Czy ksiądz z Sokółki walił sobie konia?

Data: 2009-10-29 11:38:08
Autor: sofu
Czy ksiądz z Sokółki walił sobie konia?
Poniżej fragment artykułu ze strony:
http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/cud-w-sokoce-to-oszustwo_116671.html

To nie cud, to jest czysta biologia
Rozmowa z dr Pawłem Grzesiowskim (45 l.) z Zakładu Profilaktyki Zakażeń i
Zakażeń Szpitalnych Narodowego Instytutu Leków

"Super Express": - Panie doktorze, czy istnieje jakieś naukowe wyjaśnienie
tego, co wydarzyło się w Sokółce?

Paweł Grzesiowski: - Istnieje taka bakteria - Serratia marcescens, zwana
również, co też wiele mówi, "pałeczką cudowną". Cudowną chyba dlatego, że ma
ona zdolność wytwarzania czerwonego pigmentu - prodigozyny. A ponieważ
rośnie ona na podłożu węglowodanowym, czyli np. na pieczywie, stąd
przypisywane jej te wszystkie niesamowite właściwości. Bo hostia to przecież
rodzaj pieczywa.

- Chyba jednak do namnażania tej pałeczki potrzebne są jakieś szczególne
warunki?

- Ona wcale nie jest wymagająca. Potrzebuje wilgoci i temperatury nie
wyższej niż 30 st. C.

- Hostia w kościele w Sokółce została, po uprzednim upuszczeniu jej na
ziemię, umieszczona w naczyniu liturgicznym z płynem, zgodnie z przepisami
kościelnymi. I to wystarczyło, żeby zaczęły działać bakterie? A skąd one się
tam w ogóle wzięły? Bo chyba nie z powietrza.

- W pewnym sensie może i z powietrza, może z rąk osoby, która jej dotykała.
Bo bakterie, podobnie jak wirusy, mamy wszędzie. Akurat ta pałeczka cudowna
nie jest wcale rzadkim zarazkiem. Najczęściej powoduje zakażenia dróg
moczowych, zwłaszcza u mężczyzn. Zwalcza się ją antybiotykami, ale nie jest
łatwa w zwalczaniu, bo wytwarza wokół siebie taki kożuch śluzowy i ten śluz
utrudnia wchłanianie leków.

- Zapewne przypadki upuszczania hostii i umieszczania jej potem w płynie
wcale nie są rzadkie. To znaczy, że za każdym razem możemy mieć do czynienia
z "cudem"?

- Z pewnością nie, bo jednak nie za każdym razem dojdzie do kontaktu
bakterii z podłożem, jakim jest hostia. Poza tym nie każdy szczep pałeczki
krwawej wytwarza barwnik.

Nie potrafię ocenić, czy ekspertyza była rzetelna

Ks. Andrzej Dębski (33 l.), rzecznik białostockiej kurii:

- Kościół zdał się w tej sprawie na wiedzę uznanych specjalistów, badaczy z
30-letnim doświadczeniem i olbrzymim dorobkiem naukowym. Może należało
zrobić inaczej. Z tego, co jest mi wiadome, pani profesor jako pracownik
naukowy miała prawo sporządzić taką ekspertyzę i ją sporządziła. A czy
zrobiła to rzetelnie, tego nie potrafię ocenić. Kościół od początku
ostrożnie traktuje sprawę zjawiska z Sokółki, a naszą rolą nie jest
stawianie Jezusa przed sądem. Religia to rzecz wiary i pewnej tajemnicy.
Biskup na razie napisał list, który za pośrednictwem Nuncjatury Apostolskiej
w Warszawie został przekazany do papieża. Teraz czekamy na decyzję Ojca
Świętego, co dalej będzie w tej sprawie uczynione.

-- -- -- -- --

Zastanówmy się nad tą informacją:

[...]

Niewykluczone, że księżulek walił sobie lub komuś konia przed mszą będąc
zarażony bakteryjnie i dla tego na hostii pokazala sie bakteryjna czerwona
plama wzięta przez katoli za serce Zbawiciela? Ile tam było nadziei w
Sokółce na cud? Ile modlitw żarliwych, ile nocy nieprzespanych?  Juz sie
szykowało sanktuarium na miare Lichenia? Nadzieja wzmocnienie wiary u
wiernych i przekonanie niedowiarków. Kupa szmalu od wiernych!
I ch.... to wszystko strzelił, bo to tylko małe robale. Ale z drugiej strony
bakterie to tez stwożenia Boże i być może opacznośc coś nam chaiała przez to
powiedziec?
ABC powinien koniecznie zająć stanowisko w tej sprawie. Wszak to on chyba
niedawno nas informował o cudzie w Sokółce?

sofu

Data: 2009-10-29 11:47:51
Autor: marek czaplicki
sofu pisze:
Niewykluczone, że księżulek walił sobie lub komuś konia przed mszą będąc
zarażony bakteryjnie i dla tego na hostii pokazala sie bakteryjna czerwona
plama sofu
dlaczego akurat z tej czynności mogła się wziąść owa bakteria i zakażenie hostii. przecież ona upadła na ziemię skąd została podniesiona. swoją drogą przypuszczam że wierni i tak wiedzą swoje. coż wypowiedziała się w owej sprawie i wiara i nauka.

