Czy ktośjeździł rowerem z wałkiem kardana

Data: 2009-11-13 12:56:14
Autor: Maciej
Czy ktośjeździł rowerem z wałkiem kardana
Czy ktoś jeździł rowerem z wałkiem kardana? Jak to się sprawuje? Czuć zwiększone
opory? Psuje się? Łatwo naprawić?

Data: 2009-11-13 05:33:41
Autor: Saurus
On 13 Lis, 12:56, "Maciej" <zeno...@poczta.onet.pl> wrote:
Czy ktoś jeździł rowerem z wałkiem kardana? Jak to się sprawuje? Czuć zwiększone
opory? Psuje się? Łatwo naprawić?

Są rowery z wałem napędowym ale z Kardanem nie ma on nic wspólnego :P

Data: 2009-11-13 20:08:52
Autor: Maciej
> [...]
> opory? Psuje się? Łatwo naprawić?

Są rowery z wałem napędowym ale z Kardanem nie ma on nic wspólnego :P

A gdy odezwał się cwany Polak to Pan Bóg usiadł i zapłakał :(

Wielkie dzięki!

P.S. Jan Miodek byłby Ci wdzięczny za ultra-precyzyjne słownictwo!

P.S. Słowo ultra pochodzi z języka ... i oznacza...

Jeszcze raz wielkie dzięki!

Data: 2009-11-13 12:00:17
Autor: Saurus
On 13 Lis, 20:08, "Maciej" <zeno...@poczta.onet.pl> wrote:
P.S. Jan Miodek byłby Ci wdzięczny za ultra-precyzyjne słownictwo!

Ty jak widzę nie jesteś zwolennikiem precyzji, obiektywności ani
rzeczowych dowodów i uwzględniania faktów więc pozwól że się nie
przejmę :-)

Data: 2009-11-13 12:21:25
Autor: Marek
Czy ktośjeździł rowerem z wałkiem kardana
Saurus, a może napisałbyś co jest w środku tej grubej rury - wahacza?
Czy to tylko sztywny wałek i dwie zębate przekładnie stożkowe? Przy
sztywnej ramie takie rozwiązanie mogłoby działać, ale przy wahaczu to
raczej kiepski pomysł.
Tylko nie każ mi googlać :).

--
Marek

Data: 2009-11-13 12:32:44
Autor: Saurus
On 13 Lis, 21:21, Marek <h....@op.pl> wrote:
[...]

Uciekł mi jakoś ten link - ale tutaj też nie ma przegubu, w końcu
obrót wahacza jest w tej samej osi co korby. Jest jeszcze kwestia tego
co się dzieje w czasie pracy wahacza bo w końcu tryb takiej przekładni
przy suporcie zaczynałby się wtedy poruszać dookoła osi drugiego ale
wolnobieg piasty powinien załatwić tę kwestię.

Data: 2009-11-13 13:13:00
Autor: Marek
Czy ktośjeździł rowerem z wałkiem kardana
Saurus napisał:
tutaj też nie ma przegubu

To jasne.

...ale wolnobieg piasty powinien załatwić tę kwestię.

Fakt, nie pomyślałem o tym. Ale i tak wciąż mam wrażenie, że przy tak
prostym przeniesieniu napędu rowerzysta czuje inny opór na korbach
przy ruchu wahacza w górę, a inny przy ruchu w dół. Choć może nie jest
to tak uciążliwe jak podczas holowania "na sztywno" roweru, na którym
rowerzysta też pedałuje, ale w innym tempie.

--
Marek

Data: 2009-11-13 13:15:47
Autor: Saurus
On 13 Lis, 22:13, Marek <h....@op.pl> wrote:
Saurus napisał:

> tutaj też nie ma przegubu

To jasne.

> [...]

to tak uciążliwe jak podczas holowania "na sztywno" roweru, na którym
rowerzysta też pedałuje, ale w innym tempie.

Nikt nie powiedział że akurat ten rower to dobra konstrukcja i wyszedł
chociażby poza stadium prototypu :)

Data: 2009-11-13 20:37:39
Autor: Rafał VFR
Czy ktośjeździł rowerem z wałkiem kardana
Ja się podłączam do pytania - widziałem na allegro jakiś czas temu tak sprzęt wszytko to na zdjęciach chciało trzymaś sie kupy.
Też mnie ciekawi jak to działa.
A tu foto: http://www.sticha.ch/_img/gallery/full/1-GA0007.jpg

RafalVFR
GG: 85456
http://etacar.put.poznan.pl:8443/rafal.kowalski/
Ps. dlaczego niby to nie jest wał kardana jak pisze poprzednik ? W sumie to się nie znam ale wydawało mi się, że to kardan ...

Data: 2009-11-13 12:11:03
Autor: Saurus
On 13 Lis, 20:37, "Rafał VFR" <rafal...@tlen.pl> wrote:
Ps. dlaczego niby to nie jest wał kardana jak pisze poprzednik ? W sumie to
się nie znam ale wydawało mi się, że to kardan ...

Bo Cardana jest nie wał tylko przegub który w rowerze nie występuje
(chyba żeby ktoś zrobił napęd na wał + tylne zawieszenie).

Data: 2009-11-14 14:25:48
Autor: Maciej
> [...]

Bo Cardana jest nie wał tylko przegub który w rowerze nie występuje
(chyba żeby ktoś zrobił napęd na wał + tylne zawieszenie).

Mistrzu!

popatrz tu:

http://www.trike.ru/en/photos.php

Jeździłem rowerem z wałkiem (Biomega Amsterdam Men) a teraz pytam o wałek kardana.

Data: 2009-11-14 20:59:01
Autor: Michał Pysz
Czy ktośjeździł rowerem z wał kiem kardana
Niezłe!

Rozumiem, że za osiowy i między osiowy mechanizm różnicowy robią 3 wolnobiegi (w każdym kole jeden) ??

Ciekawe jak duży opór to wszystko stawia. Dwa przeguby i dodatkowy łańcuch to może być ciut ciężko ?!?

A tak w ogóle to do jakich zastosowań jest rower z napędem na 3 koła ??

mp.

Data: 2009-11-15 04:32:08
Autor: Maciej
[...]

Tak, w każdej z 3 piast są wolnobiegi.

Jak wreszcie uporają się z "problemami z produkcją" to będzie można to kupić za
przyzwoite pieniądze i się przekonać. Trzymam rękę na pulsie!

Napęd na 3 koła na zimę oraz w teren.

mp.

Data: 2009-11-16 22:28:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 14 Nov 2009, Maciej wrote:

[...]

[...]

Jeździłem rowerem z wałkiem (Biomega Amsterdam Men) a teraz pytam o wałek kardana.

  Ale IMVHO mistrz Ci tłumaczył tylko, że określenie "wał kardana" jest
nieprawidłowe, osobna sprawa że rozpowszechnione (np. wikipedia zawiera
przekierowanie z "wał Kardana" na "przegub Cardana" :))
  O to chodzi:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przegub_Cardana
....?

  Jak przeguby Cardana, to zaraz będzie flejm, że zdecydowanie lepiej:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przegub_homokinetyczny
  ;)

pzdr, Gotfryd