Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?

Data: 2010-10-28 07:46:26
Autor: kml
Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
czeslaw wrote:
Takie typowe samochody klasy kompakt jak golf, astra, civic, corolla
oraz klasy sredniej jak pasat, vectra, acord, avensis,
mondeo....Chodzi mi o okreslenie ile lat mozna pojezdzic samochodem
jesli kupiłbym w salonie i robił przebiegi roczne około 20 tys km

Uważam, że głównie zależy to od tego jak samochód jest zebezpieczony antykorozyjnie. Zawieszenie, silnik etc zawsze można wymienić, ale walka z rudą jest najgorsza. Gdybym kupił w tej chwili samochód to przedewszystkim zadbał bym o ochronę nadwozia. Reszta to normalna eksploatacja i wymiana płynów w określonych interwałach.

BTW: mój Wujo ma astre 1, lat 17 przebieg 68 tys km przebiegu :D Znam ten samochód od pierwszego dnia kiedy wyjechał z salonu :) Cały czas garażowana, korozja jest ale jak na ten samochód i te lata to jest całkiem dobrze.

kml

Data: 2010-10-28 10:12:25
Autor: LEPEK
W dniu 2010-10-28 07:46, kml pisze:

Zawieszenie, silnik etc zawsze można wymienić, ale walka
z rudą jest najgorsza.

Myślę, że eksploatacja polega li tylko na bieżącej obsłudze - przeglądy + wymiana materiałów i części eksploatacyjnych (płyny plus to, co pracuje). O ile niektóre elementy zawieszenia można zaliczyć do nich (amortyzatory oczywiście, ale też różne sworznie i końcówki, chociaż i te można zrobić solidnie na 240 kkm po Polsce), to już np. taki alternator, czy chłodnica powinny wytrzymywać tyle, co "całość".

Pozdr,

--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-10-28 23:12:21
Autor: daxus
W dniu 28-10-2010 10:12, LEPEK pisze:
[...]

pięknie by było, alternator w moim Focus II z 2006 roku padł po 80 tys. km - laweta :(

Data: 2010-10-29 03:43:54
Autor: kogutek
> [...]
>
> Pozdr,

pięknie by było, alternator w moim Focus II z 2006 roku padł po 80 tys. km - laweta :(
Alternatory to normalnie tak w granicach stówki wytrzymywały. Kiedyś to łożyska
padały. Teraz też można je łatwo wykończyć jak pasek będzie za bardzo napięty.
Przy stu tysiącach warto wymienić łożyska w alternatorze ze względów czysto
higienicznych. Niedawno wymieniałem łożyska w swoim alternatorze. W życiu
naprawiłem sporo alternatorów. Takiego wyrobienia pierścieni współpracujących ze
szczotkami w życiu nie widziałem. Praktycznie wirnik do wymiany. Takie zużycie
że chyba by się go nie dało sensownie przetoczyć. Mało jeżdżę i sobie to
odpuściłem. Wychodzi że to przez dodatkowe obciążenie związane z jazdą na
światłach. Większe prądy to i większe zużycie mechaniczne elementów które ze
sobą współpracują żeby prąd robić. Czyli dodatkowy ukryty koszt jazdy na
światłach.  --

Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?