Czy mam prawo opublikować moje zdjęci e?

Data: 2009-08-23 22:55:39
Autor: Tomasz Pyra
Czy mam prawo opublikować moje zdjęci e?
prawa półkula pisze:

"Uczestnik Konkursu oświadcza, że dysponuje zgodą osób przedstawionych
na zdjęciach  na wykorzystanie ich wizerunku

No to chyba jest zupełnie jasne - potrzebujesz zgody tej osoby, lub w przypadku dziecka zapewne jej prawnego opiekuna.

Zresztą nie tylko regulamin - ogólne przepisy prawa nakładają na Ciebie również taki obowiązek.

Jak nie masz takiej zgody to nie możesz zdjęcia opublikować.

Inna sprawa że ciekawe jak się ma do tego praktyka dziennikarska - publikowanie zdjęć reporterskich np. korespondentów wojennych gdzie pewnie zazwyczaj nie ma szans pogadać ze sfotografowaną osoba i negocjować jakieś pozwolenia.

Data: 2009-08-23 14:01:38
Autor: prawa półkula
On 23 Sie, 22:55, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
prawa półkula pisze:

> [...]

publikowanie zdjęć reporterskich np. korespondentów wojennych gdzie
pewnie zazwyczaj nie ma szans pogadać ze sfotografowaną osoba i

Mnie również to interesuje. Często bowiem spotykam się z sytuacją,
kiedy ktoś publikuje zdjęcia, dajmy na to portrety w internecie czy
prasie ludzi zrobione podczas podróży do odległych zakątków świata.
Kilkakrotnie słyszałem od takich ludzi, że często nie pytają nawet o
zgodę, chcąc zrobić zdjęcie. Jak wygląda ich sytuacja od strony
prawnej?

Pozdrawiam,
PP.

Data: 2009-08-23 23:19:43
Autor:
[...]

Zapewne tak, że jeśli taka osoba uzna, że jej prawa poprzez publikację zostały naruszone, może żądać zaprzestania naruszania i wynagrodzenia strat. A szanse, że murzynek lub jego rodzic zobaczy to zdjęcie, a tym bardziej się tym zainteresuje są praktycznie zerowe.

Czy mam prawo opublikować moje zdjęci e?