Czy jest sens instalowac windows xp 64bit na Core2 duo?

Data: 2009-05-28 15:43:54
Autor: Heraklit
Czy jest sens instalowac windows xp 64bit na Core2 duo?
Był 28 maj (czwartek), gdy o godzinie 14:20 *|3eR|<0* w pocie czoła
naskrobał(a):

Witam,
szykuje sie zakup nowego kompa intel core2 duo 2.9 Ghz.
Do tej porty pracowalem na windows xp 32bit. Czy warto przesiadac sie na windows xp 64 ?.
nie, lepiej na Vistę.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-05-28 15:43:29

Data: 2009-05-28 15:56:07
Autor: Goomich
Czy jest sens instalowac windows xp 64bit na Core2 duo?
Heraklit <wet_12@poczta.onet.pl> naskrobał/a w

Albo od razu siódemkę.

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
goomich@usun.to.wp.pl   UIN: 6750153

Data: 2009-05-28 16:27:56
Autor: |3eR

Użytkownik "Goomich" <goomich@usun.to.wp.pl> napisał w wiadomości news:Xns9C19A21A82448goomichskrzynkapl127.0.0.1...
[...]

windows 7, tak ale nie beda.

Data: 2009-05-28 16:28:44
Autor: |3eR

Użytkownik "Heraklit" <wet_12@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:18b2cutmil6lz.1mpdlwa4c6ivd$.dlg40tude.net...
[...]

Visty wole unikac, jak juz to 7 ale pelnej 7 jeszcze nie.

Data: 2009-05-28 20:57:10
Autor: qwerty
Użytkownik "|3eR|<0" <.@.> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gvm72o$f2s$1@inews.gazeta.pl...
Visty wole unikac, jak juz to 7 ale pelnej 7 jeszcze nie.

Kolejny, który nasłyszał się opowieści...

Data: 2009-05-28 21:04:26
Autor: marfi
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gvmmq5$fte$1achot.icm.edu.pl...
Użytkownik "|3eR|<0" <.@.> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gvm72o$f2s$1@inews.gazeta.pl...
Visty wole unikac, jak juz to 7 ale pelnej 7 jeszcze nie.

Kolejny, który nasłyszał się opowieści...

  Rok temu miałby sporo racji - teraz Windows7 to IMO mocno przereklamowana Vista po liftingu :)

--
marfi

Data: 2009-05-29 01:03:32
Autor: G Nowak
[...]

Tzn rok temu Vista byla gorsza czy 7mka lepsza? Xp przed Sp2 nie dalo sie uzywac a jakos wszyscy je chwalili.

Data: 2009-05-29 08:54:31
Autor: marfi
Użytkownik "G Nowak" <gnowak84.wytnijto@gmail.com> napisał w wiadomości news:gvn8og$9sl$1inews.gazeta.pl...
[...]

  Rok temu (od lutego 2008) miałem ten sam komputer co teraz ale wtedy miałem problemy ze stabilnością (głównie spowodowane przez sterowniki nie MS), szybkością ,wstrzymywaniem systemu i.t.p. Po SP1 i kolejnych poprawkach oraz zmianach w  sterownikach nie bardzo mam się do czego przyczepić a nowe poprawki regularnie się pokazują.

--
marfi

Data: 2009-05-29 10:13:24
Autor: |3eR

Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:gvo1gt$nb6$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Sterowniki, to ok 80% problemów jakie ma się z windowsem.

-- marfi

Data: 2009-05-29 10:28:41
Autor: marfi
Użytkownik "|3eR|<0" <.@.> napisał w wiadomości news:gvo5eu$7io$1inews.gazeta.pl...
Sterowniki, to ok 80% problemów jakie ma się z windowsem.

  Owszem, własnie w tym punkcie Windows7 będzie miało lepszy start bo MS nic albo niewiele zmienił w modelu sterowników - zainstalowałem w W7 3 sterowniki z Visty i działają bez problemu (ATI/Technisat/Technotrend).

--
marfi

Data: 2009-05-29 09:56:17
Autor: Fantom
[...]

A tam wszyscy. Ja ciagnalem na 2000 prawie wszedzie przez dlugie lata - i w neiktorych meijschach mam do dzisiaj

Fantom

Data: 2009-05-29 10:19:02
Autor: marfi
Użytkownik "Fantom" <szczukot@poczta.onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości news:gvo4iv$jme$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

  Ja nawet dzisiaj uzywam W2k Server :)

--
marfi

Data: 2009-05-29 10:12:23
Autor: |3eR

Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:gvmneb$dgu$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Tak naprawdę, chciałęm kupić MAC-a a konkretnie MAC PRO z OSX to najlepszy system nie wspominając już o komputerze. Niestety gotówki takiej w tej chwili nie mam dlatego na " odczekanie " zainwestuje w nowego PC windows xp vista czy 7 to dla mnie zło koniecznie, coś trzeba wybrać.

-- marfi

Data: 2009-05-29 09:35:58
Autor: G Nowak
[...]

Sory ale chwalenie wyanazkow spod magicznego znaku jabluszka to raczej nie na ta grupe.

