Czy i JAK kupować używaną plazmę?

Data: 2009-07-11 08:55:13
Autor: Alojzy Zakalec
Czy i JAK kupować używaną plazmę?
Chcę kupić tanią używaną (1-3 letnią) plazmę 37-42" w cenie <1000zł.
Miałbym 4 pytania:
1.) Czy to się opłaca? Jakie są blaski i cienie takiej tranzakcji?
2.) Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie? (Jeśli jest np. tzw.
"1 miesięczna gwarancja".)
3.) Ten telewizor z jaką rozdzielczością lepiej kupić, jeśli jest
wybór: 1024x768 czy 852x480 (chcę to podłączyć do dekodera MEDIASAT
czyli PIONEER 1635 z Cyfry Plus, poprzez "SCART" ).
4.) Czy duże znaczenie ma kontrast w specyfikacji producenta, np. czy
jest zauważalna różnica pomiędzy 1000:1 a 5000:1 czy to tylko ściema
marketingowa?

Z góry dziękuję i pozdrawiam!

Data: 2009-07-11 19:08:20
Autor: games
Alojzy Zakalec pisze:
[...]

Najwazniejsze to pobor mocy na tabliczce znamionowej ja odkad kupilem Plazme mam rachunki po 180-220zl na miesiac, z tym ze chodzi toto prawie 24h/dobe  rozdzialka ma znaczenie jak masz zlacze HDMI jak po niskiej to nie ma znaczenia co napisali.  Prawde mowiac to stary parch niewarto go brac za 1000zl chyba ze chcesz poogladac i sprzedac.

Data: 2009-07-11 19:10:14
Autor: a
Czy i JAK kupować używanš plazmę?
On Sat, 11 Jul 2009 08:55:13 -0700 (PDT), Alojzy Zakalec
<alojzy.zakalec@gmail.com> wrote:

[...]

to tak samo, jak z "uzywana" zona (czyli po rozwodzie). Zawsze trzeba
sobie zadac pytanie dlaczego ktos sie chcial jej pozbyc?

1. < 1000 zl - niby nie duzo, ale jak sie cos stanie lub cos dolega,to
powiesz sobie, ze mogles dorzucic 1500 i mialbys nowy (LCD) z
gwarancja.

2. plasma - duzo pradu zre, wiec policz sobie koszty eksploatacji

Data: 2009-07-11 10:46:13
Autor: Alojzy Zakalec
On Jul 11, 7:10 pm, a...@a.pl wrote:
1. < 1000 zl - niby nie duzo, ale jak sie cos stanie lub cos dolega,to
powiesz sobie, ze mogles dorzucic 1500 i mialbys nowy (LCD) z
gwarancja.

Tylko, że LCD mają dużo większy problem od plazm jeśli chodzi o sygnał
SD (standardowa rozdzielczość), szczególnie jak pochodzi z dekodera
Cyfry Plus PIONEER 1635. Co z tą sprawą, hę?
Uprzedzam, że fanatykiem tv nie jestem i nie chcę inwestować w HD oraz
odbiornik o cenie >1500zł. Tylko tak żeby obejrzeć na przyzwoitym
poziomie wybrane programy, no i żeby wisiał na ścianie i nie zabierał
przestrzeni...

2. plasma - duzo pradu zre, wiec policz sobie koszty eksploatacji

Więcej niż CRT?
Dotychczas miałem dobry CRT ale właśnie zaczął świecić na zielono :)

Data: 2009-07-11 20:27:21
Autor: a
Czy i JAK kupować używanš plazmę?
On Sat, 11 Jul 2009 10:46:13 -0700 (PDT), Alojzy Zakalec
[...]

a dokladniej?

[...]

ostatnio widzialem Funai 32" z cyfrowym tunerem naziemnym dvb-t mpeg-4
w Carrefour za ca 1700 zl. Nie wiem, gdzie mieszkasz, ale za chwile
moze to byc potrzebne, bo z naziemnej anteny bedziesz mial 7-14
programow. Jak w Lubuskim, Wielkopolsce lub Mazowszu - to mozesz juz
byc w zasiegu, a jak nie to ok. 03.2010. A co to znaczy inwestowac w HD? Kazdy obecnie sprzedawany tv jest
wstanie wyswietlac obraz HD (HD Ready lub FullHD) z wejscia HDMI (np.
zewnetrznego tunera SAT - np. n-ki, cyfry+, cyfrowegoPolsatu). Wiec
nie ma co tu inwestowac - jak placisz abo za platforme to masz sprzet
i programy. Natomiast w naziemnej tv cyfrowej, tez jest mozliwe HD,
ale jeszcze trzeba poczekac, ale do tego potrzebny jest tuner dvb-t
mpeg-4. Bylo TVP HD w ramach testow, ale wylaczono. Trzeba poczekac na
rozwoj wypadkow. Ale skoro kupujesz jakis tv, to warto o takim
wbudowanym tunerze pomyslec.

