Czy istniej? ??adowarki samochodowe 1A?

Data: 2014-02-01 10:57:16
Autor: Marek
Czy istniej? ??adowarki samochodowe 1A?
Witam,

Mam kilka ładowarek samochodowych z napisem 1A, nawet 2.1A lecz żadna tego nie robi. Zwykle prąd ładowania sięga 400mA co przy używaniu nawigacji w bardziej energożernym telefonie oznacza wolniejsze rozładowywanie niż bez ładowarki. Najlepiej aby ładowarka miała 2 sloty USB - jeśli się nie da, to awaryjnie mógłbym posiłkować się zwykłą.

Sprawdziłem, że nie jest to kwestią kabla gdyż na tym samym przewodzie ładowarka sieciowa daje 1A. Zapewne trefne są konstrukcje takich ładowarek. Mógłbym ostatecznie przerobić kabel USB tak aby zwarte były środkowe piny ale szczerze mówiąc - nie chce mi się babrać z tym.

Marek

Data: 2014-02-01 10:13:18
Autor: Waldek Godel
Czy istniej? ??adowarki samochodowe 1A?
Dnia Sat, 01 Feb 2014 10:57:16 +0100, Marek napisa(a):

Mam kilka adowarek samochodowych z napisem 1A, nawet 2.1A lecz adna tego nie robi. Zwykle prd adowania siga 400mA co przy uywaniu nawigacji w bardziej energoernym telefonie oznacza wolniejsze rozadowywanie ni bez adowarki. Najlepiej aby adowarka miaa 2 sloty USB - jeli si nie da, to awaryjnie mgbym posikowa si zwyk.

Griffin Power Jolt
http://img.diytrade.com/cdimg/1996908/31530628/0/1357545078/iPhone_Charger_Dual_USB_Griffin_car_Cigarette_adapter_5v_2_1A_1000mahCE_ROHS.jpg
potrafi jednoczenie adowa iPada 3 i telefon, przy czym ten pierwszy jest
wyjtkowo wybredny, jeeli chodzi o rdo prdu

Uwaga na podrbki - jest ich sporo na rynku. O dziwo, wci dziaaj
zgodnie z opisem, tylko trwao mniejsza. Przy czym te podrbki maj
mieszne ceny, wic czasem nawet warto

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rzd moe zrobi dla ciebie.

Data: 2014-02-02 15:19:06
Autor: Marek
W dniu 2014-02-01 11:13, Waldek Godel pisze:

Uwaga na podrbki - jest ich sporo na rynku. O dziwo, wci dziaaj
zgodnie z opisem, tylko trwao mniejsza. Przy czym te podrbki maj
mieszne ceny, wic czasem nawet warto

Sprawdzae miernikiem czy ma zwarte piny lub rezystor na pinach rodkowych? Ceny faktycznie maj 500% rnicy. Od 1.45 do 6.50z :-D na Allegro.

Marek

Data: 2014-02-02 14:48:21
Autor: Waldek Godel
Czy istniej? ?adowarki samochodowe 1A?
Dnia Sun, 02 Feb 2014 15:19:06 +0100, Marek napisa(a):

Sprawdzae miernikiem czy ma zwarte piny lub rezystor na pinach rodkowych? Ceny faktycznie maj 500% rnicy. Od 1.45 do 6.50z :-D na Allegro.

Nie sprawdzaem, bo nigdy nie miaem takiej potrzeby - zawsze adowao
wszystko, co podpiem.  Pomijajc przypadki, e podpiem gwnianym
kablem.

Jedna mi pada po ponad roku, kupiem za jakie mieszne pienidze drug,
przysza z jednym padnitym portem. Sprzedawca gratis wysa mi kolejn -
dziaa, za niedugo bdzie kolejny rok. --

Data: 2014-02-02 21:43:17
Autor: Marek
W dniu 2014-02-02 15:48, Waldek Godel pisze:

Nie sprawdzaem, bo nigdy nie miaem takiej potrzeby - zawsze adowao
wszystko, co podpiem.  Pomijajc przypadki, e podpiem gwnianym
kablem.

Czy zawsze maksymalnym prdem? Sprawdzae to? Mi te kada adowarka aduje lecz telefon wywietla wtedy tryb USB. Mam jaki kabel do eksperymentw z yami na wierzchu i na tym kablu potrafi z kadej adowarki zrobi "sieciow" (adujc prdem 1A jak bozia przykazaa). Jednake nie o to mi chodzi.

Marek

Data: 2014-02-01 11:05:12
Autor: neoniusz
W dniu 01.02.2014, 10:57, Marek pisze:
[...]

Ta dziala:

http://www.tomtom.com/pl_pl/products/accessories/chargers-and-cables/high-speed-multi-charger-9UUC.001.04/#

Data: 2014-02-02 15:01:22
Autor: Marek
W dniu 2014-02-01 11:05, neoniusz pisze:

Ta dziala:

http://www.tomtom.com/pl_pl/products/accessories/chargers-and-cables/high-speed-multi-charger-9UUC.001.04/#

Szaleństwo cenowe :-) Ale skoro działa... Sprzedam wszystkie moje niedziałające i kupię takie ze 4 :-D

Dziękuję :-)

Marek

Data: 2014-02-01 14:57:01
Autor: ToMasz
[...]

czy jeśli korzystasz z ładowarki z 230V prąd jest większy? Bo to ile ładowarka może "dać" prądu to jedno, a ile "chce" wziąć telefon to drugie. Szybkie ładowanie baterii skraca jej życie.

Sprawdziłem, że nie jest to kwestią kabla gdyż na tym samym przewodzie
ładowarka sieciowa daje 1A.
jak to sprawdzałeś?

ToMasz

Data: 2014-02-02 14:55:36
Autor: Marek
W dniu 2014-02-01 14:57, ToMasz pisze:

czy jeśli korzystasz z ładowarki z 230V prąd jest większy? Bo to ile
ładowarka może "dać" prądu to jedno, a ile "chce" wziąć telefon to
drugie.

Przecież dokładnie to napisałem. Ile chce wziąć telefon nie decyduje de facto telefon (oczywiście mówimy o dopuszczalnym prądzie ładowania) lecz kabel lub ładowarka - a konkretnie zwarcie pinów danych.

Szybkie ładowanie baterii skraca jej życie.

Wolne ładowanie baterii skraca nie tylko życie tejże baterii ale i telefonu gdy roztrzaskany zostanie o ścianę w nerwach, że nigdy nie można z niego pogadać bo nawet przez noc się nie naładuje :-D

Po drugie - producent daje szybką ładowarkę więc wie co robi. HTC Desire HD używam ponad 2 lata na szybkiej ładowarce (ok 850mA w szczycie) i nie obserwuję ubytków na baterii.

Sprawdziłem, że nie jest to kwestią kabla gdyż na tym samym przewodzie
ładowarka sieciowa daje 1A.
jak to sprawdzałeś?

1. Kabel X wkładam do ładowarki sieciowej- prąd ładowania ok 1A. Czas ładowania od 0 jakieś 3h.

2. Kabel X wyciągam z ładowarki sieciowej, wkładam do samochodowej. Prąd ok 400mA. Czas ładowania od 0 bliski nieskończoności. Niemierzalny w praktycznych warunkach. Chyba, że jechałbym do Grecji na wakacje z tym telefonem i ładowarką.

Marek

Data: 2014-02-02 22:08:57
Autor: ToMasz
[...]

1. dalej nie napisałeś jak mierzysz prąd.
2. mam ładowarkę typu wtyczka do gniazda zapaliczki z ebaya za 2 usd, do tego kabel usb i daje spokojnie radę ładować SE arc i sgs2
3. jak naprawdę jest to problem, to sam zrób ładowarkę używając jednej części elektronicznej czyli lm8705, ale o ile naprawdę potrzebujesz 1A musisz mu zapewnić radiator, więc we wtyczce się nie zmieści....

ToMasz

Data: 2014-02-03 15:30:20
Autor: Marek
W dniu 2014-02-02 22:08, ToMasz pisze:

[...]

Chodzi Ci o wartości? CurrentWidget. Na HTC działa poprawnie. Amperomierz w szereg nie sprawdza się gdyż każdy ułamek oma jest na wagę złota przy tak niskim napięciu zasilania. Musiałbym wejść przed stabilizator w zasilaczu ale skórka nie była warta wyprawki...

Po drugie - pal sześć wartości liczbowe. Chodzi mi głównie o to aby urządzenia takie jak HTC Desire HD, Nexus 5, Samsung Galaxy S3, LG Swift G ładowały się z sensowną prędkością. 8h i więcej taką prędkością z pewnością nie jest dla mnie.

2. mam ładowarkę typu wtyczka do gniazda zapaliczki z ebaya za 2 usd, do
tego kabel usb i daje spokojnie radę ładować SE arc i sgs2

Wiesz, ja też mam wiadro ładowarek. Każdą z nich szybko naładuję telefon o ile przerobię kabel. Nie wiem w czym rzecz ale podejrzewam, ze niektóre telefony może same mostkują środkowe żyły jakimś dużym opornikiem i dlatego się szybko ładują na nie przerabianym kablu i każdej ładowarce.

3. jak naprawdę jest to problem, to sam zrób ładowarkę używając jednej
części elektronicznej czyli lm8705, ale o ile naprawdę potrzebujesz 1A
musisz mu zapewnić radiator, więc we wtyczce się nie zmieści....

