Czy istnieje legalne obejście ZUS?

Data: 2011-10-05 14:55:55
Autor: rageofhonor
Czy istnieje legalne obejście ZUS?
Mam takie pytanie co zrobic by płacić niższy ZUS prowadząc działalność gospodarczą?
Oczywiście bez fikcyjnego zatrudnienia w Uni lub innych przekrętów. Chodzi o to by to było w 100% legalne.

Najlepiej by można było to robić z domu.

Data: 2011-10-05 13:17:39
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-10-05, rageofhonor <wein@wp.pl> wrote:

Mam takie pytanie co zrobic by płacić niższy ZUS prowadząc działalność gospodarczą? Oczywiście bez fikcyjnego zatrudnienia w Uni lub innych przekrętów.

Zatrudnić się gdzieś na dowolną część etatu i otrzymywać wynagrodzenie
w wysokości min. krajowej. To chyba tyle jeśli chodzi o metody dostępne "dla wszystkich".

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-10-05 15:28:32
Autor: Daniel Stalica
Czy istnieje legalne obejście ZUS?

Zatrudnić się gdzieś na dowolną część etatu i otrzymywać wynagrodzenie
w wysokości min. krajowej. To chyba tyle jeśli chodzi o metody dostępne
"dla wszystkich".

Dorzućmy jeszcze spółkę z o.o.

--
Strony internetowe, sklepy internetowe.
Pozycjonowanie i optymalizacja.

Data: 2011-10-05 13:30:38
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-10-05, Daniel Stalica <daniel@stalica.info> wrote:

[...]

Zatrudnić się gdzieś na dowolną część etatu i otrzymywać wynagrodzenie
w wysokości min. krajowej. To chyba tyle jeśli chodzi o metody dostępne
"dla wszystkich".
Dorzućmy jeszcze spółkę z o.o.

No jeśli przez "zmniejszenie ZUS" rozumiemy "i jestem w stanie zapłacić
za to tyle samo ile oszczędzę księgowej", to pewnie tak. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-10-05 23:56:00
Autor: rageofhonor

Użytkownik "Daniel Stalica" <daniel@stalica.info> napisał w wiadomości news:j6hm20$hrl$1inews.gazeta.pl...

Zatrudnić się gdzieś na dowolną część etatu i otrzymywać wynagrodzenie
w wysokości min. krajowej. To chyba tyle jeśli chodzi o metody dostępne
"dla wszystkich".

Dorzućmy jeszcze spółkę z o.o.

Jak dokładnie wygląda sprawa spółki z o.o. ?

Czy nie trzeba tutaj płacić składek? A jeśli tak to jak wysokie one są? Czy to się opłaca? Jakie konsekwencje prawne mogą być? Czy wspólnik spółki nie musi płacić pełnego ZUSu?

Data: 2011-10-06 11:23:39
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 5 Oct 2011, rageofhonor wrote:

[...]

  Tylko jeśli jest jedyny 100%
  No i składki należą się od wynagrodzeń za pracę i zlecenia, od innych
form wynagradzania niekoniecznie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-10 21:56:43
Autor: Bartosz
Czy istnieje legalne obejście ZUS?
Jednym słowem panstwo skubie wiadomo kogo - najbiedniejszych.

Data: 2011-10-11 05:34:46
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-10-10, Bartosz <lot_nie_chce_spamu@algrim.pl> wrote:
Jednym słowem panstwo skubie wiadomo kogo - najbiedniejszych.

Populistyczne uogólnienie, które jest nieprawidłowe.
Państwo skubie wszystkich. Bogatsi co najwyżej mniej odczuwają
swoje obciążenia.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-10-11 12:24:58
Autor: monse1
Czy istnieje legalne obejście ZUS?
Jak cię nie stać na ZUS to poco ci firma?
Firmę zakłada się dla wzbogacenia.

Data: 2011-10-11 12:33:08
Autor: Jarek Andrzejewski
On Tue, 11 Oct 2011 12:24:58 +0200, monse1 <monse1@op.pl> wrote:

Jak cię nie stać na ZUS to poco ci firma?
Firmę zakłada się dla wzbogacenia.

.... ZUSu :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-10-11 12:53:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-10-11 12:24, monse1 pisze:
Jak cię nie stać na ZUS to poco ci firma?
Firmę zakłada się dla wzbogacenia.

I dlatego w Polsce nie można "się bogacić" zarabiając - na przykład - 1000zł miesięcznie.

Dlaczego?

Bo nie.

Bo trzeba zarabiać 3000.

