Czy firma ma prawo odmowic wystawienia Faktury VAT osobie fizycznej nie prowadzacej DG?

Data: 2009-05-21 11:16:41
Autor: Rafal M
Czy firma ma prawo odmowic wystawienia Faktury VAT osobie fizycznej nie prowadzacej DG?
Hej

Mam takie pytanie:

Czy firma (bedaca platnikiem VAT) ma prawo odmowic wystawienia faktury
VAT osobie fizycznej nie prowadzacej dzialalnosci gospodarczej?
W zamian dajac tylko "dokument sprzedazy"?

Czy moze, na zyczenie takiej osoby ma _obowiazek_ taka fakture
wystawic? Jesli by ktos przy okazji dysponowal podstawa prawna bylo by
super :) Albo chociaz nakierowal gdzie szukac :)

Co do zakupu - to jest to usluga, oplacana miesiecznym abonamentem.

Z gory dzieki za odpowiedzi.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-05-21 20:21:51
Autor: Tomek
Dnia 21-05-2009 o 20:16:41 Rafal M <rafal.markiewicz@gmail.com> napisał(a):

Czy moze, na zyczenie takiej osoby ma _obowiazek_ taka fakture
wystawic? Jesli by ktos przy okazji dysponowal podstawa prawna bylo by
super :) Albo chociaz nakierowal gdzie szukac :)

Ustawa o podatku od towarów i usług, okolice art. 106

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-21 11:51:12
Autor: Rafal M
On 21 Maj, 20:21, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:

Ustawa o podatku od towarów i usług, okolice art. 106

Dzieki :)

Czyli wg tej ustawy art 106 ust. 4 firmy  nie maja obowiazku, ale _na
zadanie_ os. fiz bez DG _musza_ to zrobic :)

Przy okazji jeszcze:
Taka os. fizyczna bez DG nie musi podawac NIPu w celu wystawienia
takiej faktury?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-05-21 20:57:19
Autor: Tomek
Dnia 21-05-2009 o 20:51:12 Rafal M <rafal.markiewicz@gmail.com> napisał(a):

[...]

Zgadza się

Przy okazji jeszcze:
Taka os. fizyczna bez DG nie musi podawac NIPu w celu wystawienia
takiej faktury?

Chyba nie musi, skoro taka faktura bez NIP-u jest OK.

(BTW chodzi o DG w rozumieniu VAT - np. najem prywatny pod to się łapie,
mimo że wynajmujący nie rejestrował się w ewidencji działalności gospodarczej.)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-21 12:08:56
Autor: Rafal M
On 21 Maj, 20:57, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:

Chyba nie musi, skoro taka faktura bez NIP-u jest OK.

Ok dzieki :)

(BTW chodzi o DG w rozumieniu VAT - np. najem prywatny pod to się łapie,
mimo że wynajmujący nie rejestrował się w ewidencji działalności gospodarczej.)

Mi tutaj akurat chodzi o fvat za TV satelitarna "N".
 A od tego miesiaca wprowadzili jakiegos dziwologa w postaci
"dokumentu sprzedazy" na ekranie TV - w sensie taki dowod sprzedazy
pobierany jest przez dekoder TV i nie mozna tego ani wydrukowac ani
nic :/ nawet numer rachunku bankowego/tytul platnosci trzeba sobie
najpierw spisac na kartke, i pozniej przeklepac w polecenie przelewu :
( - jak ktos nie ma rownoczesnie widoku na TV i komputer :/

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-05-21 21:27:56
Autor: Tristan
Czy firma ma prawo odmowic wystawienia Faktury VAT osobie fizycznej nie prowadzacej DG?
W odpowiedzi na pismo z czwartek 21 maj 2009 21:08 (autor Rafal M publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak:
<dc99bae6-929e-4e2d-ab32-8d223ae028b6@k2g2000yql.googlegroups.com>):

[...]

no i? Po co psuć las wysyłaniem papieru? BTW: Obowiązek wystawienia faktury maja, ale nie mają obowiązku jej
przysyłania. --
Tristan

Data: 2009-05-21 12:42:34
Autor: Rafal M
On 21 Maj, 21:27, Tristan <niec...@spamu.pl> wrote:

no i? Po co psuć las wysyłaniem papieru?