Też tak kombinowałem. Jednakże na jakiejś estetyce też mi trochę zależało. Myślałem nawet o tym aby zamontować sobie na stałe gniazdo USB a zasilacz ukryć. Wtedy miałby święty spokój z producentami, którzy prostej ładowarki nie potrafią lub nie chcą zrobić.

Marek

Data: 2014-02-04 12:50:26
Autor: Chris
Czy istniej? ??adowarki samochodowe 1A?
Marek nabazgrał(a):

Po drugie - producent daje szybką ładowarkę więc wie co robi. HTC Desire HD używam ponad 2 lata na szybkiej ładowarce (ok 850mA w szczycie) i nie obserwuję ubytków na baterii.

Ja w samochodzie używam ładowarki HTC i nie narzekam, ładuje szybko i sprawnie.
Tylko jak byś kupował to uważaj na podróbki (mają niebieską diodę oryginał ma białą)

Data: 2014-02-04 13:49:53
Autor: Marek
W dniu 2014-02-04 12:50, Chris pisze:

Ja w samochodzie używam ładowarki HTC i nie narzekam, ładuje szybko i
 sprawnie. Tylko jak byś kupował to uważaj na podróbki (mają
niebieską diodę oryginał ma białą)

Heh... właśnie mam HTC "oryginalną" z tą niebieską diodą. Oczywiście 400mA... :-/

Jednakże udało mi się kupić właśnie ładowarkę, która jest szybka. To moja pierwsza. Każda jedna do tej pory to porażka.

http://merlin.pl/Ladowarka-TomTom-Fast-Car-Charger_TomTom/browse/product/208,1257011.html

Marek

Data: 2014-02-04 14:38:03
Autor: Chris
[...]

Jak masz produkt taj pei to co się dziwisz że nie ładuje :)

Jednakże udało mi się kupić właśnie ładowarkę, która jest szybka. To moja pierwsza. Każda jedna do tej pory to porażka.

Ja tai-pei które miałem do tej pory wszystkie wywaliłem do kosza szkoda kasy na taki szajs.

http://merlin.pl/Ladowarka-TomTom-Fast-Car-Charger_TomTom/browse/product/2
08,1257011.html

Kolega z pracy kupił podobną marki Philips i też działa OK.

Data: 2014-02-04 15:40:40
Autor: Marek
W dniu 2014-02-04 14:38, Chris pisze:

Jak masz produkt taj pei to co się dziwisz że nie ładuje :)

A tak na marginesie: zupełnie nie rozumiem chinoli. Różnica kosztu produkcji między ładowarką z sygnalizacją lub bez jest żadna. Zwarte są 2 kabelki lub nie.

Kolega z pracy kupił podobną marki Philips i też działa OK.

Ciekawe... ja też mam jakiś model Philipsa we wiadrze z bezużytecznymi ładowarkami... Mam nawet sieciową Philipsa, która nie ładuje. Chciałem ją nawet otworzyć i przerobić aby zaczęła lecz... obudowa zaklejona na śmierć.

Marek

Data: 2014-02-02 16:28:32
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Sat, 01 Feb 2014 14:57:01 +0100, ToMasz napisał(a):

[...]

Przy obecnych cenach baterii ma to znaczenie? Dla naprzykładu 1,6Ah do
Quantum4 caaaaałe 25zł.

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

Data: 2014-02-02 18:18:05
Autor: J.F.
Czy istniej? ??adowarki samochodowe 1A ?
Dnia Sun, 2 Feb 2014 16:28:32 +0100, ALEX Alpha MR napisa(a):
Dnia Sat, 01 Feb 2014 14:57:01 +0100, ToMasz napisa(a):
Mam kilka adowarek samochodowych z napisem 1A, nawet 2.1A lecz adna
tego nie robi. Zwykle prd adowania siga 400mA
czy jeli korzystasz z adowarki z 230V prd jest wikszy? Bo to ile adowarka moe "da" prdu to jedno, a ile "chce" wzi telefon to drugie. Szybkie adowanie baterii skraca jej ycie.

Przy obecnych cenach baterii ma to znaczenie? Dla naprzykadu 1,6Ah do
Quantum4 caaaaae 25z.

Ale co - proponujesz kupic wieksza baterie, czy wymieniac w czasie
jazdy ? J.

Data: 2014-02-02 18:33:25
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Sun, 2 Feb 2014 18:18:05 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Proponuje przestać pisać o tym skracaniu życia, bo przy obecnych cenach ma
to minimalne znaczenie.

Data: 2014-02-02 19:57:27
Autor: atm
On 2014-02-02 18:33, ALEX Alpha MR wrote:
[...]

Wiesz, nie w kazdym przypadku bedzie to 25zl.
Sprobuj wymienic w tej kwocie baterie w HTC One czy Sony Z1.
Zas do momentu az sie zdecydujesz na wymiane bedziesz korzystal z telefonu ze sporym ubytkiem w pojemnosci akku co akurat w przypadku smartfonow jest z reguly kluczowa sprawa.
Nawet dla starego SGS2 teoretycznie oryginal kosztuje 56zl.
Pewnie, zaden majatek ale dwa razy wiecej od podanej wczesniej kwoty.

Data: 2014-02-02 20:45:17
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Sun, 02 Feb 2014 19:57:27 +0100, atm napisał(a):

[...]

Ale nadal nie sa to porażające kwoty.

Sprobuj wymienic w tej kwocie baterie w HTC One czy Sony Z1.

Ale chińskie zamienniki istnieją, czy jakoś zniknęły z rynku?

Zas do momentu az sie zdecydujesz na wymiane bedziesz korzystal z telefonu ze sporym ubytkiem w pojemnosci akku

Wątpię. Poza N8, zanim poczuję spadek pojemności akku, smart będzie u
nowego właściciela.

co akurat w przypadku smartfonow jest z reguly kluczowa sprawa.

Niby kluczowa, ale od dawna przyzwyczaiłem się do codziennego, a raczej
conocnego ładowania. ATSD dziwne że nikt nie wpadł na pomysł sprzedawania
ładowarek "gołych" baterii.

Nawet dla starego SGS2 teoretycznie oryginal kosztuje 56zl.
Pewnie, zaden majatek ale dwa razy wiecej od podanej wczesniej kwoty.

A chiński Chińczyk ile kosztuje?
Ale nadal to niewielka kwota. I za cenę 56 złociszy na rok będziesz się
pieścił z delikatnym ładowaniem?

Data: 2014-02-02 22:05:55
Autor: atm
On 2014-02-02 20:45, ALEX Alpha MR wrote:
[...]

No prosze Cie, w kazdym razie ja dziekuje za chinskie zamienniki.

Zas do momentu az sie zdecydujesz na wymiane bedziesz korzystal z
telefonu ze sporym ubytkiem w pojemnosci akku

Wątpię. Poza N8, zanim poczuję spadek pojemności akku, smart będzie u
nowego właściciela.

Jesli ktos intensywnie korzysta i laduje szybko bez ogladania sie na przyspieszenie zuzycia akku to bedzie musial sprzedac szybciej.
Teraz ze smartfonami zrobila sie systuacja zblizona do rynku PC-tow. Nowe telefony sa we wszystkim "bardziej" ale juz od SGS2 moc obliczeniowa jest wystarczajaca do zdecydowanej wiekszosci codziennych zastosowan. Z tego powodu znika uzasadniona potrzeba czestej wymiany telefonu.
No chyba, ze ktos chce oczywiscie.
Pomimo trzeciego roku moj SGS2 sprawuje sie bardzo dobrze. Jest tez w miare na bezaco z Androidem (A4.3.1). Pojawilo sie w miedzyczasie kilka ciekawych modeli ale zaden nie zaoferowal killerficzera, ktory sklonilby mnie do zmiany. Akurat w tym przypadku nie ma problemu z wymiana akku ale nie bylbym zachwycony rozszczelnianiem i ponownym sklejaniem Z1 dajmy na to. Tylko dlatego, ze mialem kaprys ladowac akku duzym pradem.

[...]

Kiedys widzialem cos takiego w pakiecie z powiekszona bateria do Defy, ktorej to baterii Motorola bezposrednio nie chciala ladowac. Sa tez stacje dokujace z miejscem na akku ale faktycznie typowych ladowarek jakos nie widzac.

[...]

Za nic nie chce Chinczyka. Jeden bedzie ok drugi zas bedzie mial tylko ok naklejke. Na oryginalnej jeszcze sie nie przejechalem.
Co do pieszczenia, nie w zadnym wypadku, typowa ladowarka i do pradu. Swego czasu gdy wojowalem z ladowaniem SGS2 podczas wlaczonej nawigacji kupilem ladowarke HTC chyba 2A i druga Samsunga tez jakas mocniejsza. Niestety niewiele tutaj zmienily.

Data: 2014-02-02 22:40:16
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Sun, 02 Feb 2014 22:05:55 +0100, atm napisał(a):

[...]

Ja używałem i nie narzekam. Forever już parę lat temu miał niezłą opinię.

[...]

Jeżeli chcesz trwać w jednym ekosystemie to owszem. Ale jeżeli zechcesz
zmienić OS dla naprzykładu.

[...]

Cóż, coś za coś. Kupując smarta czasem trzeba coś poświęcić w zamian za
wymienny akumulator.

