 4 do 13 listopada.
Kwota nie jest duza, ale czy faktycznie tak jest, ze przy kupnie samochodu z OC waznym krocej niz miesiac trzeba zaplacic za okres brakujacy do miesiaca u bylego ubezpieczyciela? I na jakiej podstawie jest wyliczana wielkosc skladki?

Z gory dziekuje za informacje.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2010-12-15 12:28:10
Autor: Samotnik
Dnia 15.12.2010 DJ <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał/a:
[...]

Nie widzę powodu, zeby tak nie miało być. Ubezpieczyciel ma prawo do
rekalkulacji składki (nie musi skorzystać), a obowiązek jeśli tego
zażądasz. Jeśli rekalkulacja wyjdzie in plus (a tylko wtedy z tego prawa
skorzystają), to zapewne powinieneś dopłacić, bo kto inny? I nic tu nie zmienia, czy będziesz z tego OC korzystał kilka dni, czy prawie rok (w sytuacji, gdybyś kupił samochód z dopiero co opłaconym w terminie OC). Oczywiście rozsądne TU nie pierdoli się z takimi duperelami, ale widać w
Hestii albo nie są rozsądni, albo muszą poprawić wynik finansowy na koniec
roku.

I na jakiej podstawie jest wyliczana wielkosc skladki?

Składka podstawowa dla danego pojazdu, Twojego wieku i miejsca zamieszkania
(więcej danych o Tobie nie mają), podzielona przez 365, pomnożona przez
liczbę dni od zakupu do wypowiedzenia. Jeśli zażądasz rekalkulacji
przedstawiając jakieś zniżki, to całość jeszcze podlega przeliczeniu
odpowiednio do tych zniżek. Jeśli masz np. 50% zniżek, to za cenę
poleconego lub wycieczki do oddziału Hestii, urwiesz 13 zł. ;)

P.S. Jeśli nie przysłali tego poleconym, to znaczy, że nie otrzymałeś żadnego
pisma. Czekaj na polecony. Może jak parę razy będą musieli do takich spraw wrócić, wygenerować kolejne pismo, zapłacić za znaczek itd itp, to pójdą po rozum do głowy i przestaną odstawiać innym w przyszłości taką manianę.
Możliwe też, że sobie po prostu odpuszczą.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-12-15 13:57:29
Autor: DJ
[...]

Tylko tak jak napisalem wyzej nie chodzi o rekalkulacje. To nie jest rekalkulacja za okres od 13 pazdziernika czyli daty kupna do daty konca obowiazywania tj. 4 listopada.
Kaza sobie placic za okres po zakonczeniu starego OC tj. stare skonczylo sie 4 LISTOPADA, umowe wypowiedzialem, a mam zaplacic za okres od 4 do 13 LISTOPADA.

Pozdrowienia

Darek

Data: 2010-12-15 14:08:58
Autor: PH

Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ieadvl$pc3$1news.onet.pl...
[...]

Czy w wypowiedzeniu napisałeś wyraźną datę wypowiedzenia, czyli że wypowiadasz z dniem 4 listopada ??

Data: 2010-12-15 14:15:28
Autor: DJ
Czy faktycznie powinienem placic to OC?
Czy w wypowiedzeniu napisałeś wyraźną datę wypowiedzenia, czyli że wypowiadasz z dniem 4 listopada ??

Nie mam akurat pod reka tego wypowiedzenia. Byl to jakis ich standardowy ich druk. Na pewno nie podawalem daty 13 listopada ani 30 dni od daty skladania wypowiedzenia. Wiec nie rozumiem skad wzieli te 30 dni od daty zakupu, bo na pewno tez nic takiego na tym wypowiedzeniu nie bylo.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2010-12-15 22:28:17
Autor: J.F.
On Wed, 15 Dec 2010 14:15:28 +0100,  DJ wrote:
[...]

Art. 31. 1. W razie zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz
zawarł umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, na
nabywcę pojazdu przechodzą prawa i obowiązki zbywcy wynikające z tej
umowy. Umowa ubezpieczenia ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który
została zawarta, chyba że nabywca wypowie ją przed upływem 30 dni od
dnia nabycia pojazdu mechanicznego. W przypadku wypowiedzenia umowy, rozwiązuje się ona z upływem 30 dni
następujących po dniu nabycia pojazdu mechanicznego.

To juz dosc stary plik - moze cos sie zmienilo.

J.

