Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?

Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?

Data: 2010-10-27 19:24:29
Autor: JAM
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
On Oct 27, 9:57 pm, "czeslaw" <b2468...@lhsdv.com> wrote:
Takie typowe samochody klasy kompakt jak golf, astra, civic, corolla oraz
klasy sredniej jak pasat, vectra, acord, avensis, mondeo....Chodzi mi o
okreslenie ile lat mozna pojezdzic samochodem jesli kupiłbym w salonie i
robił przebiegi roczne około 20 tys km

150,000 km / 10 lat.

Z tym ze to jest tak zwany "umowny" przebieg, ktory symuluje sie
testami drogowymi o trwajacymi jedynie kilka miesiecy i na przebiegu
doslownie kilku tysiecy km. Reszte oblicza sie odpowiednimi
algorytmami aproksymujacymi sumaryczne uzycie / zmeczenie.
W koncowym produkcie bardzo duzo zalezy od tego jak uzytkujesz pojazd.
Testy producentow sa obliczone tak aby ten przebieg osiagnal pewnie
stystysczny procent uzytkownikow (na przyklad 95% nabywcow). Pewnien
maly procent wyjatkowo agresywnych klientow, lub klientow
mieszkajacych w okolicach o zlym / trudnym stanie drog takiego
przebiegu nie osiagnie i nie oplaca sie projektowac calej serii
pojazdow na ten maly procent wyjatkowo trudnych klientow. Z drugiej
strony duzy procent klientow uzytkuje pojazd spokojnie, znacznie
ponizej tego co testuje producent na klienta 95%, wiec osiagna duzo
wiekszy przebieg niz zalozony knostrukcyjnie. Jednym z
najtrudniejszych problemow producentow jest znalezienie testow, ktore
w bardzo krotkim czasie bedzie dobrze symulowaly 10 letnie zuzycie i
10 letnie obciazenia pojazdu i jego zespolow.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2010-10-28 03:55:27
Autor: to
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
begin JAM
Z drugiej strony duzy procent klientow uzytkuje pojazd
spokojnie, znacznie ponizej tego co testuje producent na klienta 95%,

To się zdecyduj, czy testuje na 95%, czy bardzo duży procent użytkuje inaczej. --
ignorance is bliss

Data: 2010-10-28 10:14:51
Autor: J.F.
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w
begin JAM
Z drugiej strony duzy procent klientow uzytkuje pojazd
spokojnie, znacznie ponizej tego co testuje producent na klienta 95%,

To się zdecyduj, czy testuje na 95%, czy bardzo duży procent użytkuje
inaczej.

No przeciez wyraznie bylo napisane - producenci (amerykanscy ?) tak dobieraja poziom testowy, zeby 95% przyszlych klientow jezdzilo spokojniej.

J.

P.S.  95% ... czy dwa sigma ?

Data: 2010-10-28 10:21:42
Autor: JAM
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
On Oct 28, 4:14 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "to" <t...@abc.xyz> napisał w

> begin JAM
>> Z drugiej strony duzy procent klientow uzytkuje pojazd
>> spokojnie, znacznie ponizej tego co testuje producent na klienta
>> 95%,

> To się zdecyduj, czy testuje na 95%, czy bardzo duży procent
> użytkuje
> inaczej.

No przeciez wyraznie bylo napisane - producenci (amerykanscy ?) tak
dobieraja poziom testowy, zeby 95% przyszlych klientow jezdzilo
spokojniej.

J.

P.S.  95% ... czy dwa sigma ?

95 precentyl. To tradycyjna, magiczna liczba producentow samochodow.
Uzywa sie ja nie tylko w testach wytrzymalosci ale rowniez w wielu
rozwiazaniach ergonomicznych gdzie trzeba uwzglednic dlugosc nog
klienta, wysokosc torsu, szerokosc ramion, mase itp. Do niedawan
jedyny stosowany manekin zderzeniowy reprezentowal 95 precentyl
meskiej populacji zachodniej masa i rozmiarami. Teraz stosuje sie
kilka roznych uwzgledniajacych kobiety, dzieci itp.