[...]

A szkoda, bo pomysł na wymianę akumulatora, zamiast ładowania w smarcie
brzmi dobrze.

[...]

A oryginał to nie Chińczyk aby?

[...]
 A taki zapasowy akumulator mógłby pomóc.

Data: 2014-02-02 23:12:23
Autor: John Kołalsky
Czy istniej? ??adowarki samochodowe 1A?

Użytkownik "ALEX Alpha MR" <kill@spamers.us>

[...]

To w podróży miałoby sens. Normalnie zupełnie nie korzystałem z tego. Myślę, że generalnie maławy rynek

Data: 2014-02-02 23:39:06
Autor: atm

http://allegro.pl/uniwersalna-ladowarka-baterii-z-wyswietlaczem-lcd-i3876199760.html

Data: 2014-02-02 22:57:50
Autor: John Kołalsky
[...]

Jak nie jak tak ? Stacje dokujące często mają komorę do włożenia samej baterii oprócz telefonu

Data: 2014-02-02 21:51:15
Autor: Marek
W dniu 2014-02-02 19:57, atm pisze:

Wiesz, nie w kazdym przypadku bedzie to 25zl.

Może przerwę Waszą dyskusję. Dla uproszczenia przyjąć należy, że nie ma czegoś takiego jak skracanie żywotności baterii dużym prądem ładowania. Telefon sam sobie reguluje ile może maksymalnie pobierać. Zawsze wszystkie swoje telefony ładowałem dostarczonymi przez producenta ładowarkami dającymi "pełną moc" i nigdy nie zauważyłem aby po średnim czasie życia telefonu - 2 lata - cokolwiek się zmieniło.

Może małe odstępstwo od normy dotyczyło Galaxy S3 - tam prąd ładowania firmowej ładowarki był mniejszy niż na "lepszych" więc przeszedłem na "lepsze". Ale jeszcze nie wiem jak to się ma do czasu życia baterii w tym modelu. Przez rok mu się nic nie stało.

Marek

Data: 2014-02-02 22:19:48
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Sun, 02 Feb 2014 21:51:15 +0100, Marek napisał(a):

[...]

Zależy co rozumiesz przez "szybka ładowarka". Właśnie znalazłem ładowarkę
sieciową (i samochodową) Goclevera dającą 2A. Twoje "850mA w szczycie" to
nie jest zbyt wielki prąd łądowania.
http://www.goclever.com/pl/produkty,c1/peryferia,c32/dual-chargers,a78.html#cechy

Data: 2014-02-03 15:35:38
Autor: Marek
W dniu 2014-02-02 22:19, ALEX Alpha MR pisze:

[...]

Czy sądzisz, ze po podłączeniu do np. Nexusa 5 uzyskasz choćby minimalnie większy prąd od 1A na tej ładowarce?

Obyś się nie zdziwił :-D Bez urazy, ale chyba nie bardzo rozumiesz na jakiej zasadzie działa ładowanie w telefonach.

Tak na marginesie... właśnie używał w aucie ładowarki z 2 portami: 1A oraz 2.1A. Na obu mam prąd ładowania rzędu 400mA. Nie sprawdzałem ale sądzę, że na iPadzie i tej samej ładowarce byłoby dużo więcej. Czary? :-D

Marek

Data: 2014-02-03 16:41:19
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Mon, 03 Feb 2014 15:35:38 +0100, Marek napisał(a):

[...]

Nie wiem i nie interesuje mnie to. To ładowarka do Gocleverów, a nie
jakichśtam Nexusów. A wracając do meritum 850 mA to daje średnia ładowarka,
szybka musi dawać ponad 1A, praktycznie do 1,5A. A znając życie niedługo
będą i po 2A.

Data: 2014-02-03 18:43:00
Autor: Marek
W dniu 2014-02-03 16:41, ALEX Alpha MR pisze:

[...]

No to wyjaśnię gdyż widzę, że błądzisz. Ładowarki po 2A istnieją już od dawna i sam taką mam w samochodzie (2 sloty: 1A oraz 2.1A). Ładuje ona telefon jakikolwiek z wymienionych prądem ok 400mA a nie 2A. Nawet gdyby miała 100A wydajności to i tak będzie telefon z niej ciągnął 400mA.

A dlaczego się tak dzieje? Proste: jeśli ładowarka nie daje telefonowi znać, że jest urządzeniem, które potrafi dać większy prąd niż standard USB przewiduje, to telefon nie ma prawa pobierać więcej niż 0.5A bodajże. W/g niepisanej normy sygnał podaje się poprzez zwarcie przewodów danych (środkowe piny). I teraz jeśli mamy jakiś tam GoClever, który ma najwyraźniej gdzieś taką sygnalizację i zawsze ciągnie na maksa po trupach, to będzie się on szybko się ładował na byle czym i palił wszystkie porty USB, które nie mają zabezpieczeń przeciwprądowych lub nie są wysokoprądowymi (jakie bywają w niektórych płytach głównych PCtów).

Wracając do meritum: 850mA to daje dziadowska ładowarka a nie średnia. Szczerze mówiąc nawet nie widziałem takiej jeszcze. Wydajność popularnej ładowarki nawet za 2zł to 1A. A skąd to wspomniane 850mA? Z pewnością nie z parametrów ładowarki jak błędnie zakładasz. Telefon posiada w sobie dość złożony układ ładowania, który przez cały okres ładowania reguluje prąd zgodnie z zalecaną charakterystyką ładowania akumulatora Li-Jon. Na początku ładowanie odbywa się małym prądem, potem rośnie do wartości średniej i za jakiś czas - maksymalnej. Pod koniec procesu znów opada. Proces zależy też od temperatury akumulatora. Prąd 850mA był maksymalnym dla HTC Desire HD, dla jakiegoś tam Nexusa 5 wynosi ok 1A.

Jeśli kupisz ładowarkę 2A, zewrzesz środkowe piny, to elektronika telefonu i tak nie pozwoli na detonację baterii i ograniczy prąd do maksymalnej wartości - typowo ok 800mA - 1A. Ładowarki o większym amperażu mają zastosowanie jedynie przy urządzeniach z prądożernym ekranem aby jeszcze starczyło na ładowanie baterii. Samo ładowanie baterii w taki urządzeniach jest identyczne. Są grubsze od standardowych baterie Li-Jon - dla nich prąd ładowania może być większy.

Czy sądzisz ponadto, że wyciągniesz te 2A na zwykłym kablu USB? Spadek napięcia będzie na nim tak duży, że ograniczy prąd. Dlatego ładowarki tego typu mają nierzadko przewód dedykowany, czasem wmontowany na stałe w ładowarkę.

Marek

Data: 2014-02-03 20:10:29
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Mon, 03 Feb 2014 18:43:00 +0100, Marek napisał(a):

[...]

Jeżeli dobierasz wszystko od sasa do lasa, zapomniałeś dodać. 5-6 lat temu
miałem samochodową do Nokii 1,3 Ah.

[...]

Mi Goclever niczego nie spalił. Jeżeli Tobie spalił, to współczuje.

Wracając do meritum: 850mA to daje dziadowska ładowarka a nie średnia.

No patrz pan jakie cuda. Jeszcze parę postów wcześniej 850 mA byłą szybką,
a teraz nagle stała się dziadowską. Cycat poniżej.

Szczerze mówiąc nawet nie widziałem takiej jeszcze. Wydajność popularnej ładowarki nawet za 2zł to 1A. A skąd to wspomniane 850mA?

Z Twojego posta.

Z pewnością nie z parametrów ładowarki jak błędnie zakładasz.

CYTUJĘ Ciebie. "Po drugie - producent daje szybką ładowarkę więc wie co
[...]

Już wiesz skąd wspomniane 850mA?

[...]

Kumam. Szybka ładowarka może dać maximum 1A i 2A nie ma sensu. Ale
równocześnie ładowarka 2A ma sens bo czasami może dać więcej. Urocze.

[...]

Przecież mam dedykowany.

Data: 2014-02-03 22:38:20
Autor: Marek
W dniu 2014-02-03 20:10, ALEX Alpha MR pisze:

[...]

Nie rozumiem związku? Skąd mam wiedzieć i po co mam wiedzieć co miałeś?

Być może to literówka, sprostuję mimo to, że ładowarki mają "A" a akumulatory "Ah".

[...]

Oj, nie czytasz ze zrozumieniem albo trollujesz. Już sam nie wiem. Urywasz fragment z cytatu. Czy nie wyjaśniałem ze 2x, że 850mA NIE JEST ZWIĄZANE z ograniczeniami ładowarki lub jakością ładowarki (jak kto woli) lecz z prąd ogranicza elektronika telefonu? Rozpisałem dość szczegółowo jak to działa.

[...]

Bo TELEFON tyle chce brać a NIE ŁADOWARKA tyle może dać. 850mA to szybkie ładowanie trwające ok 3h. 400mA przynajmniej 8-9h a czasem nawet nigdy się telefon nie naładuje gdy jakaś aplikacja w tle chodzi. Teraz pojmujesz czemu te 400-500mA robi różnicę i czemu 850mA to szybkie ładowanie?

