Czy mam obowiązek udostępniać Pracodawcy (potencjalnemu) swój adres w CV?

Data: 2012-03-17 22:22:07
Autor: Vince
Czy mam obowiązek udostępniać Pracodawcy (potencjalnemu) swój adres w CV?
Witam!

Mam następujące pytanie. Czy w myśl Ustawy o Ochronie Danych osobowych (...) mam obowiązek udostępniać poterncjalnemu Pracodawcy w CV swój adres? W dodatku wyrażając zgodę na dalsze przetwarzanie moich danych do bliżej nieokreślonych celów rekrutacji (któe przez róznych pracodawców też mogą być "bardzo szeroko rozumiane")

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-03-17 22:30:03
Autor: ToMasz
W dniu 17.03.2012 22:22, Vince pisze:
[...]

nie masz obowiązku. On też nie ma obowiązku Cię przyjąć

ToMasz

Data: 2012-03-17 22:40:32
Autor: Vince
Czy mam obowiązek udostępniać Pracodawcy (potencjalnemu) swój adres w CV?
Pozdrawiam, M.

nie masz obowiązku. On też nie ma obowiązku Cię przyjąć

W takim razie przykładowo dlaczego w takich platformach jak e-Recruiter pole adres jest obowiązkowe (i wymagane do poprawnego wysłania formularza)? Poza tym, tak jak wspomniałeś rzeczywiście nie wiadomo, czy proces rekrutacji rzeczywiście się odbędzie, zaś dane w takiej firmie zostają (i mogą służyć np. jako potencjalna baza klientów na ich usługi)

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-03-17 22:52:16
Autor: spp
Czy mam obowi�zek udost�pnia� Prac odawcy (potencjalnemu) sw�j adres w CV?
W dniu 2012-03-17 22:40, Vince pisze:

W takim razie przyk�adowo dlaczego w takich platformach jak e-Recruiter pole
adres jest obowi�zkowe (i wymagane do poprawnego wys�ania formularza)?

Kodeks Pracy:

art. 22(1)
§ 1. Pracodawca ma prawo żądać od osoby ubiegającej się o zatrudnienie podania danych osobowych obejmujących:

1) imię (imiona) i nazwisko,

2) imiona rodzicĂłw,

3) datę urodzenia,

4) miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),

5) wykształcenie,

6) przebieg dotychczasowego zatrudnienia.

--
spp

Data: 2012-03-18 00:16:41
Autor: Vince
[...]

2) imiona rodziców,

3) datę urodzenia,

4) miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),

5) wykształcenie,

6) przebieg dotychczasowego zatrudnienia.

W takim razie:

Art 23, pkt 1. Przetwarzanie danych osobowych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:

a) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o usunięcie dotyczących jej danych

Czy w rozumieniu powyższego domaganie się zamieszczenia w CV "klauzuli" nie jest nadużyciem ze strony potencjalnego Pracodawcy? Tym bardziej, że nie bardzo wiem jak się odnieść do Art 23. pkt. 4 (który teoretycznie nadaje administratorowi takich danych dość szerokie pole działania - i to w gruncie rzeczy w "majestacie tejże ustawy")

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-03-18 07:29:49
Autor: spp
W dniu 2012-03-18 00:16, Vince pisze:

Art 23, pkt 1. Przetwarzanie danych osobowych jest dopuszczalne tylko wtedy,
gdy:

a) osoba, kt�rej dane dotycz�, wyrazi na to zgod�, chyba �e chodzi o
usuni�cie dotycz�cych jej danych

Czy w rozumieniu powy�szego domaganie si� zamieszczenia w CV "klauzuli" nie
jest nadu�yciem ze strony potencjalnego Pracodawcy? Tym bardziej, �e nie
bardzo wiem jak si� odnie�� do Art 23. pkt. 4 (kt�ry teoretycznie nadaje
administratorowi takich danych do�� szerokie pole dzia�ania - i to w gruncie
rzeczy w "majestacie tej�e ustawy")

Nie jest, zgoda jest wręcz obowiązkowa. Przecież w razie jej braku nawet nie mógłby ich zbierać:

'Przetwarzanie oznacza jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie...'

A reszta to TwĂłj wybĂłr - arbo Ci zaleĹźy na ewentualnej pracy albo nie.