Co do przebiegu pojazdu 150,000 km to typowy przebieg uzywany przez
wiekszosc producentow do typowych kompaktow w Europie. Amerykanie
stosuja podobny zakres - 100,000 mil. Niektore samochody i wiekszosc
truckow projektuje sie na 150,000 mil a tak zwane Heavy Duty pick-up
na 200,000 mil. Do tego dochodzi rowniez specjalizacja testow na dany
rynek. Generalnie test na rynek europejski jest najmniej wymagajacy ze
wzgledu na to, ze w Europie 95 precentyl ma najlepsze na swiecie
przecietne drogi. Test na rynek USA jest na drugim miejscu. Obecnie
najtrudniejsze testy sa na rynek Chinski ze wzgledu na bardzo zly stan
przecietnych drog w tym kraju.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2010-10-28 21:56:38
Autor: czeslaw
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
Użytkownik "JAM" Co do przebiegu pojazdu 150,000 km to typowy przebieg uzywany przez
wiekszosc producentow do typowych kompaktow w Europie. Amerykanie
stosuja podobny zakres - 100,000 mil. Niektore samochody i wiekszosc
truckow projektuje sie na 150,000 mil a tak zwane Heavy Duty pick-up
na 200,000 mil. Do tego dochodzi rowniez specjalizacja testow na dany
rynek. Generalnie test na rynek europejski jest najmniej wymagajacy ze
wzgledu na to, ze w Europie 95 precentyl ma najlepsze na swiecie
przecietne drogi. Test na rynek USA jest na drugim miejscu. Obecnie
najtrudniejsze testy sa na rynek Chinski ze wzgledu na bardzo zly stan
przecietnych drog w tym kraju.


150 000 km to przy przebiegu 20000 rocznie daje 7-8 lat uzytkowania. Z tego by wynikało że nie opłaca sie kupować samochodów używanych. A trafienie na egzemplarz potaksówkowy albo pofirmowy to prawdziwa porażka. A jednak ludzie kupują samochody używane 10cio i wiecej letnie i jezdzą. Jak to możliwe?

Data: 2010-10-29 19:46:08
Autor: JAM
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
On Oct 28, 3:56 pm, "czeslaw" <b2468...@lhsdv.com> wrote:
U ytkownik "JAM" Co do przebiegu pojazdu 150,000 km to typowy przebieg
uzywany przez
wiekszosc producentow do typowych kompaktow w Europie. Amerykanie
stosuja podobny zakres - 100,000 mil. Niektore samochody i wiekszosc
truckow projektuje sie na 150,000 mil a tak zwane Heavy Duty pick-up
na 200,000 mil. Do tego dochodzi rowniez specjalizacja testow na dany
rynek. Generalnie test na rynek europejski jest najmniej wymagajacy ze
wzgledu na to, ze w Europie 95 precentyl ma najlepsze na swiecie
przecietne drogi. Test na rynek USA jest na drugim miejscu. Obecnie
najtrudniejsze testy sa na rynek Chinski ze wzgledu na bardzo zly stan
przecietnych drog w tym kraju.

150 000 km to przy przebiegu 20000 rocznie daje 7-8 lat uzytkowania. Z tego
by wynika o e nie op aca sie kupowa samochod w u ywanych. A trafienie na
egzemplarz potaks wkowy albo pofirmowy to prawdziwa pora ka. A jednak ludzie
kupuj samochody u ywane 10cio i wiecej letnie i jezdz . Jak to mo liwe?

To akurat proste. Wiekszosc uzytkownikow nie uzywa samochodow tak
agresywnie jak ten skrajny 95% klient. W zwiazku z czym wytrzymaja one
znacznie dluzej niz ten uzytkowany agresywnie. Po drugie przeciez sie
samochody naprawia. Kupujac 10 letni samochod z przebiegiem 150,000 km
nikt chyba sie nie spodziewa, ze nie bedzie w nim musial nic
naprawiac.