Nadal twierdzę, że chcę szybkiej ładowarki samochodowej, która da mi prąd ładowania przynajmniej 850mA (850mA na podłączonym telefonie a nie 2A na podłączonym mierniku). Pisałem też, że napis na ładowarce 2.1A nie robi na mnie wrażenia ani fakt, że tyle jest w stanie z siebie potencjalnie dać bo bez zwarcia pinów danych nie będzie nawet pół ampera. Mówiąc obrazowo - szybka ładowarka to taka, która ma zwarte piny środkowe i nie ważne, czy ma wydajność 1A, 2A czy 4A bo to na nic nie wpływa. Ale widzę, że to już załapałeś poniżej...

Kumam. Szybka ładowarka może dać maximum 1A i 2A nie ma sensu.

No wreszcie.

Ale
równocześnie ładowarka 2A ma sens bo czasami może dać więcej. Urocze.

....i o czym wspomniałem również opisując jakie to okoliczności mogą nastąpić. Nie dotyczą one "jakiś tam smartfonów" jak się wyraziłeś, a ja takowy właśnie posiadam: zwykły, topowy hardware. Nic szczególnego.

[...]

No więc właśnie. Wyjaśnię Ci, że taki kabel w przypadku "jakiś tam smartfonów" - a o nich jest ten wątek - jest psu na budę potrzebny bo urządzenie i tak tego nie wykorzysta. A mi chodzi tylko w w miarę zgrabną, przynajmniej 1-amperową ładowarkę samochodową, która łaskawie powie telefonowi "bierz ze mnie ile chcesz". Co Ty masz a czego nie, nie ma tu zastosowania.

Ten dedykowany przewód nie daje gwarancji, że sprawdzi się w "jakiś tam smartfonach" bo nie ma pewności, że producent zwarł w nim piny 2 z 3.

Marek

Data: 2014-02-04 19:09:29
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Mon, 03 Feb 2014 22:38:20 +0100, Marek napisał(a):

[...]

Dałem Ci przykład rozwiązania, gdzie wszystkie elementy ją jednek marki i
faktycznie ładuje dużym prądem.

[...]

To raczej Ty masz z tym problem.

Już sam nie wiem. Urywasz fragment z cytatu.

Cytat dotyczył magicznej przemiany łądowarki do HTC, która w jednym poście
jest szybka, a w innym już nie jest szybka, tylko dziadowska.

[...]

Bo tak napisałeś. A potem nagle to szybkie ładowanie stało się dziadowskie.

[...]

Faktycznie nic szczególnego, taka sama chińszczyzna jak wiele innych.

[...]

No właśnie, wszystkie elementy są jednego producenta i na pewno daje dużo
większy prąd niż 400mA.

Data: 2014-02-04 20:17:49
Autor: Marek
W dniu 2014-02-04 19:09, ALEX Alpha MR pisze:

[...]

Ok, ale marka nie przesądza. Przykładowo mam ładowarkę Philips a także oryginalną do Samsunga Galaxy sIII, które są tragiczne w sensie prądu ładowania. Tymczasem Samsung na ładowarce od HTC ładuje się 2-3x szybciej. Nie nazwałbym mojego postępowania "od sasa do lasa".

Cytat dotyczył magicznej przemiany łądowarki do HTC, która w jednym poście
jest szybka, a w innym już nie jest szybka, tylko dziadowska.

eeee.... no coś Ty. To nie moje słowa. Napisałem, że jeśli ładowarka sama z siebie ma maksymalny prąd <1A to jest do bani. Tymczasem zdolność ładowania prądem 850mA nazywam "szybką". Z tego wynika, że ładowarka 2.1A może być do bani bo po podłączeniu telefonu prąd wyniesie 400mA chociaż ta sama ładowarka na tablecie da 1.5A np. Badziewność jej nie polega na niewydolności prądowej lecz na braku informowania telefonu o tym, ze ten może pobierać z ładowarki ile chce. Ładowarka HTC jest bardzo dobrą. Mówię o sieciowej bo samochodową mam w wersji podrobionej - jak się dowiedziałem (z niebieską diodą).

Bo tak napisałeś. A potem nagle to szybkie ładowanie stało się dziadowskie.

Nie, czegoś nie zrozumiałeś albo ja źle się wyraziłem. Nie wiem o co chodzi ale nie jest to ważne. Ważne jest to co chciałem przekazać - jak akapit wyżej.

Przecież mam dedykowany.

No więc właśnie.

No właśnie, wszystkie elementy są jednego producenta i na pewno daje dużo
większy prąd niż 400mA.

Być może - nie przeczę. Mówię tylko, że dobry kabel i wydajna ładowarka to połowa sukcesu gdyż jeśli telefon "oczekuje" sygnału z ładowarki, którego ta mu nie wystawi, to super ładowarka staje się badziewiem. Rozumiesz? Faktyczna wydajność nie ma tu zastosowania jeśli jest 1A+. Zwykły brak "sygnału" wszystko zniweczy.

Marek

Data: 2014-02-04 20:57:24
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Tue, 04 Feb 2014 20:17:49 +0100, Marek napisał(a):

[...]

Ok, ale marka nie przesądza.

Ale wiele ułatwia. Może nie dawać pewności szybkiego ładowania, ale duże
prawdopodobieństwo.

[...]

Ja dobieram wszystkie elementy tej samej marki, dlatego że to się sprawdza.
Owszem jak masz różne urządzenia różnych producentów to możesz sobie
dowolnie podpinać, bo dlaczego nie. Ale kupowanie do konkretnego urządzenia
peryferii innego producenta jest IMAO niezbyt sensownym pomysłem.

Cytat dotyczył magicznej przemiany łądowarki do HTC, która w jednym poście
jest szybka, a w innym już nie jest szybka, tylko dziadowska.

eeee.... no coś Ty. To nie moje słowa.

Ależ Twoje. Ten sam smart i ta sama ładowarka, dająca max 850 mA, który to
prąd raz jest szybki, a w innym poście jest kiepski. I TYLKO do tego się
odniosłem.

[...]

Napisałem piętro wyżej.

[...]

Włąśnie o to chodzi. Elementy jednego producenta najlepiej się dogadują.
Działało w "aż" Nokii i działa w "tylko" Gocleverze. Ładowarka 2A była
PRZYKŁADEM ładowarki szybkiej. I tylko przykładem.
Poza tym kwestia "niedogadania" się w temacie ładowarki ze smartem, nie
czyni ładowarki 2A ładowarką wolną. Ona nadal jest szybka, tylko niezbyt
pasuje do tegoż smarta.

Data: 2014-02-04 21:58:27
Autor: Marek
W dniu 2014-02-04 20:57, ALEX Alpha MR pisze:

Ok, ale marka nie przesądza.

Ale wiele ułatwia. Może nie dawać pewności szybkiego ładowania, ale duże
prawdopodobieństwo.

Nie zauważyłem korelacji. Mam co prawda ze 2-3 firmowe ładowarki ale żadna z nich z wyjątkiem ostatnio kupionej (link opublikowałem w odpowiedzi na swój własny post), nie sprawdziła się.

Ja dobieram wszystkie elementy tej samej marki, dlatego że to się sprawdza.

Też tak postąpiłem w przypadku HTC i nic to nie pomogło a w przypadku Nexusa 5 - nie wiedziałbym co kupić bo to nie marka. Zresztą nawet nie w tym rzecz. Sądzę, że jeśli na Twoim androidowym telefonie działa ładowarka X, to ta sama ładowarka zadziała na moim. Nie chodzi wcale o kompatybilność producentów lecz o banalną sygnalizację.

[...]

Ok, jeśli chcesz o tym dyskutować, to zacytuj moje słowa, które tak to ujmują. Szczerze mówiąc - mi by się nie chciało o tym gadać bo wiem co miałem na myśli i wyjaśniłem to.

Włąśnie o to chodzi. Elementy jednego producenta najlepiej się dogadują.

To nie jest kwestią konkretnego producenta a bardziej systemu operacyjnego. Oczywiście nie jestem serwisantem i nie sprawdziłem wszystkich modeli na Androidzie lecz wszystkie z kilku topowych technologicznie modeli modeli jakie mam w firmie (różne marki) sprawdza się ta sama zasada - jest zwarcie pinów 2 i 3 - ładuje się szybko. Nie ma - ładuje się (lub udaje przynajmniej) w trybie USB. Nie ma kompletnie znaczenia dopasowywanie ładowarki do telefonu. Jeśli na danej HTC ładuje się szybko, to i LG i Samsung też będą. Niestety ten sposób "negocjacji" nie jest standardem więc zdarza się, że np. na (konkretnie) kablu spiralnym jakiś telefon mający dużą impedancję wejściową przewodów danych wykryje to jako zwarcie i na byle ładowarce z tym kablem pociągnie duży prąd.

Poza tym kwestia "niedogadania" się w temacie ładowarki ze smartem, nie
czyni ładowarki 2A ładowarką wolną. Ona nadal jest szybka, tylko niezbyt
pasuje do tegoż smarta.

Jak zwał tak zwał - ja to nazwałem wolną ładowarką. Mi chodzi wyłącznie o szybkość ładowania, na co mają wpływ 2 czynniki: wydolność ładowarki (co spełnia nawet najbardziej badziewna ładowarka obecnie - choć zepsuje się pewnie szybko) oraz "sygnał" z ładowarki do smartfona. To nie jest żadna magia lub utożsamianie chińszczyzny z brakiem szybkiego ładowania. Zupełnie nie w tym rzecz.