--
spp

Data: 2012-03-19 10:32:35
Autor: Massai
Vince wrote:

> [...]

(który teoretycznie nadaje administratorowi takich danych dość
szerokie pole działania - i to w gruncie rzeczy w "majestacie tejże

Nie zapominaj że nie jest potrzebna zgoda, jeśli przetwarzanie danych
wynika z ustawowego obowiązku.

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-03-20 13:58:02
Autor: Vince

8

Nie zapominaj że nie jest potrzebna zgoda, jeśli przetwarzanie danych
wynika z ustawowego obowiązku.

No, dobrze, ale jeśli z pracodawcą nie łączy minie jeszcze żadna umowa cywilnoprawna, więc z jakiej racji w tym przypadku miałby mnie (tudzież jego) obowiązywać Kodeks Pracy? Przykładowo w przypadku imowy o staż też Kodeks Pracy nie obowiązuje, ponieważ nie jest to umowa pomiędzy pracodawcą, a pracownikem, a starostwem powiatowym i stażystą (a co za tum idzie nie jest tutaj nawiązany stosunek pracy na zasadzie umowy o pracę, umowy zlecenia, etc.). Tym bardziej, że już po nawiązaniu "stosunku pracy" na umowę zlecenie właściwie wytyczne Kodeksu Pracy tez raczej nie mają zastosowania. Mam rozumieć, że w tym przypadku CV w rozumieniu Kodeksu Pracy miałoby mieć większą wagę prawną, niż umowa zlecenie?

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-03-20 13:10:02
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-03-20, Vince <wujek_dobra_rada@o2.pl> wrote:

[...]

No, dobrze, ale jeśli z pracodawcą nie łączy minie jeszcze żadna umowa cywilnoprawna, więc z jakiej racji w tym przypadku miałby mnie (tudzież jego) obowiązywać Kodeks Pracy?

Z racji tego że tenże Kodeks Pracy mu daje takie prawo, a w szczególności:
-- -
Art. 22^1. § 1. Pracodawca ma prawo żądać od osoby *ubiegającej się*   o zatrudnienie podania danych osobowych obejmujących:
-- -

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-03-20 15:53:14
Autor: spp
Czy mam obowi?zek udost?pnia? Pracodawcy (potencjalnemu) sw?j adres w CV?
W dniu 2012-03-20 13:58, Vince pisze:
Kodeks Pracy:

art. 22(1)
� 1. Pracodawca ma prawo ��da� od osoby ubiegaj�cej si� o
zatrudnienie  podania danych osobowych obejmujďż˝cych:

4) miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),

No, dobrze, ale je�li z pracodawc� nie ��czy minie jeszcze �adna umowa
cywilnoprawna, wi�c z jakiej racji w tym przypadku mia�by mnie (tudzie�
jego) obowi�zywa� Kodeks Pracy? Przyk�adowo w przypadku imowy o sta� te�
Kodeks Pracy nie obowi�zuje, poniewa� nie jest to umowa pomi�dzy pracodawc�,
a pracownikem, a starostwem powiatowym i sta�yst� (a co za tum idzie nie
jest tutaj nawi�zany stosunek pracy na zasadzie umowy o prac�, umowy
zlecenia, etc.). Tym bardziej, �e ju� po nawi�zaniu "stosunku pracy" na
umow� zlecenie w�a�ciwie wytyczne Kodeksu Pracy tez raczej nie maj�
zastosowania. Mam rozumie�, �e w tym przypadku CV w rozumieniu Kodeksu Pracy
mia�oby mie� wi�ksz� wag� prawn�, ni� umowa zlecenie?

Pytałeś czy pracodawca ma prawo żądać pewnych danych w procesie rekrutacji, dostałeś odpowiedĹş popartą przepisami, ktĂłre, jak dokładnie przeczytasz, wcale nie mĂłwią o wymaganiach dotyczących tylko ubiegających się o pracę 'na umowę' lecz ogĂłlniej - dotyczą wszystkich ktĂłrzy ubiegają się o zatrudnienie (bez względu na formę później łączących ich stosunkĂłw)  - w czym więc widzisz problem?
Przecież jego, jako prowadzącego rekrutację ten Kodeks Pracy obowiązuje, Ty nie musisz się na nic godzić - nie ma przymusu ubiegania się o pracę.