Bo inaczej sie nie da ;) Nie mam caly czas dostepu do tego dekodera (a
wiec i rachunkow), a kwoty do zaplaty sa rozne co miesiac (oplaty za
VOD).

Z drugiej strony jesli o ekologie chodzi - ciekawe ile zostanie CO2
wytworzone przez to, ze bylo trzeba wprowadzic ten e-rachunek (zuzycie
pradu przez dodatkowe serwery itd).
Ekologii nie mowie NIE (np: zawsze segreguje smieci), ale ekologia ma
zawsze dwie strony.

Tak jak N - jesli sa taki proekologiczni, to czemu nie wysylaja
rachunkow/kopert wykonanych z szarego papieru z odzysku? Ba, czemu
praktycznie co drugi rachunek wysylaja kilkunasto/kilkudziesiecio
gramowe foldery z wysokiej jakosci papieru kredowego? Ciekawe ile
drzew, chloru i innej chemii na to idzie ;)
Ale to juz OT.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-05-21 21:50:53
Autor: spp
Czy firma ma prawo odmowic wystawienia Faktury VAT osobie fizycznej nie prowadzacej DG?
Rafal M pisze:

Ale to juz OT.

To żadne OT, to najważniejsza spraw.
Żyję ze sprzedaży papieru i jestem za papierowymi dokumentami.

Howqh.

--
spp

Data: 2009-05-21 13:10:08
Autor: Rafal M
On 21 Maj, 21:50, spp <s...@op.pl> wrote:

To żadne OT, to najważniejsza spraw.
Żyję ze sprzedaży papieru i jestem za papierowymi dokumentami.

To sie nie musisz martwic ;) Ministerstwo Finansow juz zadba o to,
zeby bylo duzo papierowych dokumentow ;)

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-05-21 22:33:47
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Rafal M wrote:
[...]

A do internetu masz?
https://nbok.n.pl/selfcare/

M.

Data: 2009-05-21 23:29:42
Autor: rezist.com
Czy firma ma prawo odmowic wystawienia Faktury VAT osobie fizycznej nie prowadzacej DG?
A do internetu masz?
https://nbok.n.pl/selfcare/

Ja mam. I mam w dupie ich nbok. Bo kto powiedzial ze musze
miec telewizor? Moze jestem niewidzacy i uzywam wylacznie
do radia?

--
tomek nowak
http://rezist.com

Data: 2009-05-22 20:59:45
Autor: Tristan
Czy firma ma prawo odmowic wystawienia Faktury VAT osobie fizycznej nie prowadzacej DG?
W odpowiedzi na pismo z czwartek 21 maj 2009 23:29 (autor rezist.com publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <gv4h7o$l32$1@cougar.axelspringer.pl>):

[...]

Znaczy się będziesz się domagał faktur brajlem?

--
Tristan

Data: 2009-05-22 08:16:07
Autor: Rafal M
Czy firma ma prawo odmowic wystawienia Faktury VAT osobie fizycznej nie prowadzacej DG?
On 21 Maj, 22:33, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
<maciej_...@tpsa.waw.pl> wrote:

A do internetu masz?https://nbok.n.pl/selfcare/

Teraz mi powiedz jak wydrukowac sobie tam ten "dowod zaplaty". Bo jest
tylko mala informacja pogladowa o stanie salda i kwota ostatniej
faktury. Nie ma jak obejrzec historii.

