Czy ich wszystkich do reszty pokrêci³o?

Data: 2018-05-26 18:04:02
Autor: Michal Jankowski
Czy ich wszystkich do reszty pokrêci³o?
Ma³o by³o tych wszystkich idiotycznych komunikatów o kukisach, to teraz co wejdê na jak±¶ stronê, to wyskakuj± na ca³± stronê jakie¶ brednie o danych osobowych. Naprawdê o to chodzi³o?

   MJ

Data: 2018-05-26 18:15:59
Autor: J.F.
Czy ich wszystkich do reszty pokrêci³o?
Dnia Sat, 26 May 2018 18:04:02 +0200, Michal Jankowski napisa³(a):
Ma³o by³o tych wszystkich idiotycznych komunikatów o kukisach, to teraz co wejdê na jak±¶ stronê, to wyskakuj± na ca³± stronê jakie¶ brednie o danych osobowych. Naprawdê o to chodzi³o?

Poniekad. Masz swoje prawa wynikajace z RODO ... J.

Data: 2018-05-26 17:59:29
Autor: Budzik
Czy ich wszystkich do reszty pokrêci³o?
U¿ytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

[...]

Nie, nie o to. Ale jak zwykle intencje jedno a efekt drugie...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2018-05-26 22:42:35
Autor: z
W dniu 2018-05-26 o 19:59, Budzik pisze:

Nie, nie o to. Ale jak zwykle intencje jedno a efekt drugie...

Specjali¶ci ju¿ wytknêli kilka przepisów które by³y i nadal bêd± martwe.

Za to zwykli obywatele/pracownicy dostan± biurokratyczne obowi±zki.
Ja np. Bêdê musia³ zmieniaæ has³o w komputerze (kilku komputerach) co tydzieñ bo w jednym ze zleceñ które obrabia³em pojawi³y siê dane adresowe do wysy³ki.
Pewnie serwer z danymi powinien byæ szyfrowany ¿eby to mia³o jaki¶ sens.
To wszystko powoduje koszty a cwaniaczkom/korporacjom handluj±cym danymi nadal bêdzie mo¿na skoczyæ.

Data: 2018-05-26 22:54:33
Autor: FEniks
W dniu 26.05.2018 o 22:42, z pisze:
[...]

A uczniowie nie bêd± mogli podpisywaæ siê imieniem i nazwiskiem na sprawdzianach ani nawet kartkówkach, tylko numerem z dziennika. Tak± rewelacjê ostatnio córka ze szko³y przynios³a.

Ewa

Data: 2018-05-26 23:17:11
Autor: J.F.
Czy ich wszystkich do reszty pokrêci³o?
Dnia Sat, 26 May 2018 22:54:33 +0200, FEniks napisa³(a):
A uczniowie nie bêd± mogli podpisywaæ siê imieniem i nazwiskiem na sprawdzianach ani nawet kartkówkach, tylko numerem z dziennika. Tak± rewelacjê ostatnio córka ze szko³y przynios³a.

Moze cos zle zrozumiala, albo szkola zle zrozumiala, albo ja zle
rozumiem - bo nie wydaje mi sie to zasadne.

Ale ... nie bedzie juz mozna wywiesic listy wynikow z egzaminu.
Chyba nawet z numerami z dziennika nie, bo te uczniowie w klasie
wzajemnie znaja.
Tyle, ze podobny pomysl widzialem juz dawno - wyniki z numerami
legitymacji studenckiej.

J.

Data: 2018-05-26 23:35:11
Autor: z
W dniu 2018-05-26 o 23:17, J.F. pisze:
Moze cos zle zrozumiala, albo szkola zle zrozumiala, albo ja zle
rozumiem - bo nie wydaje mi sie to zasadne.

