Czy księgowa tak może?

Data: 2009-09-02 10:35:47
Autor: Henio
Czy księgowa tak może?
Witam
Ponieważ wyszukiwarka archiwum nie działa w googlach najlepiej, to zapytam:

jestem zatrudniony w firmie X od marca 2008 roku
w tym roku nie wykorzystałem w pełni przysługującego mi wolnego, więc w marcu 2009 wzialem 2 tygodnie urlopu
pocztą pantoflową dowiedziałem się, że moge ubiegać się o tzw "wczasy pod gruszą"
udało się, księgowa w trakcie trwania tego urlopu przelała mi pieniążki

i teraz: w sierpniu poszedłem znów na urlop - 2 tygodnie
księgowa wraz z wypłata ponownie przelała mi świadczenie za "wczasy pod gruszą"
byłem zadowolony, pieniądze się przydały... wiadomo

po powrocie z urlopu ta sama księgowa oznajmiła mi, że "z rozpędu przelała mi te pieniądze" i że musi mi to potrącić z kolejnej, wrześniowej wypłaty, bo w tym samym roku ona mi nie wypłaci dwa razy tego świadczenia

Jesli tak zrobi, to z wrzesniowej wypłaty nie dam rady zrobić wszystkich opłat...

I teraz moje pytanie, czy tu jest wszystko w porządku?

H.

Data: 2009-09-02 11:05:55
Autor: Herald
Czy księgowa tak może?
Dnia Wed, 2 Sep 2009 10:35:47 +0200, Henio napisał(a):

Jesli tak zrobi, to z wrzesniowej wypłaty nie dam rady zrobić wszystkich opłat...

I teraz moje pytanie, czy tu jest wszystko w porządku?

Bez Twojej zgody - nie może potrącić ani złotówki.
Niech się z Tobą dogada po dobroci ... to jej interes jest teraz.
Oczekiwałeś tej wpłaty - nie znałeś wcześniej jej wysokości - wydałeś "na
życie". Teraz to "księgowa" ma problem :)
Ofkorse - w dobrym tonie by było jej to oddać - ale jak mówię - nie
narażając się na komplikacje z Twojej strony - zwracaj jej np. w ratach,
tak by miałeś na życie.

Data: 2009-09-02 11:15:09
Autor: spp
Czy księgowa tak może?
Herald pisze:

[...]

No i trzeba pamiętać o nienaliczonym ZUS-ie. :)

--
spp

Data: 2009-09-03 12:31:23
Autor: Herald
Czy księgowa tak może?
Dnia Wed, 02 Sep 2009 11:15:09 +0200, spp napisał(a):

Herald pisze:

[...]

To obowiązek płatnika (tutaj pracodawca). Nasz pytek dowie się dopiero po
otrzymaniu PIT-11 czy i jakie składki mu potrącono.

Czy księgowa tak może?