Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Czy ktoÅ› zadaÅ‚ to pytanie?

Czy ktoś zadał to pytanie?

Data: 2013-11-13 14:46:30
Autor: /dev/SU45
Czy ktoś zadał to pytanie?
Mam pytanie.
Kto, z wybitnego pilota,

Wybitni piloci się skończyli wraz z drugą wojną, no może latają w akrobacji czy na mistrzostwach szybowcowych. Pilot komunikacyjny ma przestrzegać procedur a nie być wybitny. Gość latał mało, nie trenował na symulatorze zgodnie z obecnymi standardami, a samolot wymagający i misje także, o czym tu mówić?

człowieka wszechstronnie wykształconego,

Zwłaszcza ta politologia... nie uczyli nic o zdolnościach polityków?

oficera Wojska Polskiego, ambitnego, pogłębiającego swoją wiedzę
specjalisty, uczynił:

A wypadek KLM na Teneryfie? Szef instruktorów, o ile pamiętam, taki miał autorytet że młody podejrzewał że coś nie tak, ale stary mówi że OK to OK.

Ogólnie to nieco desperackie to kolejne miażdżenie wersji oficjalnej. Coś zapodać trzeba, ale teraz to już zupełnie na chama, nawet bez profesorów z USA. Coś o urodzie stewardess będzie?

Data: 2013-11-13 15:31:26
Autor: mkarwan
Czy ktoś zadał to pytanie?

Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:528382b7$0$2300$65785112news.neostrada.pl...
Mam pytanie.
Kto, z wybitnego pilota,

Wybitni piloci się skończyli wraz z drugą wojną, no może latają w akrobacji czy na mistrzostwach szybowcowych. Pilot komunikacyjny ma przestrzegać procedur a nie być wybitny.
http://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitny
Wrona przestrzegal procedur, czy procedury przewidywały lądowanie bez podwozia?

Gość latał mało, nie trenował na symulatorze zgodnie z obecnymi standardami, a samolot wymagający i misje także, o czym tu mówić?

Co to znaczy "latał mało"?
Dlaczego nie trenował na symulatorze?
Co robili piloci w czasach gdy nie było symulatorów?

Data: 2013-11-13 16:08:29
Autor: Bruno
Czy kto¶ zada³ to pytanie?
Dnia Wed, 13 Nov 2013 15:31:26 +0100, mkarwan napisa³(a):

Dlaczego nie trenowa³ na symulatorze?
Pytanie do ¦.P. min. Szczyg³y.


--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-13 16:50:54
Autor: mkarwan
Czy kto¶ zada³ to pytanie?

U¿ytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1h01msntqn0si$.bxpmwz72fz3e.dlg40tude.net...
Dnia Wed, 13 Nov 2013 15:31:26 +0100, mkarwan napisa³(a):

Dlaczego nie trenowa³ na symulatorze?
Pytanie do ¦.P. min. Szczyg³y.

Kiedy Szczyg³o by³ ministrem obrony?

Data: 2013-11-13 16:58:45
Autor: Bruno
Czy kto¶ zada³ to pytanie?
Dnia Wed, 13 Nov 2013 16:50:54 +0100, mkarwan napisa³(a):

U¿ytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1h01msntqn0si$.bxpmwz72fz3e.dlg40tude.net...
Dnia Wed, 13 Nov 2013 15:31:26 +0100, mkarwan napisa³(a):

Dlaczego nie trenowa³ na symulatorze?
Pytanie do ¦.P. min. Szczyg³y.

Kiedy Szczyg³o by³ ministrem obrony?
Wtedy kiedy podjêto decyzjê o rezygnacji ze szkolenia na symulatorach w
Moskwie.
http://wyborcza.pl/1,76842,7888009,Szczyglo_czy_Klich__Kto_zrezygnowal_ze_szkolen_na.html
--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-13 17:06:29
Autor: mkarwan
Czy kto¶ zada³ to pytanie?

U¿ytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:mpjmptbv2oak.rocdtaowc7r1.dlg40tude.net...
Dlaczego nie trenowa³ na symulatorze?
Pytanie do ¦.P. min. Szczyg³y.

