Czy mechanik chce mnie naci±gn±æ??

Data: 2010-03-06 03:34:33
Autor: PiotrMDC
Czy mechanik chce mnie naci±gn±æ??
Witam,
dzi¶ odbiera³em samochód od mechanika, pokazywa³ mi co zrobi³ i ja
przy okazji sprawdzi³em sobie poziom oleju i p³ynu ch³odniczego, by³y
ok, ale mechanik stwierdzi³, ¿e to, ¿e po przekrêceniu korka zbiornika
wyrównawczego p³ynu ch³odniczego zassa³o powietrze to ewidentnie znak,
¿e pad³a mi uszczelka pod g³owic± i za 500z³ mi to zrobi :/ ola³em go,
bo taka diagnoza tylko po uslyszeniu czegos, w zasadzie bez
sprawdzenia innych rzeczy to chyba porazka, ale zacz±³em siê teraz
zastanawiaæ... czy takie zasysanie na ciep³ym silniku to co¶
niepokoj±cego??
Pozdawiam,
PiotrMDC

Data: 2010-03-06 12:46:08
Autor: Olek
On 2010-03-06 12:34, PiotrMDC wrote:
Witam,
[...]

sprawd¼:
1. czy ubywa/przybywa Ci p³ynu ch³odniczego, a auto kopci na bia³o nawet po rozgrzaniu?
2. czy w p³ynie ch³odniczym s± "oczka" olejowe?
3. czy masz twarde wê¿e wodne?
4. czy jak odkrêcisz korek wlewu oleju to masz bia³y kisiel (to niekoniecznie, bo jak robisz krótkie odcinki to te¿ mo¿e byæ).

Je¶li na jakie¶ pytanie odpowiesz TAK, to uszczelka, je¶li nie to sobie g³owy nie zawracaj...

Równie dobrze zassa³o powietrze, jak i wyssa³o - syk powietrze po odkrêceniu korka jest rzecz± normaln± - w uk³adzie ch³odzenia tworzy siê ci¶nienie. Generalnie korek ma zaworek, który powinien to ci¶nienie w niewielkim stopniu niwelowaæ, ale widocznie u Ciebie jest inaczej (albo go dokrêcasz na chama)... Wa¿ne , ¿eby Ci nie ubywa³o p³ynu i nie kopci³ na bia³o...

Data: 2010-03-06 12:47:58
Autor: Micha³ Gut
Czy mechanik chce mnie naci±gn±æ??
jakby ci poleciala upg to by nie zassalo a conajwyzej wypchnelo powietrze ze spalinami ze zbiornika.
na uruchomionym silniku odkrec korek i patrzac sie na plyn przegazuj troche przepustnica. jak beda babelki leceic kiedy bedziesz gazowac to faktycznie upg

Data: 2010-03-06 13:44:49
Autor: Olek
On 2010-03-06 12:47, Micha³ Gut wrote:
[...]

troche niebezpieczne, bo p³yn mo¿e siê zagotowaæ maj±c uj¶cie korkiem (uk³ad musi byæ pod ci¶nieniem)
lepiej po prostu sprawdziæ czy ma twarde wê¿e uk³adu ch³odzenia... Jesli sprê¿anie przedostaje siê do uk³adu ch³odzenia to takowe zjawisko nast±pi...

Data: 2010-03-06 20:45:22
Autor: Nex@pl
W dniu 2010-03-06 13:44, Olek pisze:
On 2010-03-06 12:47, Micha³ Gut wrote:
[...]

A w razie czego lepiej kupic nowy korek. Jak nie puszcza ci¶nienia to co¶ pu¶ci (u mnie to by³a g³owica, a korek 40pln).

Data: 2010-03-07 02:09:18
Autor: Olek
On 2010-03-06 20:45, Nex@pl wrote:

A w razie czego lepiej kupic nowy korek. Jak nie puszcza ci¶nienia to
co¶ pu¶ci (u mnie to by³a g³owica, a korek 40pln).

to ³atwo sprawdziæ - wystarczy troszkê podlaæ korek wod± i zobaczyæ czy robi± siê b±belki wokó³ korka :)

Data: 2010-03-07 10:47:25
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Olek pisze:
On 2010-03-06 20:45, Nex@pl wrote:

[...]

Woda z p³ynem do naczyñ. Daje bardziej zauwa¿alny efekt.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-03-07 10:10:23
Autor: Micha³ Gut
Czy mechanik chce mnie naci±gn±æ??

U¿ytkownik "Olek" <alexhawk@dupaonet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hmtio5$c6a$1news.onet.pl...
On 2010-03-06 12:47, Micha³ Gut wrote:
[...]

ale nie trzeba czekac az sie zagotuje  - na zimnym tez bedzi ewidac a cala operacja to 10 sekund

Data: 2010-03-07 11:21:31
Autor: Karolek
PiotrMDC pisze:
[...]

Nie, to nic groznego.
Po prostu masz szczelny ukl.
Jak silnik jest goracy to plynu jest wiecej, jak ostygnie to jest go mniej i robi sie podcisnienie tak jak u Ciebie.

--
Karolek

Czy mechanik chce mnie naci±gn±æ??