Czy i JAK kupować używanš plazmę?

Data: 2009-07-11 19:10:14
Autor: a
Czy i JAK kupować używanš plazmę?
On Sat, 11 Jul 2009 08:55:13 -0700 (PDT), Alojzy Zakalec
<alojzy.zakalec@gmail.com> wrote:

Chcę kupić tanią używaną (1-3 letnią) plazmę 37-42" w cenie <1000zł.
Miałbym 4 pytania:
1.) Czy to się opłaca? Jakie są blaski i cienie takiej tranzakcji?
2.) Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie? (Jeśli jest np. tzw.
"1 miesięczna gwarancja".)
3.) Ten telewizor z jaką rozdzielczością lepiej kupić, jeśli jest
wybór: 1024x768 czy 852x480 (chcę to podłączyć do dekodera MEDIASAT
czyli PIONEER 1635 z Cyfry Plus, poprzez "SCART" ).
4.) Czy duże znaczenie ma kontrast w specyfikacji producenta, np. czy
jest zauważalna różnica pomiędzy 1000:1 a 5000:1 czy to tylko ściema
marketingowa?

to tak samo, jak z "uzywana" zona (czyli po rozwodzie). Zawsze trzeba
sobie zadac pytanie dlaczego ktos sie chcial jej pozbyc?

1. < 1000 zl - niby nie duzo, ale jak sie cos stanie lub cos dolega,to
powiesz sobie, ze mogles dorzucic 1500 i mialbys nowy (LCD) z
gwarancja.

2. plasma - duzo pradu zre, wiec policz sobie koszty eksploatacji

Data: 2009-07-11 10:46:13
Autor: Alojzy Zakalec
On Jul 11, 7:10 pm, a...@a.pl wrote:
1. < 1000 zl - niby nie duzo, ale jak sie cos stanie lub cos dolega,to
powiesz sobie, ze mogles dorzucic 1500 i mialbys nowy (LCD) z
gwarancja.

Tylko, że LCD mają dużo większy problem od plazm jeśli chodzi o sygnał
SD (standardowa rozdzielczość), szczególnie jak pochodzi z dekodera
Cyfry Plus PIONEER 1635. Co z tą sprawą, hę?
Uprzedzam, że fanatykiem tv nie jestem i nie chcę inwestować w HD oraz
odbiornik o cenie >1500zł. Tylko tak żeby obejrzeć na przyzwoitym
poziomie wybrane programy, no i żeby wisiał na ścianie i nie zabierał
przestrzeni...

2. plasma - duzo pradu zre, wiec policz sobie koszty eksploatacji

Więcej niż CRT?
Dotychczas miałem dobry CRT ale właśnie zaczął świecić na zielono :)

Data: 2009-07-11 20:27:21
Autor: a
Czy i JAK kupować używanš plazmę?
On Sat, 11 Jul 2009 10:46:13 -0700 (PDT), Alojzy Zakalec
[...]

a dokladniej?

[...]

ostatnio widzialem Funai 32" z cyfrowym tunerem naziemnym dvb-t mpeg-4
w Carrefour za ca 1700 zl. Nie wiem, gdzie mieszkasz, ale za chwile
moze to byc potrzebne, bo z naziemnej anteny bedziesz mial 7-14
programow. Jak w Lubuskim, Wielkopolsce lub Mazowszu - to mozesz juz
byc w zasiegu, a jak nie to ok. 03.2010. A co to znaczy inwestowac w HD? Kazdy obecnie sprzedawany tv jest
wstanie wyswietlac obraz HD (HD Ready lub FullHD) z wejscia HDMI (np.
zewnetrznego tunera SAT - np. n-ki, cyfry+, cyfrowegoPolsatu). Wiec
nie ma co tu inwestowac - jak placisz abo za platforme to masz sprzet
i programy. Natomiast w naziemnej tv cyfrowej, tez jest mozliwe HD,
ale jeszcze trzeba poczekac, ale do tego potrzebny jest tuner dvb-t
mpeg-4. Bylo TVP HD w ramach testow, ale wylaczono. Trzeba poczekac na
rozwoj wypadkow. Ale skoro kupujesz jakis tv, to warto o takim
wbudowanym tunerze pomyslec.

--
ThinkXtra

Data: 2009-07-11 12:19:08
Autor: Alojzy Zakalec
Czy i JAK kupować używan plazmę?

<alojzy.zaka...@gmail.com> wrote:
> [...]
>SD (standardowa rozdzielczość), szczególnie jak pochodzi z dekodera
>Cyfry Plus PIONEER 1635. Co z tą sprawą, hę?