Kiedy Szczyg³o by³ ministrem obrony?
Wtedy kiedy podjêto decyzjê o rezygnacji ze szkolenia na symulatorach w
Moskwie.
http://wyborcza.pl/1,76842,7888009,Szczyglo_czy_Klich__Kto_zrezygnowal_ze_szkolen_na.html

(...)szef wyszkolenia si³ powietrznych Wojska Polskiego genera³ dywizji Anatol Czaban:
One mia³yby sens gdyby nasze samoloty Tu by³y standardowe, takie jak te na jakich lataj± szkol±cy siê na symulatorach Rosjanie.
Tymczasem nasze by³y wielokrotnie modernizowane i modyfikowane.
Szkolenie pilotów polskich Tu na tych symulatorach nie mia³o ¿adnego sensu

Czy wiesz dlaczego szkoli siê pilotów na symulatorach?

Data: 2013-11-13 17:20:46
Autor: Bruno
Czy kto¶ zada³ to pytanie?
Dnia Wed, 13 Nov 2013 17:06:29 +0100, mkarwan napisa³(a):

U¿ytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:mpjmptbv2oak.rocdtaowc7r1.dlg40tude.net...
Dlaczego nie trenowa³ na symulatorze?
Pytanie do ¦.P. min. Szczyg³y.

Kiedy Szczyg³o by³ ministrem obrony?
Wtedy kiedy podjêto decyzjê o rezygnacji ze szkolenia na symulatorach w
Moskwie.
http://wyborcza.pl/1,76842,7888009,Szczyglo_czy_Klich__Kto_zrezygnowal_ze_szkolen_na.html

(...)szef wyszkolenia si³ powietrznych Wojska Polskiego genera³ dywizji Anatol Czaban:
One mia³yby sens gdyby nasze samoloty Tu by³y standardowe, takie jak te na jakich lataj± szkol±cy siê na symulatorach Rosjanie.
Tymczasem nasze by³y wielokrotnie modernizowane i modyfikowane.
Szkolenie pilotów polskich Tu na tych symulatorach nie mia³o ¿adnego sensu

Z jakiego¶ powodu genera³ Czaban po¿egna³ siê z zajmowanym stanowiskiem. 
Czy wiesz dlaczego szkoli siê pilotów na symulatorach?
Wiem.

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-13 16:17:26
Autor: grzech
Czy ktoś zadał to pytanie?
W dniu 2013-11-13 15:31, mkarwan pisze:

Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości
news:528382b7$0$2300$65785112news.neostrada.pl...
Mam pytanie.
Kto, z wybitnego pilota,

Wybitni piloci się skończyli wraz z drugą wojną, no może latają w
akrobacji czy na mistrzostwach szybowcowych. Pilot komunikacyjny ma
przestrzegać procedur a nie być wybitny.
http://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitny
Wrona przestrzegal procedur, czy procedury przewidywały lądowanie bez
podwozia?



Bardzo dobry przykład. Wrona nie wylądował prawidłowo bez podwozia bo był mistrzem (być może faktycznie nim jest), tylko dla tego, że wcześniej ćwiczył taki manewr na symulatorze. Duża ilość wylatanych godzin powoduje zaniki pewnych reakcji. Trzeba je odświeżać trenując na symulatorach i przechodząc szkolenia. To jest właśnie ten papierek który dla niektórych znafcuf jest zwykłym świstkiem.
Jednym z ważnych aspektów latania jest współpraca załogi która się ćwiczy. Brak współpracy załogi był przyczyną wielu katastrof. Także i w tym przypadku.

Data: 2013-11-13 16:53:09
Autor: mkarwan
Czy ktoś zadał to pytanie?
Użytkownik "grzech" <grzechnet@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:l605uj$9vk$1mx1.internetia.pl...
Mam pytanie.
Kto, z wybitnego pilota,

Wybitni piloci się skończyli wraz z drugą wojną, no może latają w
akrobacji czy na mistrzostwach szybowcowych. Pilot komunikacyjny ma
przestrzegać procedur a nie być wybitny.
http://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitny
Wrona przestrzegal procedur, czy procedury przewidywały lądowanie bez
podwozia?



Bardzo dobry przykład. Wrona nie wylądował prawidłowo bez podwozia bo był mistrzem (być może faktycznie nim jest), tylko dla tego, że wcześniej ćwiczył taki manewr na symulatorze.

JesteÅ› pewny  że "wczeÅ›niej ćwiczyÅ‚ taki manewr na symulatorze"?

 Duża ilość wylatanych
Brak współpracy załogi był przyczyną wielu katastrof. Także i w tym przypadku.

Konkretnie czym się to objawiło "w tym przypadku"

Data: 2013-11-13 17:53:23
Autor: grzech
Czy ktoś zadał to pytanie?
W dniu 2013-11-13 16:53, mkarwan pisze:
Użytkownik "grzech" <grzechnet@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:l605uj$9vk$1mx1.internetia.pl...
Mam pytanie.
Kto, z wybitnego pilota,

Wybitni piloci się skończyli wraz z drugą wojną, no może latają w
akrobacji czy na mistrzostwach szybowcowych. Pilot komunikacyjny ma
przestrzegać procedur a nie być wybitny.
http://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitny
Wrona przestrzegal procedur, czy procedury przewidywały lądowanie bez
podwozia?



Bardzo dobry przykład. Wrona nie wylądował prawidłowo bez podwozia bo
był mistrzem (być może faktycznie nim jest), tylko dla tego, że
wcześniej ćwiczył taki manewr na symulatorze.

JesteÅ› pewny  że "wczeÅ›niej ćwiczyÅ‚ taki manewr na symulatorze"?

Jestem pewny, że oprócz tego ćwiczył lądowanie na wodzie, lot z jednym silnikiem i bez silników oraz dużo więcej sytuacji. Jest to dziś standard.






Duża ilość wylatanych
Brak współpracy załogi był przyczyną wielu katastrof. Także i w tym
przypadku.

Konkretnie czym się to objawiło "w tym przypadku"


Przeczytaj sobie raport. Spróbuj z tego coś zrozumieć. Wiem, że to dla ciebie trudne. Wręcz niepojęte. Nic na to nie poradzę.

Data: 2013-11-13 18:46:56
Autor: mkarwan
Czy ktoś zadał to pytanie?
Użytkownik "grzech" <grzechnet@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:l60big$rir$1mx1.internetia.pl...
Mam pytanie.
Kto, z wybitnego pilota,
Wybitni piloci się skończyli wraz z drugą wojną, no może latają w
akrobacji czy na mistrzostwach szybowcowych. Pilot komunikacyjny ma
przestrzegać procedur a nie być wybitny.
http://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitny
Wrona przestrzegal procedur, czy procedury przewidywały lądowanie bez
podwozia?
Bardzo dobry przykład. Wrona nie wylądował prawidłowo bez podwozia bo
był mistrzem (być może faktycznie nim jest), tylko dla tego, że
wcześniej ćwiczył taki manewr na symulatorze.

JesteÅ› pewny  że "wczeÅ›niej ćwiczyÅ‚ taki manewr na symulatorze"?

Jestem pewny, że oprócz tego ćwiczył lądowanie na wodzie,

bajki opowiadasz

Data: 2013-11-13 19:12:16
Autor: JJR
Czy ktoś zadał to pytanie?
W news:l60du7$e74$1usenet.news.interia.pl niejaki  mkarwan napisaÅ‚:
JesteÅ› pewny  że "wczeÅ›niej ćwiczyÅ‚ taki manewr na symulatorze"?
Jestem pewny, że oprócz tego ćwiczył lądowanie na wodzie,

bajki opowiadasz

Tyle na temat twojej wiedzy o tym, po co jest symulator i co się na nim ćwiczy.
Wyłożyłeś się w tym wątku wcześniej niż zwykle - spadek formy? :)