Mi naprawde nie przeszkadza, ze nie wysylaja papierowej wersji
rachunku poczta - ale niech chociaz dadza mozliwosc go sobie
wydrukowania/archiwizowania. Tak jak sieci komorkowe przysylaja fvat
w .pdf, banki wyciagi w .pdf. Czemu Nka nie moze tak chetnym zrobic?
Szybkie, wygodne (bo .pdf i sobie wydrukujesz, i sobie bez problemu
zarchiwizujesz na praktycznie dowolnym nosniku), a nie kombinuja jak
pijany zajac pod gorke :/

Tak juz OT: dzisiaj udalo mi sie dodzwonic na ich infolinie, i nie ma
problemu z wysylaniem fvat poczta. Zobaczymy jak bedzie w praktyce ;)

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-05-22 20:58:53
Autor: Tristan
Czy firma ma prawo odmowic wystawienia Faktury VAT osobie fizycznej nie prowadzacej DG?
W odpowiedzi na pismo z czwartek 21 maj 2009 21:42 (autor Rafal M publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak:
<365aaddb-6313-44e6-b603-09f4f880b77c@c9g2000yqm.googlegroups.com>):

Bo inaczej sie nie da ;) Nie mam caly czas dostepu do tego dekodera (a
wiec i rachunkow), a kwoty do zaplaty sa rozne co miesiac (oplaty za
VOD).

A polecenia zapłaty se nie możesz zlecić?

--
Tristan

Data: 2009-05-22 12:29:01
Autor: Rafal M
On 22 Maj, 20:58, Tristan <niec...@spamu.pl> wrote:

A polecenia zapłaty se nie możesz zlecić?

Nadal nie rozwiaze to problemu archiwizacji za co place. Dekoder
bedzie pamietal tylko ostatnie 3 miesiace, a na www jest tylko
aktualny okres rozliczeniowy + stan salda.
A przeciez okres przedawnienia to 3 lata.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-05-22 23:23:22
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 22 May 2009, Rafal M wrote:

On 22 Maj, 20:58, Tristan <niec...@spamu.pl> wrote:

A polecenia zapłaty se nie możesz zlecić?

Nadal nie rozwiaze to problemu archiwizacji za co place. Dekoder
bedzie pamietal tylko ostatnie 3 miesiace,

  Tristan pewnie sugeruje że rachunek bankowy "będzie pamiętał"
(i ma rację, acz o to żeby dało się *bezpłatnie* zajrzeć 5 lat
wstecz trzeba zadbać - bo AFAIR bywało tak iż w niektórych
bankach były limity okresu dostępności online).
  Przy poleceniu zapłaty to *oni* wystawiają dyspozycję opłacenia
konkretnej kwoty, nie Ty! (Ty tylko wyrażasz uprzednią zgodę).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-08-24 10:08:34
Autor: surebet
Czy firma ma prawo odmowic wystawienia Faktury VAT osobie

witam,
zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług, art. 106 przedsiębiorca nie może odmówić
wystawienia faktury Vat, a czy ktoś zna podobny przepis w prawodastwie unijnym lub czy
polskie przepisy dotyczą sprzedaży wysylkowej z terenu innego państwa?

chciałbym otrzymać fakturę od brytyjskiego sklepu internetowego prowadzącego sprzedaż
wysyłkową do Polski, ale sklep ten odmawia wystawienia faktury, nie wystawia też paragonów,
a tylko do towaru dołącza cos w rodzaju listu informacyjnego (z danymi produktu i ceną);

Data: 2009-05-22 11:47:07
Autor: Herald
Dnia Thu, 21 May 2009 21:27:56 +0200, Tristan napisał(a):

[...]

A jak udowodnisz 'N' po 15 miesiącach że miałeś zapłacić np. 150zł za maj
2009r. a nie jak oni się upierają - że miałeś zapłacić 250zł.

Data: 2009-05-22 11:00:43
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 21 May 2009, Tomek wrote:

[...]

  Dla ścisłości - par.5.11 rozporządzenia o f-rach.
  Tu:

pzdr, Gotfryd

Czy firma ma prawo odmowic wystawienia Faktury VAT osobie fizycznej nie prowadzacej DG?