Data: 2010-10-27 19:24:29 | |
Autor: JAM | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody? | |
On Oct 27, 9:57 pm, "czeslaw" <b2468...@lhsdv.com> wrote:
Takie typowe samochody klasy kompakt jak golf, astra, civic, corolla oraz 150,000 km / 10 lat. Z tym ze to jest tak zwany "umowny" przebieg, ktory symuluje sie testami drogowymi o trwajacymi jedynie kilka miesiecy i na przebiegu doslownie kilku tysiecy km. Reszte oblicza sie odpowiednimi algorytmami aproksymujacymi sumaryczne uzycie / zmeczenie. W koncowym produkcie bardzo duzo zalezy od tego jak uzytkujesz pojazd. Testy producentow sa obliczone tak aby ten przebieg osiagnal pewnie stystysczny procent uzytkownikow (na przyklad 95% nabywcow). Pewnien maly procent wyjatkowo agresywnych klientow, lub klientow mieszkajacych w okolicach o zlym / trudnym stanie drog takiego przebiegu nie osiagnie i nie oplaca sie projektowac calej serii pojazdow na ten maly procent wyjatkowo trudnych klientow. Z drugiej strony duzy procent klientow uzytkuje pojazd spokojnie, znacznie ponizej tego co testuje producent na klienta 95%, wiec osiagna duzo wiekszy przebieg niz zalozony knostrukcyjnie. Jednym z najtrudniejszych problemow producentow jest znalezienie testow, ktore w bardzo krotkim czasie bedzie dobrze symulowaly 10 letnie zuzycie i 10 letnie obciazenia pojazdu i jego zespolow. JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ |
|
Data: 2010-10-28 03:55:27 | |
Autor: to | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody? | |
begin JAM
Z drugiej strony duzy procent klientow uzytkuje pojazd To siÄ zdecyduj, czy testuje na 95%, czy bardzo duĹźy procent uĹźytkuje inaczej. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-10-28 10:14:51 | |
Autor: J.F. | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi sÄ projektowane samochody? | |
UĹźytkownik "to" <to@abc.xyz> napisaĹ w
begin JAM No przeciez wyraznie bylo napisane - producenci (amerykanscy ?) tak dobieraja poziom testowy, zeby 95% przyszlych klientow jezdzilo spokojniej. J. P.S. 95% ... czy dwa sigma ? |
|
Data: 2010-10-28 10:21:42 | |
Autor: JAM | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody? | |
On Oct 28, 4:14 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "to" <t...@abc.xyz> napisał w 95 precentyl. To tradycyjna, magiczna liczba producentow samochodow. Uzywa sie ja nie tylko w testach wytrzymalosci ale rowniez w wielu rozwiazaniach ergonomicznych gdzie trzeba uwzglednic dlugosc nog klienta, wysokosc torsu, szerokosc ramion, mase itp. Do niedawan jedyny stosowany manekin zderzeniowy reprezentowal 95 precentyl meskiej populacji zachodniej masa i rozmiarami. Teraz stosuje sie kilka roznych uwzgledniajacych kobiety, dzieci itp. Co do przebiegu pojazdu 150,000 km to typowy przebieg uzywany przez wiekszosc producentow do typowych kompaktow w Europie. Amerykanie stosuja podobny zakres - 100,000 mil. Niektore samochody i wiekszosc truckow projektuje sie na 150,000 mil a tak zwane Heavy Duty pick-up na 200,000 mil. Do tego dochodzi rowniez specjalizacja testow na dany rynek. Generalnie test na rynek europejski jest najmniej wymagajacy ze wzgledu na to, ze w Europie 95 precentyl ma najlepsze na swiecie przecietne drogi. Test na rynek USA jest na drugim miejscu. Obecnie najtrudniejsze testy sa na rynek Chinski ze wzgledu na bardzo zly stan przecietnych drog w tym kraju. JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ |
|
Data: 2010-10-28 21:56:38 | |
Autor: czeslaw | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody? | |
Użytkownik "JAM" Co do przebiegu pojazdu 150,000 km to typowy przebieg uzywany przez
wiekszosc producentow do typowych kompaktow w Europie. Amerykanie stosuja podobny zakres - 100,000 mil. Niektore samochody i wiekszosc truckow projektuje sie na 150,000 mil a tak zwane Heavy Duty pick-up na 200,000 mil. Do tego dochodzi rowniez specjalizacja testow na dany rynek. Generalnie test na rynek europejski jest najmniej wymagajacy ze wzgledu na to, ze w Europie 95 precentyl ma najlepsze na swiecie przecietne drogi. Test na rynek USA jest na drugim miejscu. Obecnie najtrudniejsze testy sa na rynek Chinski ze wzgledu na bardzo zly stan przecietnych drog w tym kraju. 150 000 km to przy przebiegu 20000 rocznie daje 7-8 lat uzytkowania. Z tego by wynikało że nie opłaca sie kupować samochodów używanych. A trafienie na egzemplarz potaksówkowy albo pofirmowy to prawdziwa porażka. A jednak ludzie kupują samochody używane 10cio i wiecej letnie i jezdzą. Jak to możliwe? |
|
Data: 2010-10-29 19:46:08 | |
Autor: JAM | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody? | |
On Oct 28, 3:56 pm, "czeslaw" <b2468...@lhsdv.com> wrote:
U ytkownik "JAM" Co do przebiegu pojazdu 150,000 km to typowy przebieg To akurat proste. Wiekszosc uzytkownikow nie uzywa samochodow tak agresywnie jak ten skrajny 95% klient. W zwiazku z czym wytrzymaja one znacznie dluzej niz ten uzytkowany agresywnie. Po drugie przeciez sie samochody naprawia. Kupujac 10 letni samochod z przebiegiem 150,000 km nikt chyba sie nie spodziewa, ze nie bedzie w nim musial nic naprawiac. JAM |
|
Data: 2010-10-30 09:47:48 | |
Autor: czeslaw | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi sa projektowane samochody? | |
Uzytkownik "JAM"
To akurat proste. Wiekszosc uzytkownikow nie uzywa samochodow tak agresywnie jak ten skrajny 95% klient. W zwiazku z czym wytrzymaja one znacznie dluzej niz ten uzytkowany agresywnie. Po drugie przeciez sie samochody naprawia. Kupujac 10 letni samochod z przebiegiem 150,000 km nikt chyba sie nie spodziewa, ze nie bedzie w nim musial nic naprawiac. A to zmienia postac rzeczy. Myslalem ze 150 000 km oznacza zlomowanie auta. W sumie to interesuje mnie kiedy bede musial zezlomowac swoja Astre 8v z przebiegiem 230 tys km. Bo chcialbym jeszcze nia pojezdzic z braku gotówki na nowe auto. |
|
Data: 2010-10-29 01:02:45 | |
Autor: J.F. | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi sš projektowane samochody? | |
On Thu, 28 Oct 2010 10:21:42 -0700 (PDT), JAM wrote:
On Oct 28, 4:14 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote: Ale pytanie moje skad sie wziela, czyli czemu akurat taka. Bo ladna okragla liczba o mniej wiecej pozadanych wlasciwosciach ... czy wyszli od innej ladnej okraglej liczby - 2, i oparli sie o wlasciwosci rozkladu normalnego .. J. |
|
Data: 2010-10-29 19:50:03 | |
Autor: JAM | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi sš projektowane samochody? | |
On Oct 28, 7:02 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
On Thu, 28 Oct 2010 10:21:42 -0700 (PDT), JAM wrote:Skad sie wziela nie wiem. Od 30 lat pracuje w tym biznesie i zawsze sie uzywalo 95%. Co do 2 sigma, to problem polega na tym, ze nie kazdy rozklad musi przypominac rozklad Gaussa. JAM |