--
ThinkXtra

Data: 2009-07-11 12:19:08
Autor: Alojzy Zakalec
Czy i JAK kupować używan plazmę?

<alojzy.zaka...@gmail.com> wrote:
> [...]
>SD (standardowa rozdzielczość), szczególnie jak pochodzi z dekodera
>Cyfry Plus PIONEER 1635. Co z tą sprawą, hę?

No, były już tu dyskusje o tym, że jak się dekoder SD typu MEDIASAT
podłączy do telewizora LCD z półki cenowej o zakresie 1000-2000zł to
się robią wredne piksele itd. czyli krótko mówiąc te telewizory nie
mają żadnego układu coby inteligentnie interpolował obraz SD na swoją
wielką rodzielczość...
Natomiast w plazmie to się jakoś ładnie rozmywa itp... (znaczy te
"ząbkowane" kontury np. postaci)

ostatnio widzialem Funai 32"

to jednak mniej niż 42" jak te używane plazmy...

[...]

Ta, ale Ty głównie piszesz o źródłach sygnału i nowych standardach co
"zaraz" będą wprowadzone - "zaraz" czyli za minimum 2 lata, czy tak?
Natomiast chciałbym więcej dowiedzieć się o samej jakości obrazu jaką
może oddać taka plazma ze źródła SD, tak abstrahując od tego skąd ten
sygnał będzie. (A będzie z darmowych kanałów satelitarnych.) Oraz czy
rzeczywiście tyle prądu żre, i czy więcej niż CRT?

[...]

Tylko, że masz różne pakiety do wyboru i kiedy wybierasz HD to opłaty
miesięczne są dużo wyższe, co nie?
Widzisz a mnie głównie interesują te darmowe kanały zagraniczne co są
na satelitach Astra i Hotbird, głównie informacyjne ale nie tylko. Mam
dekoder Cyfry MEDIASAT co jedzie na samym pakiecie "powitalnym" za 15
zł miesięcznie i mi na plaster inne prgramy w ofercie.
Jedyne co teraz mogę wydać na telewizję to jednorazowo nieco >1000zł
za sam odbiornik i nie mam ochoty instalować sobie w domu jkiegoś
większego centrum medialnego. Po co? I tak ledwo mi starcza czasu na
różne sprawy...

[...]

Otóż właśnie to! Teraz chcę zainwestować stosunkowo małą sumę co mi
wystarczy na jakieś 2 lata, a potem wrócimy do tematu jak się wypadki
rozwiną ;)

Data: 2009-07-11 22:16:28
Autor: a
Czy i JAK kupować używan plazmę?
Alojzy, co ty robisz, ze jak odpowiadasz, to zmieniasz watek (tworzy ci sie
nowy)???

Data: 2009-07-11 21:17:11
Autor: Regius
[...]

Nieprawda , ja właśnie 2 tyg temu pogoniłem swoja starą plazmę i kupiłem LCD , obraz na tym LCD jest ZDECYDOWANIE lepszy niż na starej plazmie...
Mówię o SD jak i o HD.

2. plasma - duzo pradu zre, wiec policz sobie koszty eksploatacji

Więcej niż CRT?
Dotychczas miałem dobry CRT ale właśnie zaczął świecić na zielono :)

Tak więcej , myślę ,że musisz liczyć koło 300W , CRT bierze chyba niecałe 100W.

Pozdrawiam

Data: 2009-07-11 12:44:38
Autor: Alojzy Zakalec
On Jul 11, 9:17 pm, Regius <pamela...@onet.pl> wrote:
> [...]

LCD , obraz na tym LCD jest ZDECYDOWANIE lepszy niż na starej plazmie....

No to mamy sprzeczne sygnały, już nieraz tu mawiano dokładnie
odwrotnie...

> Więcej niż CRT?
> Dotychczas miałem dobry CRT ale właśnie zaczął świecić na zielono :)

Tak więcej , myślę ,że musisz liczyć koło 300W , CRT bierze chyba
niecałe 100W.

Mój dotychczasowy Sony brał 127W. Ale rzeczywiście wynalazłem w
Googlach specyfikacje techniczne, te plazmy 42" żrą 350W.
A ile zużywają LCD?

Data: 2009-07-11 21:54:30
Autor: nom

Użytkownik "Alojzy Zakalec" <alojzy.zakalec@gmail.com> napisał w wiadomości

Mój dotychczasowy Sony brał 127W. Ale rzeczywiście wynalazłem w
Googlach specyfikacje techniczne, te plazmy 42" żrą 350W.
A ile zużywają LCD?

Mój Sony 25" zużywał 100W średnio (mierzone elektronicznym watomierzem). Ale po 16 latach kineskop utracił emisję i kupiłem plazmę Panasonic 42" PV8 za 1799zł w promocji. Po 3 tygodniach watomierz pokazał, że średnio zużywa 137W w trybie kinowym (50% kontrast, 50% jaskrawość).
Widziałem z miesiąc temu w promocji Funai LCD 32" z matrycą MVA w Polsce składany z gwarancją 5 lat i obraz SD był całkiem niezły, a cena 999zł całkiem niezła. :-)
Zastanawiałem się nad tym Funai, ale mam pokój 5 x 5 m i nie żałuję, że kupiłem plazmę 42". :D

Aha, w sklepie sprawdzałem też Samsunga LCD HD Ready 32" i średni pobór mocy to 125W.
Plazma 42" PV7 (starsza generacja) pobierała średnio 220W.
Te nowsze panele plazmowe nie są tak prądożerne. :-)

Data: 2009-07-11 13:39:28
Autor: Alojzy Zakalec
On Jul 11, 9:54 pm, "nom" <no...@usunto.gazeta.pl> wrote:
kupiłem plazmę Panasonic 42" PV8 za
1799zł w promocji. Po 3 tygodniach watomierz pokazał, że średnio zużywa 137W
w trybie kinowym (50% kontrast, 50% jaskrawość).

Czyli tyle zużywać mogą te używane plazmy?

Widziałem z miesiąc temu w promocji Funai LCD 32" z matrycą MVA w Polsce
składany z gwarancją 5 lat i obraz SD był całkiem niezły, a cena 999zł
całkiem niezła. :-)

A jakie on ma parametry obrazu, kontrast, kąty i bezwładność?

PS. Do a@a.pl: nie wiem dlaczego ci się zmieniają wątki, ja nic nie
robię.

Data: 2009-07-13 09:07:20
Autor: nom
Czy i JAK kupować używanš plazmę?

Użytkownik "Alojzy Zakalec" <alojzy.zakalec@gmail.com> napisał w wiadomości

A jakie on ma parametry obrazu, kontrast, kąty i bezwładność?

Tak na oko to całkiem niezłe, w specyfikacje nie zaglądałem. :-)

Data: 2009-07-12 11:06:18
Autor: Regius
Czy i JAK kupować używanš plazmę?

No to mamy sprzeczne sygnały, już nieraz tu mawiano dokładnie
odwrotnie...

Czytaj uważnie , nie napisałem,że plazmy mają gorszy obraz tylko napisałem na swoim przykładzie.
Wcześniej miałem plazme LG Pc51 a teraz mam LCD LG LH7020 i napewno obraz na tym LCD jest zdecydowanie lepszy od obrazu na tamtej plazmie ,zarówno w SD jak i HD.

Pozdrawiam

Data: 2009-07-12 13:14:27
Autor: Kot Prezydenta

Użytkownik "Alojzy Zakalec" <alojzy.zakalec@gmail.com> napisał w wiadomości news:285cab9f-d1f6-4d10-b1ab-49d2e5e4db10p23g2000vbl.googlegroups.com...

No to mamy sprzeczne sygnały, już nieraz tu mawiano dokładnie
odwrotnie...

jesteś pewien że była mowa o sygnale z SAT czy o kablówce analogowej ?

Data: 2009-07-13 11:34:23
Autor: Marek Dyjor
Alojzy Zakalec wrote:
[...]

stara plazam na nowe LCD. tutaj może być pies pogrzebany. :)

Data: 2009-07-13 13:22:28
Autor: nom

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

stara plazam na nowe LCD. tutaj może być pies pogrzebany. :)

Kumpla plazma LG 42" o rozdz. 842x480 sprzed 4 lat nie wyswietla zbyt ladnie. Te nowe plazmy sa zdecydowanie lepsze.

Data: 2009-07-13 13:54:54
Autor: Kot Prezydenta

Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h3f5dn$hq2$1inews.gazeta.pl...

[...]

bo ta stara plazma to była na rynek usa robiona (NTSC) i nawet PALa nie jest w stanie wyświetlić

Data: 2009-07-12 13:12:29
Autor: Kot Prezydenta

Użytkownik "Alojzy Zakalec" <alojzy.zakalec@gmail.com> napisał w wiadomości news:4382d638-e4f4-4a63-971e-7f61d1944c67d32g2000yqh.googlegroups.com...
On Jul 11, 7:10 pm, a...@a.pl wrote:
[...]

bzdura, jesli mają problem to raczej s ygnalem SD słabej jakości ze zwykłej anteny lub cienkiej kablówki akurat sygnał z tego dekodera po rgb nie bedzie może rewelacyjny ale nie sprawi żadnego problemu nawet jak podepniesz tv HD

Czy i JAK kupować używaną plazmę?