--
pzdr,
Jędrzej

"Uważam że należy przegłosować w sejmie następujące rzeczy
1. Słowo samolot ma być od tej chwili zawsze pisane Samolot albowiem Samolot może być tylko jeden.
2. Słowo Samolot ma się odnosić tylko do tego jednego Samolotu. Pozostałe środki przemieszczania się tą metodą powinny nazywać się inaczej.
3. Użycie sÅ‚owa Samolot każdorazowo wymagać bÄ™dzie zgody Wiadomo Kogo"   =lady.heather=

Data: 2013-11-13 20:48:57
Autor: mkarwan
Czy ktoś zadał to pytanie?
Użytkownik "JJR" <jaxaANTYSPAM@uni.wroc.pl> napisał w wiadomości news:l60fed$b73$1node2.news.atman.pl...
JesteÅ› pewny  że "wczeÅ›niej ćwiczyÅ‚ taki manewr na symulatorze"?
Jestem pewny, że oprócz tego ćwiczył lądowanie na wodzie,
bajki opowiadasz

Tyle na temat twojej wiedzy o tym, po co jest symulator i co się na nim ćwiczy.
Wyłożyłeś się w tym wątku wcześniej niż zwykle - spadek formy? :)

Masz okazję przedstawić swoją wiedzę, ale w twoim wpisie jej nie widać

Data: 2013-11-17 13:28:29
Autor: J.F.
Czy ktoś zadał to pytanie?
Dnia Wed, 13 Nov 2013 16:17:26 +0100, grzech napisa³(a):
Bardzo dobry przyk³ad. Wrona nie wyl±dowa³ prawid³owo bez podwozia bo by³ mistrzem (byæ mo¿e faktycznie nim jest), tylko dla tego, ¿e wcze¶niej æwiczy³ taki manewr na symulatorze.

No nie wiem, nie wiem.
Akurat to ladowanie sie jakos specjalnie nie roznilo od zwyklych.
Trzeba bylo dobrej pogody, precyzyjnego podejscia i mistrzowskiego
opanowania samolotu - czyli doswiadczenia, ktore sie w tysiacach
ladowan zdobywa.

Tu tylko tyle ze punkt koncowy pare metrow nizej, spore utrudnienie
.... ale czy symulator dobrze to oddaje ?
Du¿a ilo¶æ wylatanych godzin powoduje zaniki pewnych reakcji. Trzeba je od¶wie¿aæ trenuj±c na symulatorach i przechodz±c szkolenia. To jest w³a¶nie ten papierek który dla niektórych znafcuf jest zwyk³ym ¶wistkiem.

To szkolenie by sie w Tutce przydalo.
Moze by nauczylo jak sie zmienia lotnisko w locie, jak odchodzi na
wysokosci decyzji, a w koncu jak sie laduje w ciemno gdy naprawde
trzeba, czy tam jak naciska "uchod"


J.

Data: 2013-11-17 14:19:04
Autor: Bruno
Czy ktoś zadał to pytanie?
Dnia Sun, 17 Nov 2013 13:28:29 +0100, J.F. napisa³(a):

Du¿a ilo¶æ wylatanych godzin powoduje zaniki pewnych reakcji. Trzeba je od¶wie¿aæ trenuj±c na symulatorach i przechodz±c szkolenia. To jest w³a¶nie ten papierek który dla niektórych znafcuf jest zwyk³ym ¶wistkiem.

To szkolenie by sie w Tutce przydalo.
Moze by nauczylo jak sie zmienia lotnisko w locie, jak odchodzi na
wysokosci decyzji, a w koncu jak sie laduje w ciemno gdy naprawde
trzeba, czy tam jak naciska "uchod"

Wyj±tek z raportu NIK o szkoleniu w 36 p. n

http://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-wizytach-vip-w-latach-2005-2010.html
"Do koñca 2010 r. obowi±zywa³ system szkolenia opracowany w latach 70.
ubieg³ego wieku, w znacznej mierze nieprzystaj±cy do wymogów wspó³czesnego
szkolenia lotniczego. Niestety DSP dopiero w 2009 r. zdecydowa³o siê na
opracowanie nowoczesnego systemu szkolenia za³óg lataj±cych (programy
szkoleniowe dla za³óg samolotów Tu-154 oraz Jak-40 opracowano dopiero w
2011 r.).