No, były już tu dyskusje o tym, że jak się dekoder SD typu MEDIASAT
podłączy do telewizora LCD z półki cenowej o zakresie 1000-2000zł to
się robią wredne piksele itd. czyli krótko mówiąc te telewizory nie
mają żadnego układu coby inteligentnie interpolował obraz SD na swoją
wielką rodzielczość...
Natomiast w plazmie to się jakoś ładnie rozmywa itp... (znaczy te
"ząbkowane" kontury np. postaci)

ostatnio widzialem Funai 32"

to jednak mniej niż 42" jak te używane plazmy...

[...]

Ta, ale Ty głównie piszesz o źródłach sygnału i nowych standardach co
"zaraz" będą wprowadzone - "zaraz" czyli za minimum 2 lata, czy tak?
Natomiast chciałbym więcej dowiedzieć się o samej jakości obrazu jaką
może oddać taka plazma ze źródła SD, tak abstrahując od tego skąd ten
sygnał będzie. (A będzie z darmowych kanałów satelitarnych.) Oraz czy
rzeczywiście tyle prądu żre, i czy więcej niż CRT?

[...]

Tylko, że masz różne pakiety do wyboru i kiedy wybierasz HD to opłaty
miesięczne są dużo wyższe, co nie?
Widzisz a mnie głównie interesują te darmowe kanały zagraniczne co są
na satelitach Astra i Hotbird, głównie informacyjne ale nie tylko. Mam
dekoder Cyfry MEDIASAT co jedzie na samym pakiecie "powitalnym" za 15
zł miesięcznie i mi na plaster inne prgramy w ofercie.
Jedyne co teraz mogę wydać na telewizję to jednorazowo nieco >1000zł
za sam odbiornik i nie mam ochoty instalować sobie w domu jkiegoś
większego centrum medialnego. Po co? I tak ledwo mi starcza czasu na
różne sprawy...

[...]

Otóż właśnie to! Teraz chcę zainwestować stosunkowo małą sumę co mi
wystarczy na jakieś 2 lata, a potem wrócimy do tematu jak się wypadki
rozwiną ;)

Data: 2009-07-11 22:16:28
Autor: a
Czy i JAK kupować używan plazmę?
Alojzy, co ty robisz, ze jak odpowiadasz, to zmieniasz watek (tworzy ci sie
nowy)???

Data: 2009-07-11 21:17:11
Autor: Regius
[...]

Nieprawda , ja właśnie 2 tyg temu pogoniłem swoja starą plazmę i kupiłem LCD , obraz na tym LCD jest ZDECYDOWANIE lepszy niż na starej plazmie...
Mówię o SD jak i o HD.

2. plasma - duzo pradu zre, wiec policz sobie koszty eksploatacji

Więcej niż CRT?
Dotychczas miałem dobry CRT ale właśnie zaczął świecić na zielono :)

Tak więcej , myślę ,że musisz liczyć koło 300W , CRT bierze chyba niecałe 100W.

Pozdrawiam

Data: 2009-07-11 12:44:38
Autor: Alojzy Zakalec
On Jul 11, 9:17 pm, Regius <pamela...@onet.pl> wrote:
> [...]

LCD , obraz na tym LCD jest ZDECYDOWANIE lepszy niż na starej plazmie....

No to mamy sprzeczne sygnały, już nieraz tu mawiano dokładnie
odwrotnie...

> Więcej niż CRT?
> Dotychczas miałem dobry CRT ale właśnie zaczął świecić na zielono :)

Tak więcej , myślę ,że musisz liczyć koło 300W , CRT bierze chyba
niecałe 100W.

Mój dotychczasowy Sony brał 127W. Ale rzeczywiście wynalazłem w
Googlach specyfikacje techniczne, te plazmy 42" żrą 350W.
A ile zużywają LCD?

Data: 2009-07-11 21:54:30
Autor: nom

Użytkownik "Alojzy Zakalec" <alojzy.zakalec@gmail.com> napisał w wiadomości

Mój dotychczasowy Sony brał 127W. Ale rzeczywiście wynalazłem w
Googlach specyfikacje techniczne, te plazmy 42" żrą 350W.
A ile zużywają LCD?