Data: 2010-12-16 13:03:12
Autor: LEPEK
W dniu 2010-12-15 22:28, J.F. pisze:

[...]

Fajne mamy prawo - lepiej nie wypowiadać, bo wtedy szybciej się umowa rozwiązuje :/

Z drugiej strony - jeśli dotychczasowa polisa była opłacona, to przedłuża się automatycznie na następny okres (coś się zmieniło?) - te dwa przepisy są więc sprzeczne...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-12-16 15:47:10
Autor: J.F.
Czy faktycznie powinienem placic to OC?
Użytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisał w
[...]

Nie sa - wyraznie napisane "chyba ze".
Wypowiesz - przedluza sie o pare dni, nie wypowiesz, przedluza sie o rok :-)

J.

Data: 2010-12-16 14:06:45
Autor: Jakub Witkowski
[...]

Czyli, wypowiadając - przedłużył umowę do 30 dni od daty zakupu :)
A gdyby nie wypowiedział to by się sama rozwiązała z jej upływem.
Super :)

Data: 2010-12-15 13:26:40
Autor: Jarek Andrzejewski
Czy faktycznie powinienem placic to OC?
On Wed, 15 Dec 2010 12:41:09 +0100, "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl>
wrote:

Witam

/.../ OC w Hestii waznym do 4 listopada. Pare dni przed 4 listopada wypowiedzialem umowe w Hestii /.../
/.../ kaza mi placic 26 zl za okres od 4 do 13 listopada /.../

Skoro ich OC obowiązywało do 13 listopada, to oczywiste jest, że nie
mają podstaw do żadania składki za okres, gdy nie obowiązywało.
Chyba, że coś pomieszałeś w opisie.

Data: 2010-12-15 12:42:53
Autor: Samotnik
Czy faktycznie powinienem placic to OC?
Dnia 15.12.2010 Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> napisał/a:
Witam

[...]

Chodziło pewnie mu o okres od 13. października do 4 listopada... ;)
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-12-15 13:51:38
Autor: DJ
[...]

No wlasnie, ze nie. Jest dokladnie tak jak napisalem. Wiec tez nie wchodzi w gre rekalkulacja.

Wiec jeszcze raz. Samochod kupiony 13 pazdziernika. Ubezpieczenie do 4 listopada. A Hestia kaze sobie doplacic za okres od 4 do 13 LISTOPADA, czyli ilosc dni brakujaca do 30 dni od momentu zakupu.
Wyglada na to, ze jesli kupie samochod ktorego OC sie konczy jutro to musze przez miesiac go jeszcze ubezpieczac u starego ubezpieczyciela.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2010-12-15 12:57:28
Autor: masti
Czy faktycznie powinienem placic to OC?
Dnia pięknego Wed, 15 Dec 2010 13:51:38 +0100 osobnik zwany DJ wystukał:

/.../ OC w Hestii waznym do 4 listopada. Pare dni przed 4 listopada
wypowiedzialem umowe w Hestii /.../
/.../ kaza mi placic 26 zl za okres od 4 do 13 listopada /.../

Skoro ich OC obowiÂązywaÂło do 13 listopada, to oczywiste jest, Âże nie
majÂą podstaw do Âżadania skÂładki za okres, gdy nie obowiÂązywaÂło. Chyba,
Âże coÂś pomieszaÂłeÂś w opisie.

Chodzi³o pewnie mu o okres od 13. paŒdziernika do 4 listopada... ;)

[...]

IMHO nie. Tylko, jeżeli ważne jest dłużej niż te 30 dni.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-12-15 14:25:33
Autor: J.F.
Czy faktycznie powinienem placic to OC?
Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> napisał w
[...]

Ty cos pomieszales :-)

Jesli nabywca samochodu wypowie ubezpieczenie w ciagu 30 dni po zakupie, to OC obowiazuje jeszcze 30 dni od zakupu. I moze to wypasc ponad termin polisy.

I niestety ustawa nie daje zadnej opcji.

Pozostaje napisac grzeczny list do Hestii, ze przeciez uznalo sie dotychczasowa polise, po czym wypowiedzialo przed jej zakonczeniem i kupilo nową od jej konca.
Tylko ze ustawa takiego trybu nie przewiduje, wiec jak sie Hestia uprze, to nalezy zaplacic.

J.

Data: 2010-12-15 14:44:07
Autor: DJ
> [...]

Tylko ze ustawa takiego trybu nie przewiduje, wiec jak sie Hestia uprze, to nalezy zaplacic.