To jest chyba najwiêkszy problem tej biurokratycznej farsy.
Ka¿dy sobie zrozumie co bêdzie chcia³.
A jak to bywa w Polsce znowu zadzia³a nadgorliwo¶æ gorsza od faszyzmu :-)

PS. Dyrekcja mojej firmy skasowa³a ze strony www nazwiska i numery s³u¿bowe handlowców.
Zaczyna siê :-)

Data: 2018-05-27 09:02:54
Autor: J.F.
Czy ich wszystkich do reszty pokrêci³o?
Dnia Sat, 26 May 2018 23:35:11 +0200, z napisa³(a):
[...]

Tak prawde mowiac ... i za poprzedniej ustawy (a ciagle obowiazuje)
bylo to IMO problematyczne.

A teraz ... handlowcow skasowala, podaje dla inspektora :-)

J.

Data: 2018-05-27 11:47:30
Autor: Animka
W dniu 2018-05-27 o 09:02, J.F. pisze:
[...]

Inspektorem mo¿e byæ ka¿dy. Masa te¿ by³ co¶ w stylu inspektora.

--
animka

Data: 2018-05-27 12:05:08
Autor: Animka
W dniu 2018-05-27 o 11:45, Animka pisze:
[...]
:-)

[...]

Skoro taka ochrona to dlaczego wyskakuje mi o tym ROGO przy ka¿dym
wej¶ciu do ka¿dego portalu. Dlaczego maj± mnie szpiegowaæ? To jest
nêkanie i chyba chodzi o to, ¿eby ludzie porzucili ten internet w diab³y.

Mia³o byæ RODO, a nie ROGO.

--
animka

Data: 2018-05-27 12:38:17
Autor: Michal Jankowski
[...]

O, o, o.

Czy ka¿de wej¶cie na dowoln± stronê to jest teraz przetwarzanie danych
osobowych i trzeba o tym ostrzegaæ?

   MJ

Data: 2018-05-27 12:54:12
Autor: z
Czy ich wszystkich do reszty pokrêci³o?
W dniu 2018-05-27 o 09:02, J.F. pisze:

Tak prawde mowiac ... i za poprzedniej ustawy (a ciagle obowiazuje)
bylo to IMO problematyczne.

I problematyczne bêdzie nadal tylko problematyczno¶æ teraz bêdzie na wy¿szym poziomie UNIJNYM a ile pracy dla biurokracji przybêdzie :-)

Data: 2018-05-27 13:26:45
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-05-27 o 12:38, Michal Jankowski pisze:

[...]

Wygl±da na to ¿e owszem.
Tyle ¿e to by³o ju¿ wcze¶niej a na pasku zmniejszaj±cym u¿yteczno¶æ
strony by³y inne informacje ni¿ teraz.

Pozdrawiam

Data: 2018-05-27 12:59:27
Autor: Budzik
Czy ich wszystkich do reszty pokrêci³o?
U¿ytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...

Czy ka¿de wej¶cie na dowoln± stronê to jest teraz przetwarzanie danych
osobowych i trzeba o tym ostrzegaæ?

Wygl±da na to ¿e owszem.

A to ciekawe...
A jak chcesz okreslic kto wsze³ na ta strone? Jestes w stanie z imienia i nazwiska taka osobe rozpoznac?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Tylko jednego w ¿yciu ¿a³ujê: ¿e nie jestem kim¶ innym.

Data: 2018-05-27 21:23:07
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-05-27 o 14:59, Budzik pisze:
[...]

To jest konsekwencja bzdurnego przyjêcia, ¿e IP jest dan± osobow±.

--
Liwiusz

Data: 2018-05-27 21:40:17
Autor: A. Filip
Czy ich wszystkich do reszty pokręciło? [Co Wielki Brat widzi?]
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:
[...]

_Tylko_ adres IP?

Czy TY kiedy¶ ogl±da³e¶ "typow±" stronê z wielk± kup± dodatków
(np. javascript, obrazki, ...) ¶ci±ganych z google, facebooka,
po¶redników sprzeda¿y reklam?

Wiec mo¿e strona pisemka ¶redniej wielko¶ci z USA ma³o uzbiera,
ale takie google które wtryni³o google-analitics bardzo wielu
serwisom ju¿ uzbiera danych osobowych od na gigantyczne kopy.