Marek

Data: 2014-02-06 14:55:40
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Tue, 04 Feb 2014 21:58:27 +0100, Marek napisał(a):

Ok, ale marka nie przesądza.

Ale wiele ułatwia. Może nie dawać pewności szybkiego ładowania, ale duże
prawdopodobieństwo.

Nie zauważyłem korelacji.

A ja tak.

[...]

Znaczy ładowarka Goclevera lepsza niż HTC?

[...]

Zacytowałem przecież.

[...]

Czyli Goclever jest bardziej topową technologicznie marką.

[...]

Włąśnie o to chodzi że źle nawałeś. Port usb 3.0 zawsze będzie 3.0,
niezależnie co podepniesz i jaki będzie transfer.

[...]

To akurat nie ma nic do rzeczy.

Data: 2014-02-06 15:46:22
Autor: Marek
W dniu 2014-02-06 14:55, ALEX Alpha MR pisze:

Ale wiele ułatwia. Może nie dawać pewności szybkiego ładowania, ale duże
prawdopodobieństwo.

Nie zauważyłem korelacji.

A ja tak.

Chętnie zaprezentuję Ci oryginalne ładowarki, z których żadna nie ładuje szybko. I chętnie zaprezentuję również jak spowodować, że nagle zacznie szybko ładować nawet najbardziej szajsowata niefirmowa (o wydajności przynajmniej 1A) i to bez ingerencji w samą ładowarkę i na tym samym telefonie. W dodatku w przypadku oryginalnej sieciowej ładowarki do Samsunga Galaxy 3s mogę też zaprezentować jak skróci się czas ładowania (o jakieś 40%) gdy podłączę ładowarkę od HTC.

[...]

Nie potrafię odpowiedzieć bo nie wiem co Twoim zdaniem znaczy "lepsza" i "gorsza"? Wolna i szybka ładowarka to może być dokładnie to samo urządzenie podłączone do dwóch róznych smartfonów. A więc jest one w Twojej terminologii jednocześnie "zła" i "dobra"?

Ja nie bardzo rozumiem po co ta dyskusja. Wytłumaczyłem ze 3x jak to się dzieje, że ładowarka raz potrafi szybko naładować a z innym urządzeniem nie. Jest to proste przecież. Kompletnie nie ma znaczenia kto ją produkował jeśli posiada odpowiednią wydolność prądową.

Czyli Goclever jest bardziej topową technologicznie marką.

Rany! Ok, Goclever  jest bardziej topową marką niż Audi i Microsoft razem wzięte :-D Pasuje? Nie bardzo chcę poruszać kwestie wyznaniowe.

[...]

Jeśli coś gdzieś źle nazwałem (choć nie wiem co i gdzie), to teraz będziesz się tego czepiał mimo iż ze 3x wyjaśniałem o co mi chodzi?

Marek

Data: 2014-02-06 16:34:37
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Thu, 06 Feb 2014 15:46:22 +0100, Marek napisał(a):

[...]

I to nagle spowoduje że moja przestanie szybko ładować? Czy może chcesz
napisać że kiepską chińszczyznę kupiłeś?

[...]

Nie istnieje coś takiego jak szybka i wolna, w zależności od urzadzenia
które podpiąłeś. Szybka to szybka, wolna to wolna.

[...]

A ja Ci trzeci raz próbuję wytłumaczyc, że szybka zawsze będzie szybka,
niezależnie co podepniesz i jaki prąd da.

Czyli Goclever jest bardziej topową technologicznie marką.

Rany! Ok, Goclever  jest bardziej topową marką niż Audi i Microsoft razem wzięte :-D Pasuje? Nie bardzo chcę poruszać kwestie wyznaniowe.

Obejrzyś się za siebie, czy Cię coś różowego w dupę nie kopnęło.

[...]

Owszem, bo to jest właśnie clou. Szybka ładowarka pozostaje szybką, nawet
jak podepniesz coś co nie "dogada" się i będzie szedł mały prąd.
ATSD na razie to wyjaśniłeś, że mieszasz pojęcia. Szybka ładowarka vs duży
prąd ładowania w konkretnym zestawieniu.

Data: 2014-02-06 17:12:33
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-06 16:34, ALEX Alpha MR pisze:
Dnia Thu, 06 Feb 2014 15:46:22 +0100, Marek napisał(a):
(...)
[...]

http://en.wikipedia.org/wiki/USB_Battery_Charging_Specification#BCS

Opisane jest w dość prosty sposób, jaką metoda następuje 'negocjacja'
parametrów ładowania. Kolejna kwestia to oczywiście pomiar spadku
napięcia ładowania i obniżenie prądu ładowania przez logikę telefonu,
by nie 'zjarać' ładowarki.

Data: 2014-02-06 19:12:49
Autor: Marek
Czy istniej? ??adowarki samochodowe 1A ?
W dniu 2014-02-06 19:05, ALEX Alpha MR pisze:

A coś na temat?

Właśnie dlatego napisałem, że poddaję się w dyskusji z Tobą. Artur podsuwa Ci pod nos, to o czym ja starałem się Ci przekazać a Ty nadal nie łapiesz. Sznurka się nie da popchnąć.

Marek

Data: 2014-02-06 19:34:39
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Thu, 06 Feb 2014 19:12:49 +0100, Marek napisał(a):

[...]

I słusznie że się poddajesz. Tyle razy próbowałem Ci wyjaśnić o co mi
chodzi, ale Ty w kółko macieju swoje. Też się poddałem. Skoro nie chcesz,
to nie zrozumiesz.
EOT rozumiesz, czy tak tylko sobie napisałeś?

Data: 2014-02-06 20:00:06
Autor: Marek
W dniu 2014-02-06 19:34, ALEX Alpha MR pisze:

EOT rozumiesz, czy tak tylko sobie napisałeś?

Zapytałem o EOT aby urwać tą niecelową dyskusję w kulturalny sposób. Szkoda mi czasu.

A to czy rozumiem... nie mam czego rozumieć skoro to ja tłumaczę na czym polega negocjacja między urządzeniami i dlaczego potencjalnie sprawna ładowarka okazuje się kompletnie niesprawna po podłączeniu do jakiegoś urządzenia a do innego owszem. Mam zatem rozumieć sam siebie? Odpowiadam: rozumiem sam siebie od początku.

Wyjeżdżałeś z argumentami, że szybkość ładowania zależy od sparowania producentów. Na przykładzie nowoczesnego Samsunga wykazałem, że tak nie jest lecz olałeś to, jakbym nic nie powiedział.

Potem mówiłeś, że mam problemy z szybkością ładowania bo mam chińszczyznę. Wspomniałem, że nie tylko ją mam i że nawet najbardziej chińskie z chińskich badziewii jestem w stanie z pomocą kabla USB i lutownicy uzdrowić. Znów olałeś argument.

Piszesz coś bez ładu i składu:
"I to nagle spowoduje że moja przestanie szybko ładować?"

twierdząc tym samym (i nie tylko tym), że Goclever rządzi. Jaki to ma w związek?! Jeśli Goclever olewa proces negocjacji i daje czadu zaraz po podłączeniu to nie znaczy, że to jest cool jakość ładowarki! To jest niedoróba urządzenia mobilnego! Też tego nie przyjmujesz do wiadomości.

Kurde... jak tu dyskutować???

Marek

Data: 2014-02-06 20:28:18
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Thu, 06 Feb 2014 20:00:06 +0100, Marek napisał(a):

EOT rozumiesz, czy tak tylko sobie napisałeś?

Zapytałem o EOT aby urwać tą niecelową dyskusję w kulturalny sposób. Szkoda mi czasu.

Ale tak jakoś niekonsekwentnie szkoda.

[...]

Siebie może i rozumiesz, ale mnie jakoś nie chcesz. Ja pisałem o tym że
ładowarka ładująca prądem >=1A jest ładowarką szybką. I nic ponadto w
temacie. Wszelkie rozszerzenia o to JAK to jest realizowane, pochodziły od
Ciebie, a nie ode mnie.

Wyjeżdżałeś z argumentami, że szybkość ładowania zależy od sparowania producentów. Na przykładzie nowoczesnego Samsunga wykazałem, że tak nie jest lecz olałeś to, jakbym nic nie powiedział.

A ja wykazałem na przykładzie nowoczesnego Goclevera, i oczko mniej
nowoczesnej Nokii, że tak jest lecz olałeś to, jakbym nic nie powiedział.
ATSD Wykazałeś jedynie że NIE ZAWSZE tak jest, a nie że tak nie jest.

[...]

Bo wątek był o tym jaki prąd daje ładowarka szybka, a nie jak to jest
realizowane technicznie.

Piszesz coś bez ładu i składu:
"I to nagle spowoduje że moja przestanie szybko ładować?"

Skoro tak uparcie zaklinałeś rzeczywistość.

twierdząc tym samym (i nie tylko tym), że Goclever rządzi.

Już Ci napisałem, że coś wielkiego i różowego gryzło Cię w tyłek, choć
uparcie nie chciałeś tego zauważyć. Już podpowiadam: to była ironia.

Jaki to ma w związek?! Jeśli Goclever olewa proces negocjacji i daje czadu zaraz po podłączeniu to nie znaczy, że to jest cool jakość ładowarki!

A skąd wiesz jak to robi Goclever? Używałeś jej kiedykolwiek? Czy tylko tak
sobie gdybasz?

