[KRK] Czy komu¶ skradziono rower Orbea?

Data: 2009-02-24 13:03:17
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
[KRK] Czy komu¶ skradziono rower Orbea?
Dzi¶ w południe widziałem w Krakowie na JP II kolesia na rowerze MTB, biało-pomarańczowa Orbea z czarnym SIDem, jakie¶ zintegrowane czarne korby i pedały ubijaki. Kole¶ w adidasach, dżinsach, kurtce skórzanej i kapturze, cały ochlapany, bo straszny syf jest na drogach, jechał niezbyt poradnie i miał lekko za wysoko siodełko. Czy komu¶ nie skradziono takiego roweru?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-02-24 13:24:54
Autor: Coaster
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

Hmm, wiem, ze Twoje intencje sa dobre ale IMHO to chyba wpisujesz sie w nurt spirali podejrzliwosci... :-(

Ja nie uzywam 'ponczoch' rowerowych itym podobnych gadzetow. Jezdze sobie w 'zwyklym; ubraniu. Jechalbym sobie jak zwykle w wojskowych butach, spodniach M-65 i kurtce z kapturem i tez bys zaczal mnie podejrzewac?

Trzeba bylo zatrzymac i wylegitymowac kolesia na miejscu, jak sie tym tak przejales (nie wiem tylko na jakiej podstawie) a nie siac paranoje na preclu. Co Ci teraz po informacji, jak nie wiesz gdzie on teraz jest? Zachowujesz sie jak 'nasze szeroko pojete media' :-P

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-02-24 12:32:18
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-02-24, Coaster <manypeny@mac.com> wrote:
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

JeĽdzisz w wojskowych butach na ubijakach?
W rowerze miejskim masz SIDa?

Data: 2009-02-24 14:11:05
Autor: Coaster
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-02-24, Coaster <manypeny@mac.com> wrote:
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

W ogole nie uzywam ubijakow. Ale np. moglbym jechac z noskami do dolu w wojskowych butach - bo akurat musialem nagle gdzies podjechac, a nie wejda do noskow.

Nie twierdze, ze koles nie mogl byc zloczynca. Moze byl moze nie.
Uwazam, ze trzeba takie dylematy rozstrzygac 'goraco', na miejscu a nie teoretyzowac na preclu jak juz nic wlasciwie nie mozna sprawdzic i zrobic, nieprawdaz? Co warta jest taka informacja? Co innego, jezeli wiadomo dokad jechal czy gdzie mieszkal 'pedalujacy inaczej'...

Data: 2009-02-24 14:57:38
Autor: amrac
Coaster pisze:

Uwazam, ze trzeba takie dylematy rozstrzygac 'goraco', na miejscu

Naczy zgrywać bohatera i dać sobie morde obić?

Co innego, jezeli wiadomo dokad jechal czy gdzie mieszkal 'pedalujacy inaczej'...

Z grubsza wiadomo.

Data: 2009-02-24 15:02:38
Autor: Coaster
amrac wrote:
Coaster pisze:

Uwazam, ze trzeba takie dylematy rozstrzygac 'goraco', na miejscu

Naczy zgrywać bohatera i dać sobie morde obić?

W takim razie, jezeli uwazasz, ze nalezy tulic uszy po sobie to po co w ogole podejmowac temat?

Co innego, jezeli wiadomo dokad jechal czy gdzie mieszkal 'pedalujacy inaczej'...

Z grubsza wiadomo.

Z grubsza czyli 'na oko' to umarl chlop w szpitalu.

Data: 2009-02-24 15:09:45
Autor: amrac
Coaster pisze:
amrac wrote:
Coaster pisze:

[...]

Z grubsza czyli JP II.

Data: 2009-02-24 15:12:52
Autor: Coaster
amrac wrote:
Coaster pisze:
amrac wrote:
Coaster pisze:

[...]