Czyli jesli dobrze rozumiem to przez pewien czas place podwojne OC jesli zmieniam ubezpieczyciela? U starego ubezpieczyciela brakujace dni do 30 od daty konca obowiazywania polisy i u nowego od dnia zakonczenia polisy?
Bo Hestia kaze mi placic za te kilka dni, a w umowie wypowiedzenia mam, ze musze zawrzec nowa najpozniej nastepnego dnia po koncu obowiazywania starej.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2010-12-15 16:12:22
Autor: J.F.
Czy faktycznie powinienem placic to OC?
Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w
Czyli jesli dobrze rozumiem to przez pewien czas place podwojne OC jesli

Tak, o ile nie kupiles w dobrze dobranym dniu.

zmieniam ubezpieczyciela? U starego ubezpieczyciela brakujace dni do 30 od daty konca obowiazywania polisy i u nowego od dnia zakonczenia polisy?

Z tym ze  mozesz od 30-go dnia po zakupie polise wykupic.
Potwierdzenia tylko bedzie brak.

Bo Hestia kaze mi placic za te kilka dni, a w umowie wypowiedzenia mam, ze musze zawrzec nowa najpozniej nastepnego dnia po koncu obowiazywania starej.

Nie wiem co za umowa wypowiedzenia .. ustawa nie przewiduje.

J.

Data: 2010-12-15 17:16:45
Autor: DJ
[...]

Oczywiscie mialo byc w "wypowiedzeniu umowy".

Pozdrowienia

DJ

Data: 2010-12-15 14:06:34
Autor: PH

Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iea9gg$87a$1news.onet.pl...
[...]

ja miałem taki sam przypadek, czyli OC kończyło sie wcześniej niż 30 dni od daty zakupu
też je wypowiedziałem (TUiR Warta)
też przysłali "propozycję" na następny rok (bez dopłaty za okres do 30 dni)
odmówiłem :) bez problemowo :)

Data: 2010-12-15 14:11:33
Autor: DJ
[...]

A u mnie jakos twierdza, ze obowiazuja jakies 30 dni i kaza sobie doplacic za okres brakujacy do 30 dni. Wyglada na to, ze od 4 do 13 listopada musialem ubezpieczac w Hestii i nie musialem tego robic w PZU. Pytanie tylko co w przypadku zatrzymania przez policje. Nie mam nowego ubezpioeczenia, stare niaktualne i co wtedy? Pewnie powinienem sie udac do Hestii i by mi wypisali. Generalnie dla mnie to jest wyciaganie kasy i tyle.

Pozdrowienia

Darek

Data: 2010-12-16 14:08:47
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-12-15 14:11, DJ pisze:
[...]

Nie, po prostu powinieneś był NIE wypowiadać, to by się sama rozwiązała 4-go.
A wypowiadając przedłużyłeś ją do 13-go, bo po wypowiedzeniu obowiązuje
sztywno 30 dni od zakupu, kropka :)

Data: 2010-12-16 14:40:33
Autor: DJ
[...]

Tyle tylko, ze wtedy by pewnie odszukali przepis, ze umowa niewypowiedziana obowiazuje przez kolejny rok ...

Pozdrawiam

Darek

Data: 2010-12-16 14:47:24
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-12-16 14:40, DJ pisze:
[...]

Nie obowiązuje - jeśli przepis który podał J.F jest aktualny.

Data: 2010-12-16 15:48:41
Autor: J.F.
Czy faktycznie powinienem placic to OC?
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w
[...]

Ale wtedy pewnie wchodzi inny przepis i sie przedluza automatycznie :-)

J.

Data: 2010-12-28 11:01:26
Autor: MarcinJM
W dniu 2010-12-16 15:48, J.F. pisze:
[...]

Nie, polisa kupiona z autem nie przedluza sie w zadnym przypadku poza okres na jaki jest zawarta.
Zreszta jest taki myk, ze polisa nieoplacona w calosci tez sie nie przedluza. Znam takich, co biora na 2 raty, jedna placa, a druga placa po terminie wygasniecia polisy i nie musza pamietac o wypowiadaniu.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-12-28 11:31:18
Autor: J.F.
On Tue, 28 Dec 2010 11:01:26 +0100,  MarcinJM wrote:
[...]

Polemizowalbym.
Zreszta jest taki myk, ze polisa nieoplacona w calosci tez sie nie przedluza.

A to owszem.

J.

Czy faktycznie powinienem placic to OC?