Czy faktycznie powinienem placic to OC?

Data: 2010-12-15 13:26:40
Autor: Jarek Andrzejewski
Czy faktycznie powinienem placic to OC?
On Wed, 15 Dec 2010 12:41:09 +0100, "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl>
wrote:

Witam

/.../ OC w Hestii waznym do 4 listopada. Pare dni przed 4 listopada wypowiedzialem umowe w Hestii /.../
/.../ kaza mi placic 26 zl za okres od 4 do 13 listopada /.../

Skoro ich OC obowiązywało do 13 listopada, to oczywiste jest, że nie
mają podstaw do żadania składki za okres, gdy nie obowiązywało.
Chyba, że coś pomieszałeś w opisie.

Data: 2010-12-15 12:42:53
Autor: Samotnik
Dnia 15.12.2010 Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> napisał/a:
[...]

Chodziło pewnie mu o okres od 13. października do 4 listopada... ;)
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-12-15 13:51:38
Autor: DJ
[...]

No wlasnie, ze nie. Jest dokladnie tak jak napisalem. Wiec tez nie wchodzi w gre rekalkulacja.

Wiec jeszcze raz. Samochod kupiony 13 pazdziernika. Ubezpieczenie do 4 listopada. A Hestia kaze sobie doplacic za okres od 4 do 13 LISTOPADA, czyli ilosc dni brakujaca do 30 dni od momentu zakupu.
Wyglada na to, ze jesli kupie samochod ktorego OC sie konczy jutro to musze przez miesiac go jeszcze ubezpieczac u starego ubezpieczyciela.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2010-12-15 12:57:28
Autor: masti
Czy faktycznie powinienem placic to OC?
Dnia pięknego Wed, 15 Dec 2010 13:51:38 +0100 osobnik zwany DJ wystukał:

/.../ OC w Hestii waznym do 4 listopada. Pare dni przed 4 listopada
wypowiedzialem umowe w Hestii /.../
/.../ kaza mi placic 26 zl za okres od 4 do 13 listopada /.../

Skoro ich OC obowiÂązywaÂło do 13 listopada, to oczywiste jest, Âże nie
majÂą podstaw do Âżadania skÂładki za okres, gdy nie obowiÂązywaÂło. Chyba,
Âże coÂś pomieszaÂłeÂś w opisie.

Chodzi³o pewnie mu o okres od 13. paŒdziernika do 4 listopada... ;)

[...]

IMHO nie. Tylko, jeżeli ważne jest dłużej niż te 30 dni.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-12-15 14:25:33
Autor: J.F.
Czy faktycznie powinienem placic to OC?
Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> napisał w
[...]

Ty cos pomieszales :-)

Jesli nabywca samochodu wypowie ubezpieczenie w ciagu 30 dni po zakupie, to OC obowiazuje jeszcze 30 dni od zakupu. I moze to wypasc ponad termin polisy.

I niestety ustawa nie daje zadnej opcji.

Pozostaje napisac grzeczny list do Hestii, ze przeciez uznalo sie dotychczasowa polise, po czym wypowiedzialo przed jej zakonczeniem i kupilo nową od jej konca.
Tylko ze ustawa takiego trybu nie przewiduje, wiec jak sie Hestia uprze, to nalezy zaplacic.

J.

Data: 2010-12-15 14:44:07
Autor: DJ
> [...]

Tylko ze ustawa takiego trybu nie przewiduje, wiec jak sie Hestia uprze, to nalezy zaplacic.

Czyli jesli dobrze rozumiem to przez pewien czas place podwojne OC jesli zmieniam ubezpieczyciela? U starego ubezpieczyciela brakujace dni do 30 od daty konca obowiazywania polisy i u nowego od dnia zakonczenia polisy?
Bo Hestia kaze mi placic za te kilka dni, a w umowie wypowiedzenia mam, ze musze zawrzec nowa najpozniej nastepnego dnia po koncu obowiazywania starej.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2010-12-15 16:12:22
Autor: J.F.
Czy faktycznie powinienem placic to OC?
Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w
Czyli jesli dobrze rozumiem to przez pewien czas place podwojne OC jesli

Tak, o ile nie kupiles w dobrze dobranym dniu.

zmieniam ubezpieczyciela? U starego ubezpieczyciela brakujace dni do 30 od daty konca obowiazywania polisy i u nowego od dnia zakonczenia polisy?

Z tym ze  mozesz od 30-go dnia po zakupie polise wykupic.
Potwierdzenia tylko bedzie brak.

Bo Hestia kaze mi placic za te kilka dni, a w umowie wypowiedzenia mam, ze musze zawrzec nowa najpozniej nastepnego dnia po koncu obowiazywania starej.

Nie wiem co za umowa wypowiedzenia .. ustawa nie przewiduje.

J.

Data: 2010-12-15 17:16:45
Autor: DJ
[...]

Oczywiscie mialo byc w "wypowiedzeniu umowy".

Pozdrowienia

DJ

Czy faktycznie powinienem placic to OC?