|
Data: 2010-10-30 12:43:49 | |
Autor: Jacek_P | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi s? projektowane samochody? | |
J.F. napisal:
Bo ladna okragla liczba o mniej wiecej pozadanych wlasciwosciach ... Bo tak siÄ Pearsonowi 'uwidziaĹo' i kryteria 'rzadkoĹci' zdarzenia ustawiĹ na progach: 1:5, 1:10, 1:20, 1:100. W procentach daĹo to 20%, 10%, 5% i 1%. A reszta Ĺwiata przyjÄĹa to siĹa bezwĹadnoĹci i technikÄ przepisywania podrÄcznikĂłw od poprzednikĂłw ;) -- Pozdrawiam, Jacek |
|
Data: 2010-10-28 07:43:11 | |
Autor: kml | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody? | |
JAM wrote:
On Oct 27, 9:57 pm, "czeslaw" <b2468...@lhsdv.com> wrote: Jednym z Czas na centrum badawcze w Polska. Testerem będzie zwycięzca konkursu z zupek vifon, który dostanie samochód na pół roku i benzynę gratis. Po sześciu miesiącach bezstresowej jazdy samochód będzie ekwiwalentem 10 latka :) -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-10-28 08:46:51 | |
Autor: Krzysiek Niemkiewicz | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody? | |
W dniu 2010-10-28 04:24, JAM pisze:
On Oct 27, 9:57 pm, "czeslaw"<b2468...@lhsdv.com> wrote: A jak wytłumaczysz fakt, że Golf 3 ma elektroniczny licznik kilometrów liczący przebieg do 300 000 km a potem się... zeruje! Znika z wyświetlacza napis "total" i zaczyna liczenie od początku (mój ma w tej chwili 69 000 przebiegu ;)) http://www.youtube.com/results?search_query=golf+3+300000&aq=f -- Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl -- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- -- MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ! |
|
Data: 2010-10-28 09:08:16 | |
Autor: Stefan Szczygielski | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody? | |
W dniu 28.10.2010 08:46, Krzysiek Niemkiewicz pisze:
W dniu 2010-10-28 04:24, JAM pisze: Dział informatyczny miał problemy z komunikacją. :D S. |
|
Data: 2010-10-28 10:15:49 | |
Autor: LEPEK | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody? | |
W dniu 2010-10-28 08:46, Krzysiek Niemkiewicz pisze:
W dniu 2010-10-28 04:24, JAM pisze: A ja myślę, że nie kupi w salonie nowego Golfa Mk III, który to był projektowany ponad dwadzieścia lat temu ;] Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2010-10-28 10:32:17 | |
Autor: JAM | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody? | |
On Oct 28, 2:46 am, Krzysiek Niemkiewicz <"[moje_inicjaly]"@post.pl>
wrote: W dniu 2010-10-28 04:24, JAM pisze: A co ma piernik do wiatraka ? Zakres licznika ma niewiele wspolengo z testami pojazdu. To ze ty przejechales akurat tyle to nic szczegolnego. Zuzycie zmeczeniowe czesci pojazdow rosnie wykladniczo w funkcji obciazenia. Wystarczy wiec jezdziec 10% spokojniej niz przewiduje projektant aby wydluzyc zywotnosc czesci o 50% czy 100%. Dobrze to ilustruje krzywa Wohlera. Patrz artykul tutaj: http://en.wikipedia.org/wiki/August_W%C3%B6hler Zwroc uwage na to, ze os pozioma wykersu jest logarytmiczna. JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ |
|
Data: 2010-10-29 08:57:32 | |
Autor: Krzysiek Niemkiewicz | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody? | |
W dniu 2010-10-28 19:32, JAM pisze:
A co ma piernik do wiatraka ? Zakres licznika ma niewiele wspolengo z Chyba nie zrozumiałeś i wypisujesz jakieś elaboraty zupełnie nie na temat. W przypadku Golfa te 300tys to nie jest zakres licznika. Licznik jest cyfrowy i spokojnie może liczyć do 999 999 km. Jednak z jakiegoś powodu producent zrobił taki ficzer, że od nowości licznik pokazuje napis "total" i liczy do 300tys, potem "total" znika i liczy od nowa, tym razem pewnie już do miliona, bo nie raz widywałem golfy z licznikiem pokazującym więcej niż 300tys. W moim odczuciu jest to wyraźna sugestia ze strony producenta, że przewidział ten model i obliczył go własnie na 300tys km (co nie znaczy, że nie może jeździć bezawaryjnie dłużej - patrz: mój). -- Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl -- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- -- MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ! |
|
Data: 2010-10-29 19:57:54 | |
Autor: JAM | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody? | |
On Oct 29, 2:57 am, Krzysiek Niemkiewicz <"[moje_inicjaly]"@post.pl>
wrote: W dniu 2010-10-28 19:32, JAM pisze: No i po co ? Zeby klinetowi powiedziec, ze wlasnie minal okeres na ktory zaprojektowano ten pojazd ? To przeciez bez sensu. tym razem pewnie ju do miliona, bo nie raz widywa em golfy z licznikiem Jezeli juz to raczej typowaa sztuczka reklamowa aby zbajerowac laikow. Samochodow kompaktowych nie projektuje sie na 300,000 km bo bylyby nie konkurencyjne. Kosztowalyby duzo wiecej niz konkurencja. producent zapewne podaje ci przebieg jaki moze osiagnac gosc bedacy w 10 precentylu uzytkownikow a nie w 95 prtocentylu. A juz w szczegolnosci VW Golf. Nie przesadzaj, ale to jest akurat tani producent niemiecki.
JAM |
|
Data: 2010-10-28 10:19:34 | |
Autor: J.F. | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody? | |
Użytkownik "JAM" <ja_1410@yahoo.com> napisał
On Oct 27, 9:57 pm, "czeslaw" <b2468...@lhsdv.com> wrote: 150,000 km / 10 lat. Jacku, a pamietasz test Mercedesa ? 160 tys kilometrow w miesiac, praktycznie non-stop, ze srednia predkoscia 220km/h. Tzn srednia ogolna - w czasie samej jazdy pewnie trzymali zawsze pedal w podlodze, a reszta zeszla na tankowania, wymiany oleju, opon.. Moze nie bez powodu to ulubiony pojazd niemieckich taksówkarzy. Choc ponoc i to sie zmienia - audi, passat - tez trwale pojazdy :-) J. |
|
Data: 2010-10-28 10:40:40 | |
Autor: JAM | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody? | |
On Oct 28, 4:19 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "JAM" <ja_1...@yahoo.com> napisał Zapominasz o problemie symulacji 10 lat uzytkowania. Czas ma olbrzymie znaczenie w starzeniu sie pojazdu. Rowniez jechanie w krotkim czasie ze stala predksocia nie obciaza tak bardzo pojazdu jak wieloletnie uzytkownie. Nie pamietasz jak Polski Fiat 125 p pobil rekord swiata ?
Niektore samochody sa projektowane na wyzszy przebieg. Pytanie bylo o kompakty :-) JAM |
|
Data: 2010-10-29 11:12:12 | |
Autor: Arek (G) | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody? | |
W dniu 2010-10-28 10:19, J.F. pisze:
[...] Moze nie bez powodu to ulubiony pojazd niemieckich taksówkarzy. Oj, dopisz szybko coś francuskiego, bo będzie afera! A. |
|
Data: 2010-10-28 12:13:14 | |
Autor: Maciek | |
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody? | |
Dnia Wed, 27 Oct 2010 19:24:29 -0700 (PDT), JAM napisał(a):
Pewnien Wypisz-wymaluj polski kierowca :> -- Maciek |