Czy ktos mi odpowie jak to mozliwe ze byli tak nisko ???

Data: 2010-04-15 13:26:18
Autor: Piotr [trzykoty]
Czy ktos mi odpowie jak to mozliwe ze byli tak nisko ???
Uzytkownik ".:: Jimmi ::." <no@spam.com> napisal
Przeciez w samolocie jest wskaznik wysokosci to jak to mozliwe ze oni znalezli sie na kilku metrach ??

Jest to mozliwe, ponizej kilka przyczyn:
1. Do ladowania przeciez trzeba sie obnizyc do zera wzgledem ziemii. Mozna sie zderzyc z ziemia, nie przez pomylenie wysokosci, ale pomylenie odleglosci od progu pasa. Tzn. wiesz na jakiej jestes wysokosci, ale myslisz, ze jest ok, bo zaraz dotkniesz kolami pasa, a sie okazuje, ze naprawde to jestes jeszcze o wiele, wiele za daleko od progu.
2. Mozna obnizyc wyskosc ponizej standardowej sciezki celem wyjscia z chmury i przesadzic. Robiac to zbyt mocno albo nie zapanowac nad samolotem (awaria steru, napedu, nieprzewidzenie zachowania sie maszyny w reakcji na próbe wyjscia z gwaltownego znizania).
3. Wreszcie mozna pomylic wysokosci. A tu jest wiele mozliwosci:
-brak wlasciwych danych (mapy, jednostki przeliczeniowe etc).
-bledne odczytanie wartosci
-bledne ustawienie cisnienia referencyjnego
-szum informacyjny zwiazany z rózniacymi sie wskazaniami baro- i radio-wysokosciomierza

Czy ktos mi odpowie jak to mozliwe ze byli tak nisko ???