Czy gaśnica domowa może leżeć w poziom ie ??

Data: 2014-12-09 13:40:11
Autor: maskaradas
Czy gaśnica domowa może leżeć w poziom ie ??
Czy gaśniaca domowa może leżeć w poziomie ?? W szafce mi się nie mieści na wysokość

Data: 2014-12-09 13:43:45
Autor: Waldemar
Am 09.12.2014 um 13:40 schrieb maskaradas:
Czy gaśniaca domowa może leżeć w poziomie ?? W szafce mi się nie mieści
na wysokość

O ile opis na naklejce nie stanowi inaczej, można.

Waldek

Data: 2014-12-10 08:23:39
Autor: maskaradas
W dniu 2014-12-09 13:43, Waldemar pisze:
[...]

Nic na ten temat nie pisze

Data: 2014-12-10 10:53:27
Autor: BQB
W dniu 2014-12-10 o 08:23, maskaradas pisze:
[...]

A co to za gaśnica? Generalnie jedynie czasem ma znaczenie jak gaśnica jest ułożona przed użyciem.

Data: 2014-12-10 12:01:33
Autor: maskaradas
Czy gaśnica domowa może leżeć w poz iomie ??
Data: 2014-12-10 13:43:51
Autor: BQB
Czy gaśnica domowa może leżeć w poz iomie ??
W dniu 2014-12-10 o 12:01, maskaradas pisze:
taka

http://www.ogniochron.eu/offer,44,109

Środek gaśniczy to azot - gaz, może leżeć jak tylko chcesz.
A przy okazji - droga ta gaśnica:
http://cisan.pl/pl/1610-azot-sprezony-w-butli-6m3-butla-40l.html
20 razy więcej za połowę kwoty za tą gaśnicę - fakt, nie jest tak ładne i poręczne, ale zgasi więcej i na dłużej wystarczy.

Data: 2014-12-10 14:20:36
Autor: kogutek444
Czy ga¶nica domowa mo¿e le¿eæ w poziomie ??
W dniu ¶roda, 10 grudnia 2014 13:43:54 UTC+1 u¿ytkownik BQB napisa³:
W dniu 2014-12-10 o 12:01, maskaradas pisze:
> taka
>
> http://www.ogniochron.eu/offer,44,109

¦rodek ga¶niczy to azot - gaz, mo¿e le¿eæ jak tylko chcesz.
A przy okazji - droga ta ga¶nica:
http://cisan.pl/pl/1610-azot-sprezony-w-butli-6m3-butla-40l.html
20 razy wiêcej za po³owê kwoty za t± ga¶nicê - fakt, nie jest tak ³adne i porêczne, ale zgasi wiêcej i na d³u¿ej wystarczy.

sk±d taka informacja ¿e czynnikiem ga¶niczym jest azot? Azot to w tej ga¶nicy czynnik roboczy. Ma wypchn±æ zawarto¶æ.

Data: 2014-12-10 22:29:08
Autor: masti
kogutek444@gmail.com wrote:

sk±d taka informacja ¿e czynnikiem ga¶niczym jest azot? Azot to w tej ga¶nicy czynnik roboczy. Ma wypchn±æ zawarto¶æ.

ale g³upi ten producent. Zapomnia³ dodaæ do ga¶nicy ¶rodka ga¶niczego:
"Czynnik roboczy N2"

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-12-10 15:01:05
Autor: kogutek444
Czy ga¶nica domowa mo¿e le¿eæ w poziomie ??
W dniu ¶roda, 10 grudnia 2014 23:29:27 UTC+1 u¿ytkownik masti napisa³:
kogutek444@gmail.com wrote:

> [...]

-- mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

Mo¿e producent nie musi podawaæ czynnika ga¶niczego ale musi podawaæ czynnik roboczy. Na tej samej stronie s± ga¶nice wodne i podane jest ze czynnik roboczy to azot.

Data: 2014-12-11 20:25:08
Autor: nadir
W dniu 2014-12-10 o 23:29, masti pisze:
kogutek444@gmail.com wrote:

[...]

Z pdf-a pod obrazkiem wynika, ¿e to ga¶nica pianowa.