--
spp

Data: 2012-03-20 19:51:27
Autor: Vince
Czy mam obowi?zek udost?pnia? Pracodawcy (potencjalnemu) sw?j adres w CV?
Pytałeś czy pracodawca ma prawo żądać pewnych danych w procesie rekrutacji, dostałeś odpowiedĹş popartą przepisami, ktĂłre, jak dokładnie przeczytasz, wcale nie mĂłwią o wymaganiach dotyczących tylko ubiegających się o pracę 'na umowę' lecz ogĂłlniej - dotyczą wszystkich ktĂłrzy ubiegają się o zatrudnienie (bez względu na formę później łączących ich tosunkĂłw)  - w czym więc widzisz problem?
Przecież jego, jako prowadzącego rekrutację ten Kodeks Pracy obowiązuje, Ty nie musisz się na nic godzić - nie ma przymusu ubiegania się o pracę.

Rozumiem, rozumiem. Po prostu jednej rzeczy nie rozumiem. Dlaczego w takim razie obowiązuje mnie i Pracodawcę (potencjalnego) Kodeks Pracy jeśli dopiero się o nią ubiegam, zaś jeśli już ją dostałem i pracuję na umowę zlecenie (od której nota bene też podobno są odprowadzane ZUS`y i składki zdrowotne), pomimo wykonywania przeze mnie zlecenia na zasadzie umowy cywilno-oprawnej, z konkretną stawką godzinową ten sam kodeks już nie obowiązuje. Podobnie zresztą jak w przypadku odbywania staży. Głupoe to trochę i nie logiczne, bo ubieam się o pracę i niby Kodeksa Pracy miałby mnie obowiązywać. Dostanę pracę, ale na umowe zlecenie (z normalną stawką godzinową i odprowadzanymi składkami na ZUS), a Kodks Pracy już nie obowiązuje. Niemniej jednak dziękuję za pomoc i oczywiście wszystkie udzielone mi odpowiedzi.

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-03-21 11:16:06
Autor: Bydlę
On 2012-03-20 19:51:27 +0100, "Vince" <wujek_dobra_rada@o2.pl> said:

Rozumiem, rozumiem.

Ryli?

 Po prostu jednej rzeczy nie rozumiem. Dlaczego w takim razie obowiązuje mnie

Ciebie nie.

 i Pracodawcę (potencjalnego) Kodeks Pracy

Bo on jest pracodawcą i obowiązuje go ten kodeks.

[...]

Bo... nie obowiązuje.

Głupoe to trochę i nie logiczne,

Po pierwsze nielogiczne ;>, a po drugie - logiczne.

 bo ubieam się o pracę i niby Kodeksa Pracy miałby mnie obowiązywać.

Nie.

 Dostanę pracę, ale na umowe zlecenie (z normalną stawką godzinową i odprowadzanymi składkami na ZUS), a Kodks Pracy już nie obowiązuje.

Nie już, a nadal.

--
Bydlę

Data: 2012-03-21 12:44:54
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2012-03-20 19:51:27 +0100, "Vince" <wujek_dobra_rada@o2.pl> said:

 Po prostu jednej rzeczy nie rozumiem. Dlaczego w takim razie obowiązuje mnie

Ciebie nie.

 i Pracodawcę (potencjalnego) Kodeks Pracy

Bo on jest pracodawcą i obowiązuje go ten kodeks.

  Vince rozumie to tak, że skoro na żadanie potencjalnego pracodawcy
musi podać dane (albo zostac legalnie wysłanym na drzewo), to w sumie
Kodeks go w tym momencie obowiazuje.
  Cos w tym jest :)
  Tyle, że to "cos" daje *prawo*, bardziej prawo niż obowiazek,
bo rozważanie Vince nie uwzglednia faktu, że w przypadku wyciaganego
na wierzch (przez Vincenta) zlecenia w sumie można żadać *wiecej*.
(i tu się pewnie na 100% zgadzamy).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-21 13:24:30
Autor: Vince
[...]

Otóż to! Czy mam w tej kwestii rację?

