Data: 2011-04-12 18:27:57 | |
Autor: Krzysztof Chajęcki | |
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem! | |
Dnia Tue, 12 Apr 2011 20:04:44 +0200, M napisał(a):
Tym raze chcę się zapytać Szanownych Grupowiczów czy może ktoś się wszystko fajnie, ale zalecane silniki mają ponad 10 lat (od zakończenia produkcji) i jako źródło pochodzenia wskazuje się szroty... hmmm... mimo bardzo dobrego zdania jakie mam o dieselkach PSA, to mam wątpliwości co do ich zastosowania w samolocie. Autor odcina się od zastosowania silników nowszego typu, argumentując to kłopotami z elektroniką sterującą, tak jakby wyprowadzenie wiązek stanowiło problem nie do przeskoczenia. To tyle moich uwag, bo na temat płatowca się nie będę wypowiadał - pierwszy rok MEil-u jeszcze mnie do tego nie upoważnia, prócz tego, że wygląda sympatycznie :-D -- pzdr meping |
|
Data: 2011-04-12 20:36:36 | |
Autor: M | |
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem! | |
wszystko fajnie, ale zalecane silniki mają ponad 10 lat (od zakończenia No też mi się tak wydaje - koresponduję sobie z autorem na temat tego samolociku właśnie. Zapytałem się go co myśli o trochę nowszych silnikach. Nawet taki VW 1,2TDI o mocy 61KM byłby wg mnie ciekawszą alternatywą (większa moc, lżejszy oraz jeszcze mniejsze zużycie paliwa)... Z tego co czytałem chodziło tutaj też o uzyskanie minimalnej ceny części a te staruszki 1,4D są po prostu bardzo tanie (za 300EUR do kupienia) a z fabryki jako część zamienna ponoć 1300EUR... |
|
Data: 2011-04-12 19:06:31 | |
Autor: Krzysztof Chajęcki | |
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem! | |
Dnia Tue, 12 Apr 2011 20:36:36 +0200, M napisał(a):
No też mi się tak wydaje - koresponduję sobie z autorem na temat tego u nas nawet za połowę tej ceny, ale to nic nie zmienia. O ile mam niemal 100% zaufania do tych silników (zwłaszcza zadbanych), to pozwalam sobie wyrazić wątpliwość co do zastosowania ich w lotnictwie. Pamiętać należy, że jesteśmy zbyt biedni, aby kupować tanie rzeczy...Do tego za kilkaset zł więcej można mieć więcej mocy, co bywa bezcenne. -- pzdr meping |
|
Data: 2011-04-12 21:20:27 | |
Autor: M | |
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem! | |
u nas nawet za połowę tej ceny, ale to nic nie zmienia. O ile mam niemalNo i jednak francuzi też to wzięli pod uwagę i kończą adoptować właśnie silnik 1,4HDI 70PS! Dostałem nawet fotkę z instalacji od Serga, którą tutaj wklejam: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f62e8dd6c6a92ada.html |
|
Data: 2011-04-13 23:00:44 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem! | |
u nas nawet za połowę tej ceny, ale to nic nie zmienia. O ile mam niemal Przecież te cessny czy inne gawrony to są w większości stare trupy, co z tego że certyfikowane? Już to że gaźnik się nie zalodzi zwiększa znacząco nadzieje na bezproblemowe latanie. Trzeba uważać gdzie się lata i nie pchać się nad lasy, miasta albo jeziora. |
|
Data: 2011-04-13 21:33:24 | |
Autor: Krzysztof Chajęcki | |
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem! | |
Dnia Wed, 13 Apr 2011 23:00:44 +0200, /dev/SU45 napisał(a):
Przecież te cessny czy inne gawrony to są w większości stare trupy, co z tak, ale na oko silnik 20-to letniego samolotu używanego okazjonalnie ma chyba przepracowany ułamek roboczogodzin 10-cio, 15-to letniego silnika samochodowego. Tak z czapy,ostrożnie licząc, 10 lat 25 tys. przebiegu rocznie (zaniżam dla diesla) to 250 tys. km. Licząc średnią prędkość (trasa / miasto) 40 kmh to daje 6250 motogodzin, przy zmiennym obciążeniu, gorszym serwisie itd... jaki przebieg mają silniki lotnicze? Poważnie pytam z ciekawości, bo nie wiem... :-) -- pzdr meping |
|
Data: 2011-04-13 23:47:29 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem! | |
