Data: 2009-11-11 12:02:44 | |
Autor: Lew2 | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Zastanawiam się nad kupnem auta ze skrzynią CVT.
Wiem, że wersje ze skrzynią ręczną (6 biegów) są bardzo dobre. Niestety bardzo mało ludzi kupuje automat i trudno coś się dowiedzieć jak to się sprawuje w praktyce. Zastanawiam się pomiędzy: 1) Verso 1,8 Valvematic (Multidrive S) CVT 2) Scenic 2.0 16V 140KM CVT Scenic więcej pali, ale auto jest znacznie bardziej komfortowe i lepiej wyposażone. Czy ktoś używa jednej z powyższych skrzyń biegów i ma jakieś dobre lub złe doświadczenia? |
|
Data: 2009-11-11 21:06:25 | |
Autor: CUT_INZ | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Lew2 pisze:
Zastanawiam się nad kupnem auta ze skrzynią CVT. Stanowczo odradzam - npo chyba, że masz więcej niż 70lat. Ta skrzynia robi z każdego auta wielkiego muła. |
|
Data: 2009-11-11 21:12:29 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
CUT_INZ pisze:
Stanowczo odradzam - npo chyba, że masz więcej niż 70lat. Wypowiedź uzasadnij ;-> |
|
Data: 2009-11-11 21:16:10 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Andrzej Lawa wrote:
CUT_INZ pisze: no właśnie bo np. jazz 1.4 mt - 12 cvt - 12.4 dla mnie to jak na automat różnica symboliczna -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-11-11 21:29:27 | |
Autor: CUT_INZ | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Andrzej Lawa pisze:
CUT_INZ pisze: Cofam, każdą Toyotę zrobi mułem. Innymi nie jeździłem :( Przepraszam ;p |
|
Data: 2009-11-11 21:31:20 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
CUT_INZ pisze:
Stanowczo odradzam - npo chyba, że masz więcej niż 70lat. A teraz poproszę o porównanie przyśpieszenia (dokładnie zmierzonego) od sygnału startu do osiągnięcia np. 50km/h i 100km/h :-P Aha - żadnego trzymania nogi na sprzęgle! ;) |
|
Data: 2009-11-11 21:37:44 | |
Autor: CUT_INZ | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Andrzej Lawa pisze:
A teraz poproszę o porównanie przyśpieszenia (dokładnie zmierzonego) od Lubię automaty. W firmie nawet Vita mamy z automatami :) W toyocie Avensis CVT jedziesz powiedzmy 70km/h, dodajesz gwałtownie gazu, a tu nic. Przyśpieszenie od 0-100 też jest ODCZUWALNIE gorsze niż w manualu. |
|
Data: 2009-11-11 21:39:40 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
CUT_INZ pisze:
Lubię automaty. W firmie nawet Vita mamy z automatami :) Ja się nie pytam o Twoje odczucia - one są mocno subiektywne i przy przekładni typu CVT zawsze będziesz miał _wrażenie_ słabszego przyśpieszenia. Podaj liczbowe wyniki porównania. |
|
Data: 2009-11-11 21:45:25 | |
Autor: CUT_INZ | |
Czy ktoĹ jeĹşdzi autem z CVT? | |
Andrzej Lawa pisze:
Podaj liczbowe wyniki porĂłwnania. "Benzynowy silnik 1,8 l o mocy 108kW/147KM przy 6400 obr/min rozpÄdza ToyotÄ do 200 kmh. Od 0 do 100km/h przyspiesza w 9,4 s (9,7 s kombi). Z automatycznÄ skrzyniÄ MultidriveS odpowiednio 10,4 s i 10,7 s. Maksymalny moment obrotowy 180Nm osiÄ ga przy 4400 obr/min. Ĺrednie spanie wynosi 6,5 l/100km (6,7 l kombi) i 6,7 z MultidriveS.Toyota Avensis III â tradycja zobowiÄ zuje , skrzynie biegĂłw.jpg Najmocniejszy z benzynowych dwulitrowy silnik osiÄ ga moc 112kW/152KM przy 6200 obr/min. Maksymalna prÄdkoĹÄ auta wynosi 205km/h (200 km/h kombi), od 0 do 100km/h przyspiesza w ciÄ gu 9,0 s (9,3 s kombi) z MultidriveS odpowiednio 10 i 10,3 s. Maksymalny moment obrotowy wynosi 196Nm przy 4000 obr/min. Ĺrednie spalanie 6,9 l/100km dla aut z rÄcznÄ skrzyniÄ biegĂłw i 7,0 z MultidriveS." Ĺrednio sekunda wiÄcej. Jak dla mnie to bardzo duĹźo. |
|
Data: 2009-11-11 21:53:56 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
