Czy kasowanie wpisow na forum jest przestepstwem przeciw Konstytucji?

Data: 2010-06-11 19:22:45
Autor: adam
Czy kasowanie wpisow na forum jest przestepstwem przeciw Konstytucji?
Czy usuwanie przez administratorow wpisow dokonywanych przez uzytkownikow na
forum internetowym jest zlamaniem art.54 Konstytucji RP, ktory mowi: "1. Każdemu zapewnia się wolno¶ć wyrażania swoich pogl±dów oraz pozyskiwania i
rozpowszechniania informacji.
2. Cenzura prewencyjna ¶rodków społecznego przekazu oraz koncesjonowanie prasy
s± zakazane. Ustawa może wprowadzić obowi±zek uprzedniego uzyskania koncesji na
prowadzenie stacji radiowej lub telewizyjnej."
Chodzi np. o takie forum (tylko jako przyklad):
http://forum.gazeta.pl/forum/f,70,Szczecin.html

Data: 2010-06-11 19:30:53
Autor: ML
adam <adamertWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Ja bym tu poszedł dalej. W konstytucji jest napisane:
Art. 65.
1. Każdemu zapewnia się wolno¶ć wyboru i wykonywania zawodu oraz wyboru
miejsca pracy. Wyj±tki okre¶la ustawa.

Czy to znaczy, że je¶li postanowię zostać prezesem w jakiej¶ firmie, a jako
miejsce pracy wybiorę mój dom, to musz± mnie zatrudnić na takich warunkach?

Data: 2010-06-11 19:33:42
Autor: Johnson
adam pisze:
Czy usuwanie przez administratorow wpisow dokonywanych przez uzytkownikow na
forum internetowym jest zlamaniem art.54 Konstytucji RP,

Konstytucji to musz± przestrzegać organy państwa a nie administratorzy.
Moje forum to sobie mogę kasować co chcę, chyba że umówiłem się z kim¶ (użytkownikiem) że będę kasował pod okre¶lonymi warunkami.

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, my¶l o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozs±dku, zastanów się nad sob± samym.

Data: 2010-06-11 19:30:27
Autor: adam
adam pisze:
> [...]
Moje forum to sobie mogę kasować co chcę, chyba że umówiłem się z kim¶ (użytkownikiem) że będę kasował pod okre¶lonymi warunkami.

Ale ja podalem konkretny przyklad. Czy przywolany art.54 dotyczy tego
przykladowego forum, czy nie? Jesli nie, to ktorych mediow on dotyczy?
adam

Data: 2010-06-11 10:39:00
Autor: BK
On 11 Cze, 19:30, "adam" <adamertWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Ale ja podalem konkretny przyklad. Czy przywolany art.54 dotyczy tego
przykladowego forum, czy nie? Jesli nie, to ktorych mediow on dotyczy?

Jest. Pisz doniesienie do prokuratora i Urzedu Komunikacji
Elektronicznej.

Data: 2010-06-11 19:35:52
Autor: adam
Czy kasowanie wpisow na forum jest przestepstwem przeciw Konstytucji?
Jest. Pisz doniesienie do prokuratora i Urzedu Komunikacji
Elektronicznej.
Moglbys to bardziej uzasadnic? Nie jestem prawnikiem.
adam

Data: 2010-06-11 18:29:31
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 11 Jun 2010 19:35:52 +0200, adam napisał(a):

Jest. Pisz doniesienie do prokuratora i Urzedu Komunikacji
Elektronicznej.

Moglbys to bardziej uzasadnic? Nie jestem prawnikiem.

Po prostu pisz. My jeste¶my. --
:) Olgierd || Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl
[reklama] fotograf+Wrocław? tylko http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-06-11 19:37:47
Autor: Johnson
adam pisze:

Ale ja podalem konkretny przyklad. Czy przywolany art.54 dotyczy tego
przykladowego forum, czy nie? Jesli nie, to ktorych mediow on dotyczy?
adam

A ja ci odpowiedziałem a ty nie chcesz zrozumieć albo przyj±ć tego do wiadomo¶ci.

Data: 2010-06-11 19:33:36
Autor: adam
Czy kasowanie wpisow na forum jest przestepstwem przeciw Konstytucji?
A ja ci odpowiedziałem a ty nie chcesz zrozumieć albo przyj±ć tego do wiadomo¶ci.

Zdaje sie, ze nie rozumiesz pytania. Prosciej nie umiem.

Data: 2010-06-11 17:55:02
Autor: Jacek_P
adam napisal:
> A ja ci odpowiedziałem a ty nie chcesz zrozumieć albo przyjąć tego do > wiadomości.
Zdaje sie, ze nie rozumiesz pytania. Prosciej nie umiem.

To raczej ty masz problemy ze zrozumieniem odpowiedzi Johnsona.

1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i
rozpowszechniania informacji.

Co nie oznacza, że ktoś ma ci zapewnić środki do wyrażania twoich poglądów
i uzyskiwania przez ciebie informacji, za wyjÄ…tkiem tzw. informacji publicznej.
To znaczy tylko tyle, że jeżeli już takie środki zdobędziesz o nikt nie może
ci zabronić z nich korzystać. Ty zaś nie masz podstawy, aby od kogokolwiek
domagać się zapewnienia ci takich środków.

2. Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz koncesjonowanie prasy
sÄ… zakazane.

No i? Nikt nie może narzucić zewnętrznej cenzury. Jednocześnie nikt nie może
zabronić redagowania gazety, forum itd. Dobór tekstów jest swobodną decyzją
redaktora. Selekcja tekstĂłw - teĹĽ.

Chodzi np. o takie forum (tylko jako przyklad):
http://forum.gazeta.pl/forum/f,70,Szczecin.html

Własność Gazety Wyborczej. Ich prawo, aby selekcjonować teksty.
Załóż własne konkurencyjne forum i prowadź własną politykę publikacyjną.
W szczególności też zgromadź własne środki rezerwowe na opłacenie kosztów
ewentualnych procesów i odszkodowań ;)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-06-11 20:04:04
Autor: adam
Czy kasowanie wpisow na forum jest przestepstwem przeciw Konstytucji?
Czy ktos rozsadny moze tu odpowiedziec?
Pytanie bylo jednoznacznie postawione: czy TO forum, o adresie ponizej, ma
obowiazek przestrzegac art.54 Konstytucji:
http://forum.gazeta.pl/forum/f,934,Aukcje_internetowe.html
Jesli nie, to ktore fora maja taki obowiazek, jesli takie sa? Ktore media maja
taki obowiazek?

Data: 2010-06-11 13:19:26
Autor: witek
adam wrote:
Czy ktos rozsadny moze tu odpowiedziec?

dostałe¶ trzy rozs±dne odpowiedzi.
Załóż własne forum. Nikt nie ma prawa ci go cenzurować.

Data: 2010-06-11 20:19:06
Autor: adam
Czy kasowanie wpisow na forum jest przestepstwem przeciw Konstytucji?
Ja nie kaze nikomu zakladania forum po to zebym mogl zamiescic w nim informacje.
Takie forum juz jest i moje wpisy sa w nim kasowane. Czy to nie jest
uniemozliwianie mi przekazania informacji?

Data: 2010-06-11 18:30:44
Autor: Jacek_P
adam napisal:
Ja nie kaze nikomu zakladania forum po to zebym mogl zamiescic w nim informacje.
Takie forum juz jest i moje wpisy sa w nim kasowane. Czy to nie jest
uniemozliwianie mi przekazania informacji?

Nie. Nie zakneblowano cię. Możesz wykupić płatne ogłoszenie.
Nikt nie ma obowiÄ…zku dostarczania ci tuby za darmo.
Sądziłeś, że głoszenie własnych poglądów jest lekkie,
Ĺ‚atwe, przyjemne i DARMOWE?

--
Jacek

Data: 2010-06-11 13:58:04
Autor: witek
Jacek_P wrote:
adam napisal:
[...]

ciężką kasę za internet płaci.

Data: 2010-06-11 20:20:46
Autor: adam
Czy kasowanie wpisow na forum jest przestepstwem przeciw Konstytucji?
No i czy forum Agory jest forum prywatnym? Bo jesli tak, to rzeczywiscie moze
kasowac wpisy. Ale regulamin tego forum jest taki:
http://forum.gazeta.pl/forum/0,62605,7966716.html

Data: 2010-06-11 18:31:34
Autor: Jacek_P
adam napisal:
No i czy forum Agory jest forum prywatnym?

Oczywiście. Czy literki S.A. w nazwie spółki Agora coś ci mówią?

--
Jacek

Data: 2010-06-11 21:40:56
Autor: Jotte
Czy kasowanie wpisow na forum jest przestepstwem przeciw Konstytucji?
W wiadomo¶ci news:60b5.00000a66.4c127e1anewsgate.onet.pl adam
<adamertWYTNIJTO@poczta.onet.pl> pisze:

Ja nie kaze nikomu zakladania forum po to zebym mogl zamiescic w nim
informacje. Takie forum juz jest i moje wpisy sa w nim kasowane. Czy to
nie jest uniemozliwianie mi przekazania informacji?
Nie.
Nikt ci nie uniemożliwia przekazania informacji, ale i nie ma obowi±zku udostępnienia ci w tym celu narzędzia.
Sam się o nie zatroszcz.

--
Jotte

Data: 2010-06-11 18:28:58
Autor: Jacek_P
adam napisal:
Czy ktos rozsadny moze tu odpowiedziec?

Hm, zaczynasz obrażać ludzi. Kiepsko ci rokuję.

[...]

Nie. Nie ma. Żadne nie ma. Adresatem tego artykułu są organa państwowe,
które nie mają prawa zabraniać nikomu wyrażania własnej opinii i nie mają
prawa wprowadzania cenzury prewencyjnej. Teraz już zrozumiałeś, czy dalej
będziesz bił pianę?

