Czy masakry w Dajr Jasin dokonali jacyś żydzi,

Data: 2018-02-01 04:52:13
Autor: A. Filip
Czy masakry w Dajr Jasin dokonali jacyś żydzi,
Czy masakry w Dajr Jasin dokonali jacyś żydzi, Żydzi jako naród czy państwo Żydowskie
[To tak tytułem sprawdzenie czy stosowana jest podwójna moralność Kalego]

https://pl.wikipedia.org/wiki/Masakra_w_Dajr_Jasin

Data: 2018-02-01 00:17:30
Autor: Ola
Czy masakry w Dajr Jasin dokonali jacyś żydzi, Żydzi jako naród czy państwo Żydowskie?
To było tak:
Należało zająć tę miejscowość bo panowała nad szosą do Jerozolimy, która stanowiła jadyną drogę dp aprowizacji Jerozolimy. Ludność była przyjazna i nie przypuszczano że będzie sprzeciw. Nie wiedziano, że kilka dni wcześniej dostarczono do znajdującyj się tam bazy Legionu Jordańskiego dużą ilość broni. Dzięki temu wywiązała się walka i w pewnym momencie, zdaje się już pod koniec, z jakiegoś domu wyszli mieszkańcy poddając się. I tu nastąpiło nieporozumienie. Ten na czele wyszedł z karabinem trzymanym w górze. U Arabów był to znak poddania się, ale jeden z Zydów, podobno nowy emigrant, nie znający zwyczajów arabskich, zrozumiał to jako atak i z karabinu maszynowego zabił tych wszystkich ludzi z tego domu.

Zaden z tych wszystkich którzy to potem opisywali, nie uczestniczył i nie był obecny przy tym wydarzeniu, a po kilku godzinach to wyglądało fatalnie - jak masakra, tym bardziej że starano się zakopać zabitych właśnie z obawy o odpowiedzialność. Było to 9.4.1948 roku, Izrael jako państwo istnieje od 14.5.1948 roku Po wielu latach prof Elazar Tauber napisał książkę (Dajr Jasin - koniec mitu) opartą o zeznania swiadków którzy byli wowczas obecni i okazuje się że to nie była masakra lecz nieszczęśliwe nieporozumienie.

stąd, po hebrajsku:
https://mida.org.il/2017/08/02/%D7%94%D7%98%D7%91%D7%97-%D7%A9%D7%9C%D7%90-%D7%94%D7%99%D7%94-%D7%A1%D7%A4%D7%A8-%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A1-%D7%A2%D7%9C/

Data: 2018-02-01 07:03:30
Autor: Glista Ludzka- \(c\) M. Wolski - PiS
Użytkownik "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał w wiadomości
[...]

Za to też odpowiadają Zydzi:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Masakra_w_M%E1%BB%B9_Lai ?

Za to też: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pogrom_kielecki ?

Komu potrzebne to bicie piany? Tylko PiS-owi.

CL

Czy masakry w Dajr Jasin dokonali jacyś żydzi,