To znaczy siedzi tam gdzes w widocznym miejscu na chodniku, macha lapka i czeka? Czy tez trzeba przeprowadzic rewizje w kikuset domach/mieszkaniach? Albo czekac tatka-latka a z sie znowu pojawi? A jak sie juz nie pojawi? To co wtedy? Dac ogloszenie do gazety?

Data: 2009-02-24 15:25:51
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 24.02.2009 15:02 użytkownik Coaster napisał :
amrac wrote:
Coaster pisze:

Uwazam, ze trzeba takie dylematy rozstrzygac 'goraco', na miejscu

Naczy zgrywać bohatera i dać sobie morde obić?

W takim razie, jezeli uwazasz, ze nalezy tulic uszy po sobie to po co w ogole podejmowac temat?

To może żeby dyskusja była bardziej produktywna, to zaproponuj, co Ty by¶ zrobił w sytuacji, gdy miałby¶ uzasadnione podejrzenie, że widzisz kogo¶ na kradzionym rowerze?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-02-24 08:28:35
Autor: Michał Wolff
On 24 Lut, 15:25, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

To może żeby dyskusja była bardziej produktywna, to zaproponuj, co Ty
by¶ zrobił w sytuacji, gdy miałby¶ uzasadnione podejrzenie, że widzisz
kogo¶ na kradzionym rowerze?

Niestety prawda jest taka, że Coaster ma rację. Informacja, że kto¶
jechał na tym rowerze jest zupełnie bezwarto¶ciowa. Albo trzeba było
za nim jechać, albo dać sobie spokój, bo co komu po takiej wiadomo¶ci?
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-02-24 18:08:40
Autor: Titus Atomicus
Czy komu¶ skradziono rower Orbea?
In article <bc20c631-8c3a-450c-a660-8cce27288de4@u18g2000vbb.googlegroups.com>,
 Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:

> [...]

jechał na tym rowerze jest zupełnie bezwarto¶ciowa. Albo trzeba było
za nim jechać, albo dać sobie spokój, bo co komu po takiej wiadomo¶ci?

No nie wiem. Jesliby rzeczywiscie ktos z tu obecnych byl wlascicielem tego roweru, to bylby to jednak jakis trop, IMHO.

TA

Data: 2009-02-24 09:18:50
Autor: Michał Wolff
On 24 Lut, 18:08, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

No nie wiem. Jesliby rzeczywiscie ktos z tu obecnych byl wlascicielem
tego roweru, to bylby to jednak jakis trop, IMHO.

Trop byłby w miejscowo¶ci na parę tysięcy ludzi, nie w Krakowie. Co Ci
da wiadomo¶ć, że kto¶ nim jechał na takiej i takiej ulicy? Będziesz
chodził po domach? A może facet pojechał 10km dalej?
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-02-24 19:39:27
Autor: Titus Atomicus
Czy komu¶ skradziono rower Orbea?
In article <9a7a5427-d5c9-4899-8b84-2c2801c477d3@m40g2000yqh.googlegroups.com>,
> [...]

da wiadomo¶ć, że kto¶ nim jechał na takiej i takiej ulicy? Będziesz
chodził po domach? A może facet pojechał 10km dalej?
No, jakis rysopis zgrubszy... Gdyby byly wlasciel zdecydowal sie zlozyc zeznania na policji...

TA

Data: 2009-02-24 10:54:48
Autor: Michał Wolff
On 24 Lut, 19:39, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

No, jakis rysopis zgrubszy... Gdyby byly wlasciel zdecydowal sie zlozyc
zeznania na policji...