 Cos w tym jest :)

Rozumiem! W takim razie jeszcze jedno pytanie. Czy podając na ten przykład mój adres aktualnego pobytu (nie zaś adres zameldowania zamieszczony oficjalnie w dowodzie osobistym) mogę się narazić na odpowiedzialność karną? Na podobnej zasadzie jak w przypadku konkursów na stanowiska urzędnicze w urzędach i instytucjach państwowych. Jeśli tak to na jakiej podstawie i co mi teoretycznie za to grozi?

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-03-21 19:13:16
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 21 Mar 2012, Vince wrote:

W takim razie jeszcze jedno pytanie. Czy podając na ten przykład mój adres aktualnego pobytu (nie zaś adres zameldowania zamieszczony oficjalnie w dowodzie osobistym) mogę się narazić na odpowiedzialność karną?

  Przypomnisz o czym stanowi przepis?
  To raz.
  Karnej zas raczej nie widzę, dyscyplinarna mogę sobie wyobrazić
(do zwolnienia włacznie, jesli pracodawca stwierdzi że to własnie...
no i tu logicznym jest, że raczej miejscem *zamieszkania* mógłby
być zainteresowany, zas adresy nie majace wpływu na wykonywanie
umowy o pracę nie powinny go interesować). To dwa :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-20 20:18:06
Autor: Vince
[...]

razie miałby mnie i Pracodawcę (potencjalnego) obowiązywać Kodeks Pracy jeśli
[...]
obowiązuje. Podobnie zresztą jak w przypadku odbywania staży. Głupie to
trochę i nie logiczne, bo ubiegam się o pracę i niby Kodeksa Pracy miałby

Data: 2012-03-18 10:53:33
Autor: maruda
[...]

i Twoja zgoda na to jest swego rodzaju opłatą za ich usługę "być może pośrednictwa w rekrutacji".

--
Dziękuję. Pozdrawiam           Ten Maruda

Data: 2012-03-19 10:37:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 17 Mar 2012, Vince wrote:

W takim razie przykładowo dlaczego w takich platformach jak e-Recruiter pole
adres jest obowiązkowe

  A zauważyłes, że to jest *istotnie inne* pytanie, niż to które zadałes
na poczatku?
  Taka "platforma" to przecież nie Twój potencjalny pracodawca (sprawdz
o co pytałes w 1. poscie i nie dziw sie, ze odpowiedzi sa robiezne).

(i wymagane do poprawnego wysłania formularza)?

  A jakbym na stronie www wystawił formularz: "nie obiecuje nic nikomu,
ale warunkiem przyjecie tego formularza do bazy jest podanie prawidłowego
adresu osoby wypełniajacej" to ten formularz łamałby jakis przepis?

Poza
tym, tak jak wspomniałeś rzeczywiście nie wiadomo, czy proces rekrutacji
rzeczywiście się odbędzie,

  No, patrz wyżej :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-21 11:08:44
Autor: Vince
Czy mam obowiązek udostępniać Pracodawcy (potencjalnemu) swój adres w CV?
 A zauważyłes, że to jest *istotnie inne* pytanie, niż to które zadałes
na poczatku?

Tak. Usłyszałem konkretną i sensowną odpowiedź, że taki zapis znajduje się w Kodeksie Pracy, jednak z drugiej strony dlaczego jako osoba ubiegająca sie o zatrudnienie (nie zaś taka, która już nawiązała stosunek pracy) miałbym w tej kwestii podlegać pod Kodeks Pracy?

 A jakbym na stronie www wystawił formularz: "nie obiecuje nic nikomu,
ale warunkiem przyjecie tego formularza do bazy jest podanie prawidłowego
adresu osoby wypełniajacej" to ten formularz łamałby jakis przepis?

