Czy kurier moze zignorowac zakaz ruchu

Data: 2015-05-04 17:33:57
Autor: Ergie
Czy kurier moze zignorowac zakaz ruchu
Witam!

Boczna droga prowadząca do kilku domów na wniosek kilku pieniaczy Zarząd Dróg postawi zakaz ruchu z dopiskiem "nie dotyczy mieszkańców".

Kurier miał przesyłkę do jednego z tych domów i stanął przed zakazem i zadzwonił do odbiorcy aby ten się pofatygował po paczkę, albo mu załatwił zezwolenie od Policji, albo załatwił w Zarządzie Dróg zmianę tabliczki na "nie dotyczy dojazdu do posesji".

Oczywiście odbiorca się wkurzył i złożył reklamację która to została odrzucona.

Dwa pytania:
1. Czy kurier mógł legalnie zignorować zakaz?
2. Czy zmiana tabliczki cos by zmieniła?

Pytałem znajomego listonosza i ten mi powiedział że oni "z mocy prawa" mogą ignorować zakazy, ale paragrafu nie podał - powiedział że tak ich uczą na kursach, ale coś mi się to naciągane wydaje.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-05-04 17:57:00
Autor: J.F.
Użytkownik "Ergie"  napisał w wiadomości grup
[...]

Duza, ciezka ? Bo ja widuje takich co roznosza ... no ale oczywiscie male.

Oczywiście odbiorca się wkurzył i złożył reklamację która to została odrzucona.
Dwa pytania:
1. Czy kurier mógł legalnie zignorować zakaz?

A na jakiej podstawie ?

2. Czy zmiana tabliczki cos by zmieniła?

A nie ?
Cos mi sie widzi, ze kurier mial juz do czynienia z policja w podobnej kwestii ... choc regularnie widuje takiego, ktorego zakaz wydaje sie nie dotyczyc - widac policja jak chce, to potrafi byc rozsadna :-)

Pytałem znajomego listonosza i ten mi powiedział że oni "z mocy prawa" mogą ignorować zakazy, ale paragrafu nie podał - powiedział że tak ich uczą na kursach, ale coś mi się to naciągane wydaje.

Kto ich tam wie - byc moze jest jakis zapomniany przepis upowazniajacy Poczte Polska. Byc moze juz niewazny.

Teraz jest jeszcze jeden bat - to wlasiciel nieruchomosci ma obowiazek umiescic skrzynke w miejscu publicznie dostepnym.
No ale skrzynka nie paczka, a dostep to nie od razu dojazd ...

J.

Data: 2015-05-06 14:16:44
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 4 May 2015, J.F. wrote:

Użytkownik "Ergie"  napisał w wiadomości grup
Dwa pytania:
1. Czy kurier mógł legalnie zignorować zakaz?

A na jakiej podstawie ?

  Na podstawie przepisu art.31.3 Konstytucji RP.

  Podstawę do oczeczeń do braku podstawy zacytował user piszący z adresu
"przemek.jedrzejczak", "zapomniał" o zapodaniu źródła z którego wziął
cytat :>

  Aby przepis obowiązywał, musi:
- mieć legalne podstawy prawne
- jego egzekucja musi spełniać wymogi formalne.

  Zupełnie inna sprawa, to fakt, że tabliczka "nie dotyczy mieszkańców"
to podwójna bzdura. Znaczy z faktu że "prawie każdy" jest mieszkańcem
i nadto prawnie wisi w powietrzu.
  Znam jeszcze "głębszą" (bzdurę): "nie dotyczy pojazdów mieszkańców".
  Przesłanie jasne :P (aby "obcy" nie parkowali), ale LITERALNIE
jest problem z różnicy między własnością a posiadaniem (np. pojazd
użyczony albo dajmy na to "przepisany" na bank).

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-05-06 05:33:45
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

jak wszyscy zapewne rozumiemy, wyegzekwowanie tego przepisu jest realnie nieskuteczne i moze jedynie skonczyc sie obustronnym palowaniem przed sadem ku uciesze prawnikow ...

P.