To jest niedoróba urządzenia mobilnego! Też tego nie przyjmujesz do wiadomości.

Jak będziesz miał konkret to zapewne przyjmę. Gdybologii "bo coś mi się tam
wydaje" nie przyjmuję.
Kurde... jak tu dyskutować???

No właśnie. A wydawało mi się że pisząc "ładowarka 850 mA nie jest szybka,
jest dziadowska, zaczynasz rozumieć o czym piszę".

Data: 2014-02-06 21:51:21
Autor: Marek
W dniu 2014-02-06 20:28, ALEX Alpha MR pisze:
EOT rozumiesz, czy tak tylko sobie napisałeś?

Zapytałem o EOT aby urwać tą niecelową dyskusję w kulturalny sposób.
Szkoda mi czasu.

Ale tak jakoś niekonsekwentnie szkoda.

Proponowanie EOT nie jest niegrzecznością. Znów zaczynasz szukać problemu i pretekstu do kilometrowej dyskusji o niczym.

Siebie może i rozumiesz, ale mnie jakoś nie chcesz. Ja pisałem o tym że
ładowarka ładująca prądem >=1A jest ładowarką szybką.

Ładowarka potencjalnie ładująca prądem >=1A nie jest szybką ładowarką bo "gotowość" nie określa szybkość. Ładowarka FIZYCZNIE ładująca urządzenie mobilne prądem powiedzmy >=800mA już taką można nazwać. Też pisałem o tym i też to do Ciebie nie trafiło, że ta sama ładowarka o wydolności tysiąca amperów z urządzeniem mobilnym A może dać maksymalny prąd np. 400mA a z urządzeniem B np. 1A bo to ZALEŻY od tego czy POINFORMOWAŁA to urządzenia, że może dać dużo oraz od tego czy to urządzenie POTRAFI zrozumieć ten komunikat. Pomijam fakt pilnowania maksymalnego prądu przez interfejs w urządzeniu mobilnym.

No i nie dotarło do Ciebie, że ja szukam takiej ładowarki, która DAJE ZNAĆ telefonowi, że jest wysokoprądowa bo tylko wtedy MOJE wszystkie telefony zechcą się szybko ładować. Nie obchodzi mnie czy na niej będzie napisane 1A, 2A czy 4A bo to nie ma kompletnie znaczenia jeśli jest >=1A. Co też pisałem i też nie dotarło. Nie ma sygnalizacji = nie ma szybkiego ładowania = badziewna ładowarka, niezależenie od jej potencjalnych możliwości, z których telefon nigdy nie skorzysta bo mu nie wolno. Pewnie zaraz wyjedziesz z tekstem, że skoro telefon nie potrafi skorzystać z możliwości ładowarki to sam jest do bani i mam se kupić Goclever. Wtedy ja powiem, że taki jest standard BC 1.2 a Ty na to, że się mylę i tak przez tydzień kolejny.

[...]

hahaha
No bo dlaczego miałbym wykazywać, że tak nie jest skoro wiem, że NIE ZAWSZE tak jest? Akapit wyżej nawet opisałem dokładnie warunki, w której tak może być oraz w których może być zupełnie inaczej. Zrobiłem to we wcześniejszych wypowiedziach kilka razy również i wyraźnie to podkreśliłem :-D

I teraz dotarliśmy do tego momentu o jakim wspomniałem powyżej iż dyskusja nie ma sensu. Mówię, że coś jest białe, Ty na to, że się mylę bo nie wykazałem, że jest czarne. Chory dialog...

[...]

No i dotarliśmy do sedna. Załamka. Obróciłeś sens wątku do góry nogami. Właśnie te TECHNICZNE ASPEKTY stanowią clue!!! Konkretnie chodzi o to, czy ładowarka "wystawia sygnał" urządzeniu podłączonemu. Mam pełno ładowarek bez tych "technicznych aspektów" i dużej wydolności prądowej i po co mi one? Nie chce mi się poprawiać lutownicą "technicznych aspektów" tych ładowarek, choć to banalne i dlatego zapytałem o te realizujące "techniczne aspekty" bez konieczności ingerencji.

Piszesz coś bez ładu i składu:
"I to nagle spowoduje że moja przestanie szybko ładować?"

Skoro tak uparcie zaklinałeś rzeczywistość.

No comment.

[...]

Tak sam napisałeś. Podłączasz i jest cool!, Ładuje pełną parą! Więc wszędzie i zawsze musi być cool bo to Goclever! Jak podłączysz do tej ładowarki inne urządzenie i nie jest cool, to kup se Goclever! Tak, to odbieram.

No właśnie. A wydawało mi się że pisząc "ładowarka 850 mA nie jest szybka,
jest dziadowska, zaczynasz rozumieć o czym piszę".

No i znów w kółko muszę powtarzać, że utożsamiłeś moje słowa o fizycznym ładowaniu prądem 850mA i ładowarką, która potrafi dać maksymalnie (czyli przy zwarciu) 850mA twierdząc, że jestem niekonsekwentny w stosowaniu określenia "dziadostwem" nie widząc różnicy między jednym a drugim przypadkiem.

Przypomnę, że nazwałem ładowarkę HTC (sieciową) za świetną bo ładuje prądem 850mA HTC Desire HD (choć potrafi i większym inne smatrfony: do 1A). Z kolei nazwałem "dziadostwem" ładowarkę, która ma wydajność zaledwie 850mA (bo sfajczy się po podłączeniu wspomnianego smarfona i wielu innych). Nadal trzymam się tej wersji.

Przez pół dnia czepiałeś się w/w słów i tłumaczenie Tobie co miałem na myśli nie przyniosło skutku. Z ostatniego zdania wnioskuję, że uważasz iż zrozumiałem coś o czym sam w kółko pisałem. To kolejny powód, dla którego zaproponowałem EOT. Czy nie dostrzegasz, że to parodia a nie dyskusja? Po co to ciągnąć?

Marek

Data: 2014-02-06 22:04:59
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Thu, 06 Feb 2014 21:51:21 +0100, Marek napisał(a):

[...]

Niestety nie. Szybkość łądowarki oznacza właśnie gotowość do ładowania
dużym prądem.

Data: 2014-02-07 23:54:23
Autor: Marek
W dniu 2014-02-06 22:04, ALEX Alpha MR pisze:

Ładowarka potencjalnie ładująca prądem >=1A nie jest szybką ładowarką bo
"gotowość" nie określa szybkość.

Niestety nie. Szybkość łądowarki oznacza właśnie gotowość do ładowania
dużym prądem.

Dzięki! Zaraz się przeproszę z całym tabunem ładowarek jakie mam o wydajności 1A lub więcej. Mi się po prostu wydaje, że ładują po 9h telefon. Muszę mantrować, że są szybkie i tylko ja mam prywatne zwidy, że jest inaczej :-D

Marek

Data: 2014-02-07 21:16:09
Autor: animka
Tanie telefony w realu...
W dniu 2014-02-07 11:51, Trybun pisze:
Potem mówiłeś, że mam problemy z szybkością ładowania bo mam
chińszczyznę.

A widzialeś gdzieś japońszczyznę lub amerykańszczyznę?
Ja widzę wszystko made in china. Widocznie teraz ta made in china najlepsza?

--
animka

Data: 2014-02-06 21:17:34
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-06 19:12, Marek pisze:
[...]

Niezupełnie tak. Podesłałem konkretną informację o ładowaniu przez
porty USB (Power porty itd.) nie AXEL-owi, tylko dla porządku. Są tam
też stosowne przypisy do stosowanych standardów. To są tak naprawdę
kwestie czysto techniczne, a Ty dorabiasz do tego jakąś ideologię.
Co gorsze - mam dziwne wrażenie, że jakoś w zeszłym roku temat
rozpoznawałeś i wracasz do tego z lamerskim pytaniem, które można
uznać za prowokację :>

Data: 2014-02-08 00:02:02
Autor: Marek
W dniu 2014-02-06 21:17, Artur Maśląg pisze:

Co gorsze - mam dziwne wrażenie, że jakoś w zeszłym roku temat
rozpoznawałeś i wracasz do tego z lamerskim pytaniem, które można
uznać za prowokację :>

Ależ oczywiście, ze rozpoznawałem i rozpoznałem. Chciałem podzielić się z Alexem tą wiedzą ale nie daję rady. Moje rozpoznanie polegało na tym, że dowiedziałem się dlaczego mimo dużej wydajności prądowej ładowarki (ogólnie - bez podziału na samochodowe i sieciowe) bywają wolne.

Mając tą wiedzę, w niniejszym wątku pytam o markę i model ładowarki samochodowej, która wystawia sygnalizację do telefonu po to abym nie ładował na pół gwizdka. Czy to pytanie jest w 1% lamerskim??

Na koniec dodam, że dostałem kilka propozycji, kupiłem, zadziałało, podziękowałem autorowi więc cel osiągnięty.

Marek

Data: 2014-02-08 13:11:04
Autor: Artur Maśląg
Czy istniej? ??adowarki samochodowe 1A ?
W dniu 2014-02-08 00:02, Marek pisze:
(...)
Mając tą wiedzę, w niniejszym wątku pytam o markę i model ładowarki
samochodowej, która wystawia sygnalizację do telefonu po to abym nie
ładował na pół gwizdka. Czy to pytanie jest w 1% lamerskim??

