Czy istnieje coś lepszego w tej cenie?

Data: 2012-06-27 16:16:00
Autor: $heikh el $hah
Czy istnieje coś lepszego w tej cenie?
Powiedzmy, że mam 700 zł.
A wymagania:
qwerty,
wifi,
gps.
A przymierzałem się do Nokii E5.

--
☼ $heikh el $hah ت
  ツ أحمد، ويمارس الجنس، تنفجر

Data: 2012-06-27 18:37:15
Autor: ToMasz
Czy istnieje coś lepszego w tej cenie?
W dniu 27.06.2012 16:16, $heikh el $hah pisze:
Powiedzmy, że mam 700 zł.
A wymagania:
qwerty,
wifi,
gps.
A przymierzałem się do Nokii E5.

wybacz drobną złośliwość, gdyby nie brać pod  uwagę lepszego aparatu nokii, to 5 lat temu produkowany samsung i780 byłby lepszy. O ile tego gps i wifi chcesz do czegoś używać, to przydałby się wieeeeele większy ekran, szybszy procdesor i raczej nie symbian (chyba że z jakiegoś powodu musi być). Jeśli tylko "chcesz mieć", to pytanie nie na tą grupę...

ToMasz

Data: 2012-06-27 19:12:25
Autor: AL
W dniu 2012-06-27 18:37, ToMasz pisze:
[...]

a dlaczego 'nie symbian'?
pomijajac jego archaiczny wyglad  - to wciaz jednak funkcjonalny system.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-06-28 13:59:46
Autor: Chris
Czy istnieje coś lepszego w tej cenie?
AL nabazgrał(a):

a dlaczego 'nie symbian'?
pomijajac jego archaiczny wyglad  - to wciaz jednak funkcjonalny system.

Pod tel tak ale już mapy, internet nie koniecznie zwłaszca na tak małym ekraniiku jak w E52

Data: 2012-06-28 14:52:48
Autor: Marek Dyjor
AL wrote:
[...]

do zabawy, do gier ale do tego trzeba większego ekranu...

Symbian do kupa.

Data: 2012-06-27 21:08:43
Autor: $heikh el $hah
[...]

Spoko i dzięki. :)
Ale nie podałeś żadnej alternatywy.
Na GPS tak bardzo mi nie zależy, w przeciwieństwie do qwerty.

--
☼ $heikh el $hah ت
  ツ أحمد، ويمارس الجنس، تنفجر

Data: 2012-06-27 21:46:53
Autor: ToMasz
W dniu 27.06.2012 21:08, $heikh el $hah pisze:
[...]

Podałeś mało kryteriów, a jednocześnie celujesz w firmę która ma piękną historię i... troszkę "zacofane" modele telefonów. Skoro szukasz alternatywy, zacznij od:

http://www.gsmarena.com/search.php3

Tam poszukaj co by było możliwe, a nam napisz tak konkretniej co jeszcze ta "nokia" będzie dla Ciebie robiła. Ja w zeszłym roku byłem gorącym fanem klawiatur i wytykałem wszystkie możliwe wady dotykowców. teraz nie mam klawiatury i nie narzekam. Smsy dyktuje, słownikowi mówię co ma znaleźć...
ToMasz

Ps
konkrety?
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=3787&idPhone2=3198

ekran, (dotyk!) wielkość, rozdzielczość, szybkość, pamięć, aparat (Autofokus!) video, - to wszystko przemawia za HTC. A może coś w kształcie desireZ/xperia pro /milestone? Może xperie z windows mobile, może omnie QWERTY bar? Lub w drugą stronę - blackberry!

Data: 2012-06-27 21:56:00
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2012-06-27 21:46, ToMasz pisze:
[...]

Dzięki! Problemem jest to, że telefon muszę kupić szybko i nie ma czasu na chodzenie i porównywanie cen i parametrów telefonów, a i budżet mam raczej ograniczony. Ale zobaczymy. :)

--
☼ $heikh el $hah ت
  ツ أحمد، ويمارس الجنس، تنفجر

Data: 2012-06-28 08:01:17
Autor: to
Czy istnieje co lepszego w tej cenie?
begin ToMasz
Smsy dyktuje, słownikowi mówię co ma znaleźć...

Tyle, że zanim Ty zaczniesz na dobre dyktować, ja go już na E7 napisze i wyślę. ;)

Data: 2012-06-28 12:10:34
Autor: Michal Tyrala
On Thu, 28 Jun 2012 08:01:17 +0000 (UTC), to wrote:
> Smsy dyktuje, sownikowi mwi co ma znale...

 Tyle, e zanim Ty zaczniesz na dobre dyktowa, ja go ju na E7 napisze i  wyl. ;)

O ile gadanie w sprawie smsow, polaczen etc jest dla mnie nieprzydatne,
to pogadanie se z nawigacja jest mega wygodne.

--
Micha

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-06-28 14:54:26
Autor: Marek Dyjor
Czy istnieje coś lepszego w tej cenie?
to wrote:
begin ToMasz

Smsy dyktuje, słownikowi mówię co ma znaleźć...

Tyle, że zanim Ty zaczniesz na dobre dyktować, ja go już na E7
napisze i wyślę. ;)

tylko najpierw trzeba rozłożyć te klawiaturę potem znaleźć kontakt...

Data: 2012-06-28 15:35:17
Autor: to
Czy istnieje co lepszego w tej cenie?
begin Marek Dyjor
tylko najpierw trzeba rozłożyć te klawiaturę potem znaleźć kontakt...

Nie dziwię się, że dla Ciebie to wyzwanie, skoro przez kilka miesięcy użytkowania E7 nie doszedłeś do tego, jak dodawać zadania wybierając datę z kalendarza. :)

Data: 2012-06-28 20:44:42
Autor: Marek Dyjor
Czy istnieje coś lepszego w tej cenie?
to wrote:
begin Marek Dyjor

[...]

jakoś ani w WM anie w BB nie musze nic kombinować...

W Nokii po wybraniu nowego termin nie znalazłem sposobu aby po ustawieniu sie na dacie wywołać mały kalendarzyk do wybrania właściwej daty oraz dialogu do wybrania godziny i minuty...

tak wiem powinienem wywołać kalendarz potem znaleźć dzień w kótyrm chce wprowadzić nowy termin i godzinę i wtedy wybrać nowy termin. Wybacz to powinno być proste i INTUICYJNE.

już pomijając debilizm tego że nowy termin ma domyślnie datę poprzednio wprowadzanego terminu.

99% urządzeń opanowuje bez instrukcji obsługi (zwykle potem szukam jakiś niuansów). W tej pireniczonej nokii to co rusz czegoś szukałem w manualu (zwykle okazowyło sie ze tego i tak sie tak nie da zrobić).

pamiętam jak swego czasu ojciec sobei kupił Motorole... jezu tam tez nic nei można było znaleźć intuicyjnie.

Data: 2012-06-28 21:00:20
Autor: ToMasz
Czy istnieje coś lepszego w tej cenie? [ OT]
W dniu 28.06.2012 20:44, Marek Dyjor pisze:

tak wiem powinienem wywołać kalendarz potem znaleźć dzień w kótyrm chce
wprowadzić nowy termin i godzinę i wtedy wybrać nowy termin. Wybacz to
powinno być proste i INTUICYJNE.
A ja postanowiłem wykorzystać na maksa klawiaturę i zrobiłem tak, że długie naciśnięcie klawisza (albo ALT+klawisz) "a" (apointment) otwierało wpis do kalendarza. "k" kalkulator "s" napisz nowy sms "w" włącz/wyłącz wifi itd. Ciekawie czy nokiowcy z QWERTY też tak opanowali klawiature?

już pomijając debilizm tego że nowy termin ma domyślnie datę poprzednio
wprowadzanego terminu.
aaaaaa to już trzeba być inżynierem nokkii żeby coś takiego wymyślić. Był kiedyś taki inżynier, który wymyślił następującą funkcjonalność. jak dzwoni telefon (dryyn, dryyyn) to można odebrać, odrzucić, wyciszyć dzwonki. każda z akcji powoduje że urządzenie przestaje się drzeć, więc jest szansa że nie obudzimy małego dziecka, lub nie wszyscy na sali kinowej "kapną się" co za cymbał zapomniał wyłączyć dzwonki. Ale zasada ta nie dotyczyła SMSów!!! Wiec jeśli jako powiadomienie smsa ustawiło się 10 sekundową melodyjkę, dało się odebrać, przeczytać, skasować SMSa a melodyjka grała.....

ToMasz

Data: 2012-06-29 11:38:49
Autor: J.F
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale po co ? chce spotkanie to naciskam na ekranie ikone kalendarza.

