Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Czy ktoś jeździ autem z CVT?

Czy ktoś jeździ autem z CVT?

Data: 2009-11-11 12:02:44
Autor: Lew2
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Zastanawiam się nad kupnem auta ze skrzynią CVT.
Wiem, że wersje ze skrzynią ręczną (6 biegów) są bardzo dobre.
Niestety bardzo mało ludzi kupuje automat i trudno coś się dowiedzieć
jak to się sprawuje w praktyce.
Zastanawiam się pomiędzy:
1) Verso 1,8 Valvematic (Multidrive S) CVT
2) Scenic 2.0 16V 140KM CVT
Scenic więcej pali, ale auto jest znacznie bardziej komfortowe i
lepiej wyposażone.
Czy ktoś używa jednej z powyższych skrzyń biegów i ma jakieś dobre lub
złe doświadczenia?

Data: 2009-11-11 21:06:25
Autor: CUT_INZ
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Lew2 pisze:
Zastanawiam się nad kupnem auta ze skrzynią CVT.
Wiem, że wersje ze skrzynią ręczną (6 biegów) są bardzo dobre.
Niestety bardzo mało ludzi kupuje automat i trudno coś się dowiedzieć
jak to się sprawuje w praktyce.
Zastanawiam się pomiędzy:
1) Verso 1,8 Valvematic (Multidrive S) CVT
2) Scenic 2.0 16V 140KM CVT
Scenic więcej pali, ale auto jest znacznie bardziej komfortowe i
lepiej wyposażone.
Czy ktoś używa jednej z powyższych skrzyń biegów i ma jakieś dobre lub
złe doświadczenia?

Stanowczo odradzam - npo chyba, że masz więcej niż 70lat.
Ta skrzynia robi z każdego auta wielkiego muła.

Data: 2009-11-11 21:12:29
Autor: Andrzej Lawa
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
CUT_INZ pisze:

Stanowczo odradzam - npo chyba, że masz więcej niż 70lat.
Ta skrzynia robi z każdego auta wielkiego muła.

Wypowiedź uzasadnij ;->

Data: 2009-11-11 21:16:10
Autor: zkruk [Lodz]
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Andrzej Lawa wrote:
CUT_INZ pisze:

Stanowczo odradzam - npo chyba, że masz więcej niż 70lat.
Ta skrzynia robi z każdego auta wielkiego muła.

Wypowiedź uzasadnij ;->

no właśnie
bo np. jazz 1.4
mt - 12
cvt - 12.4

dla mnie to jak na automat różnica symboliczna



--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Data: 2009-11-11 21:29:27
Autor: CUT_INZ
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Andrzej Lawa pisze:
CUT_INZ pisze:

Stanowczo odradzam - npo chyba, że masz więcej niż 70lat.
Ta skrzynia robi z każdego auta wielkiego muła.

Wypowiedź uzasadnij ;->

Cofam, każdą Toyotę zrobi mułem. Innymi nie jeździłem :(

Przepraszam ;p

Data: 2009-11-11 21:31:20
Autor: Andrzej Lawa
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
CUT_INZ pisze:

Stanowczo odradzam - npo chyba, że masz więcej niż 70lat.
Ta skrzynia robi z każdego auta wielkiego muła.

Wypowiedź uzasadnij ;->

Cofam, każdą Toyotę zrobi mułem. Innymi nie jeździłem :(

A teraz poproszę o porównanie przyśpieszenia (dokładnie zmierzonego) od
sygnału startu do osiągnięcia np. 50km/h i 100km/h :-P

Aha - żadnego trzymania nogi na sprzęgle! ;)

Data: 2009-11-11 21:37:44
Autor: CUT_INZ
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Andrzej Lawa pisze:

A teraz poproszę o porównanie przyśpieszenia (dokładnie zmierzonego) od
sygnału startu do osiągnięcia np. 50km/h i 100km/h :-P

Aha - żadnego trzymania nogi na sprzęgle! ;)

Lubię automaty. W firmie nawet Vita mamy z automatami :)

W toyocie Avensis CVT jedziesz powiedzmy 70km/h, dodajesz gwałtownie gazu, a tu nic. Przyśpieszenie od 0-100 też jest ODCZUWALNIE gorsze niż w manualu.

Data: 2009-11-11 21:39:40
Autor: Andrzej Lawa
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
CUT_INZ pisze:

Lubię automaty. W firmie nawet Vita mamy z automatami :)

W toyocie Avensis CVT jedziesz powiedzmy 70km/h, dodajesz gwałtownie
gazu, a tu nic. Przyśpieszenie od 0-100 też jest ODCZUWALNIE gorsze niż
w manualu.

Ja się nie pytam o Twoje odczucia - one są mocno subiektywne i przy
przekładni typu CVT zawsze będziesz miał _wrażenie_ słabszego
przyśpieszenia.

Podaj liczbowe wyniki porównania.

Data: 2009-11-11 21:45:25
Autor: CUT_INZ
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Andrzej Lawa pisze:

Podaj liczbowe wyniki porĂłwnania.

"Benzynowy silnik 1,8 l o mocy 108kW/147KM przy 6400 obr/min rozpędza Toyotę do 200 kmh. Od 0 do 100km/h przyspiesza w 9,4 s (9,7 s kombi). Z automatyczną skrzynią MultidriveS odpowiednio 10,4 s i 10,7 s. Maksymalny moment obrotowy 180Nm osiąga przy 4400 obr/min. Średnie spanie wynosi 6,5 l/100km (6,7 l kombi) i 6,7 z MultidriveS.Toyota Avensis III – tradycja zobowiązuje , skrzynie biegów.jpg

Najmocniejszy z benzynowych dwulitrowy silnik osiąga moc 112kW/152KM przy 6200 obr/min. Maksymalna prędkość auta wynosi 205km/h (200 km/h kombi), od 0 do 100km/h przyspiesza w ciągu 9,0 s (9,3 s kombi) z MultidriveS odpowiednio 10 i 10,3 s. Maksymalny moment obrotowy wynosi 196Nm przy 4000 obr/min. Średnie spalanie 6,9 l/100km dla aut z ręczną skrzynią biegów i 7,0 z MultidriveS."

Średnio sekunda więcej. Jak dla mnie to bardzo dużo.

Data: 2009-11-11 21:53:56
Autor: Andrzej Lawa
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
CUT_INZ pisze:

Najmocniejszy z benzynowych dwulitrowy silnik osiąga moc 112kW/152KM
przy 6200 obr/min. Maksymalna prędkość auta wynosi 205km/h (200 km/h
kombi), od 0 do 100km/h przyspiesza w ciągu 9,0 s (9,3 s kombi) z
MultidriveS odpowiednio 10 i 10,3 s. Maksymalny moment obrotowy wynosi
196Nm przy 4000 obr/min. Średnie spalanie 6,9 l/100km dla aut z ręczną
skrzynią biegów i 7,0 z MultidriveS."

Średnio sekunda więcej. Jak dla mnie to bardzo dużo.

Ledwie 10% różnicy i od razu "muł"? ;) Litości...

Poza tym pamiętaj, że w przypadku przekładni manualnej w grę wchodzi
jeszcze "czynnik ludzki" - przeciętny kierowca może w rzeczywistym
teście uzyskać paradoksalnie gorszy wynik. W CVT wciskasz gaz i voila.

Data: 2009-11-11 22:28:19
Autor: Przemek V
Czy ktoś jeździ autem z CVT?

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4afb2465$1news.home.net.pl...
CUT_INZ pisze:

Najmocniejszy z benzynowych dwulitrowy silnik osiąga moc 112kW/152KM
przy 6200 obr/min. Maksymalna prędkość auta wynosi 205km/h (200 km/h
kombi), od 0 do 100km/h przyspiesza w ciągu 9,0 s (9,3 s kombi) z
MultidriveS odpowiednio 10 i 10,3 s. Maksymalny moment obrotowy wynosi
196Nm przy 4000 obr/min. Średnie spalanie 6,9 l/100km dla aut z ręczną
skrzynią biegów i 7,0 z MultidriveS."

Średnio sekunda więcej. Jak dla mnie to bardzo dużo.

Ledwie 10% różnicy i od razu "muł"? ;) Litości...

Poza tym pamiętaj, że w przypadku przekładni manualnej w grę wchodzi
jeszcze "czynnik ludzki" - przeciętny kierowca może w rzeczywistym
teście uzyskać paradoksalnie gorszy wynik. W CVT wciskasz gaz i voila.

Na koniec dnia musisz z tym żyć i na codzień nieważna będzie ta sekunda tylko to, że subiektywne odczucie jest, że te auta wyją a nie jadą. Tydzień jeździłem Audi z tym wynalazkiem i się nie przekonałem. Jak ktoś uważa, że to ósmy cud świata to nie ma problemu ale mnie wybitnie nie leżał.

Data: 2009-11-11 23:26:32
Autor: Jaroslaw Berezowski
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Dnia Wed, 11 Nov 2009 22:28:19 +0100, Przemek V napisał(a):

Na koniec dnia musisz z tym ÂżyĂŚ i na codzieĂą niewaÂżna bĂŞdzie ta sekunda
tylko to, Âże subiektywne odczucie jest, Âże te auta wyjÂą a nie jadÂą.
Jak chcesz dac czadu na manualu tez musisz krecic wysoko silnik. Fizyki nie da sie oszukac.
Dla zainteresowanych - tu filmik z Nissana z CVT:
http://www.youtube.com/watch?v=LlWYTnaDnK0

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-11-12 14:49:10
Autor: Jaracz
Czy ktoś jeździ autem z CVT?