Chyba sam nie wierzysz w to co piszesz. Policja nie będzie szukać
złodzieja roweru, nawet drogiego, więc rysopis to sobie
możesz...Natomiast, gdyby¶ znał adres (nawet np bloku) - to już byłaby
inna sprawa, dawałoby to realne szanse na odzyskanie sprzętu i
wsadzenie złodzieja - na tak± informację to już by policja pewnie
zareagowała, nie zostawiała tylko wpis w papierach.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-02-24 20:52:53
Autor: Titus Atomicus
Czy komu¶ skradziono rower Orbea?
In article <4e9eb983-52ed-404c-a479-3e885e1e2acb@f33g2000vbf.googlegroups.com>,
> [...]

wsadzenie złodzieja - na tak± informację to już by policja pewnie
zareagowała, nie zostawiała tylko wpis w papierach.

Ojej. Zgoda. Ale mogloby sie okazac, ze rysopis pasuje do jakiegos Zenona K. znanego policji...

TA

Data: 2009-02-24 12:01:46
Autor: Michał Wolff
On 24 Lut, 20:52, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Ojej. Zgoda.
Ale mogloby sie okazac, ze rysopis pasuje do jakiegos Zenona K. znanego
policji...

Przy założeniu, że jest znany temu kto przyjmuje od Ciebie zeznanie,
bo nigdzie dalej ten rysopis już raczej nie dotrze :)))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-02-25 16:34:52
Autor: amrac
Michał Wolff pisze:

Co Ci
da wiadomo¶ć, że kto¶ nim jechał na takiej i takiej ulicy? Będziesz
chodził po domach? A może facet pojechał 10km dalej?

A słyszałe¶ o kamerach przemysłowych? Sklepy, banki nie mówi±c już o miejskich kamerach, których przybywa. Nawet na praclu był kiedy¶ filmik z kamery jak kolo podprowadził rower z barierkę. Nadal uważasz, że to science-fiction?

Data: 2009-02-24 16:44:46
Autor: Coaster
amrac wrote:
Coaster pisze:

[...]

Gdybym mial 'uzasadnione podejrzenie', to 'oczywista oczywistoscia' jest wykorzystanie tego, ze jest sie rowniez na dwoch kolkach i ustalenie celu/miejsca zamieszkania kolesia, jadac za nim a mowiac bardziej medialnie 'sledzac podejrzanego'. Gdzies w koncu musial dojechac. Jezeli nie mam czasu bo zalatwiam swoje sprawy to nie probuje pozniej tego zaniechania 'naprawiac'. A ze pozory moga jednak mylic przytocze przyklad niezyjacego juz znajomego - przechodnie mieli uzasadnione podejrzenia, ze to pijak a on mial stwardnienie rozsiane - zamarzl w zimie na ulicy bo nikt nie chcial pomoc 'pijakowi'.

IMHO bardzo latwo rzucac podejrzenia, trudniej je udowodnic.

Data: 2009-02-24 15:35:44
Autor: Raist
[KRK] Czy komu¶ skradziono rower Orbea?
Użytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:slrngq7q6i.1ig3.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...
JeĽdzisz w wojskowych butach na ubijakach?
W rowerze miejskim masz SIDa?

ja czasem jak trzeba to jade np. w glanach albo Vansach na swojej wyscigowce (szosa i mtb) w ktorych mam spd
i moze to dziwnie wygladac
podobnie jak czasem zdarza mi się, że jade dwoma rowerami, tj drugi trzymam za wspornik kiery i moze to podejrzanie wygladac, ale jak dot±d nikt mnie nie probowal zatrzymać

Raist

Data: 2009-02-24 19:09:56
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Raist pisze:

[...]

Czy dobrze pamiętam, że jak kilka la temu wędrowałem przez Poznań
w garniturze i płaszczu prowadz±c MTB to mnie wypatrzyłe¶ w tłumie i zagadn±łe¶?

