Czy hamulec tarczowy na przednim widelcu może powodować lekkie ściaganie kierownicy podczas jazdy bez trzymanki?

Data: 2011-06-04 08:43:54
Autor: amrac
Czy hamulec tarczowy na przednim widelcu może powodować lekkie ściaganie kierownicy podczas jazdy bez trzymanki?
Wg. mnie masa zarówno rotująca jak i nierotująca wynikająca z posiadania tarczówki jest do zaniedbania. Jest taka książka Fizyka w sporcie czy coś takiego. Ponoć nawet efekt żyroskopowy kół jest do zaniedbania tzn. nie przeszkadza w skręcaniu kierą ale to tak na marginesie. Prędzej jakieś ocieranie hamulca, bicie koła (np. krzywo założona opona) lub brak koordynacji przy jeździe bez trzymanki - ja tak mam czasem jak się przesiadam między rowerami, że każdy ma trochę inną geometrię, wyważenie itp., że trzeba się chwilę przyzwyczaić. To ostanie jest bardzo prawdopodobne skoro mówisz, że rower jest dla Ciebie nowy. Dodam, że nie mam tarczówek, tak sobie głośno myślę.

Data: 2011-06-04 01:35:34
Autor: tadek
On 4 Cze, 08:43, amrac <szyme...@o2.pl> wrote:
 Ponoć nawet efekt żyroskopowy kół jest do zaniedbania tzn.
nie przeszkadza w skręcaniu kierą ale to tak na marginesie.
Z tym bym polemizował. Próbowano bełnych kół na szosie i nie zdało to
egzaminu. Zostało na torze ale tylko tylne koło

Data: 2011-06-04 14:16:56
Autor: Mariusz Kruk
Czy hamulec tarczowy na przednim widelcu może powodować lekkie ściaganie kierownicy podczas jazdy bez trzymanki?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "tadek"
[...]

Spróbuj jechać z pełnymi kołami przy bocznym wietrze...

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,10161961
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-06-04 16:27:54
Autor: Piotr Potulski
tadek <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał(a):
On 4 Cze, 08:43, amrac <szyme...@o2.pl> wrote:
>  Pono=E6 nawet efekt =BFyroskopowy k=F3=B3 jest do zaniedbania tzn.
> nie przeszkadza w skr=EAcaniu kier=B1 ale to tak na marginesie.
Z tym bym polemizowa=B3. Pr=F3bowano be=B3nych k=F3=B3 na szosie i nie zda=
=B3o to
egzaminu. Zosta=B3o na torze ale tylko tylne ko=B3o
Może zanim zaczniesz polemizować, to policz ten moment obrotowy dla koła. BTW. z tego co pamiętam, to pełne karbonowe koła mają mniejszą wagę.

Data: 2011-06-04 09:32:26
Autor: tadek
[...]

 po co Ja mam liczyć Policzyli to już zawodowcy

Czy hamulec tarczowy na przednim widelcu może powodować lekkie ściaganie kierownicy podczas jazdy bez trzymanki?