Średnio sekunda więcej. Jak dla mnie to bardzo dużo.

zidiocialych bezmozgow u ktorych funkcje mozgu natura zastapila prawa stopa nie sieja oni sie sami rodza tyle szczescia ze naturalna selekcja dziaka i zabijaja sie ze az milo popatrzec

Data: 2009-11-12 23:09:15
Autor: DoQ
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Jaracz pisze:

Średnio sekunda więcej. Jak dla mnie to bardzo dużo.
zidiocialych bezmozgow u ktorych funkcje mozgu natura zastapila prawa stopa nie sieja oni sie sami rodza tyle szczescia ze naturalna selekcja dziaka i zabijaja sie ze az milo popatrzec

Mozesz to napisac jeszcze raz po polsku, mozgu?

Data: 2009-11-12 23:32:47
Autor: Andrzej Lawa
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
DoQ pisze:
Jaracz pisze:

Średnio sekunda więcej. Jak dla mnie to bardzo dużo.
zidiocialych bezmozgow u ktorych funkcje mozgu natura zastapila prawa
stopa nie sieja oni sie sami rodza tyle szczescia ze naturalna
selekcja dziaka i zabijaja sie ze az milo popatrzec

Mozesz to napisac jeszcze raz po polsku, mozgu?

Pewnie chodziło mu, że w praktyce tylko świry cisną na maksymalne
przyśpieszenie ;)

Coś w tym jest, ale zrywność się czasem przydaje i rozsądnemu kierowcy.
No i ten komfort szybszego dotarcia do "prędkości podróżnej".

Z drugiej strony przy normalnej jeździe i przeciętnym kierowcy te
potencjalne 10% to bardziej pic na wodę. Tak na prawdę 90% tej
"wołowatości" to efekt psychologiczny utrzymywania się obrotów silnika
na mniej-więcej stałym poziomie i brak "szarpnięć" przy zmianie biegów.

Data: 2009-11-13 00:08:40
Autor: DoQ
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Andrzej Lawa pisze:
Z drugiej strony przy normalnej jeździe i przeciętnym kierowcy te
potencjalne 10% to bardziej pic na wodę. Tak na prawdę 90% tej
"wołowatości" to efekt psychologiczny utrzymywania się obrotów silnika
na mniej-więcej stałym poziomie i brak "szarpnięć" przy zmianie biegów.

Dlatego wlasnie t.diesle daja uczucie super przyspieszen, choc czesto jest sa one conajwyzej przecietne. Dla mnie najbardziej komfortowy jest silnik ktory mozna krecic wysoko, a z drugiej strony ma przyzwoity moment obrotowy/moc w dolnym zakresie (np. ze 200Nm/1000RPM))- moze miec wtedy skrzynie manualna bo i tak nie trzeba nia wioslowac.
W CVT nie podoba mi sie oparta na maksymalnej wartosci wskazowka obrotosciomierza doganiana szybkosciomierzem. Wydaje mi sie to zupelnie nienaturalne, mam wrazenie ze para idzie w gwizdek. Wrazenia subiektywne? Napewno. Ale przeciez jazda samochodem polega wlasnie na doznaniach nie katalogowych wartosciach. Jesli sie nie podoba to po co za to doplacac?:)


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-11-13 00:25:18
Autor: Andrzej Lawa
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
DoQ pisze:

W CVT nie podoba mi sie oparta na maksymalnej wartosci wskazowka
obrotosciomierza doganiana szybkosciomierzem. Wydaje mi sie to zupelnie
nienaturalne, mam wrazenie ze para idzie w gwizdek. Wrazenia
subiektywne? Napewno. Ale przeciez jazda samochodem polega wlasnie na
doznaniach nie katalogowych wartosciach. Jesli sie nie podoba to po co
za to doplacac?:)

Jeśli jeździsz samochodem dla przyjemności - jasne ;)

Ale jeśli traktujesz pojazd użytkowo - to ważniejsze są realia, a nie
wrażenia.

Data: 2009-11-13 00:28:44
Autor: DoQ
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Andrzej Lawa pisze:

Jeśli jeździsz samochodem dla przyjemności - jasne ;)
Ale jeśli traktujesz pojazd użytkowo - to ważniejsze są realia, a nie
wrażenia.

No jesli dla kogos samochod ma dusze na poziomie mikrofalowki to faktycznie moze tak byc:)


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-11-13 00:47:38
Autor: Andrzej Lawa
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
DoQ pisze:
Andrzej Lawa pisze:

Jeśli jeździsz samochodem dla przyjemności - jasne ;)
Ale jeśli traktujesz pojazd użytkowo - to ważniejsze są realia, a nie
wrażenia.

No jesli dla kogos samochod ma dusze na poziomie mikrofalowki to
faktycznie moze tak byc:)

Wiesz, dla niektórych ulubiony młotek ma duszę ;->

Codzienny samochód to samochód - nie ma sensu dorabiać romantycznych
przesądów.

Co innego jakiś okazyjnie używany, dopieszczony klasyk.

Data: 2009-11-13 00:15:36
Autor: CUT_INZ
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Andrzej Lawa pisze:


Coś w tym jest, ale zrywność się czasem przydaje i rozsądnemu kierowcy.
No i ten komfort szybszego dotarcia do "prędkości podróżnej".

Dla mnie przyśpieszenie nie jest potrzebne do startów od świateł do świateł. Nadmiar mocy to komfort i bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu.

Data: 2009-11-13 11:05:07
Autor: kamil
Czy ktoś jeździ autem z CVT?


"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4afc8d0f$1news.home.net.pl...
DoQ pisze:
Jaracz pisze:

Średnio sekunda więcej. Jak dla mnie to bardzo dużo.
zidiocialych bezmozgow u ktorych funkcje mozgu natura zastapila prawa
stopa nie sieja oni sie sami rodza tyle szczescia ze naturalna
selekcja dziaka i zabijaja sie ze az milo popatrzec

Mozesz to napisac jeszcze raz po polsku, mozgu?

Pewnie chodziło mu, że w praktyce tylko świry cisną na maksymalne
przyśpieszenie ;)

I teraz pytanie, czy swirem jest gosc cisnacy 10 sekund w dupowozie, a swirem juz nie jest gosc w sportowy aucie robiacym setke w 5 sekund, ale ruszajacy leniwie tak ze tez mu 10 sekund wychodzi. ;)



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-11-13 17:16:45
Autor: Andrzej Lawa
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
kamil pisze:

Pewnie chodziło mu, że w praktyce tylko świry cisną na maksymalne
przyśpieszenie ;)

I teraz pytanie, czy swirem jest gosc cisnacy 10 sekund w dupowozie, a
swirem juz nie jest gosc w sportowy aucie robiacym setke w 5 sekund, ale
ruszajacy leniwie tak ze tez mu 10 sekund wychodzi. ;)

A który zapiszczy oponami? ;->

Data: 2009-11-13 16:26:19
Autor: kamil
Czy ktoś jeździ autem z CVT?


"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4afd866enews.home.net.pl...
kamil pisze:

Pewnie chodziło mu, że w praktyce tylko świry cisną na maksymalne
przyśpieszenie ;)

I teraz pytanie, czy swirem jest gosc cisnacy 10 sekund w dupowozie, a
swirem juz nie jest gosc w sportowy aucie robiacym setke w 5 sekund, ale
ruszajacy leniwie tak ze tez mu 10 sekund wychodzi. ;)

A który zapiszczy oponami? ;->

Pewnie ten, ktory szczura rozjedzie ;)

Data: 2009-11-13 00:11:27
Autor: CUT_INZ
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Jaracz pisze:

Średnio sekunda więcej. Jak dla mnie to bardzo dużo.

zidiocialych bezmozgow u ktorych funkcje mozgu natura zastapila prawa stopa nie sieja oni sie sami rodza tyle szczescia ze naturalna selekcja dziaka i zabijaja sie ze az milo popatrzec


Tak, tak rozumiemy, że masz małego fiutka...

Data: 2009-11-13 12:00:18
Autor: to
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Jaracz wrote:

zidiocialych bezmozgow u ktorych funkcje mozgu natura zastapila prawa
stopa nie sieja oni sie sami rodza tyle szczescia ze naturalna selekcja
dziaka i zabijaja sie ze az milo popatrzec

Jaracz, co Wy tam palicie?

--
cokolwiek

Data: 2009-11-13 13:33:51
Autor: Bartek
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4afd4a52news.home.net.pl...
Jaracz wrote:

zidiocialych bezmozgow u ktorych funkcje mozgu natura zastapila prawa
stopa nie sieja oni sie sami rodza tyle szczescia ze naturalna selekcja
dziaka i zabijaja sie ze az milo popatrzec

Jaracz, co Wy tam palicie?

-- cokolwiek

co sie pytasz, skoro sobie sam odpowiadasz?

ROTFL
MSPANC



--
Pozdrawiam, Bartek
[SG] DresVAGEN golf III oklejony, zagazowany;)

Data: 2009-11-11 23:22:03
Autor: Jaroslaw Berezowski
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Dnia Wed, 11 Nov 2009 21:06:25 +0100, CUT_INZ napisał(a):

Ta skrzynia
robi z każdego auta wielkiego muła.
Glownie zludzenie apteczne. Myli jednostajna praca silnika i brak szarpniec przy zmianach przelozen (ktore to doznania nieodmiennie kojarzone sa z "dynamika"), ale pomiary pokazuja swoje.
Renault po wsadzeniu najciekawszej odmiany CVT (czyli IVT) do testowego F1 nie mialo sobie rownych).