Tego nie powiedziałem, jednak Ustawa o Ochronie Danych Osobowych jasno określa w Art 23 co następuje:

1. Przetwarzanie danych osobowych jest dopuszczalne tylko wtedy gdy:
 1) (...)
 2) (...)
 3) (...)
 4) (...)
 5) jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez administratoró danych albo odbiorców danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dotyczą

4. Za prawnie usprawieliwiony cel, o którym mowa w ust. 1. pkt 5, uważa się w szczególności:
 1) marketing bezpośrtedni własnych produktów lub usług administratora danych (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) <= myślę, że tym powinno zająć się GIODO
 2) dochodzenie roszczeń z tutułu prowadzonej działalności gospodarczej

Innymi słowy składając podanie o pracę mam rzeczywiście ochotę się o nią ubiegać, nie slużyć jako potencjalny materiał na klienta ich usług, zaś wyrażając zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych taki delikwent rónocześnie zgadza się(w moim rozumieniu) na przetwarzanie swoich danych osobowych przez taką firmę do celow stricte marketingowych. Stąd teżmin. moje obawy przed ingerowaniem Potrencjalnego Pracodawcy w moje zycie prywatne i wykorzystaniem moich danych do bliżej nieoikreslonych celów marketingowych nie związanych z rekrutacją. Niemniej jednak tak jak już wcześniej wspomniałem ktoś zacytował mi troszeczkę wcześniej konkretny przepis na ten temat z Kodeksu Pracy, więc w jakimś tam sensie odpowiedź poznałem. Z drugiej strony tak jak już też wcześniej wsponiałem nadal nie rozumiem dlaczego jeszcze przed nawiązaniem stosunku pracy miałbym podlegać akurat pod KP (a nie np. pod KPC). Innymi słowy odpowiedź na swoje I-sze pytanie poznałem - miałby to być niby Kodeks Pracy i konkretny przepis. Z drugiej strony nie rozumiem jednak, dlaczego bez zawiązanego ze mną stosunku pracy miałbym pod ten przepis podlegać.

Poza
tym, tak jak wspomniałeś rzeczywiście nie wiadomo, czy proces rekrutacji
rzeczywiście się odbędzie,

Otóż to! I czy tocelowo będzie to rzeczywiście umowa o pracę, a nie np. umowa agencyjna, umowa zlecenie, czy też jakaś inna umowa, której zasad obowiązuwania nie reguluje KP. I właśnie dlatego nie rozumiem, dlaczego w tym przypadku ten przepis miałby mieć zastosowanie. Innymi słowy nadal nie rozumiem, dlaczego miałbym mieć obowiązek podawać. Tym bardziej, że sam Kodeks Pracy w Art. 1 i Art 2  określa:

Art. 1. Kodeks pracy określa prawa i obowiązki pracowników i pracodawców
Art. 2. Pracownikiem jest osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę

Z jakiej więc racji gdy ktoś nie jest pracownikiem miałby mieć w tym przypadku zastosowanie? Tym bardziej, że żaden z wymienionych w Art 2 KP warunków w przypadku złożenia podania o pracę nadal nie występuje

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-03-21 12:24:46
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Na takiej samej, na jakiej przepisy ruchu drogowego moga być uregulowane
np. w konkordacie.
  Tylko z pozoru wyglada to na absurd, ale w zupełnie niezwiazanym
(z pozoru) akcie prawnym może być jakas regulacja dotyczaca otoczenia
prawnego tamtej umowy.
  I tak się zdarza - np. przepisy karne sa nie tylko w KK ale również
w ustawie prawo autorskie.
  Skadinad zgadzam sie z opiniami że to jest "zła praktyka", ale się zdarza i co zrobisz.
  No i w Kodeksie Pracy postanowili uregulować status danych przekazywanych
przez *potencjalnego* pracownika *potencjalnemu* pracodawcy.
  Pic w tym, że regulacja dotyczy potencjalnego pracodawcy, a nie
potencjalnego zawierania umowy o pracę.
  Czyli jak *nie* rozmawiam z pracodawca, a "posrednikiem", to nie bardzo
widać jak zastosować ten przepis.
  Oczywiscie, o ile posrednik nie działa na bezposrednie zlecenie
konkretnego pracodawcy (kiedy jest jego przedstawicielem) :)

  Głównie to miałem na mysli :)

[...]

  W szczególnosci. Zgoda.

1) marketing bezpośrtedni własnych produktów lub usług administratora danych (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) <= myślę, że tym powinno zająć się GIODO

  Dlaczego?
  Z tego co wywodzisz wynika, że po prostu jest obowiazek wskazania,
że celem zebrania danych jest marketing.
  Jesli zas zmierzasz do tego, że wersja "pan się zgodzi na używanie
danych do spamowania, to za tę *cenę* my będziemy posredniczyc
w zawarciu umowy o pracę" łamie zakaz pobierania opłat za posrednictwo
od pracownika, to w sumie wypada się zgodzić, tyle że GIODO do tego
nic nie ma. IMVHO

[...]