--
Jacek

Data: 2010-06-11 21:03:48
Autor: Andrzej Adam Filip
Jacek_P <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> pisze:
adam napisal:
[...]

A skąd masz *PEWNOŚĆ* swojej interpretacji? ("Adresatem tego artykułu są organa państwowe")

Nie twierdzę że jest całkiem prawdopodobne że TK wyinterpretuje to w
podobnym duchu ale *aż całkowitej pewności* nie mam że
a) TK nie może uznać forum GW za "środki społecznego przekazu"
b) uznać kasowanie postów na forach GW za cenzurę
   (szczegĂłlnie "bez *rzeczywistej* instancji odwoĹ‚awczej")
*Powtarzam*: nie sądzę by tak zrobił ale nie mogę tego wykluczyć

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Dobre rzeczy muszą drogo kosztować.

Data: 2010-06-11 22:28:00
Autor: mvoicem
(11.06.2010 20:04), adam wrote:
[...]

Każde forum ma obowi±zek (skrót my¶lowy - nie forum ma obowi±zek ale
jego wła¶ciciel/administrator/"ojciec prowadz±cy") przestrzegać art. 54
Konstytucji, tak jak i wszystkich innych ....

p. m.

Data: 2010-06-12 16:30:46
Autor: pluton
> [...]

jego wła¶ciciel/administrator/"ojciec prowadz±cy") przestrzegać art. 54
Konstytucji, tak jak i wszystkich innych ....

Aaa, to juz rozumiem, dlaczego radyjko z ryjem publikuje tresci
kaczystowskie.
Jezeli zadzwoni do nich jakis kaczysta i cos tam powie, to radyjkowi
nie moga powiedziec 'spie** idioto', bo to by byla cenzura,
tylko musza koniecznie puscic ten belkot na antenie.

Nullification

Data: 2010-06-12 18:31:48
Autor: mvoicem
(12.06.2010 16:30), pluton wrote:
[...]

Nic takiego nie napisałem. Wcale nie musi pu¶cić.

p. m.

Data: 2010-06-12 20:14:06
Autor: pluton
> [...]
> tylko musza koniecznie puscic ten belkot na antenie.

Nic takiego nie napisałem. Wcale nie musi pu¶cić.

Pewnie masz racje a ja kolejny raz wykazalem sie niezrozumieniem prawa.
Ale nie ma sie co przejmowac: wszak prawo nie jest po to, zeby je rozumiec,
tylko zeby panstwo moglo przyp***ic obywatelowi w razie potrzeby.
Najwazniejsze to nie dac zlapac albo miec odpowiednie plecy.

Nullification

Data: 2010-06-13 02:00:41
Autor: mvoicem
(12.06.2010 20:14), pluton wrote:
[...]

Do tego żeby zrozumieć że obowi±zuje Ciebie/administratora forum
A/administratora forum B/ *każdy* przepis prawa, w tym taki czy inny
artykuł konstytucji nie trzeba wielkiej filozofii.

p. m.

Data: 2010-06-13 00:00:07
Autor: GK
Jacek_P <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał(a):
> Własność Gazety Wyborczej. Ich prawo, aby selekcjonować teksty.
Załóż wĹ‚asne konkurencyjne forum i prowadĹş wĹ‚asnÄ… politykÄ™ publikacyjnÄ
Agora S.A., spółka publiczna. I można, i warto, puszczać info o cenzurze do szerszej publiczno¶ci - to spółka giełdowa więc może się ugi±ć.

GK

Data: 2010-06-11 20:38:03
Autor: Andrzej Adam Filip
Johnson <johnson@nospam.pl> pisze:
adam pisze:
Czy usuwanie przez administratorow wpisow dokonywanych przez uzytkownikow na
forum internetowym jest zlamaniem art.54 Konstytucji RP,

Konstytucji to muszą przestrzegać organy państwa a nie administratorzy.
Moje forum to sobie mogę kasować co chcę, chyba że umówiłem się z kimś
(użytkownikiem) że będę kasował pod określonymi warunkami.

W typowych sytuacjach:
+ administrator ma przestrzegać *opublikowanego* regulaminu
+ użytkownik może skarżyć niezgodność regulaminu z prawem lub
  "nadmiernÄ…" swobodÄ™ interpretacji regulaminu przez admina
+ sądy są oczywistym miejscem do "ustalenia" czegoś co nie jest objęte
  regulaminem w przypadku "odmiennoĹ›ci interpretacji"

To że admin ma (i powinien w sporej części przypadków mieć) całkiem
sporą dowolność "cenzurowania" nie oznacza że może robić co mu się
żywnie podoba (w większości takich serwisów). A każdego admina który
"kasuje bez śladu że coś było/jest kasowane" chętnie bym ciągał po
sądach osobiście.

A jak siÄ™ to komuĹ› nie podoba to na usenecie "jednego admina nie ma" :-)

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Gdy jedna owca beczy, cała owczarnia chce pić.

Czy kasowanie wpisow na forum jest przestepstwem przeciw Konstytucji?