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-11-12 12:53:54
Autor: Massai
Czy kto jedzi autem z CVT?
Jaroslaw Berezowski wrote:

Dnia Wed, 11 Nov 2009 21:06:25 +0100, CUT_INZ napisał(a):

> Ta skrzynia
> robi z każdego auta wielkiego muła.
Glownie zludzenie apteczne. Myli jednostajna praca silnika i brak szarpniec przy zmianach przelozen (ktore to doznania nieodmiennie kojarzone sa z "dynamika"), ale pomiary pokazuja swoje.
Renault po wsadzeniu najciekawszej odmiany CVT (czyli IVT) do
testowego F1 nie mialo sobie rownych).

Możesz rzucić jakimś linkiem - na czym polega "najciekawszość"
tego IVT?
Bo gugiel pokazuje głównie linka do tego posta + jakieś stronki o
traktorach...

Czym się toto różni od tych typowych "paskowych" CVT?
To jakaś rolkowa wersja?

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-12 16:01:28
Autor: Jaroslaw Berezowski
Czy kto jedzi autem z CVT?
Dnia Thu, 12 Nov 2009 12:53:54 +0000, Massai napisał(a):

Jaroslaw Berezowski wrote:

Dnia Wed, 11 Nov 2009 21:06:25 +0100, CUT_INZ napisał(a):

> Ta skrzynia
> robi z każdego auta wielkiego muła.
Glownie zludzenie apteczne. Myli jednostajna praca silnika i brak
szarpniec przy zmianach przelozen (ktore to doznania nieodmiennie
kojarzone sa z "dynamika"), ale pomiary pokazuja swoje. Renault po
wsadzeniu najciekawszej odmiany CVT (czyli IVT) do testowego F1 nie
mialo sobie rownych).

Możesz rzucić jakimś linkiem - na czym polega "najciekawszość" tego IVT?
Kiedys juz tu pisalem, ale moge jeszcze raz :)
http://cvt.com.sapo.pt/ivt/ivt.htm

Bo gugiel pokazuje głównie linka do tego posta + jakieś stronki o
traktorach...
No i nic dziwnego, bo sama nazwa IVT to znak towarowy Torotraka, ktorego przekladnie sa uzywane m.in. w maszynach rolniczych. Co daje im niezle referencje co do mozliwosci przekazywania momentu.


Czym się toto różni od tych typowych "paskowych" CVT? To jakaś rolkowa
wersja?
To badziej zlozony uklad.
Dowolna (mozle byc paskowa albo inna) CVT uzyta do sterowania sprzezeniem przekladni planetarnej. Typowa przekladnia planetarna ma jedno z kol zablokowane - tutaj wszystkie 3 sa ruchome, a sprzezenie miedzy dwoma z nich jest kontrolowane przez CVT.

Zalety takie:
* CVT przenosi tylko czesc (np. 20%) momentu i tylko czesc mocy. Cala IVT moze zatem przeniesc olbrzymi moment i ma wysoka sprawnosc (wiekszosc transmisji to jednostopniona przekladnia zebata)
* w zaleznosci od konfiguracji sprzezenia (feed forward albo feed back) albo mozna uzyskac liniowe rozciagniecie zakresu przelozen CVT (np. z 0.5:2.0 do -1:10, w tym obejmujace zero! - taka konfiguracja na rysunku w linku, za chwile troche wiecej) dla FFWD, albo odwrotnosc tej charaketrystyki (wtedy mozna otrzymac hipernadbieg)
* mozliwe jest zbudowanie przekladni, ktora nie potrzebuje osobnego przelozenia wstecznego. Zakres IVT moze objac tez i to.
* i wreszcie - skoro IVT to rodzaj CVT, to mozna jej uzyc do kontroli sprzezenia kolejnej, wiekszej przekladni planetarnej, uzyskujac dalszy wzrost sprawnosci, momentu i zakresow przelozen :) Dwustopniowa IVT nie jest jeszcze zbyt skomplikowana

Warto zwrocic uwage na to, ze przelozenia IVT moga objac zero (albo nieskonczonosc, zalezy jak liczyc). To szczegolna sytuacja, kiedy silnik kreci jednym kolem planetarki w jedna strone, a CVT w druga i wyjscie pozostaje nieruchome niezaleznie od predkosci obrotowej silnika. To odpowiednik P (nie N! - wyjscie nie jest na luzie i pozostaje mechanicznie zablokowane nieskonczonym przelozeniem), tyle ze nie jako osobna nastawa sterownika, a jako jeden z automatycznych stanow pracy. Sugeruje tez, ze mozliwe jest zbudowanie przekladni, ktora w zasadzie nie potrzebuje zadnego sprzegla roboczego, gdzie nie wystepuja straty na sprzegle hydrokinetycznym, nie ma pelzania na postoju, nie ma ryzyka cofania na gorce (czy zjazdu) przy czekaniu na swiatlach. Nie trzeba trzymac nogi na hamulcu, po prostu gaz i silnik wkreca sie na odpowiednie obroty, a przekladnia powoli od nieskonczonosci zmnienia przelozenie. IMO ciekawa opcja.