Seco

Data: 2009-02-27 08:53:06
Autor: Raist
[KRK] Czy komu¶ skradziono rower Orbea?
Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:go1d5m$d9o$1achot.icm.edu.pl...
Czy dobrze pamiętam, że jak kilka la temu wędrowałem przez Poznań
w garniturze i płaszczu prowadz±c MTB to mnie wypatrzyłe¶ w tłumie i zagadn±łe¶?

hm... pamietam ze przyjechales kiedys do Poznania na jeden dzień i miałe¶ towarzystwo dwojga z tutejszych grupowiczów
plaszcz był, garnitur był, ja bylem w przelocie jako kurier wtedy :)

no ale przeciez spotykalismy sie rowniez przy innych okazjach w Wawie :)

Raist

Data: 2009-02-24 15:40:39
Autor: Furman
[KRK] Czy komu¶ skradziono rower Orbea?
Ale co Ci to przeszkadza ?
Jest rysopis go¶cia, jak jest ubrany, może gostek nawet zdjęcie ma w komórce sam
o tym nie wiedz±c :)
Miki nie namawia do zlinczowania faceta tylko dzieli się swoimi w±tpliwo¶ciami.
Czy s± one słuszne lub nie to inna sprawa ale na pewno nikomu nie zaszkodz±.

Pozdrówka
Piotr F.
www.rowerowanie.pl

Data: 2009-02-24 16:08:28
Autor: Coaster
[KRK] Czy komu¶ skradziono rower Orbe a?
Furman wrote:

Nie wiem, czy slusznie Tobie odpowiadam - wyciales wszystko a ja nie 'watkuje' a 'datuje' :-o

Ale co Ci to przeszkadza ?

W takim niezdecydowanym podejscu nie widze sensu. Albo rybki albo akwrium. Mam tez dalekie skojarzenia z Dzikim Zachodem i konikradami i 'nieolmylnoscia' Lyncha. ;-)

Jest rysopis go¶cia,

Bardzo szczegolowy, szczegolnie kolor oczu i wlosow.

jak jest ubrany,

Faktycznie bardzo nietypowo - nikt juz dzisiaj nie nosi dzinsow, 'adidasow' i kurtek skorzanych...

może gostek nawet zdjęcie ma w komórce sam
o tym nie wiedz±c :)

?

Miki nie namawia do zlinczowania faceta tylko dzieli się swoimi w±tpliwo¶ciami.

OK - ja do niego nie ma zadnych pretensji tylko nie widze sensu w takim dzialaniu opartym na niesprawdzonych domyslach.

Czy s± one słuszne lub nie to inna sprawa

Wybacz, ale to podstawowa sprawa.

ale na pewno nikomu nie zaszkodz±.

W tej sytuacji pewnie nie, jak tez i nikomu nie pomoga. To po co produkowac takie 'niusy'? Gdyby choc pojechac za nim i zobaczyc gdzie dojechal...

Jakbys zobaczyl te dziewczyne jadaca swojej na kolarce z egg-beaters w szpilkach i mini-dzinsach to bys zaczal ja o cos podejrzewac?
http://tinyurl.com/acaru3
http://tinyurl.com/baez7w
Wszak ona twierdzi, ze "Ubijaki + obcasy = sukces"
:-P

Data: 2009-02-24 17:04:54
Autor: dziki
[KRK] Czy komu¶ skradziono rower Orbea?
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomo¶ci news:go12it$632$1news.supermedia.pl...

W tej sytuacji pewnie nie, jak tez i nikomu nie pomoga. To po co produkowac takie 'niusy'?

to nie jestes odosobniony w swoim mniemaniu. IMO ten news opiera sie po czesci na idealistyczno-optymistycznych zalozeniach, ze:

1. rower jest kradziony
2. ten komu go ukradli czyta ta grupe
3. ten ktos jutro rano pojedzie jutro na JP II i przydybie osobnika na swoim rowerze cudownie odzyskujac swoja zgube dajac dowod na potrzebe tego newsa

pozdrawiam,
dziki.

p.s.
jak dla mnie to za duzo cukierkowatosci w tym zalozeniu; chyba wyroslem z bajek, hehe.

