Czy klamka od HS33 moze pracowac do gory nogami i inne pytania dot. magury

Data: 2009-08-14 22:09:41
Autor: karbar
Czy klamka od HS33 moze pracowac do gory nogami i inne pytania dot. magury
Czołem!
Jestem chwilowo wyłączony z pedałowania (problemy z kolanem), więc zaczynam mieć głupie pomysły. Mam do dyspozycji używany hamulec magura hs33 na przód i resztki takiego hamulca na tył.

Czy mogę bez problemu używać lewej klamki po prawej stronie tj. do góry nogami? Jak będzie wyglądała procedura zmiany przewodu hamulcowego? Czy do odpowietrzenia naprawdę potrzebuję firmowych dynksów, czy mogę wszystko zrobić za pomocą powszechnie dostępnych narzędzi? Jak sensownie z tego hamulca wyjmować koło bez spuszczania powietrza lub rozkręcania wszystkiego? Jaki jest sens wajchy quick release, jeżeli i tak muszę imbusem odkręcać booster?

Z góry serdeczne dzięki za wszelkie odpowiedzi od osób mających pojęcie na ten temat.

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka], gg:2240510
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

Data: 2009-08-14 22:49:48
Autor: Rafał VFR

Użytkownik "karbar" <karbar@wp.pl> napisał w wiadomości news:h64ged$1t5$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Tak

Jak będzie wyglądała procedura zmiany przewodu hamulcowego?

Trzba mieć przewód z jednej strony zarobiny (wciśnięty) na koncówke z gwintem. Magura miała takie imadełko bez tego trudno ale da się.
Z dugiej strony tuleka potem śruba, którą wkręcasz w klamkę. Być może bedę sprzedawał rower z magurami - wtedy sprzedam też cały szpej do tego.

http://etacar.put.poznan.pl:8443/rafal.kowalski/rower/magura/index.htm

Jak sensownie z tego hamulca wyjmować koło bez spuszczania powietrza lub rozkręcania
wszystkiego? Jaki jest sens wajchy quick release, jeżeli i tak muszę imbusem odkręcać booster?

Ja mam booster i on mocowany jest do wajchy - tak więc po odpięciu  już go nie ma. Problem pojawia się przy szerokich oponach typu 2.3 i dalej.

RafalVFR
GG: 85456
http://etacar.put.poznan.pl:8443/rafal.kowalski/

Data: 2009-08-14 23:36:54
Autor: karbar
Czy klamka od HS33 moze pracowac do gory nogami i inne pytania dot. magury
Czy mogę bez problemu używać lewej klamki po prawej stronie tj. do góry nogami?

Tak

Ok. Wielkie dzięki!

[...]

Długi przewód mam, jest w połamanej klamce i zdekompletowanych szczękach. Dzięki za linka do instrukcji zalewania hamulców.

Ja mam booster i on mocowany jest do wajchy - tak więc po odpięciu  już go nie ma. Problem pojawia się przy szerokich oponach typu 2.3 i dalej.

Tak, ja mam zdekompletowany zestaw się okazuje, ale damy rade :)

pozdrawiam
karbar

Data: 2009-08-14 22:53:32
Autor: kosik
[...]

Możesz

 Jak będzie wyglądała procedura zmiany przewodu hamulcowego? Czy
do odpowietrzenia naprawdę potrzebuję firmowych dynksów, czy mogę wszystko zrobić za pomocą powszechnie dostępnych narzędzi?

Mogą być normalne narzędzia a jak sie postarasz to zrobisz to bez spuszczania płynu.

Jak sensownie
z tego hamulca wyjmować koło bez spuszczania powietrza lub rozkręcania
wszystkiego? Jaki jest sens wajchy quick release, jeżeli i tak muszę imbusem odkręcać booster?

A kto Ci powiedział że booster ma być przykręcony? Nie zastanawiało Cie nigdy dlaczego Magura nie dostarcza w komplecie żadnej podkładki a dziura w boosterze jest tej samej średnicy co łeb śruby, tak jakby miała na niego nachodzić?

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-08-14 23:38:47
Autor: karbar
[...]

Hm. Może chodzi o to, że ja nie posiadam quick release bolt - takiej dziwacznej śrubki z jakby dwiema łbami? Jak dostane sprzęt do rąk, przyglądnę się dokładniej.

Dzięki za odpowiedzi.

pozdrawiam
karbar

Data: 2009-08-14 23:45:50
Autor: kosik

Użytkownik "karbar" <karbar@wp.pl> napisał w wiadomości news:h64lld$buc$2atlantis.news.neostrada.pl...
Hm. Może chodzi o to, że ja nie posiadam quick release bolt - takiej dziwacznej śrubki z jakby dwiema łbami? Jak dostane sprzęt do rąk, przyglądnę się dokładniej.

Jeśli brakuje tylko srubki to spróbuj ją dokupić. A jak nie to zdejmij zbędny sprzet i skręć na śruby. Od biedy da sie zdjąć koło ze spuszczonym powietrzem.

Pozdrawiam
kosik

Czy klamka od HS33 moze pracowac do gory nogami i inne pytania dot. magury