Co do zas samych CVT, to od jakiegos czasu podoba mi sie ten pomysl:
http://www.fallbrooktech.com/nuvinci.asp

Mam nadzieje, ze to zaspokaja Twoja ciekawosc :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-11-12 17:25:53
Autor: Massai
Czy kto jedzi autem z CVT?
Jaroslaw Berezowski wrote:

Dnia Thu, 12 Nov 2009 12:53:54 +0000, Massai napisał(a):

> Jaroslaw Berezowski wrote:
> >> Dnia Wed, 11 Nov 2009 21:06:25 +0100, CUT_INZ napisał(a):
>> >> > Ta skrzynia
>> > robi z każdego auta wielkiego muła.
>> Glownie zludzenie apteczne. Myli jednostajna praca silnika i brak
>> szarpniec przy zmianach przelozen (ktore to doznania nieodmiennie
>> kojarzone sa z "dynamika"), ale pomiary pokazuja swoje. Renault po
>> wsadzeniu najciekawszej odmiany CVT (czyli IVT) do testowego F1 nie
>> mialo sobie rownych).
> > Możesz rzucić jakimś linkiem - na czym polega "najciekawszość"
> tego IVT?
Kiedys juz tu pisalem, ale moge jeszcze raz :)
http://cvt.com.sapo.pt/ivt/ivt.htm

> Bo gugiel pokazuje głównie linka do tego posta + jakieś stronki o
> traktorach...
No i nic dziwnego, bo sama nazwa IVT to znak towarowy Torotraka,
ktorego przekladnie sa uzywane m.in. w maszynach rolniczych. Co daje
im niezle referencje co do mozliwosci przekazywania momentu.

> > Czym się toto różni od tych typowych "paskowych" CVT? To jakaś
> rolkowa wersja?

<ciach>

Dzieki za opis, bo z linka to tego wszystkiego bym nie wykumał ;-)

. IMO ciekawa opcja.

Ano, tylko jakoś nie bardzo mi się widzi ta "taniość" konstrukcji...
Ot, mamy CVT zamiast sprzęgła hydro.
Obawiam się że może być drożej niż klasyczny automat...


Co do zas samych CVT, to od jakiegos czasu podoba mi sie ten pomysl:
http://www.fallbrooktech.com/nuvinci.asp

Hm, szczerze mówiąc to w tym chyba najbardziej rewolucyjny to jest
ten "płyn" co to ma pod wpływem ciśnienia "gęstnieć" i przenosić
siły...

Ciekawe co to za płyn...

Bo sama kombinacja z kulami to wariacja na temat rolkowej CVT pomysłu
bodajĹźe Toyoty.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-11 21:12:50
Autor: DoQ
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Lew2 pisze:
Zastanawiam się nad kupnem auta ze skrzynią CVT.
Wiem, że wersje ze skrzynią ręczną (6 biegów) są bardzo dobre.
Niestety bardzo mało ludzi kupuje automat i trudno coś się dowiedzieć
jak to się sprawuje w praktyce.

Jezdzilem audi z multitronikiem i niezbyt mi sie to podobalo.
Wrazenie jazdy na wykonczonym sprzegle polaczone z zarzynaniem silnika.


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-11-11 21:15:21
Autor: Michal
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Zastanawiam się nad kupnem auta ze skrzynią CVT.
Czy ktoś używa jednej z powyższych skrzyń biegów i ma jakieś dobre lub
złe doświadczenia?

mialem nissana primere 2.0 z CVT i jezdzilem priusem i civicem hybrydowym.
nie polecam. totalnie dziwne wrazenie auto mulaste....

z tego co wiem to tak:
- cvt musisz zalewac specjalnym olejem tylko z aso (do nissana koszt okolo 90 zl  / litr wlazi 7)
- i lubi toto byc awaryjne i malo kto potrafi toto diagnozowac i naprawiac...

osobicie nie kupie nic innego niz DSG...

M

Data: 2009-11-11 21:25:55
Autor: Andrzej Lawa
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Michal pisze:

mialem nissana primere 2.0 z CVT i jezdzilem priusem i civicem hybrydowym.
nie polecam. totalnie dziwne wrazenie auto mulaste....

Podejrzewam, że to tylko wrażenie.

Przyśpieszenie jest stabilne i stąd wrażenie, że jest niższe, niż w
rzeczywistości.

Data: 2009-11-11 21:23:23
Autor: Andrzej Lawa
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Lew2 pisze:

Czy ktoś używa jednej z powyższych skrzyń biegów i ma jakieś dobre lub
złe doświadczenia?

Zależy, czy chcesz jeździć bardziej komfortowo, czy też mieć większą
samodzielną kontrolę.