CUT_INZ pisze:
Najmocniejszy z benzynowych dwulitrowy silnik osiąga moc 112kW/152KM Ledwie 10% różnicy i od razu "muł"? ;) Litości... Poza tym pamiętaj, że w przypadku przekładni manualnej w grę wchodzi jeszcze "czynnik ludzki" - przeciętny kierowca może w rzeczywistym teście uzyskać paradoksalnie gorszy wynik. W CVT wciskasz gaz i voila. |
|
Data: 2009-11-11 22:28:19 | |
Autor: Przemek V | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4afb2465$1news.home.net.pl... CUT_INZ pisze: Na koniec dnia musisz z tym żyć i na codzień nieważna będzie ta sekunda tylko to, że subiektywne odczucie jest, że te auta wyją a nie jadą. Tydzień jeździłem Audi z tym wynalazkiem i się nie przekonałem. Jak ktoś uważa, że to ósmy cud świata to nie ma problemu ale mnie wybitnie nie leżał. |
|
Data: 2009-11-11 23:26:32 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Dnia Wed, 11 Nov 2009 22:28:19 +0100, Przemek V napisaĹ(a):
Na koniec dnia musisz z tym ÂżyĂŚ i na codzieĂą niewaÂżna bĂŞdzie ta sekundaJak chcesz dac czadu na manualu tez musisz krecic wysoko silnik. Fizyki nie da sie oszukac. Dla zainteresowanych - tu filmik z Nissana z CVT: http://www.youtube.com/watch?v=LlWYTnaDnK0 -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-11-12 14:49:10 | |
Autor: Jaracz | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Średnio sekunda więcej. Jak dla mnie to bardzo dużo. zidiocialych bezmozgow u ktorych funkcje mozgu natura zastapila prawa stopa nie sieja oni sie sami rodza tyle szczescia ze naturalna selekcja dziaka i zabijaja sie ze az milo popatrzec |
|
Data: 2009-11-12 23:09:15 | |
Autor: DoQ | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Jaracz pisze:
Mozesz to napisac jeszcze raz po polsku, mozgu? |
|
Data: 2009-11-12 23:32:47 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
DoQ pisze:
Jaracz pisze: Pewnie chodziło mu, że w praktyce tylko świry cisną na maksymalne przyśpieszenie ;) Coś w tym jest, ale zrywność się czasem przydaje i rozsądnemu kierowcy. No i ten komfort szybszego dotarcia do "prędkości podróżnej". Z drugiej strony przy normalnej jeździe i przeciętnym kierowcy te potencjalne 10% to bardziej pic na wodę. Tak na prawdę 90% tej "wołowatości" to efekt psychologiczny utrzymywania się obrotów silnika na mniej-więcej stałym poziomie i brak "szarpnięć" przy zmianie biegów. |
|
Data: 2009-11-13 00:08:40 | |
Autor: DoQ | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Andrzej Lawa pisze:
Z drugiej strony przy normalnej jeździe i przeciętnym kierowcy te Dlatego wlasnie t.diesle daja uczucie super przyspieszen, choc czesto jest sa one conajwyzej przecietne. Dla mnie najbardziej komfortowy jest silnik ktory mozna krecic wysoko, a z drugiej strony ma przyzwoity moment obrotowy/moc w dolnym zakresie (np. ze 200Nm/1000RPM))- moze miec wtedy skrzynie manualna bo i tak nie trzeba nia wioslowac. W CVT nie podoba mi sie oparta na maksymalnej wartosci wskazowka obrotosciomierza doganiana szybkosciomierzem. Wydaje mi sie to zupelnie nienaturalne, mam wrazenie ze para idzie w gwizdek. Wrazenia subiektywne? Napewno. Ale przeciez jazda samochodem polega wlasnie na doznaniach nie katalogowych wartosciach. Jesli sie nie podoba to po co za to doplacac?:) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2009-11-13 00:25:18 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
DoQ pisze:
W CVT nie podoba mi sie oparta na maksymalnej wartosci wskazowka Jeśli jeździsz samochodem dla przyjemności - jasne ;) Ale jeśli traktujesz pojazd użytkowo - to ważniejsze są realia, a nie wrażenia. |
|
Data: 2009-11-13 00:28:44 | |
Autor: DoQ | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Andrzej Lawa pisze:
Jeśli jeździsz samochodem dla przyjemności - jasne ;) No jesli dla kogos samochod ma dusze na poziomie mikrofalowki to faktycznie moze tak byc:) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2009-11-13 00:47:38 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
DoQ pisze:
Andrzej Lawa pisze: Wiesz, dla niektórych ulubiony młotek ma duszę ;-> Codzienny samochód to samochód - nie ma sensu dorabiać romantycznych przesądów. Co innego jakiś okazyjnie używany, dopieszczony klasyk. |
|
Data: 2009-11-13 00:15:36 | |
Autor: CUT_INZ | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Andrzej Lawa pisze:
Coś w tym jest, ale zrywność się czasem przydaje i rozsądnemu kierowcy. Dla mnie przyśpieszenie nie jest potrzebne do startów od świateł do świateł. Nadmiar mocy to komfort i bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu. |
|
Data: 2009-11-13 11:05:07 | |
Autor: kamil | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4afc8d0f$1news.home.net.pl... DoQ pisze: I teraz pytanie, czy swirem jest gosc cisnacy 10 sekund w dupowozie, a swirem juz nie jest gosc w sportowy aucie robiacym setke w 5 sekund, ale ruszajacy leniwie tak ze tez mu 10 sekund wychodzi. ;) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-11-13 17:16:45 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
kamil pisze:
Pewnie chodziło mu, że w praktyce tylko świry cisną na maksymalne A który zapiszczy oponami? ;-> |
|
Data: 2009-11-13 16:26:19 | |
Autor: kamil | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4afd866enews.home.net.pl... kamil pisze: Pewnie ten, ktory szczura rozjedzie ;) |
|
Data: 2009-11-13 00:11:27 | |
Autor: CUT_INZ | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Jaracz pisze:
Tak, tak rozumiemy, że masz małego fiutka... |
|
Data: 2009-11-13 12:00:18 | |
Autor: to | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Jaracz wrote:
zidiocialych bezmozgow u ktorych funkcje mozgu natura zastapila prawa Jaracz, co Wy tam palicie? -- cokolwiek |
|
Data: 2009-11-13 13:33:51 | |
Autor: Bartek | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4afd4a52news.home.net.pl...
Jaracz wrote: co sie pytasz, skoro sobie sam odpowiadasz? ROTFL MSPANC -- Pozdrawiam, Bartek [SG] DresVAGEN golf III oklejony, zagazowany;) |
|
Data: 2009-11-11 23:22:03 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Dnia Wed, 11 Nov 2009 21:06:25 +0100, CUT_INZ napisaĹ(a):
Ta skrzyniaGlownie zludzenie apteczne. Myli jednostajna praca silnika i brak szarpniec przy zmianach przelozen (ktore to doznania nieodmiennie kojarzone sa z "dynamika"), ale pomiary pokazuja swoje. Renault po wsadzeniu najciekawszej odmiany CVT (czyli IVT) do testowego F1 nie mialo sobie rownych). -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-11-12 12:53:54 | |
Autor: Massai | |
Czy kto jedzi autem z CVT? | |
Jaroslaw Berezowski wrote:
Dnia Wed, 11 Nov 2009 21:06:25 +0100, CUT_INZ napisaĹ(a): MoĹźesz rzuciÄ jakimĹ linkiem - na czym polega "najciekawszoĹÄ" tego IVT? Bo gugiel pokazuje gĹĂłwnie linka do tego posta + jakieĹ stronki o traktorach... Czym siÄ toto róşni od tych typowych "paskowych" CVT? To jakaĹ rolkowa wersja? -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-11-12 16:01:28 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Czy kto jedzi autem z CVT? | |
Dnia Thu, 12 Nov 2009 12:53:54 +0000, Massai napisaĹ(a):