  Tak wychodzi.

Stąd teżmin. moje
obawy przed ingerowaniem Potrencjalnego Pracodawcy w moje zycie prywatne
i wykorzystaniem moich danych do bliżej nieoikreslonych celów marketingowych

  Chyba się nie bardzo rozumiemy, i to u podstaw.
  Agencja zbierajaca dane o pracownikach *nie jest pracodawca*.
  Również potencjalnym.
  Co innego, jesli na konkretne zlecenie szuka konkretnego pracownika
(lub pracowników) dla konkretnego pracodawcy, bo wtedy być może
ma jego pełnomocnictwo.

[...]

  Z tego samego powodu, z którego podlega pod niego potencjalny pracodawca :)
  Przecież ten przepis chroni obie strony - dane nie sa *do celów
marketingowych*, lecz do celów *zawarcia umowy o pracę*.
  Mam pytanie.
  Czy Tobie się wydaje, że jak ktos ma Twoje lub moje dane z tego tytułu,
że wystawił mi lub Tobie fakturę, to może tych danych używać do celów
marketingowych?
  Nie?
  No to czemu mieszasz dane *podane w celu zawarcia umowy o pracę*
do danych podanych w celach marketingowych?

IMVHO, jak wyżej - jesli agencja żada tych danych do celów marketingowych,
  to nie ma to nic wspólnego z (potencjalnym) zawarciem umowy o pracę.
  I powód do oburzenia widzę, ale nie ze strony GIODO, lecz organów
które byłyby własciwe do scigania żadania od pracownika (potencjalnego)
zapłaty za posrednictwo pracy.

[...]

  Ale ustal sam ze soba do jakich celów podajesz dane.
  Oczywiscie, możesz podać te same dane do pięciu różnych celów, nikt Ci
nie zabroni, tyle, że jedno nie bedzie miało nic do drugiego - po prostu
każdy cel *może* podlegać pod różne przepisy szczegółowe i nic w tym
nie ma dziwnego.

czy też jakaś inna umowa, której zasad obowiązuwania nie reguluje KP. I właśnie dlatego nie rozumiem,

  Bo to Ty musisz ustalic, czy:
- rozmawiasz Z PRACODAWCA, a nie kims kto trzyma dane w szufladach
  "bo może komus odpłatnie wskażemy pracownika", lecz Twoim pracodawca
  NIE BĘDZIE
- rozmawiasz o umowie o pracę czy też zainteresowany jestes inna (umowa).

[...]

  A widzisz tam gdzies przepis "i nie okresla praw i obowiazków żadnych
innych podmiotów"?

Z jakiej więc racji gdy ktoś nie jest pracownikiem miałby mieć w tym przypadku zastosowanie?

  Z takiej :) (że KP dotyczy niekiedy potencjalnych pracowników
i pracodawców).

  Jest jeszcze jedna sprawa, o której ktos wspominał: jesli tak bardzo
trzymasz się wersji umowy o "niepracę", to przecież w *takim* celu
jak najbardziej moga wymagać zapłaty za posrednictwo.
  Zapłata w postaci zezwolenia na spam wydaje się być dopuszczalna :]
(skoro np. dostawcy darmowego maila moga stosowac tę wersję, to czemu
posrednik umowy zlecenia nie miałby móc).
  I tu dochodzimy do meritum: twierdzac, że interesuje Cię (również)
inna umowa niż stosunek pracy, w sumie *pozbawiasz się* ochrony
która daje cytowany przepis.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-17 22:47:56
Autor: Vince
[...]

rzeczywiście się odbędzie. Są jakieś przepisy, które to regulują?

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-03-17 22:57:52
Autor: Kapec
W dniu 2012-03-17 22:47, Vince pisze:
[...]

Bo takie platformy łapia Jeleni to kazdy w tym kraju kto ma cztery klepki wie .

Data: 2012-03-18 00:30:04
Autor: Vince
Czy mam obowiązek udostępniać Pracodawcy (potencjalnemu) swój adres w CV?

Bo takie platformy łapia Jeleni to kazdy w tym kraju kto ma cztery
klepki wie .