Szkoleñ na symulatorze Jak-40 zaprzestano w roku 2003, za¶ szkolenia na
symulatorze Tu-154 nie odbywa³y siê od roku 2008. Dowództwo SPLT nie mog³o
zaplanowaæ szkoleñ na symulatorach, bo nie otrzymywa³o z DSP zapewnienia,
¿e w bud¿ecie zostan± zarezerwowane ¶rodki na ten cel. Tak by³o w roku 2009
i 2010. Wznowienie szkoleñ na symulatorach nast±pi³o dopiero po katastrofie
smoleñskiej. Jednak ju¿ w 2007 r. szefostwo 36. SPLT informowa³o DSP o tym,
¿e brak szkoleñ na symulatorze wymusza konieczno¶æ zwiêkszenia liczby zajêæ
szkoleniowych w powietrzu. Niestety w latach 2005-2010 nalot szkoleniowy
zmniejsza³ siê.  W 2006 r. wykonano 99 proc. planu szkoleniowego, w 2009 r.
ju¿ tylko 66 procent. Przyk³adowo w 2009 r. piloci zamiast szkoliæ siê w
powietrzu przez 2167 godzin, mogli to robiæ tylko przez 1430 godzin. W
znacznej mierze by³o to spowodowane zwiêkszaj±cym siê zapotrzebowaniem na
loty (z udzia³em uprawnionych dysponentów: Prezydenta, Premiera, marsza³ków
Sejmu i Senatu - oraz z udzia³em osób nieuprawnionych, np. ministrów,
wiceministrów, komisarza Warszawy), przy malej±cej liczbie pe³ni±cych
s³u¿bê pilotów i przedk³adaniem przez DSP zadañ wobec osób zajmuj±cych
kierownicze stanowiska w pañstwie nad zadania szkoleniowe. Prowadzi³o to do
patologii. Np. aby utrzymaæ uprawnienia do wykonywania lotów w okre¶lonych
warunkach, zdarza³o siê, ¿e wpisywano do ksi±¿ek ewidencji lotów
nieprawdziwe dane, wskazuj±ce, ¿e niektórzy piloci latali w warunkach
trudniejszych ni¿ te, które wystêpowa³y w rzeczywisto¶ci. Pozwala³o to
pilotom omijaæ dodatkowe szkolenia i nieprzerwanie wykonywaæ obowi±zki
s³u¿bowe, ale tym samym obni¿a³o ich rzeczywiste umiejêtno¶ci latania w
trudnych warunkach.

W latach 2005-2007 nie prowadzono w ogóle szkoleñ w zakresie wspó³pracy w
za³odze wieloosobowej. Szkolenia takie wprowadzono do planu w 2008 r., ale
dopiero w roku 2010 opracowano procedury operacyjne dla za³óg
wieloosobowych. Tylko jedna trzecia pilotów posiada³a potwierdzenia
znajomo¶ci jêzyka angielskiego na wymaganym poziomie (w tym wszyscy
cz³onkowie za³óg Tu-154)."
--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-13 16:19:36
Autor: /dev/SU45
Czy ktoś zadał to pytanie?
http://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitny
Wrona przestrzegal procedur, czy procedury przewidywały lądowanie bez
podwozia?

Raport ma być niedługo, wtedy się dowiemy.

Co to znaczy "latał mało"?

Mało godzin a jeszcze mniej operacji, porównując do pilotów liniowych.

Dlaczego nie trenował na symulatorze?

Pytanie do ministra, plus mało popularny i przestarzały typ samolotu, więc słaba oferta symulatorów.

Co robili piloci w czasach gdy nie było symulatorów?

Powodowali sytuacje niebezpieczne tam gdzie dziś (zwykle) dadzą sobie radę po treningu symulatorowym. Trudniej było sprawdzić umiejętności.

Data: 2013-11-13 16:56:46
Autor: mkarwan
Czy ktoś zadał to pytanie?

Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:52839888$0$2172$65785112news.neostrada.pl...
http://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitny
Wrona przestrzegal procedur, czy procedury przewidywały lądowanie bez
podwozia?

Raport ma być niedługo, wtedy się dowiemy.

Czyli, ze nie wiesz.

Co to znaczy "latał mało"?
Mało godzin a jeszcze mniej operacji, porównując do pilotów liniowych.

Co to znaczy mało godzin?
W samolotach liniowych to start, lot autopilota, lÄ…dowanie na automacie prawie do momentu przyziemienia.
Większość lądowań jest z ILS.


Dlaczego nie trenował na symulatorze?
Pytanie do ministra, plus mało popularny i przestarzały typ samolotu, więc słaba oferta symulatorów.

Co robili piloci w czasach gdy nie było symulatorów?
Powodowali sytuacje niebezpieczne tam gdzie dziś (zwykle) dadzą sobie radę po treningu symulatorowym. Trudniej było sprawdzić umiejętności.

CiÄ…gle?

Data: 2013-11-13 17:12:18
Autor: /dev/SU45
Czy ktoś zadał to pytanie?
Raport ma być niedługo, wtedy się dowiemy.

Czyli, ze nie wiesz.

Nie wiem.

Co to znaczy mało godzin?
W samolotach liniowych to start, lot autopilota, lÄ…dowanie na automacie
prawie do momentu przyziemienia.
Większość lądowań jest z ILS.

Ale zwykle pilot zaczyna karierę od latania codziennie kilku lotów, w trudnych warunkach nierzadko. Zdobywa doświadczenie i potem sobie lata 5-10 godzinne trasy...


CiÄ…gle?

pada, niebo śliskie jak brzuch ryby...

Data: 2013-11-13 17:16:23
Autor: mkarwan
Czy ktoś zadał to pytanie?
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:5283a4e2$0$2291$65785112news.neostrada.pl...
Co to znaczy mało godzin?
W samolotach liniowych to start, lot autopilota, lÄ…dowanie na automacie
prawie do momentu przyziemienia.
Większość lądowań jest z ILS.

Ale zwykle pilot zaczyna karierę od latania codziennie kilku lotów, w trudnych warunkach nierzadko. Zdobywa doświadczenie i potem sobie lata 5-10 godzinne trasy...

Na samolotach liniowych?

Data: 2013-11-17 13:09:36
Autor: J.F.
Czy kto¶ zada³ to pytanie?
Dnia Wed, 13 Nov 2013 15:31:26 +0100, mkarwan napisa³(a):
U¿ytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
Wybitni piloci siê skoñczyli wraz z drug± wojn±, no mo¿e lataj± w akrobacji czy na mistrzostwach szybowcowych. Pilot komunikacyjny ma przestrzegaæ procedur a nie byæ wybitny.
http://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitny
Wrona przestrzegal procedur, czy procedury przewidywa³y l±dowanie bez podwozia?

Na pewno tak, skoro nie dalo sie podwozia wypuscic. I widac ta procedure wykonal doskonale.

Trzeba Wronie przyznac ze podszedl idealnie, bo bez kol samolot jest
kompletnie niesterowny, a jednak z pasa sie nie zsunal. Wiec cos podejrzewam ze to Boeing zapomnial w procedurze wpisac
"sprawdzic bezpieczniki".

Go¶æ lata³ ma³o, nie trenowa³ na symulatorze zgodnie z obecnymi standardami, a samolot wymagaj±cy i misje tak¿e, o czym tu mówiæ?
Co to znaczy "lata³ ma³o"?

Nalot za ostatnie 90 dni 54h. Nalot kpt Wrony w 90 dni przed wypadkiem - 213h

Nalot dowodczy na Tu154  492h, nalot dowodczy k.W. na b767 12432h.

Dlaczego nie trenowa³ na symulatorze?
Co robili piloci w czasach gdy nie by³o symulatorów?

Mieli wiecej wypadkow?
Mieli loty sprawdzajace, no i mieli nieskomplikowane samoloty ..

J.

Czy ktoś zadał to pytanie?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona