Czy hamulec tarczowy na przednim widelcu może powodować lekkie ściaganie kierownicy podczas jazdy bez trzymanki?

Data: 2011-06-03 23:38:17
Autor: krzysiek
Czy hamulec tarczowy na przednim widelcu może powodować lekkie ściaganie kierownicy podczas jazdy bez trzymanki?
Witam, kupiłem nowy rower z hamulcami hydraulicznymi i zauwazylem lekkie
sciaganie kierownicy w prawo podczas jazdy bez trzymanki. Czy waga hamulca może
wieć wpływ na zachowanie sie roweru przy jeździe bez trzymanki? Czy to jest
normalne, czy moze cos jest nie w porządku z widelcem-amortyzatorem? --
krzysiek

Data: 2011-06-04 08:43:54
Autor: amrac
Czy hamulec tarczowy na przednim widelcu może powodować lekkie ściaganie kierownicy podczas jazdy bez trzymanki?
Wg. mnie masa zarówno rotująca jak i nierotująca wynikająca z posiadania tarczówki jest do zaniedbania. Jest taka książka Fizyka w sporcie czy coś takiego. Ponoć nawet efekt żyroskopowy kół jest do zaniedbania tzn. nie przeszkadza w skręcaniu kierą ale to tak na marginesie. Prędzej jakieś ocieranie hamulca, bicie koła (np. krzywo założona opona) lub brak koordynacji przy jeździe bez trzymanki - ja tak mam czasem jak się przesiadam między rowerami, że każdy ma trochę inną geometrię, wyważenie itp., że trzeba się chwilę przyzwyczaić. To ostanie jest bardzo prawdopodobne skoro mówisz, że rower jest dla Ciebie nowy. Dodam, że nie mam tarczówek, tak sobie głośno myślę.

Data: 2011-06-04 01:35:34
Autor: tadek
On 4 Cze, 08:43, amrac <szyme...@o2.pl> wrote:
 Ponoć nawet efekt żyroskopowy kół jest do zaniedbania tzn.
nie przeszkadza w skręcaniu kierą ale to tak na marginesie.
Z tym bym polemizował. Próbowano bełnych kół na szosie i nie zdało to
egzaminu. Zostało na torze ale tylko tylne koło

Data: 2011-06-04 14:16:56
Autor: Mariusz Kruk
Czy hamulec tarczowy na przednim widelcu może powodować lekkie ściaganie kierownicy podczas jazdy bez trzymanki?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "tadek"
[...]

Spróbuj jechać z pełnymi kołami przy bocznym wietrze...

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,10161961
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-06-04 16:27:54
Autor: Piotr Potulski
tadek <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał(a):
On 4 Cze, 08:43, amrac <szyme...@o2.pl> wrote:
>  Pono=E6 nawet efekt =BFyroskopowy k=F3=B3 jest do zaniedbania tzn.
> nie przeszkadza w skr=EAcaniu kier=B1 ale to tak na marginesie.
Z tym bym polemizowa=B3. Pr=F3bowano be=B3nych k=F3=B3 na szosie i nie zda=
=B3o to
egzaminu. Zosta=B3o na torze ale tylko tylne ko=B3o
Może zanim zaczniesz polemizować, to policz ten moment obrotowy dla koła. BTW. z tego co pamiętam, to pełne karbonowe koła mają mniejszą wagę.

Data: 2011-06-04 09:32:26
Autor: tadek
[...]

 po co Ja mam liczyć Policzyli to już zawodowcy

Data: 2011-06-04 08:56:24
Autor: karbar
On 03.06.2011 23:38, krzysiek wrote:
Witam, kupiłem nowy rower z hamulcami hydraulicznymi i zauwazylem lekkie
sciaganie kierownicy w prawo podczas jazdy bez trzymanki.

Też mam tarczówkę i też mi rower ściąga w prawo, ale ale...zaczął ściągać jak nie było tarczówki, były inne koła, opony, amortyzator, rama ;P Nie, na miejskim wagancie i wyprawowej maszynie bez wysiłku jadę na wprost bez trzymanki ;)

pozdrawiam
karbar

ps. Jak oprę rower o słupek, tak by stał idealnie pionowo i kucnę parę metrów za nim, mogę zobaczyć, że przednie koło jest minimalnie w innej płaszczyźnie niż tylne, jest lekko przekoszone. Żeby było śmieszniej, za kałużą rower zostawia jeden ślad ;) U siebie już wykluczyłem źle zaplecione koła i kwestię opon. Mam zamiar podmienić widelec i zobaczyć, czy to coś pomoże, czy rama do wymiany.

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

Data: 2011-06-04 09:31:02
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 03 Jun 2011 23:38:17 +0200, krzysiek napisał(a):

zauwazylem lekkie
sciaganie kierownicy w prawo podczas jazdy bez trzymanki.

Skoryguj ustawienie tylnego koła. Jak ci sciąga w prawo, skręć tylne koło
lekko w lewo. A w ogóle, to sprawdź najpierw czy napewno tylne koło jest
symetrycznie w swoim widelcu.
--
Jacek

Data: 2011-06-05 12:40:43
Autor: Rowerex
On 4 Cze, 08:31, Jacek Maciejewski <jacmacwyt...@o2.pl> wrote:
> [...]

lekko w lewo. A w ogóle, to sprawdź najpierw czy napewno tylne koło jest

A niby jak ma to zrobić?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-06-06 08:56:01
Autor: Jacek Maciejewski
Czy hamulec tarczowy na przednim widelcu może powodować lekkie ściaganie kierownicy podczas jazdy bez trzymanki?
Dnia Sun, 5 Jun 2011 12:40:43 -0700 (PDT), Rowerex napisał(a):

A niby jak ma to zrobić?

suwmiarką.
--
Jacek

Data: 2011-06-06 10:01:51
Autor: Rowerex
On 6 Cze, 07:56, Jacek Maciejewski <jacmacwyt...@o2.pl> wrote:
Dnia Sun, 5 Jun 2011 12:40:43 -0700 (PDT), Rowerex napisał(a):

> A niby jak ma to zrobić?

suwmiarką.

Skorygować ustawienie koła suwmiarką? :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-06-06 21:11:14
Autor: Zbigniew Malec
On Mon, 6 Jun 2011 10:01:51 -0700 (PDT), Rowerex wrote:

Skorygować ustawienie koła suwmiarką? :)

Nie, sprawdzić "czy napewno tylne koło jest symetrycznie w swoim widelcu".

Zbyszek Malec

Data: 2011-06-06 10:32:20
Autor: cytawa
Jacek Maciejewski pisze:
[...]

I przedniego rowniez. Sciaga dlatego, ze plaszczyzny kol nie sa rownolegle. Najlepiej jest gdy kola leza w jednej plaszczyznie ale drobne przesuniecie jeszcze nie spowoduje scigania.

Jesli sciaga w prawo, znaczy sie, ze trzeba gorna czesc przedniego kola przesunac lekko w prawo albo tylnego w lewo. Trzeba zobaczyc co jest bardziej mozliwe. Jesli to pomoze to dobrze.

Jan Cytawa

Data: 2011-06-05 20:59:56
Autor: Wojtas
W dniu 2011-06-03 23:38, krzysiek pisze:

[...]

Pancerze dobrze przycięte?

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2011-06-06 08:18:58
Autor: ikov
[...]

Sprawdź czy któraś z linek/przewodów nie jest trochę przykrótka - inaczej będzie ściągać kierownicę.

Czy hamulec tarczowy na przednim widelcu może powodować lekkie ściaganie kierownicy podczas jazdy bez trzymanki?