Data: 2015-05-07 10:22:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 6 May 2015, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:

jak wszyscy zapewne rozumiemy, wyegzekwowanie tego przepisu jest realnie nieskuteczne

  Zgadzamy się.
  Pytaniem jest, dlaczego wciąż się pojawiają nowe.
(wiem - zupełby brak "podstaw prawnych" w podstawówce i reszcie szkół).

pzdr, Gotfryd
"Więcej okrętów zatonęło przez brak znajomości zasad logiki,
  niż nieznajomości zasad nawigacji". Admirał Nelson.
(nie pamiętam czy tam było "okrętów" czy "statków")

Data: 2015-05-06 15:07:37
Autor: Andrzej Lawa
Czy kurier moze zignorowac zakaz ruchu

  Zupełnie inna sprawa, to fakt, że tabliczka "nie dotyczy mieszkańców"
to podwójna bzdura. Znaczy z faktu że "prawie każdy" jest mieszkańcem
i nadto prawnie wisi w powietrzu.

Zakładając, że inicjator wątku nie zastosował po prostu skrótu myślowego - ja to zrozumiałem tak, że była tabliczka "nie dotyczy mieszkańców" ale z dalszym ciągiem precyzujących, że chodzi o mieszkańców z takiego a nie innego adresu/adresów.

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

Data: 2015-05-07 10:19:05
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 6 May 2015, Andrzej Lawa wrote:

[...]

  Czekamy na inicjatora :)
  Nadal pozostaje problem "mieszkańca" - i braku logiki w ciągu dalszym,
wychodzi że jak goście przyjadą to mieszkaniec powinien wyjść za znak
i "legalnie" wjechać pojazdem dalej, ewentualnie jak ktoś jego własny
samochód podrzuci pod dom to mandat dostanie.
  Pomijam sławne flejmy o "paru miejscach zamieszkania" :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-05-04 19:03:30
Autor: re
Czy kurier moze zignorowac zakaz ruchu

Użytkownik "Ergie"

[...]

-- -
Nóżek nie miał ?

albo mu załatwił
zezwolenie od Policji,
-- -
Urząd zezwoleń <rotfl>

[...]

Zależy czy znak z takim opisem został zdefiniowany przepisami prawa.

2. Czy zmiana tabliczki cos by zmieniła?
-- -
Jakby istotna była treść tabliczki.

[...]
Listonosze z Inpost nie doręczają mi powtórnych awiz. Też ich pewnie tak uczyli.

Data: 2015-05-05 09:05:44
Autor: Robson
Czy kurier moze zignorowac zakaz ruchu
W dniu 2015-05-04 o 19:03, re pisze:

Użytkownik "Ergie"

[...]

Skąd się tacy biorą? W zeszłym tygodniu kurier mi przywiózł przesyłkę na palecie, chciałbym zobaczyć jak targasz na nóżkach 250kg.

Data: 2015-05-05 09:38:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-05 o 09:05, Robson pisze:
W dniu 2015-05-04 o 19:03, re pisze:

UĹźytkownik "Ergie"

[...]

Cóż, już po sposobie i uporze w błędnym cytowaniu widać, że inteligencją
nie grzeszy.

Radzę olać i nie wyciągać szamba normalnym ludziom z kfa.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-05 23:43:44
Autor: re
Czy kurier moze zignorowac zakaz ruchu

UĹźytkownik "Liwiusz"

[...]

Pierdolisz głupoty i tyle

Data: 2015-05-05 23:42:44
Autor: re
Czy kurier moze zignorowac zakaz ruchu

Użytkownik "Robson"

[...]

Czyli to twoja wina, że nie ma dojazdu w wygodny dla kuriera sposób.

Data: 2015-05-07 08:26:18
Autor: Robson
Czy kurier moze zignorowac zakaz ruchu
Czyli to twoja wina, że nie ma dojazdu w wygodny dla kuriera sposób.

Stawiam, ze obecnej matury z polskiego, pomimo zamieszczania fragmentów tekstów, nie zdałbyś.

Data: 2015-05-04 20:07:39
Autor: jerzu
On Mon, 4 May 2015 17:33:57 +0200, "Ergie" <ergie@spam.pl> wrote:

1. Czy kurier mógł legalnie zignorować zakaz?

Nie.

2. Czy zmiana tabliczki cos by zmieniła?

Tak.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2015-05-04 12:53:31
Autor: kogutek444

-- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Tam jest zły znak postawiony. Powinien być zakaz wjazdu i tabliczka że kogoś nie dotyczy jak droga bez wylotu to znak że droga bez wylotu. Zakaz ruchu powinien być znakiem bez możliwości jakichkolwiek wykluczeń. Pękła rura z gazem, ustawili zakaz ruchu żeby od samochodu coś nie pierdolnęło i nikomu wjechać nie wolno.

