Czy istnieje takie urządzenie?

Data: 2017-09-16 14:55:39
Autor: z
Czy istnieje takie urządzenie?
Czy istnieje takie urządzenie które po wyjściu domowników z pomieszczenia po określonym czasie wyłączy np. monitory, drukarki, nagłośnienie, telewizor?
Znalazłem tylko coś co włączy gniazdko 220V po wejściu do pomieszczenia.

Data: 2017-09-16 15:17:31
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-09-16 o 14:55, z pisze:

[...]

Nie wiem czy indywidualnie ktoś to sprzedaje, dostaniesz takie cudo
w pakiecie z inteligentnym domem.
Indywidualnie możesz nabyć i użyć "wyłącznika czasowego", "programatora
czasowego". Są takie wkładane do gniazdek i są takie na szynę
obsługujące całą linię zasilającą.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-16 15:29:42
Autor: Adam
W dniu 2017-09-16 o 15:17, RadoslawF pisze:
[...]

Zetka IMO nie szuka wyłącznika czasowego, tylko czujnika ruchu albo czujnika obecności (niektórzy, nawet handlowcy, błędnie je utożsamiają).

Dopiero taki czujnik daje sygnał na wyłącznik czasowy. Sporo czujników jest zintegrowanych z wyłącznikiem czasowym.

Na rynku jest wiele lamp z czujnikami ruchu (lub obecności), bywają wentylatory (np. VENTS MTP), ale i bywają same czujniki solo.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-09-16 15:35:15
Autor: Adam
W dniu 2017-09-16 o 15:29, Adam pisze:
[...]

(...)

Jeszcze jedno:
Niektórych drukarek (zwłaszcza atramentówek) nie należy wyłączać przez odcięcie zasilania. Np. niektóre Canony co jakiś czas "wycierają sobie nosek". Jeśli odetnie się zasilanie w tym momencie, to zaschnie głowica.

Widziałem też wzmacniacze (także amplitunery, monobloki i inne) z miękkim starem - te także nie lubią odcięcia zasilania.

W przypadku TV można zgubić dane z EPG, ale to nie problem. Problemem może być, jak się posypie pendrive wtyknięty do jakiegoś smarta.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-09-16 16:08:59
Autor: z
W dniu 2017-09-16 o 15:35, Adam pisze:
W przypadku TV można zgubić dane z EPG, ale to nie problem. Problemem może być, jak się posypie pendrive wtyknięty do jakiegoś smarta.

Dzięki za ostrzeżenia. Moje graty albo stare zbyt zbyt proste :-)

W zasadzie wykminiłem właśnie jak poradzić sobie z wykorzystaniem listwy zasilającej Master/Slawe.
podpinam "master" pod monitor który się wyłączy i z nim razem wyłączą się wszystkie inne graty.

Ale nadal potrzebowałbym coś takiego uniwersalnego w pomieszczeniu bez komputera. Telewizor + nagłośnienie.

Niestety moje obecne urządzenia w tym pomieszczeniu wyłączają się po okresie bezczynności ale od 4 godzin w górę ;-(

W wszystko to przecież w celu zmniejszenia rachunku za prąd oczywiście :-)

Data: 2017-09-16 16:50:59
Autor: JoteR
"z" napisał:

Niestety moje obecne urządzenia w tym pomieszczeniu wyłączają
się po okresie bezczynności ale od 4 godzin w górę ;-(

W wszystko to przecież w celu zmniejszenia rachunku za prąd oczywiście :-)

Oczywiście ;->
Dawno, dawno temu podszedłem do tematu od innej strony - mianowicie to nie urządzenia miały się wyłączać po wyjściu użytkownika, ale to użytkownik miał dbać o podtrzymywanie ich zasilania ;-> Mianowicie co jakiś czas musiał naciskać włącznik, co powodowało wydłużenie pracy timera o kolejny kwadrans. Jeśli delikwent o tym zapomniał - timer odliczywszy do zera wyłączał to, co podtrzymywał. Urządzenie sam sobie zrobiłem, opierając się na zasadzie działania oświetlenia klatki schodowej, tyle że moje uczciwie ostrzegało piknięciem, że została minuta, zanim zapadną ciemności... ;->
Dziś pewnie coś takiego jest dostępne jako gotowe urządzenie.