CVT masz w praktycznie wszystkich współczesnych skuterach - tam chyba
najłatwiej się przekonać, jak się z czymś takim jeździ :)

Przy dobrze zestawionej przekładni CVT silnik przy przyśpieszaniu trzyma
się blisko optimum - równo "ciągnie" przez cały czas. No i nie ma przerw
na zmianę biegu. Dodatkowo przy ruszaniu jest mocno zredukowane
prawdopodobieństwo zerwania przyczepności - wynika to z fizyki takiej
przekładni (zwiększają się obroty kół - zwiększa się przełożenie i masz
efekt jak przy ruszaniu z wyższego biegu).

Jeśli będziesz sporo czasu spędzał w ruchu miejskim (korki itepe) na
pewno dużo lepiej jest mieć CVT niż użerać się ze sprzęgłem i biegami -
większy komfort będziesz miał dopiero w pojeździe elektrycznym/hybrydowym.

Data: 2009-11-11 13:25:32
Autor: Lew2
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
On 11 Lis, 21:23, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
Zależy, czy chcesz jeździć bardziej komfortowo, czy też mieć większą
samodzielną kontrolę.
Chcę jeździć komfortowo.

Jeśli będziesz sporo czasu spędzał w ruchu miejskim (korki itepe) na
pewno dużo lepiej jest mieć CVT niż użerać się ze sprzęgłem i biegami -
większy komfort będziesz miał dopiero w pojeździe elektrycznym/hybrydowym.
Sporo czasu (70%) w ruchu miejskim (podwożenie dzieci). Parę razy do
roku wypad na wczasy bądź gdzieś dalej.

Ale wg katalogu Scenic pali 10,3 w mieście, a Verso 8,7. Rzeczywiste
spalanie to chyba trzeba dodać jeszcze z 1 litr na 100 km. Więc
spalanie wychodzi na korzyść Verso, aczkolwiek wiadomo że toyota ma
drogi serwis no i renault jest dużo bardziej komfortowy.

Data: 2009-11-11 23:54:52
Autor: Yogi\(n\)
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Użytkownik "Lew2" <waldek69@hotmail.com> napisał w wiadomości news:5892b0ab-4339-48af-9e18-5f3fd77bf6deh14g2000pri.googlegroups.com...
spalanie wychodzi na korzyść Verso, aczkolwiek wiadomo że toyota ma
drogi serwis no i renault jest dużo bardziej komfortowy.

Miałem przez 4 lata renaulta i przez 9 lat toyotę. Części do toyoty (oryginalne) były tańsze jak do renaulta (nieznacznie, ale jednak), a poza tym przez 9 lat toyotę naprawiałem dwa razy - radio i wajchę do otwierania bagażnika, a renaulta przez 4 lata kilkanaście razy - elektryka głównie, zawieszenie, pompa wodna, poduszki pod silnikiem i kilkanaście innych rzeczy. Sam sobie policz co wychodzi drożej ;-)
A naprawdę drogie jest mitsubishi, które mam teraz - mniej więcej dwa razy drożej jak w toyocie.
--
Yogi(n)

Data: 2009-11-11 21:41:47
Autor: Yogi\(n\)
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Użytkownik "Lew2" <waldek69@hotmail.com> napisał w wiadomości news:6be76d86-e11b-431d-995f-a23404f10becf16g2000yqm.googlegroups.com...
Zastanawiam się nad kupnem auta ze skrzynią CVT.

Zajrzyj:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=24422

--
Yogi(n)

Data: 2009-11-12 00:42:41
Autor: freddiPL
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Aktualnie jezdze Priusem z CVT a poprzednio miałem Nissana Murano też
z tą skrzynia. Nie zamienił bym tej skrzyni na zwykły automat.
Jedyna konkurencja dla CVT to DSG

Data: 2009-11-12 08:46:54
Autor: Robson
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Sama konstrukcja skrzyni CVT jest chora. Rozsypujace sie skrzynie przy przebiegu 70-100kkm to nic dziwnego. Cena naprawy (regeneracji) to 2-3 krotnosc sredniej ceny skrzyni hydraulicznej. Wrazenia z jazdy (Rover, Fiat, Audi i Renault) - masakra.

R

Data: 2009-11-12 09:29:26
Autor: bratPit[pr]
Czy ktoś jeździ autem z CVT?