Mój Sony 25" zużywał 100W średnio (mierzone elektronicznym watomierzem). Ale po 16 latach kineskop utracił emisję i kupiłem plazmę Panasonic 42" PV8 za 1799zł w promocji. Po 3 tygodniach watomierz pokazał, że średnio zużywa 137W w trybie kinowym (50% kontrast, 50% jaskrawość).
Widziałem z miesiąc temu w promocji Funai LCD 32" z matrycą MVA w Polsce składany z gwarancją 5 lat i obraz SD był całkiem niezły, a cena 999zł całkiem niezła. :-)
Zastanawiałem się nad tym Funai, ale mam pokój 5 x 5 m i nie żałuję, że kupiłem plazmę 42". :D

Aha, w sklepie sprawdzałem też Samsunga LCD HD Ready 32" i średni pobór mocy to 125W.
Plazma 42" PV7 (starsza generacja) pobierała średnio 220W.
Te nowsze panele plazmowe nie są tak prądożerne. :-)

Data: 2009-07-11 13:39:28
Autor: Alojzy Zakalec
On Jul 11, 9:54 pm, "nom" <no...@usunto.gazeta.pl> wrote:
kupiłem plazmę Panasonic 42" PV8 za
1799zł w promocji. Po 3 tygodniach watomierz pokazał, że średnio zużywa 137W
w trybie kinowym (50% kontrast, 50% jaskrawość).

Czyli tyle zużywać mogą te używane plazmy?

Widziałem z miesiąc temu w promocji Funai LCD 32" z matrycą MVA w Polsce
składany z gwarancją 5 lat i obraz SD był całkiem niezły, a cena 999zł
całkiem niezła. :-)

A jakie on ma parametry obrazu, kontrast, kąty i bezwładność?

PS. Do a@a.pl: nie wiem dlaczego ci się zmieniają wątki, ja nic nie
robię.

Data: 2009-07-13 09:07:20
Autor: nom
Czy i JAK kupować używanš plazmę?

Użytkownik "Alojzy Zakalec" <alojzy.zakalec@gmail.com> napisał w wiadomości

A jakie on ma parametry obrazu, kontrast, kąty i bezwładność?

Tak na oko to całkiem niezłe, w specyfikacje nie zaglądałem. :-)

Data: 2009-07-12 11:06:18
Autor: Regius
Czy i JAK kupować używanš plazmę?

No to mamy sprzeczne sygnały, już nieraz tu mawiano dokładnie
odwrotnie...

Czytaj uważnie , nie napisałem,że plazmy mają gorszy obraz tylko napisałem na swoim przykładzie.
Wcześniej miałem plazme LG Pc51 a teraz mam LCD LG LH7020 i napewno obraz na tym LCD jest zdecydowanie lepszy od obrazu na tamtej plazmie ,zarówno w SD jak i HD.

Pozdrawiam

Data: 2009-07-12 13:14:27
Autor: Kot Prezydenta

Użytkownik "Alojzy Zakalec" <alojzy.zakalec@gmail.com> napisał w wiadomości news:285cab9f-d1f6-4d10-b1ab-49d2e5e4db10p23g2000vbl.googlegroups.com...

No to mamy sprzeczne sygnały, już nieraz tu mawiano dokładnie
odwrotnie...

jesteś pewien że była mowa o sygnale z SAT czy o kablówce analogowej ?

Data: 2009-07-13 11:34:23
Autor: Marek Dyjor
Alojzy Zakalec wrote:
[...]

stara plazam na nowe LCD. tutaj może być pies pogrzebany. :)

Data: 2009-07-13 13:22:28
Autor: nom

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

stara plazam na nowe LCD. tutaj może być pies pogrzebany. :)

Kumpla plazma LG 42" o rozdz. 842x480 sprzed 4 lat nie wyswietla zbyt ladnie. Te nowe plazmy sa zdecydowanie lepsze.

Data: 2009-07-13 13:54:54
Autor: Kot Prezydenta

Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h3f5dn$hq2$1inews.gazeta.pl...

[...]

bo ta stara plazma to była na rynek usa robiona (NTSC) i nawet PALa nie jest w stanie wyświetlić

Data: 2009-07-12 13:12:29
Autor: Kot Prezydenta

Użytkownik "Alojzy Zakalec" <alojzy.zakalec@gmail.com> napisał w wiadomości news:4382d638-e4f4-4a63-971e-7f61d1944c67d32g2000yqh.googlegroups.com...
On Jul 11, 7:10 pm, a...@a.pl wrote:
[...]

bzdura, jesli mają problem to raczej s ygnalem SD słabej jakości ze zwykłej anteny lub cienkiej kablówki akurat sygnał z tego dekodera po rgb nie bedzie może rewelacyjny ale nie sprawi żadnego problemu nawet jak podepniesz tv HD

Czy i JAK kupować używanš plazmę?