Czy leci z nami spec do SIM? Aero2

Data: 2011-09-05 10:52:40
Autor: Jakub Danecki
Czy leci z nami spec do SIM? Aero2
Potrzebuję pomocy specjalisty od kart SIM. Wysmażyłem artykuł o
problemie z nowymi kartami SIM w kwestii blokady teleserwisu 11 (TS11) na
kartach bezpłatnego dostepu do Internetu, która powoduje problemy z
wieloma modemami i telefonami - nie pokazują siły aygnału sieci i często
odmawiają zalogowania oraz połączenia z siecią.
http://jdtech.pl/2011/09/aero2-wyjasnilo-na-czym-polega-problem-z-kartami-sim.html
Szukam jednak (bardziej z ciekawości) kogoś ze specyfikacją GSM za pan
brat, żeby potwierdziłby/zaprzeczy, ze:
1. (U)SIM może przechowywać uprawnienia do bearer services i teleservices
bez konieczności aktywowania FDN (fixed dialing)

oraz kogoś, kto ma pojęcie o działaniu urządzeń standardu GSM, żeby
potwierdził (lub zaprzeczył):
2. Blokada TS11 (i/lub innych BS/TS) może powodować odmowę terminala przy
logowaniu do sieci (oczywiście przy nieprawidłowej, ale powszechnej jak
widać praktyce producentów sprzętu).

Nie byłem w stanie także dojść, czy operator może zdalnie włączać i
wyłączać TSy i BSy na poziomie USIM (bo oczywiste jest, że w rejestrze
HLR może).
A przy okazji może ktoś wie, za pomocą których TS/BS presyłane są USSD
(które trzeba zalbokować, żeby przestały działać kody USSD)?

Wiem, że rzadko tutaj padają takie kwestie, ale temat jest wyjątkowo
ciekawy z punktu widzenia użytkowników darmowego internetu, którzy
nadziali się na te karty.

Jakub

Czy leci z nami spec do SIM? Aero2