Czy fotograf może ingerować w fotog rafowaną scenę?

Data: 2009-08-31 01:34:44
Autor: JoannElle
Czy fotograf może ingerować w fotog rafowaną scenę?
To zależy, co chcesz osiągnąć. Jeśli chodzi Ci o reportaż, dokumentację, to w scenę ingerować nie wolno, a w postprodukcji można dokonywać tylko takich poprawek, które nie zmieniają treści zdjęcia - wszelkie klonowanie i wymazywanie odpada. Natomiast w fotografii artystycznej kreowanie sceny jest czymś normalnym, o ile nie jest to wandalizm typu łamanie gałęzi.

Pozdrawiam, JoannElle

--
Sama nie rozumiem, skąd to mi się bierze, że jestem mitologiczne zwierzę,
ni to świniobyk, ni to kotopies, w ogóle z innych stron (...)

http://joannelle.digart.pl
GG:2137641

Czy fotograf może ingerować w fotog rafowaną scenę?