Tak. W dodatku wg. Art 23. pkt. 4 (który teoretycznie nadaje administratorowi takich danych dość szerokie pole działania), teoretycznie gdyby takie ogłoszenie pojawiło się tylko i wyłącznie w celu "zebrania danych osobowych potencjalnych klientów" to i tak byłoby to chyba legalne (przynajmniej tak mi się wydaje, co jest już głupotą do potęgi). No, ale z drugiej strony czy stałoby się coś, gdyby np. w polu "adres" zasłonić się Ustawą o Ochronie Danych Osobowych? Przecież w rozumieniu Kodeksu Pracy stosunek pomiędzy mną a pracodawcą w momencie składania podania nie jest jeszcze zawiązany, więc w tej sytuacji do momentu nawiązania umowy Kodeks Pracy chyba mnie w tej kwestii nie obowiązuje

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-03-17 23:16:09
Autor: gierrro
[...]

Ponieważ tak zrobili tę platformę ci, co ją robili :) MSPANC

Data: 2012-03-17 22:50:52
Autor: Vince
Czy mam obowiązek udostępniać Pracodawcy (potencjalnemu) swój adres w CV?
Tym bardziej, że wpisująć wymaganą klauzulę dobrowolnie "zgadzasz się" na dalsze wykorzytywanie tych danych

Data: 2012-03-18 10:41:04
Autor: Piotr

Użytkownik "Vince" <wujek_dobra_rada@o2.pl> napisał w wiadomości news:jk30vi$a53$1news.task.gda.pl...
[...]

1. Potencjalny pracodawca wg cytowane wcześniej przpisy prawa może przetwarzać dane miejsca zmieszkania.
2. Do tego celunie jest potrzeba dodatkowa twoja zgoda ponieważ jest do dozwolone tym przepisnem prawa.
3. Firma zbierająca dane ma obowiązek poinformować m.in o tym, kto jest administartorem danych osobowych (ADO).
4. Firma zbierające dane tylko do procesu konkretnej rekutacji nie musi uzyskać twojwj zgodny na przetwarzanie danych okreśłonych w KP.
3. Jeśli firma rekrutująca zbiera inne dane niż określone w KP musi otrzymać twoją zgodę.
4. Jeśli przetwarza dane dłużej niz proces rekrutacji, też musi otrzymać twoją zgodę.

Wnioski
1. Jeśli szukasz pracy to logicznym jest podanie sowjego adresu.
2. Jeśli nie chcesz, aby dane były udostępnione wielu potencjalnym pracodawcom nie wypełniaj formularza. Możesz zadzwonić i zapytać się kto jest ADO.  Wpraktyce firmy w ten sposób budują swoje bazy danych, aby chwalić się pracodawcom jak duże są te bazy.
3. Mechnizm stoswany przez firmy rekrutacyjne może być doskonałym sposobem na wyciągnięcie odszkodwań za naruszenie dóbr osobistych określonych w KC.
Na początek piszemy skargę do GIODO. GIDOD za naszą pomocą stwierdza narusznie ustawy o ochronie danych osob. i wydaje decyzję. My z tą decyzją, żądamy kasy. Jeśli nie chcą dać idziemu do sądu cywlinego.
W Polsce świadomość firm w tej kwesti jest bardzo niska i podejmują ryzyko sądząc, że nikt tego nie zrobi.

Data: 2012-03-18 13:25:18
Autor: ToMasz
[...]
W pewnej sprawie zostałem poszkodowany, stwierdzono kto zawinił i nałożono (W świetle prawa) na niego karę. Nie było to pierwsze takie... "wykroczenie" więc postanowiłem postarać się o odszkodowanie. już na wstępie zadano mi pytanie: Jakie _szkody_ pan poniósł i czy w 100% wniknęły one z tego tytułu? No i okazało się że nie wiele jestem w stanie udowodnić.
Reasumując. jeśli z przetwarzania danych, człowiek którego dane są przetwarzane nic nie utracił, szkody są potencjalne - nic nie wygra. jeśli na podstawie wycieku danych ktoś wziął kredyt na jego nazwisko - warto pójść do sądu.
ToMasz

Czy mam obowiązek udostępniać Pracodawcy (potencjalnemu) swój adres w CV?