To pytanie nie, ale w temacie jest "czy istnieją" :P

Na koniec dodam, że dostałem kilka propozycji, kupiłem, zadziałało,
podziękowałem autorowi więc cel osiągnięty.

Myślę, że dobrze by było ewentualnie przedstawić w jednym postingu
listę ładowarek, które spełniają te wymagania :)

Data: 2014-02-08 16:31:58
Autor: Marek
W dniu 2014-02-08 13:11, Artur Maśląg pisze:

To pytanie nie, ale w temacie jest "czy istnieją" :P

Niestety Temat za krótki aby tam wcisnąć pełny opis sprawy.

Myślę, że dobrze by było ewentualnie przedstawić w jednym postingu
listę ładowarek, które spełniają te wymagania :)

Listy nie znam a post z tą jedną wybraną umieściłem już dawno.

Marek

Data: 2014-02-08 18:36:00
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-08 16:31, Marek pisze:
W dniu 2014-02-08 13:11, Artur Maśląg pisze:

To pytanie nie, ale w temacie jest "czy istnieją" :P

Niestety Temat za krótki aby tam wcisnąć pełny opis sprawy.

Co tam chciałeś wciskać? Pytanie "czy istnieją" pozostaje takim jakie
postawiłeś, czyli tak jak je podsumowałem.

Myślę, że dobrze by było ewentualnie przedstawić w jednym postingu
listę ładowarek, które spełniają te wymagania :)

Listy nie znam a post z tą jedną wybraną umieściłem już dawno.

Przed "chwilą" czytałem:
"
Na koniec dodam, że dostałem kilka propozycji, kupiłem, zadziałało,
podziękowałem autorowi więc cel osiągnięty.
"
Pozostanę przy tym co napisałem - możesz również uzupełnić listę
o takie ładowarki, które warunków nie spełniają. To może być pomocne
dla innych na przyszłość, by nie padały pytania "czy  istnieją ładowarki
samochodowe 1A" :P

Data: 2014-02-09 18:57:36
Autor: Marek
W dniu 2014-02-08 18:36, Artur Maśląg pisze:

Niestety Temat za krótki aby tam wcisnąć pełny opis sprawy.

Co tam chciałeś wciskać? Pytanie "czy istnieją" pozostaje takim
jakie postawiłeś, czyli tak jak je podsumowałem.

Robi się z tego druga niepotrzebna dyskusja.
Pytanie na forum składa się z tematu i rozwinięcia. Ty ograniczyłeś się
do skomentowania fragmentu wyrwanego z kontekstu. A czemu pytania do np.
jego połowy nie ograniczyłeś?

Wyjaśnię, że tak zadałem pytanie gdyż zawiera element mojej frustracji
tym, że kupiłem kilka już ładowarek samochodowych 1A i żadna z nich nie
przekracza nawet połowy ampera przy ładowaniu rzeczywistych urządzeń
jakie posiadam.

Myślę, że dobrze by było ewentualnie przedstawić w jednym
postingu listę ładowarek, które spełniają te wymagania :)

Listy nie znam a post z tą jedną wybraną umieściłem już dawno.

Przed "chwilą" czytałem: " Na koniec dodam, że dostałem kilka
propozycji, kupiłem, zadziałało, podziękowałem autorowi więc cel
osiągnięty. "

Ale nie zacytowałeś mojej wypowiedzi z samej góry wątku, umieszczonej
tam przeze mnie aby wszyscy ją widzieli:

"Problem rozwiązany. Kupiłem:

http://merlin.pl/Ladowarka-TomTom-Fast-Car-Charger_TomTom/browse/product/208,1257011.html

Pięknie ładuje prądem 1A (wreszcie). Żadna inna z dotychczasowych nie
sprawdziła się bez cięcia kabli. Informacja dla tych, którzy mają
bardziej prądożerne urządzenia: wydajność ładowarki do 2.1A. "

[...]

Wspominałem też o nich ale podsumuję na Twoje życzenie. Choć pewnie mało osób tak głęboko będzie kopało. Otóż ładowarki samochodowe, które nie ładują pełnym prądem telefonów i jakie posiadam (HTC Desire HD, Nexus 5, Samsung Galaxy s3, LG Swift G) to:

- HTC
http://image.ceneo.pl/data/products/1544207/i-htc-ladowarka-samochodowa-mini-usb.jpg
(dodam, że sieciowa jako jedna z nielicznych spisuje się świetnie)

- Philips
http://4.bp.blogspot.com/-poqGmTSu2Wc/UT29TGH118I/AAAAAAAAFxk/y_QHjO0WKP0/s1600/ladowarka_USB_Philips_biedronka-ulotka.jpg
(samochodowa i sieciowa to bagno)

- oryginalna od Samsunga Galaxy S3 - choć to trzeba sprawdzić gdyż zupełnie padła po 6 miesiącach więc od początku hipotetycznie mogło być z nią coś nie tak

  - no-name 1A + 2.1A, bardzo popularna na Allegro:
https://www.telforceone.pl/gfx/invents/ToImg0000010700/Img0000010696_oryg.jpg

- no i wszystkie marki nazwane jako "made in china" i nic więcej, jakie dostałem w postaci gratisa do kupowanych urządzeń.

Dodam, że sprawdziłem dwie (Philips'a i tą no-name) na przerobionym przeze mnie eksperymentalnie kablu USB i obie "odzyskały" nagle swoje zdolności ładowania pełnym prądem. Czyli chodzi de facto o brak sygnalizacji DCP (= kropelka cyny) w ładowarkach, a nie o ich ograniczenia prądowe. Dodam także, że dużo zależy też od przewodu USB. Przykładowo na jakimś zwykłym prąd ładowania przy prawidłowej sygnalizacji DCP wynosił na HTC Desire HD 620mA a na kablu USB marki Lindy (chyba z 70zł kosztował) - 850mA. Ten ostatni na Nexus 5 - 1050mA.

Marek

Data: 2014-02-09 19:08:26
Autor: Marek
Czy istniej? ??adowarki samochodowe 1A ?
W dniu 2014-02-08 18:36, Artur Maśląg pisze:

P.S.

Przed "chwilą" czytałem:
"
Na koniec dodam, że dostałem kilka propozycji, kupiłem, zadziałało,
podziękowałem autorowi więc cel osiągnięty.
"

Widocznie mylnie założyłem, że każdy się domyśli iż nie kupiłem wszystkich ładowarek jakie mi zaproponowano lecz wybrałem jedną :-D

Małe wtrącenie - tu nie pozostajesz przy tym co napisałeś lecz wręcz przeciwnie - piszesz coś zupełnie odwrotnego. Zacytuję Twoje słowa:

"Myślę, że dobrze by było ewentualnie przedstawić w jednym postingu
listę ładowarek, które spełniają te wymagania"

W bieżącej wypowiedzi prosisz o listę ładowarek, które NIE spełniają wymogów. :-D

Marek

Data: 2014-02-06 21:02:18
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Thu, 06 Feb 2014 20:55:38 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

[...]

Ale ja się nie wypowiadałem w temacie, więc podsyłaj tym co się w temacie
wypowiedzieli.

Data: 2014-02-06 21:19:34
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-06 21:02, ALEX Alpha MR pisze:
[...]

Cóż, Ty może nie, niemniej podejrzewam że komuś z boku przyda się
informacja stricte merytoryczna (techniczna), a nie przepychankowa ;)

Data: 2014-02-06 21:36:29
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Thu, 06 Feb 2014 21:19:34 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

[...]

A już się obawiałem, że i Ty zaczniesz mi wciskać dziecko w brzuch.

niemniej podejrzewam że komuś z boku przyda się
informacja stricte merytoryczna (techniczna), a nie przepychankowa ;)

A to bez dwóch zdań :-)

Data: 2014-02-06 22:24:12
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-06 21:36, ALEX Alpha MR pisze:
[...]

Bądź spokojny ;) Ja jestem aż do bólu konkretny i często dość
drobiazgowy. Tak w zakresie technicznym jak i prawnym. Logicznym też ;)
Nie wnikałem szczegółowo w to co pisaliście, podesłałem materiał który
te kwestie wyjaśnia.

Data: 2014-02-06 22:32:01
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Thu, 06 Feb 2014 22:24:12 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

[...]

Szkoda. Skoro jesteś aż do bólu konkretny i drobiazgowy, to mógłbyś
skonkretyzować cóż to jest szybka ładowarka ;-)

Data: 2014-02-07 14:03:11
Autor: Artur Maśląg
Czy istniej? ??adowarki samochodowe 1A ?
W dniu 2014-02-06 22:32, ALEX Alpha MR pisze:
(...)
Szkoda. Skoro jesteś aż do bólu konkretny i drobiazgowy, to mógłbyś
skonkretyzować cóż to jest szybka ładowarka ;-)

Mogę odpowiedzieć na pytanie z tematu - tak, istnieją ładowarki
samochodowe 1A :)

Data: 2014-02-07 17:19:37
Autor: ALEX Alpha MR
Czy istniej? ??adowarki samochodowe 1A ?
Dnia Fri, 07 Feb 2014 14:03:11 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

(...)
Szkoda. Skoro jesteś aż do bólu konkretny i drobiazgowy, to mógłbyś
skonkretyzować cóż to jest szybka ładowarka ;-)

Mogę odpowiedzieć na pytanie z tematu - tak, istnieją ładowarki
samochodowe 1A :)

I nagle wszystko stało się oczywiste :-)

Data: 2014-02-06 18:23:38
Autor: Marek
Czy istniej? ??adowarki samochodowe 1A ?
Proponuję abyś zapoznał się z linkiem jaki Artur podesłał. Tam znajdziesz wszystko, co próbowałem Ci przekazać plus również opis jak taka negocjacja wygląda w szajsfonach.

Nie potrafię więcej Ci przekazać i to mimo pozornie banalnego zagadnienia. Proponuję EOT.

Data: 2014-02-06 19:10:24
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Thu, 06 Feb 2014 18:23:38 +0100, Marek napisał(a):

Proponuję abyś zapoznał się z linkiem jaki Artur podesłał. Tam znajdziesz wszystko, co próbowałem Ci przekazać plus również opis jak taka negocjacja wygląda w szajsfonach.

Jakbym o tym pisał, to pewnie by mnie to zainteresowało.

Nie potrafię więcej Ci przekazać i to mimo pozornie banalnego zagadnienia. Proponuję EOT.

Też mam ten problem. --

Data: 2014-02-06 19:14:58
Autor: Marek
W dniu 2014-02-06 19:10, ALEX Alpha MR pisze:

Jakbym o tym pisał, to pewnie by mnie to zainteresowało.

Wiesz... dyskusja prawie jak przy pijackim stole. Każdy gada na inny temat ale wszyscy się rozumieją. A to "prawie" oznacza, że my nie :-D Nie ma co ciągnąć wątku dalej. EOT ?

Marek

Data: 2014-02-06 19:10:00
Autor: Marek
Czy istniej? ??adowarki samochodowe 1A ?
P.S.
Znalazłem pełną dokumentację tego jak przebiega negocjacja prądu ładowania pomiędzy urządzeniem przenośnym a portem USB lub portem ładowarki:

http://www.usb.org/developers/devclass_docs/BCv1.2_070312.zip

Poczytaj sobie BC1.2_FINAL.pdf od punktu 3. Potem sobie sam odpowiedz co znaczy szybka lub nie szybka ładowarka bo ja wymiękam.

Data: 2014-02-06 19:35:54
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Thu, 06 Feb 2014 19:10:00 +0100, Marek napisał(a):

[...]

I na kiego mi to wrzucasz?

Poczytaj sobie BC1.2_FINAL.pdf od punktu 3. Potem sobie sam odpowiedz co znaczy szybka lub nie szybka ładowarka bo ja wymiękam.

Już wieki temu to napisałem. Skoro nie chcesz, to nie zrozumiesz.

Data: 2014-02-02 10:12:24
Autor: 666
Czy istniej? ??adowarki samochodowe 1A?
www.amazon.com/gp/product/B00B8MMZY8

-- -- -
Najlepiej aby ładowarka miała 2 sloty USB - jeśli się nie da, to awaryjnie mógłbym posiłkować się zwykłą.

Data: 2014-02-02 15:00:11
Autor: Marek
W dniu 2014-02-02 10:12,  666 pisze:
www.amazon.com/gp/product/B00B8MMZY8

USA - daleko. :-(

Swoją drogą skąd moda na biały kolor? Nexusa 5 też mi białego chcieli wcisnąć, musiałem dłużej czekać na czarnego. Bardzo niepraktyczny kolor. Każdy inny jest lepszy. :-O

Marek

Data: 2014-02-03 13:32:42
Autor: 666
Czy istniej? ??adowarki samochodowe 1A?
Ty naprawdę taki ciężki człowiek jesteś, mamusia już zrobiła śniadanko??
www.amazon.co.uk/Anker%C2%AE-24W-4-8A-Dual-Port-Charger/dp/B00D82O68Y/ref=pd_sxp_f_pt
www.amazon.co.uk/PowerGen-Charger-Android-Samsung-Designed/dp/B0088U4YAG/ref=pd_cp_ce_0

-- -- -

Data: 2014-02-03 15:40:59
Autor: Marek
W dniu 2014-02-03 13:32,  666 pisze:
[...]

Nie chodzi o to co napisano na ładowarce lecz czy ładowarka ma zwarte 2 piny środkowe bo inaczej telefon będzie ładował się w trybie USB (400mA). Ładowarka może mieć wydajność 100A nawet i niczego to nie zmieni jeśli telefon dostanie informacje, że nie wolno mu czerpać więcej niż 400mA. Pełno mam takich ładowarek.

Marek

Data: 2014-02-04 11:12:33
Autor: 666
Czy istniej? ??adowarki samochodowe 1A?
Jesteś trollem.
Ale zawsze to lesze, niż gender.
;-)

-- -- -

Data: 2014-02-04 14:05:25
Autor: Marek
Czy istniej? ??adowarki samochodowe 1A ?
W dniu 2014-02-04 11:12,  666 pisze:
Jesteś trollem.

Cięta riposta :-D Widzę, że mi się trafił młodzian nieopierzony, który dziwacznie reaguje na wiedzę.

No cóż, już przez chwilę łudziłem się, że zrozumiałeś dlaczego ładowarki o dużej wydajności prądowej wcale nie muszą być szybkimi. Widzę, że zmarnowałem czas. Wróć gdy dorośniesz i będziesz gotowy do rzeczowej rozmowy.

Marek

Data: 2014-02-04 21:34:58
Autor: 666
Czy istniej? ??adowarki samochodowe 1A?
A to na pewno.
Ja nie mam wiadra ładowarek (w dodatku "beznadziejnych"), lecz wyłącznie oryginalną, a mój telefon trzyma równo tydzień.
Więc mało mnie obchodzi, że się ładuje 5-6 godzin, bo to i tak krócej niż śpię z piątku na sobotę.

-- -- -
Widzę, że zmarnowałem czas.

Data: 2014-02-05 14:42:49
Autor: Marek
W dniu 2014-02-04 21:34,  666 pisze:
> [...]
oryginalną, a mój telefon trzyma równo tydzień.
> Więc mało mnie obchodzi, że się ładuje 5-6 godzin, bo to i tak krócej

Aha... a to sugeruje, że masz telefon starszej generacji gdzie takich problemów nie zauważało się w ogóle (mała bateria, mały pobór mocy urządzenia). Smarfony nawet nie używane tygodnia nie wytrzymają. No więc nie posiadasz adekwatnych doświadczeń pozwalających na merytoryczną dyskusję.

Ponadto jeśli Twój tlefon ładuje się 5-6 godzin, to nawet zakładając, że ma akumulator dużej pojemności jak we współczesnych smartfonach, to oznacza, że Twoja firmowa super-ładowarka jest zwykłym szrotem. Właśnie takich mam wiadro. Spora ich część to firmowe, które tak polecasz.

Marek

Data: 2014-02-07 17:07:21
Autor: Andrzej
Marek <precz@spamowi.com> wrote:

Smarfony nawet nie używane tygodnia nie wytrzymają.

Ciekawa opinia. Glupia, ale ciekawa.

No więc nie posiadasz adekwatnych doświadczeń pozwalających na merytoryczną dyskusję.

Niestety, trudno twoje rewelacje skomentowac inaczej, niz gimbusiarskim
"chyba ty".

Data: 2014-02-06 19:34:08
Autor: dddddddd
W dniu 2014-02-01 10:57, Marek pisze:
[...]

kup cokolwiek markowego. Kolega kupił Nokia 1A za <40zł i działa ok, ja kupiłem Samsunga za ok. 50zł (w Mediamarkt więc przepłaciłem, ale potrzebowałem prądu a te gówna po 5zł... ;) - Xperie Z (ciągnącą sporo z nawigacją) ładuje dobrze

Łukasz

Data: 2014-02-06 22:09:20
Autor: Marek
Czy istniej? ??adowarki samochodowe 1A ?
W dniu 2014-02-06 19:34, dddddddd pisze:

kup cokolwiek markowego.

Mam w szufladzie HTC i Philipsa (samochodowe). Na przerobionym kablu dają spory prąd a na normalnym 400mA i to w szczycie. Telefon włącza tryb USB. Więc są do bani mimo "firmowości". Parę dni temu kupiłem, za poradą jednego z kolegów w tym wątku, ładowarkę TomTom no i ta daje czadu. Na zwykłym kablu oczywiście. Telefon wykrywa ładowarkę sieciową i czerpie z prądu ile potrzebuje a nie ile mu wolno. Tak więc "firma" nie równa się z "ładowarka zawiera sygnalizację". Trzeba trafić na konkretny model.

[...]

Jeśli chcesz się pobawić, to weź sobie "to gówno", przetnij izolacją kabla USB, zewrzyj przewody D+ i D- ze sobą (środkowe piny) i podłącz telefon. Okaże się, że masz super wydajną ładowarkę za 5zł :-D Oczywiście jeśli jest to ładowarka 0.5A z napisem 1A, to spalisz ją. Być może producent nie dał sygnalizacji aby ślady zatrzeć :-)

Generalnie chodzi o to, że chyba większość producentów (albo to ja mam takiego pecha tylko) nie wprowadza takiej zworki informującej telefon "bierz ile chcesz".

I też jako ciekawostkę powiem, że mam Samsunga ale sieciową i daje na pół gwizdka. Tak więc telefon Galaxy s3 ładuję ładowarką HTC bo jest 2x szybciej.

Marek

Czy istniej? ??adowarki samochodowe 1A?