Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem!

Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem!

Data: 2011-04-12 18:27:57
Autor: Krzysztof Chajęcki
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem!
Dnia Tue, 12 Apr 2011 20:04:44 +0200, M napisał(a):

Tym raze chcę się zapytać Szanownych Grupowiczów czy może ktoś się
spotkał z takim francuskim wynalazkiem:
http://gazaile2.free.fr/index.php
Za 8000EUR (tak osiem tysięcy EURO!) można zbudować samolocik który nie
dość, że nieźle wygląda to i doskonale lata! Wersja z silnikiem diesla
spala od 5,7L na 1godz lotu (przy 180-200) do 7,6L przy 220km/godz!

wszystko fajnie, ale zalecane silniki mają ponad 10 lat (od zakończenia produkcji) i jako źródło pochodzenia wskazuje się szroty... hmmm... mimo bardzo dobrego zdania jakie mam o dieselkach PSA, to mam wątpliwości co do ich zastosowania w samolocie. Autor odcina się od zastosowania silników nowszego typu, argumentując to kłopotami z elektroniką sterującą, tak jakby wyprowadzenie wiązek stanowiło problem nie do przeskoczenia. To tyle moich uwag, bo na temat płatowca się nie będę wypowiadał - pierwszy rok MEil-u jeszcze mnie do tego nie upoważnia, prócz tego, że wygląda sympatycznie :-D

--
pzdr
meping

Data: 2011-04-12 20:36:36
Autor: M
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem!
wszystko fajnie, ale zalecane silniki mają ponad 10 lat (od zakończenia
produkcji) i jako źródło pochodzenia wskazuje się szroty... hmmm... mimo
bardzo dobrego zdania jakie mam o dieselkach PSA, to mam wątpliwości co
do ich zastosowania w samolocie. Autor odcina się od zastosowania
silników nowszego typu, argumentując to kłopotami z elektroniką
sterującą, tak jakby wyprowadzenie wiązek stanowiło problem nie do
przeskoczenia. To tyle moich uwag, bo na temat płatowca się nie będę
wypowiadał - pierwszy rok MEil-u jeszcze mnie do tego nie upoważnia,
prócz tego, że wygląda sympatycznie :-D

No też mi się tak wydaje - koresponduję sobie z autorem na temat tego samolociku
właśnie. Zapytałem się go co myśli o trochę nowszych silnikach. Nawet taki VW
1,2TDI o mocy 61KM byłby wg mnie ciekawszą alternatywą (większa moc, lżejszy
oraz jeszcze mniejsze zużycie paliwa)... Z tego co czytałem chodziło tutaj też o uzyskanie minimalnej ceny części a te staruszki 1,4D są po prostu bardzo tanie (za 300EUR do kupienia) a z fabryki jako część zamienna ponoć 1300EUR...

Data: 2011-04-12 19:06:31
Autor: Krzysztof Chajęcki
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem!
Dnia Tue, 12 Apr 2011 20:36:36 +0200, M napisał(a):


No też mi się tak wydaje - koresponduję sobie z autorem na temat tego
samolociku właśnie. Zapytałem się go co myśli o trochę nowszych
silnikach. Nawet taki VW 1,2TDI o mocy 61KM byłby wg mnie ciekawszą
alternatywą (większa moc, lżejszy oraz jeszcze mniejsze zużycie
paliwa)... Z tego co czytałem chodziło tutaj też o uzyskanie minimalnej
ceny części a te staruszki 1,4D są po prostu bardzo tanie (za 300EUR do
kupienia) a z fabryki jako część zamienna ponoć 1300EUR...

u nas nawet za połowę tej ceny, ale to nic nie zmienia. O ile mam niemal 100% zaufania do tych silników (zwłaszcza zadbanych), to pozwalam sobie wyrazić wątpliwość co do zastosowania ich w lotnictwie. Pamiętać należy, że jesteśmy zbyt biedni, aby kupować tanie rzeczy...Do tego za kilkaset zł więcej można mieć więcej mocy, co bywa bezcenne.

--
pzdr
meping

Data: 2011-04-12 21:20:27
Autor: M
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem!
u nas nawet za połowę tej ceny, ale to nic nie zmienia. O ile mam niemal
100% zaufania do tych silników (zwłaszcza zadbanych), to pozwalam sobie
wyrazić wątpliwość co do zastosowania ich w lotnictwie. Pamiętać należy,
że jesteśmy zbyt biedni, aby kupować tanie rzeczy...Do tego za kilkaset
zł więcej można mieć więcej mocy, co bywa bezcenne.