A jak nie?

Tym gorzej.

Dla podatnika.

By żyło się LEpiej.

--
Liwiusz

Data: 2011-10-13 10:38:46
Autor: Maciek
Czy istnieje legalne obejście ZUS?
  Tylko jeśli jest jedyny 100%
  No i składki należą się od wynagrodzeń za pracę i zlecenia, od innych
form wynagradzania niekoniecznie.
Hmmm ... a gdyby tak zatrudnić się jako opiekunka dziecka do lat 3?
Składki od minimalnej krajowej opłaci ZUS, a od działalności
gospodarczej zapłaci się tylko zdrowotne. Mam rację, czy jest jakiś
kruczek? :-)

Maciek

Data: 2011-10-13 16:51:51
Autor: tomek
On 13.10.2011 10:38, Maciek wrote:
[...]

Widzę że kreatywność w narodzie nie ginie, szczerze mówiąc sam o tym myślałem ale do tego trzeba mieć naprawdę zaufanych znajomych.

Tomek

Data: 2011-10-13 20:09:16
Autor: Maciek
W dniu 2011-10-13 16:51, tomek pisze:
Widzę że kreatywność w narodzie nie ginie, szczerze mówiąc sam o tym myślałem ale do tego trzeba mieć naprawdę zaufanych znajomych.
W razie czego w lutym będę dysponował materiałem do opieki. Mam
nadzieję, że nie ma ograniczeń odnośnie zatrudnianych "opiekunek", bo
bym zatrudnił z 5. Biorę 25% zaoszczędzonej składki ;-)

Maciek

Data: 2011-10-14 08:55:21
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 13 Oct 2011, Maciek wrote:

W dniu 2011-10-13 16:51, tomek pisze:
Widzę że kreatywność w narodzie nie ginie
Mam nadzieję, że nie ma ograniczeń odnośnie zatrudnianych "opiekunek",
bo bym zatrudnił z 5.

  Rozumiem że po 1/5 etatu, na każdy dzień tygodnia kto inny?
  No to chyba nie ginie, ale może napotkać barierę w postaci
*kwotowego* limitu zarobku zwalniającego z ZUS :)
  No chyba że wymagasz wielkiej staranności... :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-14 11:34:32
Autor: Maciek
[...]
Tylko jedna opiekunka do mojego dziecka?? Nie do pomyślenia. Wielką
staranność może tu zapewnić tylko zespół odpowiednich ludzi ;-)

Maciek

Data: 2011-10-14 13:44:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 14 Oct 2011, Maciek wrote:

[...]

  Nie o to chodzi :)

Nie do pomyślenia. Wielką
staranność może tu zapewnić tylko zespół odpowiednich ludzi ;-)

  Raczej chodzi o tę 5-krotność "minimalnej" przypadającej
na etat :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-14 22:43:05
Autor: Maciek
Czy istnieje legalne obejście ZUS?
  Raczej chodzi o tę 5-krotność "minimalnej" przypadającej
na etat :)
A jest jakiś problem, żeby zatrudnić 5 osób do opieki, każdą na pełnym
etacie? Przepisy chyba tego nie regulują?

Maciek

Data: 2011-10-14 23:33:36
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Pytaniem pozostaje, czy w razie oporu US wysoki sąd posłuży się
"doświadczeniem życiowym" ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-15 02:24:28
Autor: Liwiusz
[...]

A musi być etat? Wszak w default city to za opiekunkę trzeba płacić te 13XXzł (od nowego roku 1500zł) za 2 godziny dziennie (1/4 etatu)!
;)

--
Liwiusz

Data: 2011-10-16 10:39:40
Autor: _ąćęłńóśźż
Czy istnieje legalne obejście ZUS?
Powiedzmy 26 dni w miesiącu czyli 52 godziny, to wychodzi 30 zł/godz.
Trochę dużo.
Ale jeśli kwalifikowana opiekunka dolicza czas dojazdu i powrotu (dajmy na to z Legionowa, Piaseczna lub.. Białołęki) to rzeczywiście zbliżamy się do realnych stawek.
Zresztą znam przypadek zarabiania (dorabiania) 1500 zł/mies. przez opiekunkę (byłą nauczycielkę po WSP) dwójki dzieci w Łomiankach, na "dochodne", trudno mi określić konkretną liczbę godzin, ale pełen etat to nie był.

-- -- -
Wszak w default city to za opiekunkę trzeba płacić te 13XXzł za 2 godziny
dziennie!

--

Czy istnieje legalne obejście ZUS?