Oczywiscie mozna by w kalendarzu otworzyc nowe spotkanie, w nim kalendarz, w tym kalendarzu sprawdzic inne spotkania, otworzyc  jedno z nich i przesunac .... otworzywszy oczywiscie kalendarz  :-)

Ja tych spotkan mam malo, to mi bardziej przeszkadza to ze strzalkami nie da sie dni przeskakiwac, wprowadzenie daty z klawatury jest jednak ciut uciazliwe ..

Choc w sumie, jak powyzszy przyklad pisalem ... no faktycznie, uzgodnione spotkanie nie pasuje, dzwonie, przestawiamy ... i tu by sie przydal podglad na kalendarz i inne spotkania ...

już pomijając debilizm tego że nowy termin ma domyślnie datę poprzednio
wprowadzanego terminu.
aaaaaa to już trzeba być inżynierem nokkii żeby coś takiego wymyślić.

Bo ja wiem ... a co sie ma podpowiadac - dzisiejsza data ? jutrzejsza ?
Jak czesto jezdze w delegacje i musze nastawic jednorazowo budzik w telefonie na 6:30,  to mi pasuje ze podpowiada sie ostatni ... czyli wlasnie 6:30.

Gorzej jak musialem sobie przypominac o dentyscie o 17-tej :-)

J.

Data: 2012-06-29 22:42:31
Autor: to
[...]

To właśnie jest intuicyjne -- wybierasz dzień i wpisujesz. Tak samo robiło się w standardowym kalendarzu. Nie wiem co jest bardziej intuicyjnego w odwrotnej kolejności.

99% urządzeń opanowuje bez instrukcji obsługi (zwykle potem szukam jakiś
niuansów). W tej pireniczonej nokii to co rusz czegoś szukałem w manualu
(zwykle okazowyło sie ze tego i tak sie tak nie da zrobić).

Ciekawe, że ja do niego nigdy nie zajrzałem...

Data: 2012-07-01 14:16:24
Autor: Marek Dyjor
Czy istnieje coś lepszego w tej cenie?
to wrote:
begin Marek Dyjor

[...]

dla mnie intuicyjne sie wybranie obcji zapisz nowy termin bez tracenia czasu na wędrowanie po kalendarzu.

Data: 2012-07-01 14:59:00
Autor: to
Czy istnieje co lepszego w tej cenie?
begin Marek Dyjor
dla mnie intuicyjne sie wybranie obcji zapisz nowy termin bez tracenia
czasu na wędrowanie po kalendarzu.

No, ale sam mówiłeś, że w bb wybierasz potem datę z kalendarza... ;)

Data: 2012-07-01 18:08:58
Autor: Marek Dyjor
to wrote:
begin Marek Dyjor

dla mnie intuicyjne sie wybranie obcji zapisz nowy termin bez
tracenia czasu na wędrowanie po kalendarzu.

No, ale sam mówiłeś, że w bb wybierasz potem datę z kalendarza... ;)

w bb wybieram sobie date wypełniając dialog nowego terminu...

tam jest fajnie, mam pola dzień tygodnia, dzień miesiąca, miesiac, rok, każde z tych pól moge przewiajać aby wybrać poszukiwaną datę.

Data: 2012-07-01 17:11:32
Autor: to
[...]

No rzeczywiście zajebiście, to co w E7 wybierasz jednym kliknięciem w kalendarz, to w BB musisz wybrać z trzech rozwijanych list. Fantastyczne ułatwienie!

Data: 2012-07-01 19:42:28
Autor: Michal Tyrala
On Sun, 1 Jul 2012 17:11:32 +0000 (UTC), to wrote:
> w bb wybieram sobie date wypeniajc dialog nowego terminu...
> kade z tych pl moge przewiaja aby wybra poszukiwan dat.

 No rzeczywicie zajebicie, to co w E7 wybierasz jednym klikniciem w  kalendarz, to w BB musisz wybra z trzech rozwijanych list. Fantastyczne  uatwienie!

No i generalnie rozpoczynanie od kalendarza ma ten plus, ze widac jakie
zdarzenia s w okolicy tego co chce zapisac (co ma znaczenie, jesli
istotna jest chronologia jakichs zdarzen oraz pozwala uniknac konfliktow
zdarzen).

Data: 2012-07-01 10:06:23
Autor: Pszemol
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:jsi8mr$s82$1news.task.gda.pl...
[...]