Data: 2009-05-29 03:23:46
Autor: Szymon von Ulezalka
On May 29, 9:35 am, "G Nowak" <gnowak84.wytni...@gmail.com> wrote:

Sory ale chwalenie wyanazkow spod magicznego znaku jabluszka to raczej nie
na ta grupe.

a dlaczego nie? toc od kilku lat komputery apple to zwykle pecety.

Data: 2009-05-29 10:26:04
Autor: jureq
Dnia Fri, 29 May 2009 03:23:46 -0700, Szymon von Ulezalka napisał(a):

a dlaczego nie? toc od kilku lat komputery apple to zwykle pecety.

"Zwykły pecet" bez BIOS-a?

Data: 2009-05-29 15:04:45
Autor: |3eR

Użytkownik "Szymon von Ulezalka" <sz.gruszczynski@googlemail.com> napisał w wiadomości news:fc5c4418-7fbb-41a7-b996-ed893fddb4dbo30g2000vbc.googlegroups.com...

Sory ale chwalenie wyanazkow spod magicznego znaku jabluszka to raczej nie
na ta grupe.

a dlaczego nie? toc od kilku lat komputery apple to zwykle pecety.

Nie sa takie zwykle, sproboj na PC zainstalowac orginalnego OSX nie mowie o OSX86.
Tak jak mowilem apple wrzuca kilka kart graficznych i sprzetu i starannie pod to pisze sterowniki, dlatego to chodzi stabilniej.

Data: 2009-06-01 03:52:56
Autor: Szymon von Ulezalka
Czy jest sens instalowac windows xp 64bit na Core2 duo?
Nie sa takie zwykle, sproboj na PC zainstalowac orginalnego OSX nie mowie o
OSX86.

znaczy sie- instalowanie 'oryginalnego' osx ktory, (popraw mnie jesli
sie myle) byl zrobiony na ppc nie pojdzie na zwyklych pc? toc to nie
nowosc, osmiele sie stwierdzic ze proba zainstalowania takiego np
debiana w wersji na ppc na zwyklym pececie tez sie skonczy porazka...
wiec toto chyba nie jest niespodzianka.

Tak jak mowilem apple wrzuca kilka kart graficznych i sprzetu i starannie
pod to pisze sterowniki, dlatego to chodzi stabilniej.

hm... myslalem ze to raczej producenci pisza sterowniki, posilkujac
sie informacjami o docelowym os'ie otrzymanymi od jego producenta
(kwestii linuksowej nie opisuje)
tak czy siak - nie zmienia to faktu, ze na pecetach zlozonych ze
zwyklych czesci mozna odpalic OSX - inna sprawa, ze moze nie do
wszystkiego sa sterowniki, oraz to ze nawet jesli sa, to toto wymaga
nieco wiekszego zachodu niz odpalenie windowsa/linuksa na pc.

pozdrawiam
szymon

Data: 2009-06-01 13:22:00
Autor: |3eR
Czy jest sens instalowac windows xp 64bit na Core2 duo?

Uzytkownik "Szymon von Ulezalka" <sz.gruszczynski@googlemail.com> napisal w wiadomosci news:73436db7-b04f-45c6-8cb0-14a13c7186f3z19g2000vbz.googlegroups.com...
[...]

Tak, bo PPC to cos innego niz obecne Mac-i. Obecne maci pracuja na procesorach intela a poprzednie PPC na procesorach IBM. To wlasnie dzieki temu ze apple przeszlo na inna architekture i intelowskie procesory w 2006 roku jest dopiero mozliwosc zainstalowania osx na pc, tylko ze ten osx nazywa sie osx86. Ale to nie zmienia faktu ze nawet dzieki temu nie zainstalujesz oryginalnego OSX na zadnym PC. Trzeba miec specjalna instalacje tkz OSX86, ktora w sumie jest legalna i trzeba sie naprawde natrudzic i nakombinowac zeby to cos poszlo na zwyklynm PC. Chociazby dlatego, ze oryginalny OSX  nie bedzie mial sterownikow do zadnego podzespolu no chyba ze masz macintosha ;P.

[...]

Wiekszego zachodu to za malo powiedziane.
Natomiast do mozliwosci odpalenia na kazdym PC osx to nie jest do konca prawda, wszystko zalezy od tego jaka wersja. Wersji OSX 10.5.x nie odpalisz na kazdym PC, chociazby ze wzgledu na brak instrukcji SSE3 w starszych kompach. Nie bedziesz mial tez np: w wielu sterow do grafiki, sieciowki, RAID itd.

Generalnie instalacja OSX na PC to paradox. Chcesz sie przesiac na mac-a glownie z powodu tego zeby nie grzebac w systemie, komputerze tylko wygodnie pracowac sobie na swojej aplikacji. Troche jak jazda z automatyczna skrzynia biegow, skupiasz sie na drodze a nie na silniku i jego elementach za kazdym razem jak jedziesz czy ruszasz. A wlasnie proba prawidlowego odpalenia OSX86 na PC malo dlugie godziny spedzone " w garazu przy swoim aucie".
Wersja OSX na PC tak naprawde nie jest do powaznej ciaglej pracy na tym systemie. To jest takie demo przed zakupem komputera Macintosh.

pozdrawiam
szymon

Data: 2009-05-29 10:40:57
Autor: |3eR

Użytkownik "G Nowak" <gnowak84.wytnijto@gmail.com> napisał w wiadomości news:gvo6p7$dik$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dlaczego nie?.  Nalezy mowic ludzia o rzeczach ktore moga im poprawic jakosc zycia. Takie cekowe "zatajanie" nie jest dobra, mysle ze wiele osob przeszlo by na mac-a gdyby tylk mowilo sie o tym wiecej.

-- g

Data: 2009-05-29 10:48:42
Autor: marfi
Użytkownik "|3eR|<0" <.@.> napisał w wiadomości news:gvo72k$eqt$1inews.gazeta.pl...

[...]

Mówisz więcej ale Cię nie stać i kupisz PC?

--
marfi

Data: 2009-05-29 11:04:25
Autor: |3eR

Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:gvo872$2n1$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Dokładnie, narazie mnie nie stać i pozostanie niestety przy PC.

-- marfi

Data: 2009-05-29 11:07:38
Autor: |3eR
Czy jest sens instalowac windows xp 64bit na Core2 duo?
ps. a konkretnie to chcę kupić core2 duo E8400, asus P5Q, Geforce 9800 GT. Myślę. że styknie ?.

Data: 2009-05-29 11:12:40
Autor: marfi
Użytkownik "|3eR|<0" <.@.> napisał w wiadomości news:gvo8kk$mbv$1inews.gazeta.pl...
ps. a konkretnie to chcę kupić core2 duo E8400, asus P5Q, Geforce 9800 GT. Myślę. że styknie ?.

Może :) Ja sobie chwalę Q6600.

--
marfi

Data: 2009-05-29 11:21:22
Autor: |3eR

Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:gvo9k1$4pj$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "|3eR|<0" <.@.> napisał w wiadomości news:gvo8kk$mbv$1inews.gazeta.pl...
ps. a konkretnie to chcę kupić core2 duo E8400, asus P5Q, Geforce 9800 GT. Myślę. że styknie ?.

Może :) Ja sobie chwalę Q6600.
Ta moja kobieta ma q6600 i tezs sobie chwali gdyby tylko nie ten windows ;).

-- marfi

Data: 2009-05-29 13:05:15
Autor: G Nowak
[...]

W maku tez jest c2d, jesli masz pc z c2d brakuje Ci tylko znaku magicznego jablka i systemu.

Data: 2009-05-29 14:36:18
Autor: Artur M. Piwko
Czy jest sens instalowac windows xp 64bit na Core2 duo?
In the darkest hour on Fri, 29 May 2009 13:05:15 +0100,
G Nowak <gnowak84.wytnijto@gmail.com> screamed:
[...]

I w przeważającej ilości wypadków EFI (które da się zasymulować).

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
[ 14:35:57 user up 12087 days,  2:30,  1 user, load average: 0.43, 0.04, 0.99 ]

               Meets quality standards:  Compiles without errors.

Data: 2009-05-29 13:34:20
Autor: Artur M. Piwko
Czy jest sens instalowac windows xp 64bit na Core2 duo?
In the darkest hour on Fri, 29 May 2009 10:40:57 +0200,
Tak naprawdê, chcia³êm kupiÌ MAC-a a konkretnie MAC PRO z OSX to
najlepszy  system nie wspominajÂąc juÂż o komputerze. Niestety gotĂłwki
takiej w tej  chwili nie mam dlatego na " odczekanie " zainwestuje w
nowego PC windows xp  vista czy 7 to dla mnie zÂło koniecznie, coÂś
trzeba wybraĂŚ.

[...]

Należy. Ale ile byś tych peanów na temat OSX nie wygłosił, to nie zmieni
to faktu, Ĺźe im nie poprawi.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
[ 13:33:29 user up 12087 days,  1:28,  1 user, load average: 0.43, 0.04, 0.99 ]

                MIPS:  Meaningless Indicator of Processor Speed.

Data: 2009-06-02 21:43:56
Autor: Kuba Fingas
> [...]

Tak naprawdę, chciałęm kupić MAC-a a konkretnie MAC PRO z OSX to najlepszy system nie wspominając już o komputerze. Niestety gotówki takiej w tej chwili nie mam dlatego na " odczekanie " zainwestuje w nowego PC windows xp vista czy 7 to dla mnie zło koniecznie, coś trzeba wybrać.

Ummm, ile jesteś w stanie wydać ?
Nowego MacBooka Alu na Allegro kupisz już w okolicach 4.000 PLN (import z UK).
Jeśli potrzebujesz większego ekranu podpinasz monitor i możesz pracować na dwóch niezależnych ekranach.
Ja w domu swojego MacBooka Pro 15" podpinam do 19tki i jest ok.

Kuba

Czy jest sens instalowac windows xp 64bit na Core2 duo?