No i jednak francuzi też to wzięli pod uwagę i kończą adoptować właśnie silnik 1,4HDI 70PS! Dostałem nawet fotkę z instalacji od Serga, którą tutaj wklejam: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f62e8dd6c6a92ada.html

Data: 2011-04-13 23:00:44
Autor: /dev/SU45
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem!

u nas nawet za połowę tej ceny, ale to nic nie zmienia. O ile mam niemal
100% zaufania do tych silników (zwłaszcza zadbanych), to pozwalam sobie
wyrazić wątpliwość co do zastosowania ich w lotnictwie.

Przecież te cessny czy inne gawrony to są w większości stare trupy, co z tego że certyfikowane? Już to że gaźnik się nie zalodzi zwiększa znacząco nadzieje na bezproblemowe latanie. Trzeba uważać gdzie się lata i nie pchać się nad lasy, miasta albo jeziora.

Data: 2011-04-13 21:33:24
Autor: Krzysztof Chajęcki
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem!
Dnia Wed, 13 Apr 2011 23:00:44 +0200, /dev/SU45 napisał(a):


Przecież te cessny czy inne gawrony to są w większości stare trupy, co z
tego że certyfikowane? Już to że gaźnik się nie zalodzi zwiększa
znacząco nadzieje na bezproblemowe latanie. Trzeba uważać gdzie się lata
i nie pchać się nad lasy, miasta albo jeziora.

tak, ale na oko silnik 20-to letniego samolotu używanego okazjonalnie ma chyba przepracowany ułamek roboczogodzin 10-cio, 15-to letniego silnika samochodowego. Tak z czapy,ostrożnie licząc, 10 lat 25 tys. przebiegu rocznie (zaniżam dla diesla) to 250 tys. km. Licząc średnią prędkość (trasa / miasto) 40 kmh to daje 6250 motogodzin, przy zmiennym obciążeniu, gorszym serwisie itd... jaki przebieg mają silniki lotnicze? Poważnie pytam z ciekawości, bo nie wiem... :-)

--
pzdr
meping

Data: 2011-04-13 23:47:29
Autor: /dev/SU45
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem!
tak, ale na oko silnik 20-to letniego samolotu używanego okazjonalnie ma
chyba przepracowany ułamek roboczogodzin 10-cio, 15-to letniego silnika
samochodowego.

Ale z pełną mocą, w samochodzie silnik rzadko przekracza 50% mocy, a gdy ja jadę to chyba z 30% :)

jaki przebieg mają silniki lotnicze?
Poważnie pytam z ciekawości, bo nie wiem... :-)

Wilga ma ile resursu? 1000h? Widzi się ogłoszenia typu Wilga 40 lat 3900h 100h resursu do wykorzystania.

Data: 2011-04-13 22:08:49
Autor: Krzysztof Chajęcki
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem!
Dnia Wed, 13 Apr 2011 23:47:29 +0200, /dev/SU45 napisał(a):


Ale z pełną mocą, w samochodzie silnik rzadko przekracza 50% mocy, a gdy
ja jadę to chyba z 30% :)

ale na stabilnych obrotach i przy stabilnym obciążeniu :-)

jaki przebieg mają silniki lotnicze? Poważnie pytam z ciekawości, bo
nie wiem... :-)

Wilga ma ile resursu? 1000h? Widzi się ogłoszenia typu Wilga 40 lat
3900h 100h resursu do wykorzystania.

ok. :-)

--
pzdr
meping

Data: 2011-04-12 20:40:35
Autor: M
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem!
No też mi się tak wydaje - koresponduję sobie z autorem na temat tego samolociku
właśnie. Zapytałem się go co myśli o trochę nowszych silnikach. Nawet taki VW
1,2TDI o mocy 61KM byłby wg mnie ciekawszą alternatywą (większa moc, lżejszy
oraz jeszcze mniejsze zużycie paliwa)... Z tego co czytałem chodziło tutaj też o uzyskanie minimalnej ceny części a te staruszki 1,4D są po prostu bardzo tanie (za 300EUR do kupienia) a z fabryki jako część zamienna ponoć 1300EUR...

Przepraszam - ten silniczek 1,2TDI ma teraz moc 75KM;)

Data: 2011-04-12 21:29:12
Autor: Tomasz Pyra
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem!
W dniu 2011-04-12 20:40, M pisze:
No też mi się tak wydaje - koresponduję sobie z autorem na temat tego
samolociku
właśnie. Zapytałem się go co myśli o trochę nowszych silnikach. Nawet
taki VW
1,2TDI o mocy 61KM byłby wg mnie ciekawszą alternatywą (większa moc,
lżejszy
oraz jeszcze mniejsze zużycie paliwa)... Z tego co czytałem chodziło
tutaj też o uzyskanie minimalnej ceny części a te staruszki 1,4D są po
prostu bardzo tanie (za 300EUR do kupienia) a z fabryki jako część
zamienna ponoć 1300EUR...

Przepraszam - ten silniczek 1,2TDI ma teraz moc 75KM;)

A czemu koniecznie diesel?
Przecież silnik benzynowy o podobnych osiągach będzie lżejszy, sądzę też że będzie mniej awaryjny, zużycie paliwa przy większych obciążeniach też nie będzie jakieś dużo wyższe niż w dieslu.
A różnica w cenie paliwa na dziś pomijalna.

Data: 2011-04-12 21:57:34
Autor: M
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem!
A czemu koniecznie diesel?
Przecież silnik benzynowy o podobnych osiągach będzie lżejszy, sądzę też że będzie mniej awaryjny, zużycie paliwa przy większych obciążeniach też nie będzie jakieś dużo wyższe niż w dieslu.
A różnica w cenie paliwa na dziś pomijalna.

Co kto woli:) Jest też wersja 1,4 80PS benzynka. Jednak spalanie 15l/godz kontra 5,7 - 7,6l/godz w dieslu - chodź w wersji 1,4HDI zapewne spalanie będzie ciut wyższe jednak osiągi będą porównywalne z benzyną. Natomiast wydaje mi się, że awaryjność jednak w dieslu jest mniejsza...

Data: 2011-05-06 13:10:11
Autor: Jakub Witkowski
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem!
W dniu 2011-04-12 21:57, M pisze:
Jednak spalanie 15l/godz kontra 5,7 - 7,6l/godz w dieslu

Trochę to dziwne, bo niby czemu aż taka różnica, skowo w samochodach przy
podobnych mocach silników to jest raczej jak 1:1.5 niż 1:2?

Natomiast wydaje mi się, że awaryjność jednak w dieslu jest mniejsza...

Ale mówimy o współczesnym turbodieslu kontra wolnossąca benzyna, i ja bym
jednak stawiał na niższą awaryjność benzyny, no i koszty napraw.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2011-04-13 09:12:51
Autor: Tomek
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem!

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4da4a808$0$2437$65785112news.neostrada.pl...
A czemu koniecznie diesel?
Przecież silnik benzynowy o podobnych osiągach będzie lżejszy, sądzę też że będzie mniej awaryjny, zużycie paliwa przy większych obciążeniach też nie będzie jakieś dużo wyższe niż w dieslu.
A różnica w cenie paliwa na dziś pomijalna.

Silnik Diesla (z turbodoładowaniem) jest mało wrażliwy
na kwestie pułapu lotu i osiąga swoje parametry
przy niższyych obrotach, co może być istotne
w przekładni redukcyjnej do smigła.
Opary ON nie są wybuchowe w przeciwieństwie
do benzyny.
T.

Data: 2011-04-13 19:00:15
Autor: emil
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem!
W dniu 2011-04-12 20:40, M pisze:
No też mi się tak wydaje - koresponduję sobie z autorem na temat tego
samolociku
właśnie. Zapytałem się go co myśli o trochę nowszych silnikach. Nawet
taki VW
1,2TDI o mocy 61KM byłby wg mnie ciekawszą alternatywą (większa moc,
lżejszy
oraz jeszcze mniejsze zużycie paliwa)... Z tego co czytałem chodziło
tutaj też o uzyskanie minimalnej ceny części a te staruszki 1,4D są po
prostu bardzo tanie (za 300EUR do kupienia) a z fabryki jako część
zamienna ponoć 1300EUR...

Przepraszam - ten silniczek 1,2TDI ma teraz moc 75KM;)

Ale to moc max, przelotowa będzie mniejsza.

1,9 TDI w wersji przemysłowej:
http://www.haywood-sullivan.com/vanagon/TDI/tdi_specs_en.pdf
ma 60 kW ~80km gdzie wersje samochodowe mają 130km ~100kW.


Elektroniczny wtrysk raczej niepotrzebny do silnika który przez 99% czasu pracuje przy takich samych obrotach i obciążeniu.

Data: 2011-04-13 22:11:36
Autor: M
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem!
Ale to moc max, przelotowa będzie mniejsza.

No tak oczywiście - francuzi jednak narazie używają 1,4HDI 70PS. Przelotowa 75% mocy to jest 52,5KM i przy tej mocy przy jednostkowym zużuciu paliwa tego silnika 210g/kWh mamy jakieś 10,1L/godzinę pracy silnika przy prędkości 250-260km/godz jak to Serge mi podaje. Gdyby zmniejszyć moc do 65% to wyjdzie jakieś 8,75L i prędkość na poziomie 240km/godz. Chyba nieźle?:)

Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem!

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona