Czy jest coś ciekawego pod wodą w Bułgarii?

Data: 2009-07-26 13:08:16
Autor: Pszemol
Czy jest coś ciekawego pod wodą w Bułgarii?
Nie jest wykluczone, że niedługo odwiedzę miasto Burgas nad
Morzem Czarnym w Bułgarii - wyślą mnie tam z biura na delegację.
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&q=bourgas+bulgaria

Czy jest tam coś wartego obejrzenia pod wodą? Ktoś był tam może?

A może jest stamtąd fajne połączenie lotnicze do Sharm el-Sheikh?
Najlepsze jakie mi się udało znaleźć to Burgas-Sofia-Istambul-Kair
i dopiero Sharm, totalna katastrofa i 3 różne linie lotnicze... :-(

Data: 2009-07-26 22:39:16
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
[...]

Zatoka Burgaska to kompletna plaża , piasek , piasek i jeszcze wiecej piasku , ale jak zachaczysz o Sozopol  to masz kilka wraków i Kamienny Las pomiędzy Starym Sozopolem i Wyspą Św. Iwana, naprawde coś fajnego , pnie o średnicy ponad metra ścięte około pół metra nad dnem w odległości około 20m od siebie, na głębokości 20m. Widoczność zależnie od warunków ale około 10m. Przy samym Św. Iwanie zatopiony specjalnie do celów szkoleniowych kuter PIONIER, stępka na 18 metrach, pokład na 15, górny pokład 12 , naprawde fajne miejsce do szkoleń OWD, widoczność około 10-15 metrów, ładownie przygotowane do przepływania, termoklina czasami na wysokości zasadniczego pokładu a czasami naprawde przy samym dnie, jak wyjeżdzasz ze starego Sozopolu w strone budowy zwanej Projekt Sozopolis a właściwie tuż przed nią nurkujesz, ze starego portu gdzie naprawiano statki, naprawde fajne miejsce , kraby wielkości talerza obiadowego, klif i kaniony pomiedzy skalnymi blokami , do około 12 metrów , później długo nic i piach ale pokryty muszlami omółek, i wydmuszkami z wielkich krabów. I do zatrzęsienia rapanów, jak jesteś smakoszem to poł godziny w wodzie i masz całe wiadro jak borowików w sezonie. I naprawde wielkie. Parę zdjęć z podwodnej Bułgari  u mnie na stronie www.venturi24.pl w zakładce galeria                                       http://www.venturi24.pl/?galeria,album,2,podwodny_swiat
ostatnie 9 zdjeć , ale są one z zatoki burgaskiej na wysokości Rawdy, a tam np przy brzegu kamloty o wymiarach 2x2x2 a na nich zielsko i jak zagarniesz ręką to masz pełną koników morskich i pipefishy. Ogólnie nędza ale jak dla laików to nawet klientom którzy robili intro było co pokazać a tak dla zaawansowanych to jeszcze wrak Mopang na 30 , transportowiec i na 40 RODINA , tez fajny wraczek, ale to też z Sozopolu. Spędziłem tam dwa miesiące i jako instruktor byłem zadowolony gdyż na poziomie intro i szkolenia OWD  było co pokazać ale już wyżej np dla AOWD to nędza. W nocy trochę więcej życia niż za dnia ( byczki, kraby i omółki ) to znaczy to samo ale ilościowo więcej , zapomniałbym jeszcze wszędzie pełno porozrzucanych na dnie kotwic z 18 i 19 stulecia , imponują wielkością.

Pozdrawiam Adam Klimek - instruktor płetwonurkowania Dahab / Egipt

jakbyś chciał to moge jeszcze poszperać w zdjeciach i podesłać albo wrzucić na stronę

Data: 2009-07-26 21:12:46
Autor: Pszemol
"CTP VENTURI venturi@o2.pl" <adambigboss@poczta.onet.pl> wrote in message news:0560.000004c9.4a6cbef4newsgate.onet.pl...
[...]

Dzięki za bardzo interesujące opisy... widzę, że nie będę się nudził na delegacji ;)

Data: 2009-07-26 21:47:32
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:h4igt7.4ek.0poczta.onet.pl...
"CTP VENTURI venturi@o2.pl" <adambigboss@poczta.onet.pl> wrote in message news:0560.000004c9.4a6cbef4newsgate.onet.pl...
Dzięki za bardzo interesujące opisy... widzę, że nie będę się nudził na delegacji ;)

I jeszcze jedno, Adamie - czy możesz polecić jakąś dobrą bazę nurkową
w tym Sozopolu co ma te wycieczki na wyspę Św Ivana?

Czy jest coś ciekawego pod wodą w Bułgarii?