Mnie po prostu WKURWIAJ¡ jak dla mnie debilni ludzie _w Polsce_ którzy
tak projektuj± strony www ¿e twoje odwiedziny ich strony z miejsca bêd±
wiadome google, facebookowi i HGW czemu.  Wiadome choæby wy¶wietlana
mapeczka z google-maps by³a ci akurat potrzeba jak gazeta do podtarcia
dupy w epoce szerokiej dostêpno¶ci papieru toaletowego.

--
A. Filip

Data: 2018-05-27 22:06:46
Autor: Liwiusz
Czy ich wszystkich do reszty pokrêci³o? [Co Wielki Brat widzi?]
W dniu 2018-05-27 o 21:40, A. Filip pisze:
[...]

Tak.

[...]

A mnie WKURWIA to, ¿e kto¶ nie przyjmuje do wiadomo¶ci w jakim ¶wiecie ¿ycie i jak teraz ¶wiat wygl±da. Je¶li chcesz zachowaæ prywatno¶æ, to miej swój prywatny mail, który znaj± znajomi, a w internecie rejestruj siê spam-mailem. Nie lamentuj, ¿e serfuj±c, strony zbieraj± twoje IP. Je¶li wadzi ci zbieranie informacji o twoim komputerze i historii ruchu, u¿ywaj trybu prywatnego. Nie wymagaj, aby przez twoje niedo³êstwo tworzono specjalne ustawy, które niczego nie rozwi±¿± (spam jak by³, tak bêdzie), a tylko stworz± problemy normalnym ludziom.

--
Liwiusz

Data: 2018-05-28 07:19:52
Autor: Kviat
W dniu 2018-05-27 o 22:06, Liwiusz pisze:
[...]

I tak i nie.
IP jest dan± osobow± tylko dla dostawcy us³ug internetowych, czyli dla operatorów sieci.
Oraz dla tych, którzy maj± mo¿liwo¶æ powi±zania IP z innymi danymi.
(Np. wtedy gdy u¿ytkownik rejestruje siê na witrynie/zak³ada konto, podaje swoje dane, a system zapisuje te dane ³±cznie z nr IP, z którego ta rejestracja nast±pi³a.)
https://giodo.gov.pl/pl/319/2258

Wszystkie inne witryny, nawet je¿eli gromadz± IP klikaczy, to taki IP nie jest dan± osobow±. Bo nie maj± mo¿liwo¶ci identyfikacji takiej osoby.
W³a¶ciciele stron internetowych, (równie¿ s± dostawc± us³ug), nie mog± nawet "stosuj±c rozs±dne ¶rodki" takich danych uzyskaæ. Nie maj± takiej mo¿liwo¶ci.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-27 15:23:25
Autor: Robert Tomasik
W dniu 27-05-18 o 13:26, RadoslawF pisze:

[...]

Wcze¶niej wy¶wietlali komunikat i samo wej¶cie by³o domnieman± zgod±.
Teraz ju¿ nie jest.

Data: 2018-05-28 13:54:23
Autor: J.F.
Czy ich wszystkich do reszty pokrêci³o?
U¿ytkownik "RadoslawF"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:pee4lv$kba$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Biorac pod uwage ile tam roznych skryptow na tej stronie od "partnerow handlowych" to jak najbardziej przetwarzanie.
Nawet glupi zapis do logu jest podejrzany w swietle ODO.

Pytanie czy danych osobowych ... np taki adres IP.
Albo cookie.

No i pytanie czy trzeba ostrzegac, ze sie tak niecnie postepuje.

J.

Data: 2018-05-27 14:34:23
Autor: Kviat
W dniu 2018-05-27 o 11:38, Michal Jankowski pisze:

Czy ka¿de wej¶cie na dowoln± stronê to jest teraz przetwarzanie danych
osobowych i trzeba o tym ostrzegaæ?

To ju¿ raczej nadgorliwo¶æ.
Wiêkszo¶æ popularnych portali ma jaki¶ system komentowania/darmowe skrzynki pocztowe/inne us³ugi, które wymagaj± za³o¿enia konta, czyli podania jakich¶ tam danych. Adresu e-mail/wieku/czy co tam oni wymagaj±.

I zamiast te regulaminy i informacje wy¶wietlaæ tu¿ przed procesem za³o¿enia konta, czy tu¿ po zalogowaniu, to na wszelki wypadek skrypty z wyskakuj±cymi okienkami podpiêli pod g³ówny plik startowy i maj± "z bani", dupochron gdyby przypadkiem na jakiej¶ podstronie siê nie wy¶wietli³o.

A inn± spraw± jest, czy gromadzenie IP/danych przegl±darki/ciastka/historii klikniêæ z danego IP itp. (oczywi¶cie dla naszego dobra, w celu wy¶wietlania "spersonalizowanych" reklam :)) podpada pod przetwarzanie danych osobowych.
Teoretycznie po IP i czasie wej¶cia na stronê da siê od dostawcy internetu wyci±gn±æ dane abonenta. Niekoniecznie tego, co akurat siedzia³ przy kompie, ale tego, kto p³aci rachunki za internet.

Takie wyci±ganie danych po IP ma sens, gdy kto¶ z³amie prawo zamieszczaj±c jaki¶ komentarz (itp.), ale od dawna nie widzia³em, ¿eby mo¿na by³o komentarz zamie¶ciæ bez zak³adania konta (czy przynajmniej powi±zania z jakim¶ kontem fejsa, czy podobnego).
Zreszt±, o przetwarzaniu danych mo¿na chyba mówiæ dopiero po wyci±gniêciu takich danych od dostawcy internetu, a nie przed?
Wiêc szczerze mówi±c, te¿ chcia³bym us³yszeæ jakie¶ logiczne uzasadnienie wy¶wietlana tego ¶miecia przy ka¿dym wej¶ciu na stronê.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-27 22:24:30
Autor: Animka
[...]

Nied³ugo nic nie znacz±cy dla Rz±du i otoczenia nowobogackich inni Polacy znajd± siê w strefie kamienia ³upanego.

--
animka

Data: 2018-05-27 12:59:27
Autor: Budzik
Czy ich wszystkich do reszty pokrêci³o?
U¿ytkownik z z@z.pl ...

PS. Dyrekcja mojej firmy skasowa³a ze strony www nazwiska i numery s³u¿bowe handlowców.
Zaczyna siê :-)

Firmowe? Na podstawie RODO? Hahahaha

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"¯ycie ma to do siebie, ¿e nie mo¿na go powtórzyæ."
Zbigniew Trzaskowski

Data: 2018-05-27 21:25:52
Autor: Liwiusz
[...]

Co "firmowe"? Handlowcy s± osobami :)

--
Liwiusz

Data: 2018-05-27 21:45:42
Autor: A. Filip
[...]

A widzia³e¶ by komórkowcy w Polsce reklamowali telefony z dwoma kartami
SIM jako metodê na oddzielenie prywatnego i s³u¿bowego numeru telefonu?
"Jak mi siê wydaje"+ wiêkszo¶æ ludzi ma numery prywatny i s³u¿bowy w
jednym numerze telefonu komórkowego.

--
A. Filip

Data: 2018-05-27 22:03:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-05-27 o 21:45, A. Filip pisze:
[...]

Ale nazwiska ju¿ maj± prywatne.
Zreszt± dane osobowe to ka¿de dane, a nie tylko dane "prywatne".

Nie popieram usuwania ww. danych, ale w tym przypadku nie mo¿na twierdziæ "nie dajmy siê zwariowaæ". Przepisy s± ju¿ por±bane i zwariowane - w koñcu kto lata temu móg³by w ogóle pomy¶leæ, ¿e IP mo¿e byæ uznane za dan± osobow±.

Po necie kr±¿y mem-pasta, gdzie kto¶ komu¶ nasra³ na trawnik, a potem ¿±da³ przeniesienia gówna (bo gówno to dana osobowa, bo zawiera DNA, wiêc w³a¶ciciel ¿±da usuniêcia takiej danej osobowej z posesji w³a¶ciciela trawnika) i powiem, ¿e w uznaniu gówna za dan± osobow± jest o wiele wiêcej sensu ni¿ w uznaniu IP za ni±.

--
Liwiusz

Data: 2018-05-27 01:29:00
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-05-26, z <z@z.pl> wrote:

[...]

Ja np. Bêdê musia³ zmieniaæ has³o w komputerze (kilku komputerach) co tydzieñ bo w jednym ze zleceñ które obrabia³em pojawi³y siê dane adresowe do wysy³ki.

To ju¿ jest czyje¶ widzimisiê, a nie rzecz wynikaj±ca z przepisów.

--
Wojciech Bañcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-05-27 12:57:14
Autor: z
Czy ich wszystkich do reszty pokrêci³o?
To ju¿ jest czyje¶ widzimisiê, a nie rzecz wynikaj±ca z przepisów.

Ha... To te¿ dok³adnie wyrazi³em swoje zdanie na ten temat ale podyskutuj z lud¼mi po szkoleniach z RODO :-)

Szkolenia... O widzisz. Kolejna mo¿liwo¶æ defraudacji funduszy unijnych. Przymusowe g...o daj±ce szkolenia o RODO.
I biznes siê krêci :-)

Data: 2018-05-27 18:04:38
Autor: KubuÅ› Puchatek
W dniu 27.05.2018 o 12:57 z <z@z.pl> pisze:

[...]

Ciekawe kiedy Rydzyk wpadnie na pomys³ organizowania takich szkoleñ... A  mo¿e ju¿ wpad³?

Kamil

Data: 2018-05-27 22:47:47
Autor: Animka
W dniu 2018-05-27 o 18:04, Kubu¶ Puchatek pisze:
[...]

Narazie "rozgryza" ROODO.

Jak wyliczy³ serwis OKO.press, do ojca Rydzyka oraz instytucji z nim powi±zanych obecnie p³ynie szeroki strumieñ pieniêdzy. Od pocz±tku rz±dów Prawa i Sprawiedliwo¶ci do Torunia powêdrowa³o 80 921 000 z³otych, z czego po³owê przeznaczono na geotermiê.

Ojciec Rydzyk powiedzia³, ¿e nowe przepisy RODO s± dla niego nie do koñca jasne i nie musz± byæ w pe³ni dobre dla obywateli. - To jest nastêpny prze³om. Ja jeszcze nie wszystko rozumiem, czytam o tym RODO i mówiê: "Bo¿e, czy co¶ siê tam nie kryje podstêpnego" - stwierdzi³.
http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/575213,ojciec-rydzyk-rodo-konferencja-poczatki-radio-maryja.html

--
animka

Data: 2018-05-28 07:04:35
Autor: z
Czy ich wszystkich do reszty pokrêci³o?
W dniu 2018-05-27 o 22:47, Animka pisze:

Ojciec Rydzyk powiedzia³,

Albo oboje macie równo pokrêcone te zwoje albo byli¶cie na tym samym szkoleniu. Trzymajcie siê w dwójkach jak kiedy¶ milicjanci. Jeden umia³ czytaæ a drugi pisaæ :-)

Data: 2018-05-26 18:34:39
Autor: Shrek
W dniu 26.05.2018 o 18:04, Michal Jankowski pisze:
Ma³o by³o tych wszystkich idiotycznych komunikatów o kukisach, to teraz co wejdê na jak±¶ stronê, to wyskakuj± na ca³± stronê jakie¶ brednie o danych osobowych. Naprawdê o to chodzi³o?

Gazeta.p; zgarnê³a chyba pole position - klikniêcie ok, zczaczka "x" w lewym górnym rogu albo u¿ycie scrolla oznacza³o zgodê.

Swoj± drog± lista "partnerów" bywa imponuj±ca.

Shrek

Czy ich wszystkich do reszty pokrêci³o?