Data: 2015-05-06 07:01:10
Autor: Shrek
On 2015-05-04 21:53, kogutek444@gmail.com wrote:

[...]

Akurat jest dokładnie na odwrót - np zakaz ruchu może być legalnie zignorowany przez niepełnosprawnego (z odpowiednimi papierami), a zakaz wjazdu z oczywistych względów już nie.

BTW z "nie dotyczy mieszkańców" - każdy gdzieś mieszka - w ostateczności można mieszkać w tym samochodzie, którym się poruszasz - żona cię wyrzuciła;)

Shrek.

Data: 2015-05-06 02:56:37
Autor: kogutek444
W dniu środa, 6 maja 2015 07:01:10 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
On 2015-05-04 21:53, kogutek444@gmail.com wrote:

> [...]

BTW z "nie dotyczy mieszkańców" - każdy gdzieś mieszka - w ostateczności można mieszkać w tym samochodzie, którym się poruszasz - żona cię wyrzuciła;)

A zakaz ruchu ustawiony przez saperów bo bombę z wojny pod drogą znaleźli też może być przez inwalidę ignorowany? A jak wodociągi postawią zakaz ruchu bo pękła rura i pod asfaltem jest dziura na 4 metry głęboka i taka duża że mala ciężarówka się w niej zmieści to też inwalida może wjechać? Zakaz ruchu to tak jak by drogi albo ulicy nie było.

Data: 2015-05-06 12:00:12
Autor: tck

On 2015-05-04 21:53, kogutek444@gmail.com wrote:

> [...]

A zakaz ruchu ustawiony przez saperów bo bombę z wojny pod drogą znaleźli też może być przez inwalidę ignorowany? A jak wodociągi postawią zakaz ruchu bo pękła rura i pod asfaltem jest dziura na 4 metry głęboka i taka duża że mala ciężarówka się w niej zmieści to też inwalida może wjechać? Zakaz ruchu to tak jak by drogi albo ulicy nie było.

jak jest wykop to procz zakazu ruchu jest tez barierka
znam miejsca, gdzie pod stalym zakazem ruchu widnieje tabliczka dotyczy takze niepelnosprawnych.

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2015-05-06 03:12:38
Autor: kogutek444
W dniu środa, 6 maja 2015 12:00:13 UTC+2 użytkownik tck napisał:
> [...]

znam miejsca, gdzie pod stalym zakazem ruchu widnieje tabliczka dotyczy takze niepelnosprawnych.

Ktoś podpierdoli barierkę a zakaz zostanie. Zakaz ruchu to brak dogi pomimo że jest.

Data: 2015-05-06 14:52:08
Autor: Shrek
On 2015-05-06 11:56, kogutek444@gmail.com wrote:

A zakaz ruchu ustawiony przez saperów bo bombę z wojny pod drogą znaleźli też może być przez inwalidę ignorowany?

Generalnie może - pewnie dlatego w razie wykopania bomby stawia się barierki, umyślnego i znak achtung minen!

A jak wodociągi postawią zakaz ruchu bo pękła rura i pod asfaltem jest dziura na 4 metry głęboka i taka duża że mala ciężarówka się w niej zmieści to też inwalida może wjechać?

Jak wyĹźej.

Zakaz ruchu to tak jak by drogi albo ulicy nie było.

To sobie przeczytaj:

(Dz. U. z 2005 r., Nr 108, poz. 908 z późn. zm.)

Osoby niepełnosprawne o obniżonej sprawności ruchowej, kierujące pojazdem samochodowym lub kierowca przewożący osoby o obniżonej sprawności ruchowej, jak również pracownicy placówek zajmujących się opieką, rehabilitacją lub edukacją niepełnosprawnych pozostających pod opieką tych placówek, mogą nie stosować się do następujących znaków - pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności:
- „zakaz ruchu w obu kierunkach” (B-1),
- „zakaz wjazdu pojazdów silnikowych, z wyjątkiem motocykli jednośladowych” (B-3),
- „zakaz wjazdu autobusów” (B-3a),
- „zakaz wjazdu motocykli” (B-4),
- „zakaz wjazdu motorowerów” (B-10),
- „zakaz postoju" (B-35),
- „zakaz postoju w dni nieparzyste” (B-37),
- „zakaz postoju w dni parzyste" (B-3,
- „strefa ograniczonego postoju” (B-39).

Koniec tematu.

Shrek.

Data: 2015-05-04 20:43:10
Autor: Tom N
jerzu w <news:t9dfka5cekedukm5uh9nbcupkqtpfg9kna4ax.com>:

On Mon, 4 May 2015 17:33:57 +0200, "Ergie" <ergie@spam.pl> wrote:

1. Czy kurier mógł legalnie zignorować zakaz?
Nie.

Oj, legalnie mógł zignorować. I legalnie mógł po zignorowaniu dostać mandat
i go przyjąć, albo i nie przyjąć, ponieważ tabliczka "nie dotyczy
mieszkańców" powoduje, że ktoś musiałby donieść, że taki i taki nie jest
mieszkańcem  ;P

2. Czy zmiana tabliczki cos by zmieniła?
Tak.

Oj, taka tabliczka "nie dotyczy dojazdu do posesji" jest razem ze znakiem
"zakaz ruchu" równoważna brakowi jakiegokolwiek znaku (dalej niz do posesji
nie dojedzie)

--
'Tom N'

Data: 2015-05-05 09:37:55
Autor: Ergie

Użytkownik "Tom N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:150504.204310.pms.3361.74@int.dyndns.org.invalid.150504.invalid...

[...]

Tak jak ja to rozumiem (ale mogę się mylić) dojazd oznacza że trzeba swoją jazdę zacząć lub skończyć na którejś posesji. Czyli zakaz dotyczy tych co sobie chcą tylko pojeździć.

W tym przypadku to niewiele zmienia, ale w mojej okolicy jest taki zakaz na wąskiej dróżce która łączy dwie szersze. I tam go tak rozumiem, że nie mogę tą droga przejechać (aby sobie skrócić trasę) ale mogę w nią wjechać gdy jadę do kogoś kto przy niej mieszka.

Podobnie od kilku lat w Gliwicach działa zakaz ciężkiego ruchu w pewnych godzinach. Jak masz transport którego adresat mieszka w strefie objętej ograniczeniem to i tak możesz do miasta wjechać w zakazanych godzinach, ale przejechać przez nie w tych godzinach nie możesz.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-05-06 09:55:11
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 04.05.2015 20:43,  (Tom N) pisze:

Oj, taka tabliczka "nie dotyczy dojazdu do posesji" jest razem ze znakiem
"zakaz ruchu" równoważna brakowi jakiegokolwiek znaku (dalej niz do posesji
nie dojedzie)

Chyba że to droga przelotowa.

Data: 2015-05-05 00:19:02
Autor: przemek.jedrzejczak
Czy kurier moze zignorowac zakaz ruchu
-- Czy kurier mógł legalnie zignorować zakaz?

Nie.

polemizowalbym :-)

Przykład znaku B-1 z tabliczką "Nie dotyczy oznakowanych pojazdów obsługi parku oraz służb komunalnych". Należy pamiętać iż zgodnie z pkt. 3.1.2. "Nie dopuszcza się stosowania sformułowań ogólnikowych, np. "Nie dotyczy ruchu lokalnego". Na drogach często można spotkać odstępstwa wyrażone tabliczkami "nie dotyczy dojazdu do posesji" lub "nie dotyczy mieszkańców".  Wjazd za taki znak nie jest podstawą do interwencji przez odpowiednie służby jak Straż Miejska czy Policja. Zgodnie z SJP "posesja- wydzielony teren (...), stanowiący czyjąś własność", "mieszkaniec- osoba stale zamieszkująca jakiś teren, stale przebywająca w jakimś miejscu".

Powyższe przykłady pokazują iż tak naprawdę przy użyciu tych dwóch zwrotów znak taki nie jest wiążący dla nikogo, a ponadto jest on sprzeczny z prawem, na co wielokrotnie wskazują orzeczenia NSA.

P.

Data: 2015-05-06 08:23:18
Autor: J.F.
Czy kurier moze zignorowac zakaz ruchu
Dnia Tue, 5 May 2015 00:19:02 przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a):
[...]

Ale kurier moglby dojechac ...

[...]

NSA sie wypowiadal w sprawie tabliczki ? Wielokrotnie ? A kto to
zglaszal ?

No chyba ze NSA wielokrotnie sie wypowiadal ze "nie dotyczy
mieszkancow" nie upowaznia do ukarania niemal nikogo, bo prawie kazdy
gdzies mieszka ..

J.

Data: 2015-05-05 23:54:43
Autor: przemek.jedrzejczak
Czy kurier moze zignorowac zakaz ruchu
-- NSA sie wypowiadal w sprawie tabliczki ? Wielokrotnie ? A kto to zglaszal ?

kto ? wkurzony odbiorca albo kurier zreszta co to za roznica ?

-- No chyba ze NSA wielokrotnie sie wypowiadal ze "nie dotyczy mieszkancow" nie upowaznia do ukarania niemal nikogo, bo prawie kazdy gdzies mieszka ..

w tej sprawie musisz skontaktowac z NSA :-)

PS granica miedzy rzeczywista potrzeba ograniczenia ruchu a absurdem jest dosc plynna ... w powyzszym przypadku ciala dal ten matolek, ktory przyklepal znak i jego nalezy pociagnac do odpowiedzialnosci, dobre pismo od mecenasa (najlepiej z wygorowanymi roszczeniami) powinno zalatwic sprawe momentalnie a jesli nie to zawsze pozostaja nieznani sprawcy :-)

P.

Data: 2015-05-06 14:07:36
Autor: Gotfryd Smolik news

napisał(a):
[...]

  Ja bym miał za złe Przemkowi, że nie podał źródła.

http://drogipubliczne.eu/1-3-znaki-zakazu

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-05-06 05:24:53
Autor: przemek.jedrzejczak
Czy kurier moze zignorowac zakaz ruchu
-- Ja bym miał za złe Przemkowi, że nie podał źródła.

prawda ale miejmy swiadomosc ze odnalezienie zrodla to copy&paste czyli jakies 2-3sekund ... banalne prawda ?

Data: 2015-05-07 10:15:57
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Pod warunkiem, że ktoś wie, że to jest copy&paste.
  Ale w sumie to nie takie istotne - "źródłu" się podanie namiaru należy,
jak to mawiają, "jak psu kiełbasa".

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-05-04 22:27:50
Autor: Pawel O'Pajak
Czy kurier moze zignorowac zakaz ruchu
Powitanko,

1. Czy kurier mógł legalnie zignorować zakaz?

Jesli byl bezdomnym, to nie. Zakladam jednak, ze mieszkancem byl, wiec mial prawo wjechac. Nigdzie nie bylo napisane, czego mieszkancow to nie dotyczy. W kazdym razie dziad, ktory mi grozil, ze wezwie policje, albo tego nie zrobil, albo co bardziej prawdopodobne zostal przez te instytucje olany sikiem perlisto-panoramicznym.

2. Czy zmiana tabliczki cos by zmieniła?

Pewnie tak, choc ja bym tez pomyslal nad zmiana firmy kurierskiej.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2015-05-07 22:39:56
Autor: Pszemol
"Pawel O'Pajak" <opajak1@gazeta.pl> wrote in message news:mi8km9$jd6$1srv.chmurka.net...
Pewnie tak, choc ja bym tez pomyslal nad zmiana firmy kurierskiej.

Niezawsze masz wpływ jakiej firmy kurierskiej używa sprzedawca.

Data: 2015-05-07 23:54:00
Autor: przemek.jedrzejczak
Czy kurier moze zignorowac zakaz ruchu
-- Niezawsze masz wpływ jakiej firmy kurierskiej używa sprzedawca.

prawda, dlatego jak widze ze dostawa KEX-em to za pobraniem :-) P.

Data: 2015-05-06 09:53:38
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 04.05.2015 17:33, Ergie pisze:

Boczna droga prowadząca do kilku domów na wniosek kilku pieniaczy Zarząd
Dróg postawi zakaz ruchu z dopiskiem "nie dotyczy mieszkańców".

[ciach]

Oczywiście odbiorca się wkurzył i złożył reklamację która to została
odrzucona.

Dlaczego się nie wkurzył na tych, co taki zakaz zorganizowali?

Dwa pytania:
1. Czy kurier mógł legalnie zignorować zakaz?

A był mieszkańcem?

2. Czy zmiana tabliczki cos by zmieniła?

Oczywiście.