Data: 2009-10-29 12:09:17
Autor: matusm

Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał w wiadomości news:hcbr69$fs$1node2.news.atman.pl...
[...]

Zawsze musza zaistniec okolicznosci sprzyjajace jakiemus  zdarzeniu wystarczy  zauwazyc ze nadal,,,,,,,,,,
Pozdrowienia
matusm

Data: 2009-10-29 12:21:26
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Czy ksi±dz z Sokółki walił sobie konia?
sofu wrote:

Niewykluczone, że księżulek walił sobie lub komu¶ konia przed msz± będ±c
zarażony bakteryjnie i dla tego na hostii pokazala sie bakteryjna czerwona
plama wzięta przez katoli za serce Zbawiciela?

Ależ Ty jeste¶ kretyn? Aż mi cię żal.

Nie przyszlo ci do głowy, że ksi±dz jak każdy chłop, gdy się odlewa, to też
ręk± za fiuta trzyma? Że też czasem po dzwonku się drapie?

Nikt nie musi wierzyć w cuda, nawet katolik, ale tak pier...ć o waleniu
konia, to tylko debil potrafi.
--
Pit

Data: 2009-10-29 12:31:50
Autor: Piotr
Dnia Thu, 29 Oct 2009 12:21:26 +0000, Pit Kowalski albo Nowak napisał(a):

Nikt nie musi wierzyć w cuda, nawet katolik, ale tak pier...ć o waleniu
konia, to tylko debil potrafi.

Albo taki, co tylko o tym my¶li...
Piotr

Data: 2009-10-29 15:37:21
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Piotr wrote:

Dnia Thu, 29 Oct 2009 12:21:26 +0000, Pit Kowalski albo Nowak napisał(a):

Nikt nie musi wierzyć w cuda, nawet katolik, ale tak pier...ć o waleniu
konia, to tylko debil potrafi.

Albo taki, co tylko o tym my¶li...

Ten przypadek to raczej jedno i drugie...
--
Pit

Data: 2009-10-29 13:04:10
Autor: abc
Czy ksiadz z Sokółki walił sobie konia?
ABC powinien koniecznie zająć stanowisko w tej sprawie. Wszak to on chyba
niedawno nas informował o cudzie w Sokółce?

Nie wypowiadałem się na temat niepotwierdzonego cudu w Sokółce.
Przypominałem natomiast o kilku z 36 potwierdzonych cudów eucharystycznych:

w Lanciano http://voxdomini.com.pl/vox_art/lanciano.html

w Bolsenie http://www.nasza-arka.pl/2002/rozdzial.php?numer=6&rozdzial=5

i Buenos Aires http://adonai.pl/sakramenty/eucharystia/?id=31

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2009-10-29 06:22:38
Autor: J-23
On 29 PaĽ, 13:04, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
> [...]

Nie wypowiadałem się na temat niepotwierdzonego cudu w Sokółce.
Przypominałem natomiast o kilku z 36 potwierdzonych cudów eucharystycznych:

Chodzi moze o diete cud?
To jest tak:
jesz co chcesz,
i ile chcesz
na koniec,
bedzie cud jak schudniesz.

J-23 itede

Data: 2009-10-29 18:20:22
Autor: abc
[...]

Nie. Chodzi o cuda eucharystyczne, których autentyczno¶ć została
potwierdzona.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2009-10-30 13:11:17
Autor: Polok_Prawdziwy
Czy ksiadz z Sokółkiwalił sobie konia?
Nie. Chodzi o cuda eucharystyczne, których autentyczno¶ć została
potwierdzona.

Noooo...

- psez "KABARET STARSYCHPANUW" potocnie "chopcykami wkiecach" zwanych...

Data: 2009-10-29 13:23:17
Autor: Polok_Prawdziwy
Czy ksi±dz z Sokółkiwalił sobie konia?

Cheba racjem mos - musioł sem ten frater gruchem na PSENOJ¶WINTSOMHOSTIEM
stespnońć...

Moze go to podnieco...?

Bojak cosik podnieco, to łokrutnie lepse pzezycia siem mo.

Jo napsykład lubiem psedtem łokrutnom patelniem takiej "GALERYJANCE" wychlastać,
a potem piknie wymolestować...
Wis, jak tako 16-letnio Maryna piknie piscy i siem wywijo psy takiej patelce...!?

Itomie łokrutnie podnieco...

Noa frater...?
- jak frater - zecy ¶winte go rajcujom...

Data: 2009-10-30 10:04:53
Autor: Slawek SWP
Użytkownik sofu napisał:
Poniżej fragment artykułu ze strony:
http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/cud-w-sokoce-to-oszustwo_116671.html

To nie cud, to jest czysta biologia
[...]

Ło! Bakteria namnożyła komórki mięśnia sercowego <LOL> Czy też demokratycznie przegłosowano, że to nie te komórki?

--
Sławek SWP
Małpę od człowieka odróżnia się po zachowaniach ludycznych z tym, że trafiają się przypadki niemal nieodróżnialne...

Czy ksiądz z Sokółki walił sobie konia?