JAM

Data: 2010-10-30 09:47:48
Autor: czeslaw
Czy ktos wie na jakie przebiegi sa projektowane samochody?
Uzytkownik "JAM"
To akurat proste. Wiekszosc uzytkownikow nie uzywa samochodow tak
agresywnie jak ten skrajny 95% klient. W zwiazku z czym wytrzymaja one
znacznie dluzej niz ten uzytkowany agresywnie. Po drugie przeciez sie
samochody naprawia. Kupujac 10 letni samochod z przebiegiem 150,000 km
nikt chyba sie nie spodziewa, ze nie bedzie w nim musial nic
naprawiac.

A to zmienia postac rzeczy. Myslalem ze 150 000 km oznacza zlomowanie auta. W sumie to interesuje mnie kiedy bede musial zezlomowac swoja Astre 8v z przebiegiem 230 tys km. Bo chcialbym jeszcze nia pojezdzic z braku gotówki na nowe auto.

Data: 2010-10-29 01:02:45
Autor: J.F.
Czy ktos wie na jakie przebiegi sš projektowane samochody?
On Thu, 28 Oct 2010 10:21:42 -0700 (PDT),  JAM wrote:
On Oct 28, 4:14 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
P.S.  95% ... czy dwa sigma ?

95 precentyl. To tradycyjna, magiczna liczba producentow samochodow.

Ale pytanie moje skad sie wziela, czyli czemu akurat taka.
Bo ladna okragla liczba o mniej wiecej pozadanych wlasciwosciach ...
czy wyszli od innej ladnej okraglej liczby - 2, i oparli sie o
wlasciwosci rozkladu normalnego ..

J.

Data: 2010-10-29 19:50:03
Autor: JAM
Czy ktos wie na jakie przebiegi sš projektowane samochody?
On Oct 28, 7:02 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
On Thu, 28 Oct 2010 10:21:42 -0700 (PDT),  JAM wrote:
>On Oct 28, 4:14 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
>> P.S.  95% ... czy dwa sigma ?

>95 precentyl. To tradycyjna, magiczna liczba producentow samochodow.

Ale pytanie moje skad sie wziela, czyli czemu akurat taka.
Bo ladna okragla liczba o mniej wiecej pozadanych wlasciwosciach ...
czy wyszli od innej ladnej okraglej liczby - 2, i oparli sie o
wlasciwosci rozkladu normalnego ..

J.
Skad sie wziela nie wiem. Od 30 lat pracuje w tym biznesie i zawsze
sie uzywalo 95%. Co do 2 sigma, to problem polega na tym, ze nie kazdy
rozklad musi przypominac rozklad Gaussa.

JAM

Data: 2010-10-30 12:43:49
Autor: Jacek_P
Czy ktos wie na jakie przebiegi s? projektowane samochody?
J.F. napisal:
Bo ladna okragla liczba o mniej wiecej pozadanych wlasciwosciach ...
czy wyszli od innej ladnej okraglej liczby - 2, i oparli sie o
wlasciwosci rozkladu normalnego ..

Bo tak się Pearsonowi 'uwidziało' i kryteria 'rzadkości' zdarzenia
ustawił na progach: 1:5, 1:10, 1:20, 1:100. W procentach dało
to 20%, 10%, 5% i 1%. A reszta świata przyjęła to siła bezwładności
i techniką przepisywania podręczników od poprzedników ;)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-10-28 07:43:11
Autor: kml
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
JAM wrote:
On Oct 27, 9:57 pm, "czeslaw" <b2468...@lhsdv.com> wrote:

Jednym z
najtrudniejszych problemow producentow jest znalezienie testow, ktore
w bardzo krotkim czasie bedzie dobrze symulowaly 10 letnie zuzycie i
10 letnie obciazenia pojazdu i jego zespolow.

