Czy istnieje max. termin miêdzy dat± sprzeda¿y a dat± wystawienia faktury?

Data: 2012-04-14 20:25:46
Autor: Olgierd
Czy istnieje max. termin miêdzy dat± sprzeda¿y a dat± wystawienia faktury?
On Sat, 14 Apr 2012 11:41:38 -0700, Kornio wrote:

I teraz moje pytanie: czy taka faktura jest poprawna

Generalnie faktury powinno się wystawiać w ciągu 7 dni od zdarzenia stanowiącego podstawę jej wystawienia...

i czy muszÄ™ jÄ…
zapłacić? Czy półtora roku to nie za późno na żądanie zapłaty?

.... co nie oznacza, że zobowiązanie się przedawniło. Powinieneś zapłacić.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org <<

Data: 2012-04-14 23:59:00
Autor: cef
Czy istnieje max. termin między datą sprzedaży a datą wystawienia faktury?
Olgierd wrote:

... co nie oznacza, że zobowiązanie się przedawniło.
Powinieneś zapłacić.

Ale jakie zobowiÄ…zanie?
Przecież powiedział, że wymienia licznik gratis,
więc nie powstało żadne zobowiązanie.
Ja bym odpisał grzecznie jak było.

Data: 2012-04-14 17:18:09
Autor: witek
cef wrote:
Olgierd wrote:

... co nie oznacza, że zobowiązanie się przedawniło.
Powinieneś zapłacić.

Ale jakie zobowiÄ…zanie?
Przecież powiedział, że wymienia licznik gratis,
więc nie powstało żadne zobowiązanie.

pytanie czy potrafisz do udowodnić.
Bo on pojdzie do sądu (w co wątpie, ale jakby) dostanie nakaz, a to ty będziesz musiał pisać sprzeciw i udowadniać jak było.

Ja bym odpisał grzecznie jak było.

to zalezy od tego czy tamten bedzie sie dalej szarpał, czy to tylko jednrazowy wyskok.

można albo zapłacic i w rewanzu donieść do US, albo tak jak radzisz odpisać, żeby spadał na drzewo i czekać na awizo sądówki w skrzynce (o ile).

Data: 2012-04-15 00:35:20
Autor: cef
witek wrote:

[...]

Ja bym liczył, że on "pęknie" jak dostanie odpowiedź, że
ustalona cena usługi była inna i dodatkowo że taka faktura jest fałszywa
 i czy on wie co grozi za wystawianie
faktur niezgodnych ze stanem faktycznym.PomijajÄ…c już nawet  kwestie terminu wystawienia.
 Nie chodzi o sam fakt zapÅ‚aty, żeby nie pÅ‚acić -
nawet nie wiem jaka kwota - ale skoro usługa była wykonana za uzgodnioną kwotę=zero,
to nie kocham tego hydraulika i tyle. Niech on udowadnia w sądzie, że było inaczej.

Data: 2012-04-14 17:58:42
Autor: witek
cef wrote:
witek wrote:

[...]

Nie chodzi o sam fakt zapłaty, żeby nie płacić -
nawet nie wiem jaka kwota - ale skoro usługa była wykonana za uzgodnioną
kwotÄ™=zero,
to nie kocham tego hydraulika i tyle. Niech on udowadnia w sądzie, że
było inaczej.

ja bym to wysłał z pieczątką jakieś dobrej kancelarii prawniczej. To go powinno ostudzić.

Data: 2012-04-17 15:54:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 14 Apr 2012, Olgierd wrote:

On Sat, 14 Apr 2012 11:41:38 -0700, Kornio wrote:

I teraz moje pytanie: czy taka faktura jest poprawna

Generalnie faktury powinno siê wystawiaæ w ci±gu 7 dni od zdarzenia
stanowi±cego podstawê jej wystawienia...

  Mam przytaczaæ przepis, który stanowi ze nie dotyczy to zakupu
przez osoby fizyczne nie prowadzace DG, czy uwierzysz na s³owo?
  ;)

(zastrze¿enia, dotyczace faktu i¿ taka sprzeda¿ musi byæ
w terminie ujêta w ewidencji wymieni³em ju¿ w poscie do Roberta,
ale to inna sprawa ni¿ termin wystawienia f-ry)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-17 18:06:54
Autor: Olgierd
On Tue, 17 Apr 2012 15:54:41 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

Generalnie faktury powinno się wystawiać w ciągu 7 dni od zdarzenia
stanowiÄ…cego podstawÄ™ jej wystawienia...

  Mam przytaczać przepis, który stanowi ze nie dotyczy to zakupu
przez osoby fizyczne nie prowadzace DG, czy uwierzysz na słowo?

Wierzę na słowo, stąd zresztą zastrzeżenie "generalnie". Zdaję sobie sprawę z tego, że jest ileś tam wyjątków.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org <<

Czy istnieje max. termin miêdzy dat± sprzeda¿y a dat± wystawienia faktury?