Jaroslaw Berezowski wrote:Kiedys juz tu pisalem, ale moge jeszcze raz :) http://cvt.com.sapo.pt/ivt/ivt.htm Bo gugiel pokazuje gĹĂłwnie linka do tego posta + jakieĹ stronki oNo i nic dziwnego, bo sama nazwa IVT to znak towarowy Torotraka, ktorego przekladnie sa uzywane m.in. w maszynach rolniczych. Co daje im niezle referencje co do mozliwosci przekazywania momentu. To badziej zlozony uklad. Dowolna (mozle byc paskowa albo inna) CVT uzyta do sterowania sprzezeniem przekladni planetarnej. Typowa przekladnia planetarna ma jedno z kol zablokowane - tutaj wszystkie 3 sa ruchome, a sprzezenie miedzy dwoma z nich jest kontrolowane przez CVT. Zalety takie: * CVT przenosi tylko czesc (np. 20%) momentu i tylko czesc mocy. Cala IVT moze zatem przeniesc olbrzymi moment i ma wysoka sprawnosc (wiekszosc transmisji to jednostopniona przekladnia zebata) * w zaleznosci od konfiguracji sprzezenia (feed forward albo feed back) albo mozna uzyskac liniowe rozciagniecie zakresu przelozen CVT (np. z 0.5:2.0 do -1:10, w tym obejmujace zero! - taka konfiguracja na rysunku w linku, za chwile troche wiecej) dla FFWD, albo odwrotnosc tej charaketrystyki (wtedy mozna otrzymac hipernadbieg) * mozliwe jest zbudowanie przekladni, ktora nie potrzebuje osobnego przelozenia wstecznego. Zakres IVT moze objac tez i to. * i wreszcie - skoro IVT to rodzaj CVT, to mozna jej uzyc do kontroli sprzezenia kolejnej, wiekszej przekladni planetarnej, uzyskujac dalszy wzrost sprawnosci, momentu i zakresow przelozen :) Dwustopniowa IVT nie jest jeszcze zbyt skomplikowana Warto zwrocic uwage na to, ze przelozenia IVT moga objac zero (albo nieskonczonosc, zalezy jak liczyc). To szczegolna sytuacja, kiedy silnik kreci jednym kolem planetarki w jedna strone, a CVT w druga i wyjscie pozostaje nieruchome niezaleznie od predkosci obrotowej silnika. To odpowiednik P (nie N! - wyjscie nie jest na luzie i pozostaje mechanicznie zablokowane nieskonczonym przelozeniem), tyle ze nie jako osobna nastawa sterownika, a jako jeden z automatycznych stanow pracy. Sugeruje tez, ze mozliwe jest zbudowanie przekladni, ktora w zasadzie nie potrzebuje zadnego sprzegla roboczego, gdzie nie wystepuja straty na sprzegle hydrokinetycznym, nie ma pelzania na postoju, nie ma ryzyka cofania na gorce (czy zjazdu) przy czekaniu na swiatlach. Nie trzeba trzymac nogi na hamulcu, po prostu gaz i silnik wkreca sie na odpowiednie obroty, a przekladnia powoli od nieskonczonosci zmnienia przelozenie. IMO ciekawa opcja. Co do zas samych CVT, to od jakiegos czasu podoba mi sie ten pomysl: http://www.fallbrooktech.com/nuvinci.asp Mam nadzieje, ze to zaspokaja Twoja ciekawosc :) -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-11-12 17:25:53 | |
Autor: Massai | |
Czy kto jedzi autem z CVT? | |
Jaroslaw Berezowski wrote:
Dnia Thu, 12 Nov 2009 12:53:54 +0000, Massai napisaĹ(a): <ciach> Dzieki za opis, bo z linka to tego wszystkiego bym nie wykumaĹ ;-) . IMO ciekawa opcja. Ano, tylko jakoĹ nie bardzo mi siÄ widzi ta "tanioĹÄ" konstrukcji... Ot, mamy CVT zamiast sprzÄgĹa hydro. Obawiam siÄ Ĺźe moĹźe byÄ droĹźej niĹź klasyczny automat...
Hm, szczerze mĂłwiÄ c to w tym chyba najbardziej rewolucyjny to jest ten "pĹyn" co to ma pod wpĹywem ciĹnienia "gÄstnieÄ" i przenosiÄ siĹy... Ciekawe co to za pĹyn... Bo sama kombinacja z kulami to wariacja na temat rolkowej CVT pomysĹu bodajĹźe Toyoty. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-11-11 21:12:50 | |
Autor: DoQ | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Lew2 pisze:
Zastanawiam się nad kupnem auta ze skrzynią CVT. Jezdzilem audi z multitronikiem i niezbyt mi sie to podobalo. Wrazenie jazdy na wykonczonym sprzegle polaczone z zarzynaniem silnika. Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2009-11-11 21:15:21 | |
Autor: Michal | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Zastanawiam się nad kupnem auta ze skrzynią CVT.