Data: 2009-03-19 11:47:52
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 24.02.2009 13:03 użytkownik Mikołaj "Miki" Menke napisał :
[...]

http://forumrowerowe.bikeholicy.pl/skradziono-rower-biala-orbea-team-mtb-16-w-krakowie-vt3002.htm
Szkoda, że kole¶ ma taki słaby refleks, bo teraz to już raczej po potokach i mu raczej nie pomogę.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-03-19 12:43:12
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 19.03.2009 11:47 użytkownik Mikołaj "Miki" Menke napisał :
[...]

Tak przy okazji jeszcze, to niestety mylili się Ci, co tak na mnie najeżdżali, że wpisuję się w spiralę podejrzliwo¶ci. Widać miałem nosa, tylko co z tego? Poza tym teraz już mogę to napisać, bo raczej i tak nie ma to już znaczenia, ¶ledziłem wtedy kolesia, ale zgubił mnie w tłumie na bazarze, oraz zrobiłem mu parę zdjęć, chociaż niestety twarzy nie widać. Wielka szkoda, że okradziony tak póĽno się ogłosił w internecie, bo pomimo moich szczerych chęci jest już raczej z póĽno. Można było np. zabezpieczyć nagrania z parkingu marketowego, po którym przejeżdżali¶my, ale teraz to już pewnie s± skasowane. Jedyny rozs±dny głos w całej dyskusji chyba tylko Furman zabrał.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-03-19 05:18:38
Autor: Michał Wolff
On 19 Mar, 12:43, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

> [...]

Tak przy okazji jeszcze, to niestety mylili się Ci, co tak na mnie
najeżdżali, że wpisuję się w spiralę podejrzliwo¶ci.

Ale co dało Twoje ogłoszenie? Bo jak dla mnie absolutnie nic, poza
faktem, że widziałe¶ złodzieja. Co okradzionemu po tej informacji?
Gdyby¶ próbował go ¶ledzić, ewentualnie zatrzymać (ale to już opcja
dla ludzi z duż± sił± fizyczn±) - to by to co¶ dało. Inna sprawa, że
okradziony też skrewił sprawę - bo trzeba było pisać natychmiast,
wiedz±c na 100% że to złodziej pewnie by¶ zareagował inaczej.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-03-19 12:39:38
Autor: Krees
Czy komu¶ skradziono rower Orbea?
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> napisał(a):

Ale co da=B3o Twoje og=B3oszenie? Bo jak dla mnie absolutnie nic, poza
faktem, =BFe widzia=B3e=B6 z=B3odzieja. Co okradzionemu po tej informacji?
Gdyby=B6 pr=F3bowa=B3 go =B6ledzi=E6,

Przeczytaj raz jeszcze uważnie post Mikiego (ten drugi, z 12:43), a dowiesz
się, że owszem, ¶ledził złodzieja. --   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2009-03-19 05:48:51
Autor: Michał Wolff
On 19 Mar, 13:39, "Krees" <krees_wawa.WYT...@gazeta.pl> wrote:

Przeczytaj raz jeszcze uważnie post Mikiego (ten drugi, z 12:43), a dowiesz
się, że owszem, ¶ledził złodzieja.

A to przepraszam, rzeczywi¶cie nieuważnie przeczytałem, zwracam honor
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-03-19 05:37:22
Autor: Szprota aka Stefandora
Czy komu¶ skradziono rower Orbea?
On Mar 19, 12:43 pm, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl>
wrote:
[...]

Cholera, przez chwilę wydawało mi się, że M. Wolff w odpowiedzi na
pwyższe wyci±ł tekst Mikołaja o próbie ¶ledzenia go¶cia, a nawet
robieniu zdjęć, a następnie zjebał go za brak tej próby. Ale tak mi
się chyba wydawało. Idę dolać sobie kawy do kubka.

Dorota,
Szprota.

Data: 2009-03-22 21:56:43
Autor: richo nazca
Szprota aka Stefandora pisze:

(...) a następnie zjebał go za brak tej próby. Ale tak mi
się chyba wydawało.

On tak zawsze.

--
richo