tak, ale na oko silnik 20-to letniego samolotu używanego okazjonalnie ma Ale z pełną mocą, w samochodzie silnik rzadko przekracza 50% mocy, a gdy ja jadę to chyba z 30% :) jaki przebieg mają silniki lotnicze? Wilga ma ile resursu? 1000h? Widzi się ogłoszenia typu Wilga 40 lat 3900h 100h resursu do wykorzystania. |
|
Data: 2011-04-13 22:08:49 | |
Autor: Krzysztof Chajęcki | |
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem! | |
Dnia Wed, 13 Apr 2011 23:47:29 +0200, /dev/SU45 napisał(a):
Ale z pełną mocą, w samochodzie silnik rzadko przekracza 50% mocy, a gdy ale na stabilnych obrotach i przy stabilnym obciążeniu :-) jaki przebieg mają silniki lotnicze? Poważnie pytam z ciekawości, bo ok. :-) -- pzdr meping |
|
Data: 2011-04-12 20:40:35 | |
Autor: M | |
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem! | |
No też mi się tak wydaje - koresponduję sobie z autorem na temat tego samolociku Przepraszam - ten silniczek 1,2TDI ma teraz moc 75KM;) |
|
Data: 2011-04-12 21:29:12 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem! | |
W dniu 2011-04-12 20:40, M pisze:
No też mi się tak wydaje - koresponduję sobie z autorem na temat tego A czemu koniecznie diesel? Przecież silnik benzynowy o podobnych osiągach będzie lżejszy, sądzę też że będzie mniej awaryjny, zużycie paliwa przy większych obciążeniach też nie będzie jakieś dużo wyższe niż w dieslu. A różnica w cenie paliwa na dziś pomijalna. |
|
Data: 2011-04-12 21:57:34 | |
Autor: M | |
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem! | |
A czemu koniecznie diesel? Co kto woli:) Jest też wersja 1,4 80PS benzynka. Jednak spalanie 15l/godz kontra 5,7 - 7,6l/godz w dieslu - chodź w wersji 1,4HDI zapewne spalanie będzie ciut wyższe jednak osiągi będą porównywalne z benzyną. Natomiast wydaje mi się, że awaryjność jednak w dieslu jest mniejsza... |
|
Data: 2011-05-06 13:10:11 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem! | |
W dniu 2011-04-12 21:57, M pisze:
Jednak spalanie 15l/godz kontra 5,7 - 7,6l/godz w dieslu Trochę to dziwne, bo niby czemu aż taka różnica, skowo w samochodach przy podobnych mocach silników to jest raczej jak 1:1.5 niż 1:2? Natomiast wydaje mi się, że awaryjność jednak w dieslu jest mniejsza... Ale mówimy o współczesnym turbodieslu kontra wolnossąca benzyna, i ja bym jednak stawiał na niższą awaryjność benzyny, no i koszty napraw. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-04-13 09:12:51 | |
Autor: Tomek | |
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem! | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4da4a808$0$2437$65785112news.neostrada.pl... A czemu koniecznie diesel? Silnik Diesla (z turbodoładowaniem) jest mało wrażliwy na kwestie pułapu lotu i osiąga swoje parametry przy niższyych obrotach, co może być istotne w przekładni redukcyjnej do smigła. Opary ON nie są wybuchowe w przeciwieństwie do benzyny. T. |
|
Data: 2011-04-13 19:00:15 | |
Autor: emil | |
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem! | |
W dniu 2011-04-12 20:40, M pisze:
No też mi się tak wydaje - koresponduję sobie z autorem na temat tego Ale to moc max, przelotowa będzie mniejsza. 1,9 TDI w wersji przemysłowej: http://www.haywood-sullivan.com/vanagon/TDI/tdi_specs_en.pdf ma 60 kW ~80km gdzie wersje samochodowe mają 130km ~100kW. Elektroniczny wtrysk raczej niepotrzebny do silnika który przez 99% czasu pracuje przy takich samych obrotach i obciążeniu. |
|
Data: 2011-04-13 22:11:36 | |
Autor: M | |
Czy ktoś widział tę konstrukcję?? Gazele made in france - najtańszy samolot z dieslem! | |
Ale to moc max, przelotowa będzie mniejsza. No tak oczywiście - francuzi jednak narazie używają 1,4HDI 70PS. Przelotowa 75% mocy to jest 52,5KM i przy tej mocy przy jednostkowym zużuciu paliwa tego silnika 210g/kWh mamy jakieś 10,1L/godzinę pracy silnika przy prędkości 250-260km/godz jak to Serge mi podaje. Gdyby zmniejszyć moc do 65% to wyjdzie jakieś 8,75L i prędkość na poziomie 240km/godz. Chyba nieźle?:) |
|