Czy migać migaczem za takim znakiem .....

Data: 2009-04-21 11:54:36
Autor: BETON
Czy migać migaczem za takim znakiem .....
Witam

Czesto jade drogą  i mijam skrzyżowanie z takim znakiem http://www.szkolnictwo.pl/rysunki_lekcje/979/t-6a.png

jadąc zgodnie z grubą kreską z dołu w lewo.
Kilka razy zdazyła sytuacja bliska kolizji, z autami jadącymi z "góry"- na "dół"
z tego powodu ze myśleli iż skoro nie puszczam migacza  w lewo to pewnie bede jechał prosto.
Czy jest obowiązek puszczania migacza  na drodze z pierwszeństwem po takim znaku ?

Data: 2009-04-21 09:57:17
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 21 Apr 2009 11:54:36 +0200, BETON napisał(a):

Czy jest obowiązek puszczania migacza  na drodze z pierwszeństwem po
takim znaku

ROTFL^2

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-04-21 12:00:11
Autor: o

Użytkownik "BETON" <brak@mejla.pl> napisał w wiadomości news:gsk57p$t8u$1news.onet.pl...
Czy jest obowiązek puszczania migacza  na drodze z pierwszeństwem po takim znaku

tak

Data: 2009-04-21 13:21:03
Autor: SDD
Czy migać migaczem za takim znakiem .....

Użytkownik "o" <o@pr.st> napisał w wiadomości news:gska12$dbv$1news.wp.pl...

tak

Dla mnie np. zawsze jest oczywiste, ze jakby lukowato nie wygladala droga, to jesli zobacze D-1 z tabliczka, gdzi eprzebieg rigi z pierwszenstwem zaznaczony jest pod katem, lub tez wystepuije nakaz skretu to zawsze jest to rownoznaczne z wlaczeniemkierunkowskazu.
Dziwie sie , ze wogole ludzie moga miec tego typu watpliwosci.
Pewnie gdyby autor watku cidziennie musial wyjezdzac z tej drogi "z gory" mialby inne poglady na cala sprawe.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-21 13:30:23
Autor: o

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:gskacg$dsd$1news.onet.pl...
Dziwie sie , ze wogole ludzie moga miec tego typu watpliwosci.
Pewnie gdyby autor watku cidziennie musial wyjezdzac z tej drogi "z gory" mialby inne poglady na cala sprawe.

Miałem ochotę najpierw Go  zjebać, ale mi przeszło :-)
Beton nawet nie pomyśli, czy mruganiem, bądź nie, ułatwi, czy utrudni innym przewidzenie co Beton chce zrobić.
Beton jedzie i innych ma w dupie. Inni niech zgadują - jest ryzyko - jest fun.:-(

Data: 2009-04-21 16:29:08
Autor: BETON

Użytkownik "o" <o@pr.st> napisał w wiadomości news:gskaok$drj$1news.wp.pl...

[...]

nadinterpretacja.
Ale być moze nie  mieszkasz w moim miescie, nie widziałeś  skrzyżowania.
dokładnie 99% ludzi nie włacza tam kierunkowskazu, stąd moje pytanie.
BTW....jakbym chcał aby mnie ktoś zjebał pewnie bym wybrał inną grupe.

Data: 2009-04-21 16:30:48
Autor: SDD

Użytkownik "BETON" <brak@mejla.pl> napisał w wiadomości news:gsklai$eug$1news.onet.pl...

[...]

Ale to ze 99% ludzi jest baranami nie jest argumentem zeby do nich dolaczyc.
Wrecz przeciwnie - zycie pokazuje, ze ten 1% de facto w wygrywa.
Np. 99% leszczy kupuje akcje, 1% szwagrow inkasuje zyski.
Przyklady mozna mnozyc.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-21 16:40:53
Autor: SDD
[...]

Zreszta pmysl jeszcze inaczej.
Wlaczajac lewy kierunkowskaz *nic* *nie* *tracisz* - no moze oprocz jakiejs ulamkowej czesci mililitra paliwa oraz czasu zycia zarowki od kierunkoskazu, a zyskujesz poprawe bezpieczenstwa swojego i innych.  To chyba wystarczajacy argument za tym, by nie dolaczac do grona 99% baranow.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-21 17:24:41
Autor: Tristan
Czy migać migaczem za takim znakiem .....
W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 kwiecień 2009 16:29 (autor BETON publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <gsklai$eug$1@news.onet.pl>):

Ale być moze nie  mieszkasz w moim miescie, nie widziałeś  skrzyżowania.
dokładnie 99% ludzi nie włacza tam kierunkowskazu, stąd moje pytanie.

Niestety polacy mają duży problem z kierunkowskazami. U mnie na osiedlu nie
używają wcale i parę razy psa by mi rozjechali... Bo po co migać, skoro
osiedle....

Nie wiem czemu nie można być czytelnym dla innych. Sam mówisz, że jadąc bez
kierunkowskazów mylisz tych z przeciwka. Jeździj więc sygnalizując i
wszyscy będą szczęśliwi. BTW: A co niektórymi tutaj się nie przejmuj... UseNet to taka dziwna
choroba, że się ludzi opluwa za byle co. --
Tristan

Data: 2009-04-21 19:07:50
Autor: Przemek Lipski

Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:gsknhq$rae$1news.interia.pl...
[...]

Zebyś widzial jaki problem z kierunkowskazami mają Irlandczycy. Polacy przy nich to idealnie pzrepisowi kierowcy.

Pozdrawiam Przemek

Data: 2009-04-21 19:03:44
Autor: o
[...]

Skrzyżowanie zapewne jak każde tego typu.
Wielu w Polsce nie używa kierunkowskazów, bo .... nie nabrali nawyku ?
Jak nic nie jedzie blisko z naprzeciwka, być może świadomie uznają, ze nie ma komu mrugać.
W Gliwicach nie mieszkam.

Data: 2009-04-28 11:31:31
Autor: TomaSz.
Czy migać migaczem za takim znakiem .....
Z pamiętnika internauty.
Własność: 'BETON' Wpis z dnia 21-04-2009:

dokładnie 99% ludzi nie włacza tam kierunkowskazu,

Jedzmy gówno - miliony much nie mogą się mylić.

--
TomaSz.

Data: 2009-04-21 12:08:00
Autor: Andrzej Kłos
BETON pisze:
[...]

obowiązek jest przy zamiarze zmiany pasa ruchu

czy w danym przypadku tak jest? - popatrz na znaki poziome.

andy_nek

Data: 2009-04-21 12:13:11
Autor: Cavallino
Użytkownik "Andrzej Kłos" <andy.klos@wp.pl> napisał w wiadomości news:49ed9ad6$1news.home.net.pl...
BETON pisze:
[...]

A kierunku jazdy nie?

Data: 2009-04-21 13:19:25
Autor: Andrzej Kłos
Cavallino pisze:
Użytkownik "Andrzej Kłos" <andy.klos@wp.pl> napisał w wiadomości

obowiązek jest przy zamiarze zmiany pasa ruchu

A kierunku jazdy nie?

oczywiście, tak stoi w PoRD:

"5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru."

zawsze zastanawiałem się, czy jak jadę krętą drogą, to czy mam sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy?

Co, według twórców PoRD oznacza "zmiana kierunku jazdy"?

andy_nek

Data: 2009-04-21 13:23:35
Autor: SDD

Użytkownik "Andrzej Kłos" <andy.klos@wp.pl> napisał w wiadomości news:49edab92$1news.home.net.pl...

Co, według twórców PoRD oznacza "zmiana kierunku jazdy"?

Nie wiem, co wg kodeksu ale na chlopski rozum - jak masz do wyboru "prosto" oraz inne mozliwosci, to wariant rozny od "prosto" jest zmiana kierunku.
Na drodze kretej nie masz mozliwosci zmiany kierunku - jest tylko jeden kierunek - wzduz drogi. Nie masz innych wariantow jazdy, ktore bylyby miedzy soba kolizyjne. Nie zmieniasz wiec kierunku.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-21 14:00:09
Autor: cyklista
Użytkownik Andrzej Kłos napisał:
Cavallino pisze:
[...]

przecież jasno jest napisane że jesli zmiana kierunku jazdy wynika z geometri jezdni (czyli np zakręt na krętej drodze) to nie należy sygnalizować zmiany kierunku jazdy,

Data: 2009-04-21 23:20:25
Autor: Michał
Czy migać migaczem za takim znakiem .....
Co, według twórców PoRD oznacza "zmiana kierunku jazdy"?

Zmianą kierunku jest:

   1. skręcanie,
   2. zawracanie,
   3. zmiana pasa ruchu.

Czyli wychodzi na to, że jadąc drogą krętą zmieniasz kierunek jazdy (pkt 1)
:)

Pozdrawiam,
Michał

Data: 2009-04-22 21:43:17
Autor: cyklista
Użytkownik Michał napisał:
[...]

przeczytaj może prawo o ruchu drogowym i przestań bredzisz,
jak masz prawo jazdy to je oddaj a jak nie masz to całe szczęście

Data: 2009-04-28 11:30:07
Autor: TomaSz.
Czy migać migaczem za takim znakiem .....
Z pamiętnika internauty.
Własność: 'Michał' Wpis z dnia 21-04-2009:

[...]

Dyskusja jest o fizyce, czy o przepisach?
Bo jeśli o fizyce, to skręcasz kilkanaście (-dziesiąt) razy na minutę, co
chwilę delikatnie korygując *kierunek* jazdy kierownicą. Nie popadajmy w
paranoję.

--
TomaSz.

Data: 2009-04-21 12:11:45
Autor: Tristan
Czy migać migaczem za takim znakiem .....
W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 kwiecień 2009 11:54 (autor BETON publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <gsk57p$t8u$1@news.onet.pl>):

[...]

No i słusznie myśleli, prawda? Skoro jedziesz w lewo, to należy to
sygnalizować. Droga z pierwszeństwem ma się nijak do sygnalizowania
skrętów. Kierunkowskazów używamy aby zawczasu i wyraźnie zasygnalizować zmianę pasa
ruchu lub kierunku jazdy. A tu ewidentnie kierunek zmieniasz jadąc w lewo. Tutaj masz to szerzej jeszcze pokazane:
http://ww6.tvp.pl/View?Cat=6287&id=696129

--
Tristan

Data: 2009-04-21 13:08:00
Autor: BETON

Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:gsk574$5fm$1news.interia.pl...
[...]

Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z pły
ty Mydełko Fa 2

Czy zmieniam kierunek ? Raczej nie-  w zasadzie jade cały czas drogą  z pierwszństwem,  tyle ze leci ona delikatnym łukiem, a na zakrętach chyba nie trzeba używac kierunkowskazów ? :)

Data: 2009-04-21 11:28:13
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 21 Apr 2009 13:08:00 +0200, BETON napisał(a):

Czy zmieniam kierunek ? Raczej nie-  w zasadzie jade cały czas drogą  z
pierwszństwem,  tyle ze leci ona delikatnym łukiem, a na zakrętach chyba
nie trzeba używac kierunkowskazów ?

Znak jest jasny, nawet jeśli Tobie wydaje się cośkolwiek innego.

Data: 2009-04-21 13:09:02
Autor: SDD

Użytkownik "BETON" <brak@mejla.pl> napisał w wiadomości news:gsk9he$b3b$1news.onet.pl...

Czy zmieniam kierunek ? Raczej nie-  w zasadzie jade cały czas drogą  z pierwszństwem,  tyle ze leci ona delikatnym łukiem, a na zakrętach chyba nie trzeba używac kierunkowskazów ? :)

To nie jest zakret
To jest *skrzyzowanie*
Czujesz roznice?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-21 13:12:08
Autor: Maverick
BETON wrote:

Czy zmieniam kierunek ? Raczej nie-  w zasadzie jade cały czas drogą  z pierwszństwem,  tyle ze leci ona delikatnym łukiem, a na zakrętach chyba nie trzeba używac kierunkowskazów ? :)

A ty w ogole widziales ten znak? Przeciez on jasno mowi ze ZMIENIASZ KIERUNEK JAZDY (SKRZYZOWANIE) ORAZ ZE DROGA Z DOLU W LEWO MA PIERSZENSTWO.

PS. Tez czesto sie spotykam z idiotami, co jada po glownej i nie uzywaja kierunkowskazow - powiedz gdzie egzamin zdales, moze to bedzie jakas trefna szkola/WORD?

--
Regards,
Maverick

Data: 2009-04-21 13:13:42
Autor: BETON

Użytkownik "Maverick" <maveWYTNIJ_TO_I_TOrick_1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gsk9m8$c00$1inews.gazeta.pl...
BETON wrote:

[...]

Chyba nie sądzisz ze zdawałem examin,
taniej jest na bazarze.

Data: 2009-04-21 14:46:33
Autor: o
Czy migać migaczem za takim znakiem .....

Użytkownik "BETON" <brak@mejla.pl> napisał w wiadomości news:gsk9s4$c7a$1news.onet.pl...

Przeanalizuj:
http://www.prawko-kwartnik.info:80/images/lamane1.html

Data: 2009-04-21 12:55:51
Autor: TomaSz.
Czy migać migaczem za takim znakiem .....
Z pamiętnika internauty.
Własność: 'BETON' Wpis z dnia 21-04-2009:

Czy jest obowiązek puszczania migacza  na drodze z pierwszeństwem po takim znaku ?

A czujesz potrzebę klepania prawego boku auta?
Masz obowiązek.

Chociaż , że w przypadku kolizji, i tak za sprawcę uznanoby tego z
podporządkowanej. Tobie by ewentualnie dowalili właśnie za brak
sygnalizowania zamiaru zmiany kierunku ruchu.

--
TomaSz.

Data: 2009-04-21 12:56:43
Autor: SDD
Czy migać migaczem za takim znakiem .....

Użytkownik "BETON" <brak@mejla.pl> napisał w wiadomości news:gsk57p$t8u$1news.onet.pl...

Czy jest obowiązek puszczania migacza  na drodze z pierwszeństwem po takim znaku ?

Mysle, ze to post meisiaca.
A jakbys prosto chcial jechac to bys wlaczyl migacz do jazdy na wprost? Masz taki?
Wiec skad osoba zjezdzajaca z gory ma wiedziec, czy jedziesz prosto, czy *skrecasz* *w* *lewo*?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-21 13:06:23
Autor: Sebcio
SDD pisze:

A jakbys prosto chcial jechac to bys wlaczyl migacz do jazdy na wprost? Masz taki?

W Gdańsku jest takie skrzyżowanie ulic Łódzkiej i Warszawskiej, na której spore grono kierowców jadąc prosto ulicą Warszawską włącza prawy kierunek, mimo że w prawo nie skręcają a mogą - odchodzi tam bowiem ulica Cedrowa. Dlaczego tak robią ? Tylko dlatego, że przebieg ulicy Warszawskiej nie jest idealnie prosty (polecam Zumi dla osób nielokalnych).

Dlaczego o tym piszę ? Bo właśnie na tym skrzyżowaniu do niedawna przebieg pierwszeństwa wyglądał identycznie jak u autora wątku - jadąc Warszawską i skręcając w lewo w Łódzką miało się pierwszeństwo. No a ludzie dziwią się, że co chwila afera z lewymi prawkami... :)

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-04-21 13:11:57
Autor: BETON

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:gsk8us$97g$1news.onet.pl...

[...]

Ja  jade swoją drogą z pierwszeństwem- łukiem co prawda ale
nie wykonuje manewru skrętu w sensie kodeksu drogowego.

Data: 2009-04-21 13:13:06
Autor: SDD

Użytkownik "BETON" <brak@mejla.pl> napisał w wiadomości news:gsk9or$btj$1news.onet.pl...

Ja  jade swoją drogą z pierwszeństwem- łukiem co prawda ale
nie wykonuje manewru skrętu w sensie kodeksu drogowego.

Przytocz te definicje - manewru skretu w sensie kodeksu drogowego.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-21 13:14:33
Autor: Maverick
BETON wrote:

Ja  jade swoją drogą z pierwszeństwem- łukiem co prawda ale
nie wykonuje manewru skrętu w sensie kodeksu drogowego.

a kodeks drogowy mowi wyraźnie, ze tutaj jest SKRZYZOWANIE a nie luk drogi. Prosze wiec sie zamknac w pokoju i nie wychodzic , dopoki sie nie przeczyta kodeksu (ew z komentarzami, dla pelniejszego zrozumienia)

--
Regards,
Maverick

Data: 2009-04-21 17:06:14
Autor: lublex
[...]

Pomiń te sensy, bezsensy itp. Na dziś wiadomo, głupio jest włączać kierunkowskaz, nie jest to w modzie. Ale ww. wątpliwości roztrzygaj wg. zasady że należy "jeździć wyraźnie". Jeżeli juz wiesz, że brak kierunkowskazu powoduje sytuacje kolizyjne to go używaj i tyle!

pozdr
lublex

Data: 2009-04-21 17:11:53
Autor: SDD

Użytkownik "lublex" <lublexNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:gskf4h$9g$1node1.news.atman.pl...

