Czy jest w 2012 jeszcze do kupienia NOWA karta graficzna ALE z s-video?

Data: 2012-02-11 00:18:31
Autor: Janeo
Czy jest w 2012 jeszcze do kupienia NOWA karta graficzna ALE z s-video?
Witam,  szukam nowej karty (PCI-E) z gniazdem s-video, z gwarancj± na
przynajmniej 24-36 mies. i dot±d nie znalazłem.
W sklepach s± tylko z gniazdem HDMI, a taka karta nie zapodaje mi
dĽwięku na TV (tzn. je¶li zapodaje, to dĽwięk znika w kompie :-))
Czy kto¶ wie?

Data: 2012-02-11 10:56:51
Autor: Szyk
Czy jest w 2012 jeszcze do kupienia NOWA karta graficzna ALE z s-video?
Data: 2012-02-11 11:24:34
Autor: BartekK
Czy jest w 2012 jeszcze do kupienia NOWA karta graficzna ALE z s-video?
W dniu 2012-02-11 09:18, Janeo pisze:
Witam,  szukam nowej karty (PCI-E) z gniazdem s-video, z gwarancjÄ… na
przynajmniej 24-36 mies. i dotąd nie znalazłem.
W sklepach sÄ… tylko z gniazdem HDMI, a taka karta nie zapodaje mi
dźwięku na TV (tzn. jeśli zapodaje, to dźwięk znika w kompie :-))
Obawiam się że się zagubiłeś, albo nie potrafisz wytłumaczyć co potrzebujesz:

- co ma s-video do dzwięku? Po kablu s-video dzwięku nie przesyłasz, bo się nie da, to tylko i wyłącznie obraz, w dodatku w fatalnej (jak na dzisiejsze czasy) jakości.

- interfejs HDMI _może_ ale nie musi przenosić dźwięku. W kartach ATI instaluje sie sterownik "wyjście audio hdmi", gdy podłączysz tv, to _możesz_ ale nie musisz skonfigurować to tak, by dzwięk leciał w TV (jeśli windows, to panel sterowania > Dzwięk > Odtwarzanie i wybierasz domyślne wyjście (jeśli chcesz, by dalej leciało z komputera - to swoje domyślne głośniki, zamiast HDMI audio cośtam). W kartach Nvidia (a przynajmniej wielu) jest podłączenie sdpif do płyty głównej, więc odtwarzanie audio z komputera po hdmi wymaga ustawiania jako wyjście audio - wyjścia cyfrowego spdif, a karta graficzna "przeniesie" ten sygnał na hdmi. Ale to wszystko jest konfigurowalne.

Ogólnie uważam że problem nie jest sprzętowy, pytaj raczej na grupach poświęconych twojemu systemowi operacyjnemu, jak to skonfigurować, niż szukać egzotycznego sprzętu, by osiągnąć prosto-klikalny efekt.

Data: 2012-02-11 06:23:01
Autor: Janeo
Brak dĽwięku na kablu HDMI z peceta na TV
On 11 Lut, 11:24, BartekK <s...@NOSPAMdrut.org> wrote:
- interfejs HDMI _może_ ale nie musi przenosić dĽwięku. W kartach ATI
instaluje sie sterownik "wyj¶cie audio hdmi", gdy podł±czysz tv, to
_możesz_ ale nie musisz skonfigurować to tak, by dzwięk leciał w TV
(je¶li windows, to panel sterowania > Dzwięk > Odtwarzanie i wybierasz
domy¶lne wyj¶cie (je¶li chcesz, by dalej leciało z komputera - to swoje
domy¶lne gło¶niki, zamiast HDMI audio co¶tam). W kartach Nvidia (a
przynajmniej wielu) jest podł±czenie sdpif do płyty głównej, więc
odtwarzanie audio z komputera po hdmi wymaga ustawiania jako wyj¶cie
audio - wyj¶cia cyfrowego spdif, a karta graficzna "przeniesie" ten
sygnał na hdmi. Ale to wszystko jest konfigurowalne.