Czas na centrum badawcze w Polska. Testerem będzie zwycięzca konkursu z zupek vifon, który dostanie samochód na pół roku i benzynę gratis. Po sześciu miesiącach bezstresowej jazdy samochód będzie ekwiwalentem 10 latka :)

--
pozdrawiam
kml

Data: 2010-10-28 08:46:51
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
W dniu 2010-10-28 04:24, JAM pisze:
On Oct 27, 9:57 pm, "czeslaw"<b2468...@lhsdv.com>  wrote:
Takie typowe samochody klasy kompakt jak golf, astra, civic, corolla oraz
klasy sredniej jak pasat, vectra, acord, avensis, mondeo....Chodzi mi o
okreslenie ile lat mozna pojezdzic samochodem jesli kupiłbym w salonie i
robił przebiegi roczne około 20 tys km

150,000 km / 10 lat.

A jak wytłumaczysz fakt, że Golf 3 ma elektroniczny licznik kilometrów liczący przebieg do 300 000 km a potem się... zeruje! Znika z wyświetlacza napis "total" i zaczyna liczenie od początku (mój ma w tej chwili 69 000 przebiegu ;))

http://www.youtube.com/results?search_query=golf+3+300000&aq=f

--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2010-10-28 09:08:16
Autor: Stefan Szczygielski
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
W dniu 28.10.2010 08:46, Krzysiek Niemkiewicz pisze:
W dniu 2010-10-28 04:24, JAM pisze:
150,000 km / 10 lat.
A jak wytłumaczysz fakt, że Golf 3 ma elektroniczny licznik kilometrów
liczący przebieg do 300 000 km a potem się... zeruje!

Dział informatyczny miał problemy z komunikacją. :D

S.

Data: 2010-10-28 10:15:49
Autor: LEPEK
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
W dniu 2010-10-28 08:46, Krzysiek Niemkiewicz pisze:
W dniu 2010-10-28 04:24, JAM pisze:
On Oct 27, 9:57 pm, "czeslaw"<b2468...@lhsdv.com> wrote:
Takie typowe samochody klasy kompakt jak golf, astra, civic, corolla
oraz
klasy sredniej jak pasat, vectra, acord, avensis, mondeo....Chodzi mi o
okreslenie ile lat mozna pojezdzic samochodem jesli kupiłbym w salonie i
robił przebiegi roczne około 20 tys km

150,000 km / 10 lat.

A jak wytłumaczysz fakt, że Golf 3 ma elektroniczny licznik kilometrów
liczący przebieg do 300 000 km a potem się... zeruje! Znika z
wyświetlacza napis "total" i zaczyna liczenie od początku (mój ma w tej
chwili 69 000 przebiegu ;))

http://www.youtube.com/results?search_query=golf+3+300000&aq=f


A ja myślę, że nie kupi w salonie nowego Golfa Mk III, który to był projektowany ponad dwadzieścia lat temu ;]

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

Data: 2010-10-28 10:32:17
Autor: JAM
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
On Oct 28, 2:46 am, Krzysiek Niemkiewicz <"[moje_inicjaly]"@post.pl>
wrote:
W dniu 2010-10-28 04:24, JAM pisze:

> On Oct 27, 9:57 pm, "czeslaw"<b2468...@lhsdv.com>  wrote:
>> Takie typowe samochody klasy kompakt jak golf, astra, civic, corolla oraz
>> klasy sredniej jak pasat, vectra, acord, avensis, mondeo....Chodzi mi o
>> okreslenie ile lat mozna pojezdzic samochodem jesli kupiłbym w salonie i
>> robił przebiegi roczne około 20 tys km

> 150,000 km / 10 lat.

A jak wytłumaczysz fakt, że Golf 3 ma elektroniczny licznik kilometrów
liczący przebieg do 300 000 km a potem się... zeruje! Znika z
wyświetlacza napis "total" i zaczyna liczenie od początku (mój ma w tej
chwili 69 000 przebiegu ;))

http://www.youtube.com/results?search_query=golf+3+300000&aq=f

--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

A co ma piernik do wiatraka ? Zakres licznika ma niewiele wspolengo z
testami pojazdu.
To ze ty przejechales akurat tyle to nic szczegolnego. Zuzycie
zmeczeniowe czesci pojazdow rosnie wykladniczo w funkcji obciazenia.
Wystarczy wiec jezdziec 10% spokojniej niz przewiduje projektant aby
wydluzyc zywotnosc czesci o 50% czy 100%.
Dobrze to ilustruje krzywa Wohlera. Patrz artykul tutaj:

http://en.wikipedia.org/wiki/August_W%C3%B6hler

Zwroc uwage na to, ze os pozioma wykersu jest logarytmiczna.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2010-10-29 08:57:32
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
W dniu 2010-10-28 19:32, JAM pisze:

A co ma piernik do wiatraka ? Zakres licznika ma niewiele wspolengo z
testami pojazdu.

