Czy inwestowanie w nowy rower 26-cali mtb ma sens?

Data: 2018-04-03 11:17:38
Autor: The Ghost
Czy inwestowanie w nowy rower 26-cali mtb ma sens?
Prawdę mówiąc korci mnie by zostać przy kołach 26-calowych i nie iść ani w 27,5
ani w tym bardziej w 29. No i rower ma być full-wypas, bynajmniej nie
budżetowy...

26'' to ogólnie przyjęty standard. Mamy 27,5'', 29'', 28'', ale fakt faktem, że 26'' jest jak płyta CD. niby mamy Blu-Ray, DVD, ale 26'' nie prędko wyjdzie z użycia :-)

Amortyzatory 26 są wciąż dostępne, obręcze też, może z oponami gorzej, ale
można wziąć coś na zapas...

Wciąż? Jaki nie jest pod 26''?

Ma to sens? Wiem że zaraz będą głosy, że do ramy 27,5 wejdą koła 26, bo różnica
średnicy to 25mm, czyli na promieniu to 12,5mm, no ale korba powędruje niżej o
te 12mm, dlatego ten kierunek raczej mnie nie interesuje - ma to być "czyste" 26

Jest trochę innych duperelków. Zakładam, że na v-brake`ach nie będziesz jeździł, ale mając ramę 26'' możesz mieć "delikatny" problem ze spasowaniem mocowania hamulców (i innych dupereli). Nie jest powiedziane, że  na 100% taki problem będzie, ale jeśli zdecydujesz się na indywidualną i spersonalizowaną rame pamiętaj aby mocowania też były na odpowiedniej wysokości. No i oczywiscie większe koła - wieksze tarcze (a co za tym idzie mocowania nie "zasmarkane" byle jak, tylko na prawdę solidne)

Pozdrawiam, M.

Czy inwestowanie w nowy rower 26-cali mtb ma sens?