Ogólnie uważam że problem nie jest sprzętowy, pytaj raczej na grupach
po¶więconych twojemu systemowi operacyjnemu, jak to skonfigurować, niż
szukać egzotycznego sprzętu, by osi±gn±ć prosto-klikalny efekt.

Fakt, przy zastosowaniu kabla s-video sygnał audio idzie z oddzielnego
wyj¶cia audio, dotychczas z sygnałem do telewizora nie miałem problemu
- st±d pytanie o będ±cy na długiej gwarancji "egzotyczny" sprzęt.

Jednak po zainstalowaniu nowej karty graficznej GeForce (Nvidia) z
wyj¶ciem HDMI, w systemie Windows obok podstawowego sterownika
dĽwiękowego pojawił się nowy sterownik dĽwiękowy pn. "NVIDIA High
Definition Audio" (cyfrowy?).
Problem w tym, że teraz po kablu HDMI dĽwięk do mojego TV przechodzi
jedynie wtedy, gdy wcze¶niej w kompie wybiorę ten sterownik. Już samo
to jest uci±żliwe, takie ci±głe przestawianie.
Do tego dochodzi to, że dĽwięk z mojej
karty_TV_Leadtek_Winfast_TV_2000_XP_Expert (programy TV na żywo) nie
przechodzi do telewizora  P O   K A B L U   HDMI W OGÓLE - ani przy
starym/ systemowym sterowniku audio, ani nawet przy nowym sterowniku
Nvidii. Wspomniana karta TV nawet nie wykrywa tego cyfrowego
sterownika Nvidii.

Data: 2012-02-11 16:26:17
Autor: BartekK
Brak dźwięku na kablu HDMI z peceta n a TV
W dniu 2012-02-11 15:23, Janeo pisze:
[...]
(jeĹ›li windows, to panel sterowania>  DzwiÄ™k>  Odtwarzanie i wybierasz
[...]

wyjścia audio, dotychczas z sygnałem do telewizora nie miałem problemu
- stąd pytanie o będący na długiej gwarancji "egzotyczny" sprzęt.

Jednak po zainstalowaniu nowej karty graficznej GeForce (Nvidia) z
wyjściem HDMI, w systemie Windows obok podstawowego sterownika
dźwiękowego pojawił się nowy sterownik dźwiękowy pn. "NVIDIA High
Definition Audio" (cyfrowy?).
Problem w tym, że teraz po kablu HDMI dźwięk do mojego TV przechodzi
jedynie wtedy, gdy wcześniej w kompie wybiorę ten sterownik. Już samo
to jest uciążliwe, takie ciągłe przestawianie.
Do tego dochodzi to, że dźwięk z mojej
karty_TV_Leadtek_Winfast_TV_2000_XP_Expert (programy TV na ĹĽywo) nie
przechodzi do telewizora  P O   K A B L U   HDMI W OGĂ“LE - ani przy
starym/ systemowym sterowniku audio, ani nawet przy nowym sterowniku
Nvidii. Wspomniana karta TV nawet nie wykrywa tego cyfrowego
sterownika Nvidii.
To:
- nie przełączaj wyjścia audio na ten sterownik Nvidia HDaudio
- podłącz audio tak jak przedtem, z wyjścia swojej karty dzwiękowej do tv
.... i będzie tak samo jak było przedtem.