Chyba nie zrozumiałeś i wypisujesz jakieś elaboraty zupełnie nie na temat. W przypadku Golfa te 300tys to nie jest zakres licznika. Licznik jest cyfrowy i spokojnie może liczyć do 999 999 km. Jednak z jakiegoś powodu producent zrobił taki ficzer, że od nowości licznik pokazuje napis "total" i liczy do 300tys, potem "total" znika i liczy od nowa, tym razem pewnie już do miliona, bo nie raz widywałem golfy z licznikiem pokazującym więcej niż 300tys. W moim odczuciu jest to wyraźna sugestia ze strony producenta, że przewidział ten model i obliczył go własnie na 300tys km (co nie znaczy, że nie może jeździć bezawaryjnie dłużej - patrz: mój).


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2010-10-29 19:57:54
Autor: JAM
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
On Oct 29, 2:57 am, Krzysiek Niemkiewicz <"[moje_inicjaly]"@post.pl>
wrote:
W dniu 2010-10-28 19:32, JAM pisze:

Chyba nie zrozumia e i wypisujesz jakie elaboraty zupe nie nie na
temat. W przypadku Golfa te 300tys to nie jest zakres licznika. Licznik
jest cyfrowy i spokojnie mo e liczy do 999 999 km. Jednak z jakiego
powodu producent zrobi taki ficzer, e od nowo ci licznik pokazuje
napis "total" i liczy do 300tys, potem "total" znika i liczy od nowa,

No i po co ? Zeby klinetowi powiedziec, ze wlasnie minal okeres na
ktory zaprojektowano ten pojazd ? To przeciez bez sensu.

tym razem pewnie ju do miliona, bo nie raz widywa em golfy z licznikiem
pokazuj cym wi cej ni 300tys. W moim odczuciu jest to wyra na sugestia
ze strony producenta, e przewidzia ten model i obliczy go w asnie na
300tys km (co nie znaczy, e nie mo e je dzi bezawaryjnie d u ej -
patrz: m j).

Jezeli juz to raczej typowaa sztuczka reklamowa aby zbajerowac laikow.
Samochodow kompaktowych nie projektuje sie na 300,000 km bo bylyby nie
konkurencyjne. Kosztowalyby duzo wiecej niz konkurencja. producent
zapewne podaje ci przebieg jaki moze osiagnac gosc bedacy w 10
precentylu uzytkownikow a nie w 95 prtocentylu. A juz w szczegolnosci
VW Golf. Nie przesadzaj, ale to jest akurat tani producent niemiecki.



--
Krzysiek Niemkiewicz - inicja y[at]post.pl
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TY U - TAK POWIEDZIA !

JAM

Data: 2010-10-28 10:19:34
Autor: J.F.
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
Użytkownik "JAM" <ja_1410@yahoo.com> napisał
On Oct 27, 9:57 pm, "czeslaw" <b2468...@lhsdv.com> wrote:
Takie typowe samochody klasy kompakt jak golf, astra, civic, corolla oraz
klasy sredniej jak pasat, vectra, acord, avensis, mondeo....Chodzi mi o
okreslenie ile lat mozna pojezdzic samochodem jesli kupiłbym w salonie i
robił przebiegi roczne około 20 tys km

150,000 km / 10 lat.
Z tym ze to jest tak zwany "umowny" przebieg, ktory symuluje sie
testami drogowymi o trwajacymi jedynie kilka miesiecy i na przebiegu
doslownie kilku tysiecy km. Reszte oblicza sie odpowiednimi
algorytmami aproksymujacymi sumaryczne uzycie / zmeczenie.
W koncowym produkcie bardzo duzo zalezy od tego jak uzytkujesz pojazd.
Testy producentow sa obliczone tak aby ten przebieg osiagnal pewnie
stystysczny procent uzytkownikow (na przyklad 95% nabywcow).