Czy ktoś używa jednej z powyższych skrzyń biegów i ma jakieś dobre lub złe doświadczenia? mialem nissana primere 2.0 z CVT i jezdzilem priusem i civicem hybrydowym. nie polecam. totalnie dziwne wrazenie auto mulaste.... z tego co wiem to tak: - cvt musisz zalewac specjalnym olejem tylko z aso (do nissana koszt okolo 90 zl / litr wlazi 7) - i lubi toto byc awaryjne i malo kto potrafi toto diagnozowac i naprawiac... osobicie nie kupie nic innego niz DSG... M |
|
Data: 2009-11-11 21:25:55 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Michal pisze:
mialem nissana primere 2.0 z CVT i jezdzilem priusem i civicem hybrydowym. Podejrzewam, że to tylko wrażenie. Przyśpieszenie jest stabilne i stąd wrażenie, że jest niższe, niż w rzeczywistości. |
|
Data: 2009-11-11 21:23:23 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Lew2 pisze:
Czy ktoś używa jednej z powyższych skrzyń biegów i ma jakieś dobre lub Zależy, czy chcesz jeździć bardziej komfortowo, czy też mieć większą samodzielną kontrolę. CVT masz w praktycznie wszystkich współczesnych skuterach - tam chyba najłatwiej się przekonać, jak się z czymś takim jeździ :) Przy dobrze zestawionej przekładni CVT silnik przy przyśpieszaniu trzyma się blisko optimum - równo "ciągnie" przez cały czas. No i nie ma przerw na zmianę biegu. Dodatkowo przy ruszaniu jest mocno zredukowane prawdopodobieństwo zerwania przyczepności - wynika to z fizyki takiej przekładni (zwiększają się obroty kół - zwiększa się przełożenie i masz efekt jak przy ruszaniu z wyższego biegu). Jeśli będziesz sporo czasu spędzał w ruchu miejskim (korki itepe) na pewno dużo lepiej jest mieć CVT niż użerać się ze sprzęgłem i biegami - większy komfort będziesz miał dopiero w pojeździe elektrycznym/hybrydowym. |
|
Data: 2009-11-11 13:25:32 | |
Autor: Lew2 | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
On 11 Lis, 21:23, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote: Zależy, czy chcesz jeździć bardziej komfortowo, czy też mieć większąChcę jeździć komfortowo. Jeśli będziesz sporo czasu spędzał w ruchu miejskim (korki itepe) naSporo czasu (70%) w ruchu miejskim (podwożenie dzieci). Parę razy do roku wypad na wczasy bądź gdzieś dalej. Ale wg katalogu Scenic pali 10,3 w mieście, a Verso 8,7. Rzeczywiste spalanie to chyba trzeba dodać jeszcze z 1 litr na 100 km. Więc spalanie wychodzi na korzyść Verso, aczkolwiek wiadomo że toyota ma drogi serwis no i renault jest dużo bardziej komfortowy. |
|
Data: 2009-11-11 23:54:52 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Użytkownik "Lew2" <waldek69@hotmail.com> napisał w wiadomości news:5892b0ab-4339-48af-9e18-5f3fd77bf6deh14g2000pri.googlegroups.com...
spalanie wychodzi na korzyść Verso, aczkolwiek wiadomo że toyota ma Miałem przez 4 lata renaulta i przez 9 lat toyotę. Części do toyoty (oryginalne) były tańsze jak do renaulta (nieznacznie, ale jednak), a poza tym przez 9 lat toyotę naprawiałem dwa razy - radio i wajchę do otwierania bagażnika, a renaulta przez 4 lata kilkanaście razy - elektryka głównie, zawieszenie, pompa wodna, poduszki pod silnikiem i kilkanaście innych rzeczy. Sam sobie policz co wychodzi drożej ;-) A naprawdę drogie jest mitsubishi, które mam teraz - mniej więcej dwa razy drożej jak w toyocie. -- Yogi(n) |
|
Data: 2009-11-11 21:41:47 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Użytkownik "Lew2" <waldek69@hotmail.com> napisał w wiadomości news:6be76d86-e11b-431d-995f-a23404f10becf16g2000yqm.googlegroups.com...