Widzę, że mamy podobne odczucia po użytkowaniu Nokii.
Ja sobie po latach używania Samsungów, Motorol w końcu iPhone
kupiłem Nokię Xpress Music do używania w międzynarodowym
roamingu (iPhone niestety ma locka) no i też nic nie mogłem w niej
znaleźć. Totalnie nieintuicyjny user interface. Mało tego - instrukcja
klepana na jedno kolano do wszystkich telefonów, a ten mój ciut
inny - ma ikony na ekranie których instrukcja nie tłumaczy... Więc
mimo że jest manual/instrukcja to i tak z niej nie skorzystasz bo kiepska.
Moim zdaniem takie niedopracowywanie szczegółów świadczy dosyć
mocno o kłopotach w jakich jest ta firma od wielu lat.

pamiętam jak swego czasu ojciec sobei kupił Motorole... jezu tam tez nic nei można było znaleźć intuicyjnie.

Którą Motorolę? Inna rzecz że ja używałem Razr, a tam nic nie było
więc nie było czego tam szukać. Ale to co było to raczej było na miejscu.

Data: 2012-07-03 11:29:36
Autor: Jacek Osiecki
Czy istnieje co lepszego w tej cenie?
Dnia Thu, 28 Jun 2012 20:44:42 +0200, Marek Dyjor napisa(a):
to wrote:
begin Marek Dyjor
tylko najpierw trzeba rozoy te klawiatur potem znale kontakt...
Nie dziwi si, e dla Ciebie to wyzwanie, skoro przez kilka miesicy
uytkowania E7 nie doszede do tego, jak dodawa zadania wybierajc
dat z kalendarza. :)
jako ani w WM anie w BB nie musze nic kombinowa...
[...]
pamitam jak swego czasu ojciec sobei kupi Motorole... jezu tam tez nic nei mona byo znale intuicyjnie.

Ach, wczesne motorole to by czysty artyzm :) Kto bardzo si namczy, by
absolutnie kada funkcja bya wywoywana w jak najbardziej dziwaczny sposb :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-06-28 20:03:37
Autor: ToMasz
Czy istnieje coś lepszego w tej cenie?
W dniu 28.06.2012 10:01, to pisze:
begin ToMasz

Smsy dyktuje, słownikowi mówię co ma znaleźć...

Tyle, że zanim Ty zaczniesz na dobre dyktować, ja go już na E7 napisze i
wyślę. ;)

ale jakie to ma znaczenie? Ja obsługiwałem w i780 automapę i pisałem smsy jednym palcem jadąc na rowerze, ale to niema znaczenia dla pytającego. jak wybierze nokie, to może będzie pisał szybko smsy na kawiaturce QWERTY. jak wybierze HTC ChaCHa, to będzie pisał smsy tak samo szybko jak na nokii, _albo_ będzie dyktował. o reszcie różnic pomiędzy 2 urządzeniami z QWERTY pisałem wcześniej

ToMasz

Data: 2012-06-28 08:39:19
Autor: J.F.
Czy istnieje coś lepszego w tej cenie?
Dnia Wed, 27 Jun 2012 21:46:53 +0200, ToMasz napisa(a):
Tam poszukaj co by byo moliwe, a nam napisz tak konkretniej co jeszcze ta "nokia" bdzie dla Ciebie robia. Ja w zeszym roku byem gorcym fanem klawiatur i wytykaem wszystkie moliwe wady dotykowcw. teraz nie mam klawiatury i nie narzekam. Smsy dyktuje, sownikowi mwi co ma znale...

No, niektorzy lubia napisac sms dyskretnie :-)

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=3787&idPhone2=3198
ekran, (dotyk!) wielko, rozdzielczo, szybko, pami, aparat (Autofokus!) video, - to wszystko przemawia za HTC. A moe co w ksztacie desireZ/xperia pro /milestone? Moe xperie z windows mobile, moe omnie QWERTY bar? Lub w drug stron - blackberry!

A one tez tak dobrze rozpoznaja glos ? J.

Data: 2012-06-28 14:53:33
Autor: Marek Dyjor

http://worldwide.blackberry.com/blackberrybold/

Data: 2012-06-28 14:51:58
Autor: Marek Dyjor
$heikh el $hah wrote:
Powiedzmy, że mam 700 zł.
A wymagania:
qwerty,
wifi,
gps.
A przymierzałem się do Nokii E5.

jak ci nei przeszkadza gówniany ekran z gówniana rozdzielczością (320x240) to jazda...

Czy istnieje coś lepszego w tej cenie?