Data: 2014-12-12 19:50:20
Autor: Borys Pogoreło
Czy gaśnica domowa może leżeć w poziomie ??
Dnia Thu, 11 Dec 2014 20:25:08 +0100, nadir napisał(a):

skąd taka informacja że czynnikiem gaśniczym jest azot? Azot to w tej gaśnicy czynnik roboczy. Ma wypchnąć zawartość.

ale głupi ten producent. Zapomniał dodać do gaśnicy środka gaśniczego:
"Czynnik roboczy N2"

Z pdf-a pod obrazkiem wynika, że to gaśnica pianowa.

A tak swoją drogą, to czemu uparcie wszędzie nazywają to "urządzeniem
gaśniczym"? Bo nie pomalowane na czerwono, czy są jeszcze inne wymagania,
które powinna spełniać gaśnica?

Dobrze to widać na tej ulotce:
http://www.ogniochron.eu/!data/attachments/poradnik_gasnice_domowe.pdf

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-12-10 15:19:18
Autor: Dawid
W dniu 2014-12-10 13:43, BQB pisze:

http://cisan.pl/pl/1610-azot-sprezony-w-butli-6m3-butla-40l.html
20 razy więcej za połowę kwoty za tą gaśnicę - fakt, nie jest tak ładne
i poręczne, ale zgasi więcej i na dłużej wystarczy.

Ty oczywiście do kompletu, w razie pożaru będziesz biegał z tym po schodach.Na piętro możesz się nie wyrobić i dupa z gaszenia.

Data: 2014-12-10 15:55:43
Autor: BQB
W dniu 2014-12-10 o 15:19, Dawid pisze:
[...]

Z tą gaśnicą domową, to można patelnię zgasić, jak się zapali - w opisie jest jasno wyjaśnione, że służy ona do gaszenia zalążków pożaru. Jak będzie trzeba z nią gdzieś biec, to nawet nie warto, bo i tak nic to nie da.

Data: 2014-12-10 16:04:23
Autor: Dawid
W dniu 2014-12-10 15:55, BQB pisze:
[...]

wielki pożar domu i Twoja butla, już to widzę lol
strażak sam

Data: 2014-12-10 21:01:07
Autor: BQB
W dniu 2014-12-10 o 16:04, Dawid pisze:
[...]

Palący się dom w całości, to w zasadzie nie do uratowania nawet przez strażaków z odpowiednim sprzętem.

Np tu: http://www.youtube.com/watch?v=sV_GWmdJ7Ig do minuty czasu tą domową gaśnicą ugasisz, później może być różnie, ta butla o której ja pisałem pozwoliła by zgasić nawet przy końcu filmu.

http://www.youtube.com/watch?v=zhh5iJlI1LY tu Twoja gaśnica już w 5 sekundzie odpada, większa butla da radę nawet w 20 sekundzie (a Ty chciałeś z butlą biegać po schodach).

http://www.youtube.com/watch?v=piofZLySsNc Twoja w tym przypadku zadziała do minuty i 30 sekund, wielka butla do 2 minuty da radę.

BTW, gaśnica nie jest po to aby z nią biegać, bo w przypadku pożaru zwyczajnie nie ma na to czasu, gaśnica jest po to, aby użyć ją natychmiast w miejscu pożaru. Jak myślisz, dlaczego gaśnice w zakładach pracy są w wielu miejscach, a nie w jednym?

Wiesz o tym, że np straż pożarna jak przyjedzie do pożaru, to odrazu się o hydrant pyta, gdyż te 5000 litrów wody starczy na jakieś 5 minut, a jak kilka węży podłączonych to na odpowiednio krócej?

Data: 2014-12-23 21:41:57
Autor: ZS
W dniu 2014-12-10 o 13:43, BQB pisze:
[...]

Sorki ale na stronie to są ceny za sam azot :) Butlę to sobie musisz kupić i oni za 60zł Ci napełnią 6m3 azotu. Tak samo mają CO2 http://cisan.pl/pl/1595-dwutlenek-wegla-co2-26kg.html
a to i tak tanio bo mi 6kg napełniają za 30zł. Taka butla na co2 26kg to pewnie z 500zł kosztuje:)

Czy gaśnica domowa może leżeć w poziom ie ??