Zastanawiam się nad kupnem auta ze skrzynią CVT. Zajrzyj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=24422 -- Yogi(n) |
|
Data: 2009-11-12 00:42:41 | |
Autor: freddiPL | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Aktualnie jezdze Priusem z CVT a poprzednio miałem Nissana Murano też
z tą skrzynia. Nie zamienił bym tej skrzyni na zwykły automat. Jedyna konkurencja dla CVT to DSG |
|
Data: 2009-11-12 08:46:54 | |
Autor: Robson | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Sama konstrukcja skrzyni CVT jest chora. Rozsypujace sie skrzynie przy przebiegu 70-100kkm to nic dziwnego. Cena naprawy (regeneracji) to 2-3 krotnosc sredniej ceny skrzyni hydraulicznej. Wrazenia z jazdy (Rover, Fiat, Audi i Renault) - masakra.
R |
|
Data: 2009-11-12 09:29:26 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Zastanawiam się nad kupnem auta ze skrzynią CVT. jeździłem nowym Avensisem 1.8 z CVT na jeździe próbnej, ten samochód nie jeździ IMO, zrobił na mnie wyjątkowo złe wrażenie, jednostajny dźwięk silnika sprawiający wrażenie ślizgającego sprzęgła, przyspieszyć w mieście żeby włączyć się w lukę między autami - trudno, bez sensu jak dla mnie, co do CVT w Renault to nawet w listopadowym Auto Motor i Sporcie piszą coś o nowej megance z CVT że jest 'mulasta', moim zdaniem jeżeli chcesz kupić to _musisz_ się przejechać takim autem przed zakupem, bo inaczej możesz dostać frustracji wprost proporcjonalnej do ilości pieniędzy wydanych na takie auto, (Avensisa CVT ma jeden z dealerów w Krakowie), brat |
|
Data: 2009-11-12 09:30:15 | |
Autor: mateoos | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Lew2 pisze:
Zastanawiam się nad kupnem auta ze skrzynią CVT. Ostatnio sporo jeździłem Subaru Legacy 2.5i MY10 ze skrzynią bezstopniową Lineartronic. Silnik 2.5i nie poraża mocą /167KM/, więc o rajdowych doznaniach nie ma mowy, ale wóz daje radę, zarówno w mieście jak i na autostradzie. W trybie automatycznym drażni trochę sposób pracy - o ile przy leniwej jeździe obroty wynoszą 2000 - 2500, to przy kickdownie silnik wskakuje na 5500 i trzyma tak aż do prędkości maksymalnej :) W takich sytuacjach przyjemnie byłoby posłuchać ładnego basu silnika bokser, niestety, seryjny wydech nie gra jak powinien i wynika z tego zwykły hałas. W trybie manualnym do dyspozycji jest sześć "przełożeń", oczywiście to tylko symulowane przełożenia - po prostu łańcuch /nie pasek!/ ma "przystanki" na stożku. Biegi zmienia się łopatkami przy kierownicy. W tym trybie nie ma negatywnych odczuć, jest lekkie szarpnięcie, chociaż szkoda, że nie ma marchewek z wydechu :) Jakby nie patrzeć, dohamowanie połączone z redukcją przed ostrym zakrętem i wyjście na pełnym gazie byłoby przyjemniejsze, gdyby słychać było detonacje niespalonego paliwa :) Reasumując: tylko osobiste porównanie pozwoli Ci wybrać odpowiedni dla siebie samochód. Dla zabawy przejedź się jeszcze Legacy z taką skrzynią. |
|
Data: 2009-11-15 07:06:49 | |
Autor: Lew2 | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
On 11 Lis, 21:02, Lew2 <walde...@hotmail.com> wrote:
Zastanawiam się nad kupnem auta ze skrzynią CVT. Z tego co piszą w teście "Auto Moto 6/2009" "Pora na automat" najbardziej "genialna i ultraluksusowa" jest skrzynia CVT w Lexusie GS 450h. Z opinii innych ludzi wynika, że w Priusie również skrzynia CVT sprawuje się znakomicie. Wygląda na to, że ta skrzynia sprawdza się doskonale w samochodach hybrydowych. Na drugim miejscu podano znakomite rozwiązanie: skrzynie DSG (testowno Seat Ibiza 1.6 DSG, Skoda Octavia 1.4 TSI, VW Touran 2.0 TDI DSG). Pozostałych skrzyń nie punktowano, ale napisano, że skrzynia CVT w Avensisie oraz IQ daje złe wrażenie. Generalnie źle oceniono też klasyczne automaty hydrokinetyczne oraz "zautomatyzowaną przekładnię mechaniczną" w "Citroën C4 Picasso MCP". |