Jacku, a pamietasz test Mercedesa ?
160 tys kilometrow w miesiac, praktycznie non-stop, ze srednia predkoscia 220km/h.
Tzn srednia ogolna - w czasie samej jazdy pewnie trzymali zawsze pedal w podlodze, a reszta zeszla na tankowania, wymiany oleju, opon..

Moze nie bez powodu to ulubiony pojazd niemieckich taksówkarzy.
Choc ponoc i to sie zmienia - audi, passat - tez trwale pojazdy :-)


J.

Data: 2010-10-28 10:40:40
Autor: JAM
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
On Oct 28, 4:19 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "JAM" <ja_1...@yahoo.com> napisał





>On Oct 27, 9:57 pm, "czeslaw" <b2468...@lhsdv.com> wrote:
>> Takie typowe samochody klasy kompakt jak golf, astra, civic,
>> corolla oraz
>> klasy sredniej jak pasat, vectra, acord, avensis,
>> mondeo....Chodzi mi o
>> okreslenie ile lat mozna pojezdzic samochodem jesli kupiłbym w
>> salonie i
>> robił przebiegi roczne około 20 tys km
>150,000 km / 10 lat.
>Z tym ze to jest tak zwany "umowny" przebieg, ktory symuluje sie
>testami drogowymi o trwajacymi jedynie kilka miesiecy i na
>przebiegu
>doslownie kilku tysiecy km. Reszte oblicza sie odpowiednimi
>algorytmami aproksymujacymi sumaryczne uzycie / zmeczenie.
>W koncowym produkcie bardzo duzo zalezy od tego jak uzytkujesz
>pojazd.
>Testy producentow sa obliczone tak aby ten przebieg osiagnal
>pewnie
>stystysczny procent uzytkownikow (na przyklad 95% nabywcow).

Jacku, a pamietasz test Mercedesa ?
160 tys kilometrow w miesiac, praktycznie non-stop, ze srednia
predkoscia 220km/h.
Tzn srednia ogolna - w czasie samej jazdy pewnie trzymali zawsze
pedal w podlodze, a reszta zeszla na tankowania, wymiany oleju,
opon..

Zapominasz o problemie symulacji 10 lat uzytkowania. Czas ma olbrzymie
znaczenie w starzeniu sie pojazdu. Rowniez jechanie w krotkim czasie
ze stala predksocia nie obciaza tak bardzo pojazdu jak wieloletnie
uzytkownie. Nie pamietasz jak Polski Fiat 125 p pobil rekord swiata ?


Moze nie bez powodu to ulubiony pojazd niemieckich taksówkarzy.
Choc ponoc i to sie zmienia - audi, passat - tez trwale pojazdy :-)

J.- Hide quoted text -

- Show quoted text -


Niektore samochody sa projektowane na wyzszy przebieg. Pytanie bylo o
kompakty :-)

JAM

Data: 2010-10-29 11:12:12
Autor: Arek (G)
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
W dniu 2010-10-28 10:19, J.F. pisze:
[...]
Moze nie bez powodu to ulubiony pojazd niemieckich taksówkarzy.
Choc ponoc i to sie zmienia - audi, passat - tez trwale pojazdy :-)

Oj, dopisz szybko coś francuskiego, bo będzie afera!

A.

Data: 2010-10-28 12:13:14
Autor: Maciek
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
Dnia Wed, 27 Oct 2010 19:24:29 -0700 (PDT), JAM napisał(a):

Pewnien
maly procent wyjatkowo agresywnych klientow, lub klientow
mieszkajacych w okolicach o zlym / trudnym stanie drog

Wypisz-wymaluj polski kierowca :>

--
Maciek

Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona