Czy logo miasta podlega Art. 4 pkt.2 Prawa autorskiego?

Data: 2012-10-05 13:21:55
Autor: bartosz.chrapek77
Czy logo miasta podlega Art. 4 pkt.2 Prawa autorskiego?
Witam,
mam krótkie pytanie, są różne zdania na ten moment na temat faktu czy logo jak i herb miasta podlegają Art. 4 pkt. 2 Prawa autorskiego. Jest masa orzecznictwa sądowego w sprawach herbu, elektronicznego wizerunku herbu, nie dokopałem się na ten moment odpowiedniego orzeczenia co do samego logo które jest nowoczesnym herbem.

Jeżeli ktoś może się wypowiedzieć będę wdzięczny...

Data: 2012-10-06 07:12:36
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-10-05 22:21, bartosz.chrapek77@gmail.com pisze:
[...]

Wydaje mi się, że na ogół logo stanowi własność Rady Miasta, bo ta za owoż plastykowi zapłaciła. Powinna być uchwała RM o zasadach używania logo. Ja - robiąc stronę dla jednostki budżetowej gminy musiałem uzyskać zgodę jakiegoś kierownika wydziału na użycie logo.

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-10-06 00:20:53
Autor: BartekC
W dniu sobota, 6 października 2012 07:12:37 UTC+2 użytkownik SQLwiel napisał:
W dniu 2012-10-05 22:21, BartekC pisze:

> [...]

Wydaje mi się, że na ogół logo stanowi własność Rady Miasta, bo ta za owoż plastykowi zapłaciła. Powinna być uchwała RM o zasadach używania logo. Ja - robiąc stronę dla jednostki budżetowej gminy musiałem uzyskać zgodę jakiegoś kierownika wydziału na użycie logo.

Witaj,
ale zgodnie z orzecznictwem sądów:

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/47BA46779A
http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/07ED97519D
http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/59CC7D86E3
i inne...

ustalanie zasad wykorzystania symboli miasta przez gminę/miasto jest niezgodne z prawem.

Zgodnie z Art. 4. pkt.2 Prawa Autorskiego:
Nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego:
1) akty normatywne lub ich urzędowe projekty,
2) urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole,
3) opublikowane opisy patentowe lub ochronne,
4) proste informacje prasowe."

Zatem symbol gminy/miasta nie podlega Prawu Autorskiemu bo akt nadrzędny jakim jest prawo autorskie nie może być zmieniany przez akt niższego szczebla jakim jest uchwała gminy/rady miast...

Data: 2012-10-06 18:57:41
Autor: Robert Tomasik
Czy logo miasta podlega Art. 4 pkt.2 Prawa autorskiego?

Przywołane przez Ciebie orzeczenia tyczą herbów i flag, a tu mowa o symbolu w postaci logo.

Data: 2012-10-06 11:36:32
Autor: BartekC
Czy logo miasta podlega Art. 4 pkt.2 Prawa autorskiego?
W dniu sobota, 6 października 2012 19:01:53 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
U�ytkownik "BartekC" <bchrapek@op.pl> napisa� w wiadomo�ci news:b8f061ec-4d34-4bf3-9811-97046343e7a3googlegroups.com...

Przywo�ane przez Ciebie orzeczenia tycz� herb�w i flag, a tu mowa o symbolu w postaci logo.

Ustawa mówi o symbolach, symbolu. Nie mówi o herbie czy fladze ale mimo to są one symbolami. Symbolem jest też hejnał choć ustawa o nim nie mówi wprost. Co jest symbolem UOKiK? Herb? Godło? Flaga? Hejnał? czy logo?