Czy jest to przestępstwo?

Data: 2009-04-23 21:50:12
Autor: Janek
Czy jest to przestępstwo?
Kupiłem na Allegro pewien przedmiot za kwotę 700zł
Otrzymałem towar nie zgodny z tym co kupiłem.
Po pierwsze niezgodność cenowa towar który mi przysłano firma od której kupiłem sprzedawała na swoich aukcjach taniej.
Odesłałem towar czekam 3 tygodnie i ciągłe głupawe pytania czy chcę reklamować towar itp.
Skoro wyraźnie napisałem pięć e-maili o co mi chodzi dokładnie też wiem ze towaru który zalicytowałem juz dawno nie posiadali.

Czy jest to wyłudzenie? Jestem w stanie udowodnić że celowo przetrzymują pieniądze odwlekając zwrot .Tak wynika z komentarzy innych oszukanych użytkowników.
JEŻELI WNIOSĘ POZEW CYWILNY CZY W CHWILI GDY ZWRÓCA PIENIĄDZE SPRAWA JEST ZAKOŃCZONA? CZY MOŻNA KONTYNUOWAĆ POSTĘPOWANIE?
W końcu trzymają moje pieniądze bezprawnie.

Pozdrawiam

PS. Czy gdy zakładam sprawę to strona pozwana ma obowiązek zgłosić się na wyjaśnienia do prokuratury w miejscu gdzie złożony jest pozew. Gdyż jest to duża odległość od siedziby pozwanej firmy (400 km). Gdzie odbywa się sprawa sądowa? Czy w obszarze gdzie znajduje się najbliższy sąd?

Data: 2009-04-23 22:27:12
Autor: pawelj
Czy jest to przestępstwo?

Użytkownik "Janek" <janekstaniszewski@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:6929.00000208.49f0c674newsgate.onet.pl...
Kupiłem na Allegro pewien przedmiot za kwotę 700zł
Otrzymałem towar nie zgodny z tym co kupiłem.
A co było niezgodne?
Po pierwsze niezgodność cenowa towar który mi przysłano firma od której
kupiłem sprzedawała na swoich aukcjach taniej.
To chyba o niczym nie świadczy.
Często widzę że ten sam sprzedawca sprzedaje tan sam towar po róznej cenie. Ale to chyba nie jest przestępstwo ?

Odesłałem towar czekam 3 tygodnie i ciągłe głupawe pytania czy chcę reklamować
towar itp.
Jeżeli opisałeś sprzedawcy swój problem tak jak tutaj to nie dziw się że cię nie zrozumiał.

Skoro wyraźnie napisałem pięć e-maili o co mi chodzi dokładnie też wiem ze
towaru który zalicytowałem juz dawno nie posiadali.

A co w tych e-mailach chciałeś?

Czy jest to wyłudzenie?
Tak. Ewidentnie wygląda, że chcesz wyłudzić od jakiegoś sprzedawcy przynajmniej różnicę w cenie.

--
PawełJ

Data: 2009-04-23 23:06:34
Autor: Janek
Czy jest to przestępstwo?

> [...]

> Czy jest to wyłudzenie?
Tak. Ewidentnie wygląda, że chcesz wyłudzić od jakiegoś sprzedawcy przynajmniej różnicę w cenie.

Zalicytowałem telefon który kosztował 700 zł.
Otrzymałem nie ten model ale inny  który wystawiony na równoległe trwającej aukcji u tego sprzedawcy kosztował 490 zł.
Przyznali się do tego twierdząc ze to być może pomyłka. W kolejnej korespondencji pytali jakie są moje życzenia reklamacyjne. Więc wyjaśniłem im że chcę zwrot kasy i odsyłam im telefon którego nie zamawiałem.
Po otrzymaniu paczki zwrotnej piszą do mnie głupawe e-maile jakie sa moje życzenia reklamacyjne. Trwa to już 3 tygodnie. Prowadzę korespondencję z allegrowiczmi którzy padli ofiara identycznego oszustwa.

Data: 2009-04-23 17:17:59
Autor: witek
Czy jest to przestępstwo?
Janek wrote:
[...]

Wiec idz na pierwszy lepszy posterunek policji
Pokaż im zdjęcie tego co licytywałeś, pokaż im zdjęcie tego co dostałeś, pokaż im, że towar odesłałeś, pokaż im całą korespondencję i powiedz, że zgłaszasz oszustwo.
Dalszą korespondencję z nimi będą prowadzić już oni.

Data: 2009-04-24 14:42:21
Autor: K.K.
Czy jest to przestępstwo?
Odesłałem towar czekam 3 tygodnie i ciągłe głupawe pytania czy chcę
reklamować  towar itp.
Skoro wyraźnie napisałem pięć e-maili o co mi chodzi

Ile razy złożyłeś reklamację, bo sądząc po opisie, to jeszcze jej nie było, a przynajmniej w formie prawem wymaganej. Może na nią czekają?

[...]
A czy to samo wynika z przepisów?
Zerknij choćby do art. 12  i 7 aktu prawnego
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=332

Data: 2009-04-25 21:21:34
Autor: Janek
Czy jest to przestępstwo?
> [...]

> innych oszukanych  użytkowników.
A czy to samo wynika z przepisów?
Zerknij choćby do art. 12  i 7 aktu prawnego

Dzięki po przeczytaniu nasunęło mi się kilka pytań ale to innym razem.

Czy jest to przestępstwo?