Czy istnieje niezależny software do Audi MMI/Merc/ B MW ? ( vide Nissan GTR )

Data: 2009-04-10 13:50:10
Autor: Olek
Czy istnieje niezależny software do Audi MMI/Merc/ B MW ? ( vide Nissan GTR )
O co mi chodzi wyjaśnie na przykładzie aparatów foto, np. jak się już kupi Canon'a IXUS'a to obiektywu ani elektroniki się zmienić
nie da, ale ma on WBUDOWANE dość obszerne oprogramowanie do fotografowanie i obróbki i filmów i fotek. Ale na necie można znaleźć
już n-tą wersję niezależnego softu, który zastępuje wbudowany i co ciekawe nie dodaje tylko bajerów. Okazało się że w obębie tego
samego sprzętu jak się przyłożyć to się dało np. dodać live histogram, lepsze czasy naświetlania itd.

Czy ktoś słyszał o alternatywnym sofcie do Audi MMI/Merc/ BMW ? Można by dodać np. live wykresy parametrów, które i tak są cyfrowo mierzone czyli dostępne na magistrali np.  zużycie paliwa/obroty/prędkość/przyśpieszenia poprzeczne i wzdłużne itp itd. Tak jak ma Nissan GTR :

http://electronrun.wordpress.com/2007/12/27/nissan-gt-r-speed-limiter-removed-only-in-japanese-tracks/
http://cars.about.com/od/nissan/ig/2009-Nissan-GT-R-photo-gallery/2009-Nissan-GT-R-custom-screen.htm
http://www.cnet.com.au/r35-nissan-gt-r-in-depth_p20-339290506.htm

Olek

Data: 2009-04-10 13:20:51
Autor: Mikolaj Machowski
Czy istnieje niezaleĹźny software do Audi MMI/Merc/ BMW ? ( vide Nissan GTR )

Pewnie są, zacznij czytać tutaj:

http://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics

m.
--
    Oprócz świra trzeba jeszcze mieć talent.
           - Maciej Bojko

Data: 2009-04-10 22:14:27
Autor: Olek
Użytkownik "Mikolaj Machowski" <mikmach@wp.pl> napisał w wiadomości > Pewnie są, zacznij czytać tutaj:

http://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics

Eee ale mi chodzi o lepsze oprogramowanie dla użytkownika żeby więcej pokazywał parametrów na monitorze MMI (do odczytu). A nie diagnostyki zewnętrznym urządzeniem...

Data: 2009-04-11 15:14:30
Autor: Mikolaj Machowski
Olek napisał:
[...]

Flashowanie samochodowego firmware'u raczej nie jest możliwe[1], ale
przecież po OBD2 można uzyskać wszelkie informacje i je pokazać w innej
formie:

http://openbossa.indt.org/carman/

[1] choćby z powodu dość ograniczonych wyświetlaczy kabinowych - o ile
rozumiem o co ci chodzi.

m.
--
Show time!

Data: 2009-04-10 17:38:21
Autor: Nex@pl
Czy istnieje niezależny software do A udi MMI/Merc/ BMW ? ( vide Nissan GTR )
W przypadku mercedesa dostęp do komputera jest bardziej chroniony wg mnie - tzn. nie widziałem innego interfejsu, który miałby więcej funkcji
, opcji i ficzerów niż StarDiagnosis.

Czy istnieje niezależny software do Audi MMI/Merc/ B MW ? ( vide Nissan GTR )