Data: 2012-02-11 09:16:54
Autor: Janeo
Brak dĽwięku na kablu HDMI z peceta na TV
On 11 Lut, 16:26, BartekK <s...@NOSPAMdrut.org> wrote:
To:
- nie przeł±czaj wyj¶cia audio na ten sterownik Nvidia HDaudio
- podł±cz audio tak jak przedtem, z wyj¶cia swojej karty dzwiękowej do tv
... i będzie tak samo jak było przedtem.
Niestety tak nie można.
Nawet dĽwięk systemowy nie przechodzi przez kabel HDMI, o ile się nie
zmieni się we wła¶ciwo¶ciach audio Windowsa na sterownik Nvidia
HDaudio.
A je¶li Ci chodziło o video przez kabel HDMI, a audio oddzielnym
kablem to oczywi¶cie można :-), ale w TV trzeba wybrać: albo wej¶cie
analogowe audio, albo wej¶cie HDMI. Więc na podstawowym sterowniku
audio albo będę ogl±dał video bez dĽwięku (HDMI), albo - po
przeł±czeniu wej¶cia (RCA) - audio bez video.

Data: 2012-02-11 10:18:18
Autor: Janeo
Brak dĽwięku na kablu HDMI z peceta na TV
.... Więc na podstawowym sterowniku
audio albo będę ogl±dał video bez dĽwięku (HDMI), albo - po
przeł±czeniu wej¶cia (RCA) - audio bez video.
Oczywi¶cie ..."Więc na sterowniku Nvidia HDaudio ..."

Data: 2012-02-12 00:39:06
Autor: BartekK
Brak dźwięku na kablu HDMI z peceta n a TV
W dniu 2012-02-11 18:16, Janeo pisze:
A jeśli Ci chodziło o video przez kabel HDMI, a audio oddzielnym
kablem to oczywiście można :-), ale w TV trzeba wybrać: albo wejście
analogowe audio, albo wejście HDMI. Więc na podstawowym sterowniku
audio albo będę oglądał video bez dźwięku (HDMI), albo - po
przełączeniu wejścia (RCA) - audio bez video.
Oczywiście że o to mi chodziło, ale to w takim razie nie problem twojej karty graficznej, tylko głupiego tv (większość, jakie macałem, miała to konfigurowalne - jeśli w streamie hdmi było audio, to je odtwarzał, a jeśli był glos na wejściu analogowym - to odtwarzał z niego)

Data: 2012-02-11 11:36:47
Autor: GRAG
[...]

jaj te 100 lat gwarancji to na co ci potrzebne

Data: 2012-02-13 21:06:52
Autor: Vince
[...]

Proponuje przej¶ciówkę VGA=>S-VIDEO. Miałem co¶takiego i działa całkiem nieĽle. Rozwi±zanie tanie i skuteczne

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-03-22 01:49:59
Autor: Janeo
Czy jest w 2012 jeszcze do kupienia NOWA karta graficzna ALE z s-video?
Przepraszam za póĽne odpisanie, ale kartę zwróciłem no i trochę
zapomniałem o temacie, przepraszam... :-). Jednak temat wci±ż
aktualny.
Na wstępie bardzo dziękuję Vince - choć jeszcze nie zastosowałem - za
rozwi±zanie mojego problemu.

On 13 Lut, 21:06, "Vince" <mi...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
Proponuje przej¶ciówkę VGA=>S-VIDEO. Miałem co¶ takiego i działa całkiem
nieĽle. Rozwi±zanie tanie i skuteczne
Masz na my¶li takie rozwi±zanie? http://strony.aster.pl/janeo/Allegro/przejsciowka_vga-swideo.jpg
I działa Ci? (s± narzekania...). Czy na karcie gdzie t± przej¶ciówkę
użyłe¶, było wyj¶cie S-Video? Na pierwszy rzut oka nie ma to nic
wspólnego, ale niektórzy sprzedawcy zastrzegaj± sobie, że na kartach
gdzie wyj¶cia s-video nie ma, takie przej¶ciówki nie działaj±...  Na
Elektrodzie przestrzegaj± przed ich zakupem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1805885.html

A może miałe¶ na my¶li to? - http://strony.aster.pl/janeo/Allegro/konwerter-vga-na-video-s-video-vga-tv.jpg

Czy jest w 2012 jeszcze do kupienia NOWA karta graficzna ALE z s-video?