Zastanawiam się nad kupnem auta ze skrzynią CVT.
Wiem, że wersje ze skrzynią ręczną (6 biegów) są bardzo dobre.
Niestety bardzo mało ludzi kupuje automat i trudno coś się dowiedzieć
jak to się sprawuje w praktyce.
Zastanawiam się pomiędzy:
1) Verso 1,8 Valvematic (Multidrive S) CVT
2) Scenic 2.0 16V 140KM CVT

jeździłem nowym Avensisem 1.8 z CVT na jeździe próbnej, ten samochód nie jeździ IMO, zrobił na mnie wyjątkowo złe wrażenie, jednostajny dźwięk silnika sprawiający wrażenie ślizgającego sprzęgła, przyspieszyć w mieście żeby włączyć się w lukę między autami - trudno, bez sensu jak dla mnie,
co do CVT w Renault to nawet w listopadowym Auto Motor i Sporcie piszą coś o nowej megance z CVT że jest 'mulasta',
moim zdaniem jeżeli chcesz kupić to _musisz_ się przejechać takim autem przed zakupem, bo inaczej możesz dostać frustracji wprost proporcjonalnej do ilości pieniędzy wydanych na takie auto, (Avensisa CVT ma jeden z dealerów w Krakowie),
brat

Data: 2009-11-12 09:30:15
Autor: mateoos
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
Lew2 pisze:
Zastanawiam się nad kupnem auta ze skrzynią CVT.
Wiem, że wersje ze skrzynią ręczną (6 biegów) są bardzo dobre.
Niestety bardzo mało ludzi kupuje automat i trudno coś się dowiedzieć
jak to się sprawuje w praktyce.
Zastanawiam się pomiędzy:
1) Verso 1,8 Valvematic (Multidrive S) CVT
2) Scenic 2.0 16V 140KM CVT
Scenic więcej pali, ale auto jest znacznie bardziej komfortowe i
lepiej wyposażone.
Czy ktoś używa jednej z powyższych skrzyń biegów i ma jakieś dobre lub
złe doświadczenia?

Ostatnio sporo jeździłem Subaru Legacy 2.5i MY10 ze skrzynią bezstopniową Lineartronic.

Silnik 2.5i nie poraża mocą /167KM/, więc o rajdowych doznaniach nie ma mowy, ale wóz daje radę, zarówno w mieście jak i na autostradzie. W trybie automatycznym drażni trochę sposób pracy - o ile przy leniwej jeździe obroty wynoszą 2000 - 2500, to przy kickdownie silnik wskakuje na 5500 i trzyma tak aż do prędkości maksymalnej :) W takich sytuacjach przyjemnie byłoby posłuchać ładnego basu silnika bokser, niestety, seryjny wydech nie gra jak powinien i wynika z tego zwykły hałas.

W trybie manualnym do dyspozycji jest sześć "przełożeń", oczywiście to tylko symulowane przełożenia - po prostu łańcuch /nie pasek!/ ma "przystanki" na stożku. Biegi zmienia się łopatkami przy kierownicy. W tym trybie nie ma negatywnych odczuć, jest lekkie szarpnięcie, chociaż szkoda, że nie ma marchewek z wydechu :) Jakby nie patrzeć, dohamowanie połączone z redukcją przed ostrym zakrętem i wyjście na pełnym gazie byłoby przyjemniejsze, gdyby słychać było detonacje niespalonego paliwa :)

Reasumując: tylko osobiste porównanie pozwoli Ci wybrać odpowiedni dla siebie samochód. Dla zabawy przejedź się jeszcze Legacy z taką skrzynią.

Data: 2009-11-15 07:06:49
Autor: Lew2
Czy ktoś jeździ autem z CVT?
On 11 Lis, 21:02, Lew2 <walde...@hotmail.com> wrote:
Zastanawiam się nad kupnem auta ze skrzynią CVT.
Wiem, że wersje ze skrzynią ręczną (6 biegów) są bardzo dobre..
Niestety bardzo mało ludzi kupuje automat i trudno coś się dowiedzieć
jak to się sprawuje w praktyce.
Zastanawiam się pomiędzy:
1) Verso 1,8 Valvematic (Multidrive S) CVT
2) Scenic 2.0 16V 140KM CVT
Scenic więcej pali, ale auto jest znacznie bardziej komfortowe i
lepiej wyposażone.
Czy ktoś używa jednej z powyższych skrzyń biegów i ma jakieś dobre lub
złe doświadczenia?

Z tego co piszą w teście "Auto Moto 6/2009" "Pora na automat"
najbardziej "genialna i ultraluksusowa" jest skrzynia CVT w Lexusie GS
450h. Z opinii innych ludzi wynika, że w Priusie również skrzynia CVT
sprawuje się znakomicie. Wygląda na to, że ta skrzynia sprawdza się
doskonale w samochodach hybrydowych.

Na drugim miejscu podano znakomite rozwiązanie: skrzynie DSG (testowno
Seat Ibiza 1.6 DSG, Skoda Octavia 1.4 TSI, VW Touran 2.0 TDI DSG).

Pozostałych skrzyń nie punktowano, ale napisano, że skrzynia CVT w
Avensisie oraz IQ daje złe wrażenie. Generalnie źle oceniono też
klasyczne automaty hydrokinetyczne oraz "zautomatyzowaną przekładnię
mechaniczną" w "Citroën C4 Picasso MCP".

Czy ktoś jeździ autem z CVT?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona