Czy istniejąporządne piasty torpedo z hamulcem?

Data: 2009-08-18 12:48:00
Autor: Rem
Czy istniejąporządne piasty torpedo z hamulcem?
Ale 1 biegowe?
Chciałbym wymienić w moim miejskim rowerku ale nie chcę z biegami tylko tak jak
jest czyli single.
I nie znajduję jakichś "wypaśnych" piast a hamulcem, Sram zrobiło takie coś ale
bez hamulca to jest.
Sturmey Archer chyba robi taką piastę, ale czy ktoś widział coś innego?

Data: 2009-08-18 13:00:18
Autor: Tomasz Minkiewicz
Czy istniejÂąporzÂądne piasty torpedo z hamulcem?
On Tue, 18 Aug 2009 12:48:00 +0200
"Rem" <reme.kWYTNIJTO@vp.pl> wrote:

[...]

Bracia Czesi takie robią. Się mocno zdziwiłem, że jeszcze im się chce
i opłaca, jak kiedyś przypadkiem trafiłem na ich stronkę.
Szukaj na velosteel.cz .

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-08-18 13:49:23
Autor: Włodzimierz Wojtiuk
Czy istniej?porz?dne piasty torpedo z hamulcem?

Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]

Bracia Czesi takie robią. Się mocno zdziwiłem, że jeszcze im się chce
i opłaca, jak kiedyś przypadkiem trafiłem na ich stronkę.

Albo w wiejskich sklepach rowerowych, IMO lepsza od nowej czeskiej jest
używana Romet, dostepna na wszystkich złomowiskach ;)

Włodek

Data: 2009-08-18 13:54:18
Autor: Coaster
Włodzimierz Wojtiuk wrote:
[...]

Oryginalne niemieckie Torpedo, nrd-owskie Renak lub polskie Lucznik - mozna trafic na Allegro na egzemplaze malo uzywane za niewielka kase*.

* Nie dotyczy rzadkich egzemplazy kolekcjonerskich.

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-08-18 14:00:29
Autor: reme.k
> [...]
Albo w wiejskich sklepach rowerowych, IMO lepsza od nowej czeskiej jest
używana Romet, dostepna na wszystkich złomowiskach ;)

A ja znalazłem taki sklep:
http://www.bikepartsusa.com/bikeparts/category/hub-coaster_brake
tylko tam pojawia się parametr typu: 080G lub 105G, wiem że chyba chodzi o
średnice otworu na szprychę tylko jaka ta średnica jest?
Czy 080G to mniej niż 105G? Chyba tak.

Data: 2009-08-18 14:16:01
Autor: Tomasz Minkiewicz
Czy istniej?porz?dne piasty torpedo z hamulcem?
On Tue, 18 Aug 2009 14:00:29 +0200
reme.k@vp.pl wrote:

> [...]

tylko tam pojawia się parametr typu: 080G lub 105G, wiem że chyba chodzi o
średnice otworu na szprychę tylko jaka ta średnica jest?
Czy 080G to mniej niĹź 105G? Chyba tak.

Ciekawe, co może oznaczać ta kropeczka z przodu (ta, którą pominąłeś).
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ułamek_dziesiętny
http://pl.wikipedia.org/wiki/Cal

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-08-18 16:18:10
Autor: Rem
Czy istniej?porz?dne piasty torpedo z hamulcem?
Remek wymodził:

> [...]
> Czy 080G to mniej niż 105G? Chyba tak.

Ciekawe, co może oznaczać ta kropeczka z przodu (ta, którą pominąłeś).

Może odruchowo pominąłem bo zazwyczaj liczby nie zaczynają się do
kropeczki :)
Czyli to jest 0,080 i 0,105 cala? (czyli ok 2 i 2,5mm)

Data: 2009-08-19 01:13:36
Autor: Adrian S.
Czy istniej?porz?dne piasty torpedo z hamulcem?
Rem wrote:

Remek wymodził:

> [...]

kropeczki :)
Czyli to jest 0,080 i 0,105 cala? (czyli ok 2 i 2,5mm)

tak jest, w holendrach bywają stosowane szprychy średnicy 2,3mm, a w
większości pozostałych rowerów są szprychy które przy łebku i nyplu mają
2,0mm. --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-08-19 06:39:52
Autor: Saurus
On 19 Sie, 01:13, "Adrian S." <adriansochoS...@NIEgmail.com> wrote:
tak jest, w holendrach bywają stosowane szprychy średnicy 2,3mm, a w
większości pozostałych rowerów są szprychy które przy łebku i nyplu mają
2,0mm.

Otwory generalnie mają min. 2,3 mm bo taka jest średnica walcowanego
gwintu na szprychach - większa niż drut typowej szprychy (2mm)

Data: 2009-08-18 14:02:04
Autor: Ziemo
Rem pisze:
Ale 1 biegowe?
Chciałbym wymienić w moim miejskim rowerku ale nie chcę z biegami tylko tak jak
jest czyli single.

Wymontować z Wigry 3? ;)

--
Ziemo

Czy istniejąporządne piasty torpedo z hamulcem?