JoteR

Data: 2017-09-16 18:40:27
Autor: z
W dniu 2017-09-16 o 16:50, JoteR pisze:
Dziś pewnie coś takiego jest dostępne jako gotowe urządzenie.

Właśnie szukam i nie widzę.

W poprzednim moim dekoderze od UPC mogłem sobie ustawić chyba od 30 minut wyłączenia po bezczynności. Na kilka minut przed otrzymywał komunikat żeby ruszyć d..ę
To było piękne.

Teraz 4 godziny mnie nie zadowalają i muszę kombinować :-)

Data: 2017-09-16 17:28:04
Autor: PiteR
z pisze tak:

[...]

Czujniki podczerwieni i mikrofalowe są niepewne. Chyba, że podłączysz czujnik tak, że sam guzikiem będziesz włączał a on wyłączy raz na amen i sam siebie też.

Wyłączanie 230v może się skończyć padem dysku usb, routera i modemu kablówki.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2017-09-16 12:55:45
Autor: kawalerka.poznan.winogrady
W dniu sobota, 16 września 2017 18:28:10 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

Wyłączanie 230v może się skończyć padem dysku usb, routera i modemu kablówki.

Może, ale nie demonizujmy:

Od zawsze, odkąd tylko mam tv-sat (tuner) oraz internet (router), czyli grubo więcej niż 12 lat nic się nie wydarzyło.
A wyłączam zawsze na noc całość zasilania jednym wspólnym klikiem-wyłącznikiem  dla tunera, routera i telewizora. I włączam i wyłączam po użyciu internetu, od jednego do kilku razy dziennie.

Nigdy nic się nie stało.

Majka

Data: 2017-09-16 21:20:18
Autor: PiteR

napisał:
[...]

A ja zacząłem wyłączać 230v dla peceta i jeden z dysków usb padł.
Router w pracy stracił konfig.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2017-09-16 18:45:10
Autor: z
W dniu 2017-09-16 o 18:28, PiteR pisze:
230v może się skończyć padem dysku usb, routera i modemu
kablówki.

Dzięki wszystkim za troskę o moją głowę i urządzenia :-)
Napisałem co chcę wyłączyć: monitory, telewizor (bez PVRów) starą drukarkę laserową, stary wzmacniacz pioniera, kolumny? nie kolumn nie muszę wyłączać ;-)

Data: 2017-09-16 18:52:50
Autor: z
Czy istnieje takie urządzenie?
PS. Nie to żebym był ekologicznym fanatykiem :-)
Po prostu ciężko młodych domowników nauczyć (poprzednio tak ładnie działało) a i ta lepsza połówka zauważyła większy rachunek za prąd. :-)
Pewnie to trochę natura ludzka trochę podwyżka operatora i rozbudowa domowych pożeraczy prądu.
Zdaję sobie sprawę że pewnych opłat stałych nie przeskoczę. Pewnych najbardziej żrących prąd urządzeń (lodówka, piekarnik) nie wyłączę.
Zostaje ta część na której się da zaoszczędzić.
Chociaż tak sobie myślę że ta część może nie warta zachodu :-)

Data: 2017-09-16 21:04:03
Autor: PiteR
z pisze tak:

Po prostu ciężko młodych domowników nauczyć

Zostaje ta część na której się da zaoszczędzić.
Chociaż tak sobie myślę że ta część może nie warta zachodu :-)

Jestem zagranicą, żużycie zero, wajcha opuszczona a i tak przychodzi wkurzajace 16zł. Ale socjo test efektów możesz zrobić i podzielić się wynikami ;)

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2017-09-16 22:59:29
Autor: Animka
W dniu 2017-09-16 o 22:04, PiteR pisze:
Jestem zagranicą, żużycie zero, wajcha opuszczona a i tak przychodzi
wkurzajace 16zł.
Jesteś w Polsce. Informacja skąd piszesz i przez jaki serwer wysyłasz jest dobrze widziana.

--
animka

Data: 2017-09-17 07:44:08
Autor: PiteR
Animka pisze tak:

Jestem zagranicą, żużycie zero, wajcha opuszczona a i tak
przychodzi wkurzajace 16zł.
Jesteś w Polsce. Informacja skąd piszesz i przez jaki serwer
wysyłasz jest dobrze widziana.

Chyba jest dobrze widoczna hehe.

Co to za informacja?

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2017-09-17 15:06:36
Autor: Animka
W dniu 2017-09-17 o 08:44, PiteR pisze:
Animka pisze tak:

[...]

Już napisalam.

--
animka

Data: 2017-09-17 18:47:28
Autor: PiteR

Animka pisze tak:

[...]

Gówno widzisz, skąd piszę i idź się leczyć debilu.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2017-09-17 23:19:17
Autor: Animka

Animka pisze tak:

[...]

Sam jesteś debil. Zagranica to  ciebie Dom wariatów, gdzie pewnie przebywasz.
Piszesz z Polski i nawet wiadomo z jakiego czytnika.
http://ifotos.pl/zobacz/Skad-pisz_qrppxsa.jpg

From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Newsgroups: pl.comp.pecet
Subject: Re: Czy istnieje takie =?iso-8859-2?Q?urz=B1dzenie=3F?=
Date: Sun, 17 Sep 2017 18:47:28 +0100

--
animka

Data: 2017-09-16 17:35:28
Autor: nadir
[...]

Masz Alzheimera i zapominasz wyłączyć urządzenia przed wyjściem czy dla sportu takie rozwiązanie?
Przychodzi mi do głowy UPS z ustawionym czasem podtrzymana, przed wyjściem odłączasz zasilanie UPS-a a ten po zadanym czasy odłącza napięcie urządzeniom. Ale tu też trzeba pamiętać o "zabraniu" zasilania UPS-owi.
Jeżeli to faktycznie Alzheimer, to może zasilanie UPS-a zrealizować przez czujnik ruchu/światła/CO2, tu już można dowolnie pokombinować.

Data: 2017-09-16 20:07:40
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 16 Sep 2017 14:55:39 +0200, z napisał(a):

Czy istnieje takie urządzenie które po wyjściu domowników z pomieszczenia po określonym czasie wyłączy np. monitory, drukarki, nagłośnienie, telewizor?

Zasadnicza trudnośc polega na tym że nie istnieje prosty i tani algorytm
wykrywania obecności lub nieobecności osób w jakiejś strefie. Tanie
metody są niedopuszczalnie omylne a skuteczne cholernie drogie i
skomplikowane (przynajmniej w stosunku do celu).
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-09-16 20:40:15
Autor: JaNus
[...]

W przypadku opisanym przez "z" jest na to rada, dość tania, ale dopiero
w produkcji masowej, niestety. Rozwiązanie polegałoby na spostrzeżeniu,
że nie chodzi o obecność jakichś "osób w ogóle", lecz ich zamkniętego
grona. A jeśli owo grono jest zamknięte, to owi użytkownicy prądożernego
sprzętu mogliby nosić jakieś bransoletki emitujące ultradźwięki o jakimś
tam poziomie głośności. Albo w podczerwieni, może nawet lepiej. Zaś
czujnik by badał, czy choć jedna bransoletka jest w zakresie
wykrywalności, i gdy jest zero, to uruchamiałby timer, odliczający
zadany czas (bo może ktoś wyszedł zrobić, hm, herbatkę?), po czym
następowałoby wyłączenie tego, co ma być wyłączane.

Byłoby to bardziej niezawodne niż czujnik ruchu, czy chyba nawet
detektor podczerwieni. No ale że żaden Chińczyk dotąd na pokrycie
zapotrzebowania takiego ustrojstwa się jeszcze nie nastawił, to tanio
się tego nie zrobi, jak zaznaczałem.

Data: 2017-09-16 21:14:48
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2017-09-16 o 20:40, JaNus pisze:
mogliby nosić jakieś bransoletki emitujące ultradźwięki
Pójdźmy dalej. :-)
https://pl.wikipedia.org/wiki/RFID#/media/File:RFID_hand_2.jpg

Robert

Data: 2017-09-16 21:37:49
Autor: z
Czy istnieje takie urządzenie?
:-) No dobra. Idźmy w staroświeckie rozwiązania.
Co jakiś czas odbiornik IRDA będzie wołał o sygnał z pilota. Jakiegokolwiek pilota.
Jak to tanio i szybko zbudować? :-)

PS.

I tu może być problem bo ten nowy pilot Horizona z UPC miał być radiowy?

Data: 2017-09-16 22:02:17
Autor: JoteR
"z" napisał:

:-) No dobra. Idźmy w staroświeckie rozwiązania.
Co jakiś czas odbiornik IRDA

Dlaczego akurat IRDA?

będzie wołał o sygnał z pilota. Jakiegokolwiek pilota.

W ostatnim zdaniu masz zawartą odpowiedź. ;->
Tylko musisz zmienić sposób myślenia.
Nie telewizor ma wołać o sygnał, ino pilot ma oczekiwać na sygnał, a jak go nie dostanie - wyśle sygnał Power Off.
Jakikolwiek pilot.
Np. ten z Androidem.

JoteR

Data: 2017-09-16 22:31:52
Autor: z
Czy istnieje takie urządzenie?
W dniu 2017-09-16 o 22:02, JoteR pisze:
Np. ten z Androidem.

łał

Istnieje taka aplikacja?

Data: 2017-09-16 23:42:01
Autor: JoteR
Czy istnieje takie urządzenie?
"z" napisał:

Np. ten z Androidem.

łał

Istnieje taka aplikacja?

To zależy, jakie są możliwości aplikacji sterującej TV. Jeżeli da się ją oskryptować jakimś MacroDroidem lub inszym Automate - to masz rozwiązanie.

JoteR

Data: 2017-09-16 22:07:39
Autor: ąćęłńóśźż
Czy istnieje takie urządzenie?
Problem chyba rozwiązano, bo są dostępne elektroniczne "niańki" ostrzegające, że dziecko oddaliło się od "matki" o ponad ileś tam metrów.
A dobrą czujkę to chyba najprościej zaadaptowac z alarmów, np. kombinowaną mikrofalowo-podczerwoną.

Data: 2017-09-16 22:58:45
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2017-09-16 o 21:37, z pisze:
:-) No dobra. Idźmy w staroświeckie rozwiązania.
Co jakiś czas odbiornik IRDA będzie wołał o sygnał z pilota. Jakiegokolwiek pilota.
Jak to tanio i szybko zbudować? :-)

PS.

I tu może być problem bo ten nowy pilot Horizona z UPC miał być radiowy?Jak nie klikasz pilotem, to dekoder po jakimś czasie ustawionym sam się
wyłączy. Można to wykryć, na jakimś gnieździe.

Robert

Data: 2017-09-17 10:50:41
Autor: z
Czy istnieje takie urządzenie?
Jak nie klikasz pilotem, to dekoder po jakimś czasie
ustawionym sam się
wyłączy. Można to wykryć, na jakimś gnieździe.

Dekoder UPC od 2 godzin
Telewizor Samsung od 4 godzin (paranoja)

Data: 2017-09-16 22:04:01
Autor: ąćęłńóśźż
Czy istnieje takie urządzenie?
Bez przesady, mam monitor (Eizo) z czujką, czy siedzi przed nim użytkownik i całkiem przyjemnie to działa.
I rzeczywiście chciałbym mieć dokładnie to samo w TV.

-- -- -

Data: 2017-09-16 21:28:59
Autor: PiteR
ąćęłńóśźż pisze tak:

Bez przesady, mam monitor (Eizo) z czujką, czy siedzi przed nim
użytkownik i całkiem przyjemnie to działa. I rzeczywiście
chciałbym mieć dokładnie to samo w TV.

a jeśli łazi kot?

Mam w tv Samsunga z 2017r czuwak i bardzo mi się ta idea podoba.
Chcesz oglądać to rób coś pilotem. Nie robisz wyłączamy.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2017-09-16 22:34:21
Autor: z
W dniu 2017-09-16 o 22:28, PiteR pisze:
Mam w tv Samsunga z 2017r czuwak i bardzo mi się ta idea podoba.
Chcesz oglądać to rób coś pilotem. Nie robisz wyłączamy.

A dokładniej? Mój tv z 2016 r. :-)

Data: 2017-09-17 07:59:30
Autor: PiteR
z pisze tak:

W dniu 2017-09-16 o 22:28, PiteR pisze:
Mam w tv Samsunga z 2017r czuwak i bardzo mi się ta idea podoba.
Chcesz oglądać to rób coś pilotem. Nie robisz wyłączamy.

A dokładniej? Mój tv z 2016 r. :-)

Sprawdziłem w menu. Jednak niestety nie da się skrócić tego czasu.
a ty chcesz krócej. Przy kompie czas szybko leci ;)

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2017-09-17 12:56:46
Autor: ąćęłńóśźż
Czy istnieje takie urządzenie?
Gdzie to włączasz (w menu)?

-- -- -
Mam w tv Samsunga z 2017r czuwak

Data: 2017-09-17 12:05:47
Autor: PiteR
Czy istnieje takie urządzenie?
ąćęłńóśźż pisze tak:

Gdzie to włączasz (w menu)?

Pokicało mi się. Nie da się zmniejszyć tych 4 godzin :/
Chyba, że zhakować telewizor ;)

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2017-09-17 13:19:54
Autor: z
W dniu 2017-09-17 o 13:05, PiteR pisze:
Pokicało mi się. Nie da się zmniejszyć tych 4 godzin :/
Chyba, że zhakować telewizor ;)

Może jakiś apel do Samsunga o zmiany w nowym sofcie? :-)

Data: 2017-09-17 13:59:30
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-09-17 o 13:19, z pisze:

Pokicało mi się. Nie da się zmniejszyć tych 4 godzin :/
Chyba, że zhakować telewizor ;)

Może jakiś apel do Samsunga o zmiany w nowym sofcie? :-)

Zastanówcie się czy dla kogoś poza wami taka opcja będzie pożyteczna.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-17 14:05:41
Autor: z
W dniu 2017-09-17 o 13:59, RadoslawF pisze:
Zastanówcie się czy dla kogoś poza wami taka opcja będzie pożyteczna.

Ta opcja jest powszechnie stosowana tylko czasy teraz jakieś wzięte z kosmosu. 2, 4 godziny minimum

Programiści poprzedniego mojego dekodera uważali że 30 minut w górę z dokładnością do minuty może się przydać. :-)

Postęp w mordę :-)

Data: 2017-10-09 10:58:34
Autor: m
W dniu 17.09.2017 o 14:05, z pisze:
W dniu 2017-09-17 o 13:59, RadoslawF pisze:
Zastanówcie się czy dla kogoś poza wami taka opcja będzie pożyteczna.

Ta opcja jest powszechnie stosowana tylko czasy teraz jakieś wzięte z kosmosu. 2, 4 godziny minimum

Czas krótszy niż długość filmu + reklamy nie ma sensu.

p. m.

Data: 2017-10-09 11:38:19
Autor: z
W dniu 2017-10-09 o 10:58, m pisze:
Czas krótszy niż długość filmu + reklamy nie ma sensu.

A jeśli ktoś ogląda nie filmy tylko 20 minutowe przerwy miedzy reklamami ;-)

Żadnej przeszkody technicznej tu nie ma tylko widzimisię programisty.

Data: 2017-09-17 19:10:22
Autor: PiteR
RadoslawF pisze tak:

Pokicało mi się. Nie da się zmniejszyć tych 4 godzin :/
Chyba, że zhakować telewizor ;)

Może jakiś apel do Samsunga o zmiany w nowym sofcie? :-)

Zastanówcie się czy dla kogoś poza wami taka opcja będzie pożyteczna.

Zastanawiam się czy jest ktoś komu 4 godz grania na pusto nie przeszkadza. W sumie jakiś zachodni matoł z USA mógłby zadzwonić do serwisu, że tv się wziął zepsuł bo się wyłącza sam co godzinę. Czytać nie musi potrafić. I czy to taki wielki problem dla programistów dodać 1 godz 2 godz?

To coś jak pokrętło głosnosci w laptopie, jakrawości ekranu w tv i wyłącznika zapisu w pendrajwie. Azjatytcy inżynierowie są na to zbyt tępi ;) Muszą być profile, zagłebione w menu, zależne od bieżącego źródła sygnału. Wszystko musi być trędi bo jeszcze wyglądać będzie na staroświeckie i obciachowe.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2017-09-17 20:43:16
Autor: z
W dniu 2017-09-17 o 20:10, PiteR pisze:
  W sumie jakiś zachodni matoł z USA mógłby zadzwonić do
serwisu, że tv się wziął zepsuł bo się wyłącza sam co godzinę.

Chyba miałem tą opcję domyślnie wyłączoną. Więc...

Data: 2017-09-18 10:16:30
Autor: ąćęłńóśźż
Czy istnieje takie urządzenie?
Można by zajrzeć do menu serwisowego, ale nie pamiętam opcji zmiany ustawienia tego czasu.
Przy czym mnie by zależało bardziej na czujce ruchu przed ekranem dla wyłączenia obrazu (tak jak realizują to niektóre monitory komputerowe), niż czekaniu na użycie pilota.

-- -- -
Chyba miałem tą opcję domyślnie wyłączoną.

Data: 2017-09-17 13:05:44
Autor: the_foe
[...]

jest odpowiednia aparutura modułowa, trzeba by tylko mieć osobną linię na sprzęt który musi chodzić nawet gdy nikogo nie ma

--
@foe_pl

Data: 2017-09-17 14:11:55
Autor: z
Gdzie w windowsie ustawić wyłączenie monitora pomimo odtwarzania video?
Pytałem na stosownej grupie ale tam posucha :-)

Wszyscy pytają jak sprawić aby im się monitor nie wyłączał a ja potrzebuję odwrotnie. W "opcjach zasilania" mam ustawione prawidłowo.
Cały czas praktycznie mam na pulpicie tv czy z tunera, grabbera czy www.
I właśnie blokuje mi to automatyczne wyłączenie monitora.
Gdzie to przestawić w win7?

Data: 2017-09-17 14:52:51
Autor: JaNus
W dniu 2017-09-17 o 14:11, z pisze:
W "opcjach zasilania" mam ustawione prawidłowo. Cały czas praktycznie
mam na pulpicie tv czy z tunera, grabbera czy www. I właśnie blokuje
mi to automatyczne wyłączenie monitora. Gdzie to przestawić w win7?

Nie w systemie (skoro masz tam "prawidłowo), lecz *gdzieś* w
ustawieniach softu odtwarzacza. Ale "gdzie" - tojuż kwestia tgo, co to
za odtwarzacz.

Data: 2017-09-17 15:25:08
Autor: z
W dniu 2017-09-17 o 14:52, JaNus pisze:

Nie w systemie (skoro masz tam "prawidłowo), lecz *gdzieś* w
ustawieniach softu odtwarzacza. Ale "gdzie" - tojuż kwestia tgo, co to
za odtwarzacz.

Hmmmm
Myślałem że to systemowe bo to samo robi www.horizon.go, vlc, vhs to dvd (do obsługi grabbera video) czy www.youtube

PS. Wstrzymanie systemu tak samo. w BIOSie?

Data: 2017-09-17 16:04:45
Autor: JoteR
"z" napisał:

Cały czas praktycznie mam na pulpicie tv czy z tunera, grabbera czy www.
I właśnie blokuje mi to automatyczne wyłączenie monitora.
Gdzie to przestawić w win7?

Ponownie: zmienić sposób podejścia. Nie gadać z monitorem, tylko z komputerem. No chyba, że z jakichś tajemniczych powodów komputer ma nadal odtwarzać ów film czy cokolwiek przy wyłączonym monitorze. Jeśli nie, to pstools z Sysinternals i psshutdown -d. Komputer pójdzie pa luli a monitor podąży w jego ślady.

JoteR

Data: 2017-09-17 17:16:42
Autor: ToMasz
W dniu 16.09.2017 o 14:55, z pisze:
[...]

tak. Albo można to w prosty sposób zrobić. ja bym poponował użyć:

https://tinyurl.com/y7sk4nch

malutkiego załącznika mikrofalowego. można go zabudować blisko miejsca w którym zazwyczaj przebywasz. nie musi cię widzieć. ja mam taki w ubikacji, nad sufitem podwieszanym(poniżej stropu) Tak więc urządzenia nie wiać. natomiast jest czułe. bardzo. wykrywa z 2 metrów ruch dłoni stopy, przekręcenie głowy. jeśli to to zamontujesz metr od siebie, sądzę że wykryje nawet minimalny ruch. Samo to to urządzenie bez przeróbek podtrzyma na minutę. moim zdaniem to za mało, ale sądzę że zmiana rezystorka i kondensatorka, może ten czas wydłużyć do dziesiątek minut. gdyby ten czas miał być precyzyjny, a jeszcze ignorować ruch w nocy, zastosowałbym arduino. taki "komputerek" za 2 usd. do arduino można podłączyć też np czujnik odległości. Jeśli możesz go ustawić tam gdzie zazwyczaj siedzisz, lub lezysz, to bez Ciebie odległość drastycznie wzrośnie, więc układ dostając taką infomracje moze coś włączyć lub wyłączyć.
ogólnie temat ciekawy, ale nie wiem czy ewentualne oszczędności kiedykolwiek zwrócą Ci się w postaci niższych opłat za prąd. tym bardziej że te czujnii też zużywają energię.

ToMasz

Czy istnieje takie urządzenie?