[...]

W modzie nie jest takze jezdzenie z przepisowa predkoscia, zatrzymywanie sie przed przejsciem dla pieszych, czy nie wymuszanie pierwszenstwa przejazdu. Coz, gdy sie chce byc modnym trzeba ponosic wieksze ryzyko mandatu czy kolizji - ale od zawsze jest tak, ze dotrzymanie kroku trendom mody kosztuje :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-21 21:43:36
Autor: pawelj
Czy migać migaczem za takim znakiem .....

W modzie nie jest takze jezdzenie z przepisowa predkoscia, zatrzymywanie sie
przed przejsciem dla pieszych, czy nie wymuszanie pierwszenstwa przejazdu.

Co do przejścia dla pieszych...
Byłem w Rabce 3 niedziele z rzędu.
Tamtejsci kierowcy mają "dziwny" zwyczaj zatrzymywania się przed przejściem. Jak już widzą kogoś idącego do przejścia to się zatrzymują i czekają aż delikwent przejdzie,
Wiem, że to powinno być normlane - wiem że nie jest. "Rabkowi" kierowcy po prostu mnie mile zaskoczyli. Zresztą to nie tylko moje wrażenie.

--
PawełJ

Data: 2009-04-21 19:14:14
Autor: Przemek Lipski
[...]

Na 99% ta ulica poprzeczna nosi inna nazwę od którą jedziesz zanim skręcisz...

Pozdrawiam Przemek

Data: 2009-04-22 16:08:10
Autor: poreba
Dnia Tue, 21 Apr 2009 19:14:14 +0100, Przemek Lipski napisał(a):

[...]
No to pewni bez wątpliwości, jak z miganiem na drodze:
\\
/\\_
 podwójną  linią-  droga  główna,  pojedynczą-  boczne, lekki
(15-20°)łuk  w  prawo  na drodze z pierwszeństwem przejazdu,
szerokiej i ruchliwej, u nasady łuku, z prawej, skrzyżowanie
z  podporządkowaną,  pośrodku wklęsłej części łuku, z lewej,
skrzyżowanie  z inną podporządkowaną. Jest to miejsce, gdzie
pomimo  łagodności łuku, wszyscy zwalniają (ograniczenia). I
czy   faktycznie  akurat  w  takim  układzie  miganie  lewym
kierunkowskazem  przyczynia się do czytelności i zwiększenia
bezpieczeństwa?

--
pozdro
poreba

Data: 2009-04-22 16:35:41
Autor: o

Użytkownik "poreba" <dmicfg@polboks.pl> napisał w wiadomości news:109aae7rfiovb$.1k7n9f2x88p58$.dlg40tude.net...
czy   faktycznie  akurat  w  takim  układzie  miganie  lewym
kierunkowskazem  przyczynia się do czytelności i zwiększenia
bezpieczeństwa?

Jak jedziesz "prosto" to po co migać ?
To jest inny przypadek

Data: 2009-04-22 17:00:58
Autor: BETON

Użytkownik "o" <o@pr.st> napisał w wiadomości news:gsna01$alq$1news.wp.pl...

[...]

inny... ale poddaje pod wątpliowść wasze "bezpieczne miganie".

Data: 2009-04-22 18:03:05
Autor: o

Użytkownik "BETON" <brak@mejla.pl> napisał w wiadomości news:gsnbic$cnb$1news.onet.pl...
inny... ale poddaje pod wątpliowść wasze "bezpieczne miganie".

Ty chyba kpisz sobie ze mnie :-(
poreba opisuje przypadek lekko wijącej się drogi z przyległościami, po której jedzie prosto, więc komu chce migać?
Ty pytałeś o prostopadły skręt w lewo na klasycznym skrzyżowaniu, przy którym trzeba migać.
Ktoś jeszcze w innym poście dopytuje czemu "L-ka" jadąca prosto nie miga.

Data: 2009-04-22 20:15:01
Autor: SDD
[...]

Czy jezei pojade *bez migania* beda jakies dwuznacznosci odnosnie tego gdzie chce pojechac?
Bo w sytuacji opisanej przez tworce watku takie watpliwosci sa - osoby " z gory" nie wiedza, czy "nie migajacy" chce pojechac prosto w droge podporzadkowana, czy w lewo z pierwszenstwem.
Czy w Twoim prztypadku ktos moze rowniez miec watpliwosci, co do zamiaru nie migajacego kierowcy?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-23 16:03:03
Autor: poreba
Dnia Wed, 22 Apr 2009 20:15:01 +0200, SDD napisał(a):

No   to   pewni   bez  wątpliwości,  jak  z  miganiem  na
drodze/.../   czy  faktycznie  akurat  w  takim  układzie
miganie   lewym   kierunkowskazem   przyczynia   się   do
czytelności i zwiększenia bezpieczeństwa?
Czy  jezei  pojade *bez migania* beda jakies dwuznacznosci
odnosnie tego gdzie chce pojechac?

Jednak  większość  wypowiadających  się w wątku twierdzi, że
nakaz  migania wynika bezpośrednio z pord - łuk (niezależnie
od   jego   promienia)   powoduje   zmianę  kierunku  jazdy.
Niektórzy  dodają  jeszcze  argument większej czytelności i
przewidywalności  -  gdy  droga  z  pierwszeństwem przejazdu
(PP) ma skrzyżowanie z podporządkowaną (DP).

Bo   w   sytuacji   opisanej   przez  tworce  watku  takie
watpliwosci  sa  /.../  Czy  w  Twoim prztypadku ktos moze
rowniez  miec  watpliwosci,  co  do zamiaru nie migajacego
kierowcy?

W przypadku gdyby pierwsza DP, na początku łuku, stanowiła
przedłużenie PP?

Akurat  w  opisywanym  przeze mnie przypadku jedynie miganie
prawym  jest jednoznaczne (niezależnie pod jakim kątem do PP
dochodzi  pierwsza,  prawa  DP). Zarówno 'lewe miganie' jaki  i jego brak są niejednoznaczne. Nawiasem mówiąc przy wejściu w łuk nie widać drugiej, lewej DP. Dopiero w połowie łuku są
odpowiednie   znaki   i  skrzyżowanie  jest  widoczne.  Może
oznaczenia powinny być przed łukiem?

Mam po prostu wątpliwości, czy łuk jest faktycznie
kodeksową zmianą kierunku ruchu.

Sam niezależnie co napisano w ponad stustronnicowej ustawie,
staram  się  kierować  zdrowym  rozsądkiem  i w podobnych do
opisywanych  przypadkach migam tak aby nie wprowadzać w błąd
innych, co do swoich zamiar na drodze. IMHO 'ostrość' skrętu
PP ma tu znaczenie.

--
pozdro
poreba

Data: 2009-04-22 20:32:20
Autor: aari^^^
Czy migać migaczem za takim znakiem .....
Dnia Tue, 21 Apr 2009 13:11:57 +0200, BETON powiedział:

[...]

Jak wiesz najlepiej czy migać, to po co pytasz?
Wszyscy Ci tłumaczą, że masz migać, a Ty i tak nadal się spierasz?
Oj, Ty tu chyba nie na polowanie przyszedłeś...

--
Bright light is the end of the black light district.

Data: 2009-04-28 11:23:47
Autor: TomaSz.
Czy migać migaczem za takim znakiem .....
Z pamiętnika internauty.
Własność: 'aari^^^' Wpis z dnia 22-04-2009:

Jak wiesz najlepiej czy migać, to po co pytasz?
Wszyscy Ci tłumaczą, że masz migać, a Ty i tak nadal się spierasz?

Ksywka zobowiązuje  :)

--
TomaSz.

Data: 2009-04-28 11:18:41
Autor: TomaSz.
[...]

Łuk to masz w takiej sytuacji http://i42.tinypic.com/2rc64ub.gif

A tu dla porównania znaki T-6 -
http://www.v10.pl/prawo/Tabliczki,do,znakow,drogowych,114.html

"Tabliczka wskazująca rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem *przez
skrzyżowanie* "

--
TomaSz.

Data: 2009-04-21 13:17:58
Autor: Gabriel'Varius'
Użytkownik BETON napisał:
[...]

Co prawda troche inny uklad skrzyzowania ale ten sma motyw jesli chodzi o kierunkowskazy i znaki wyznaczajace glowna droge
http://www.prawko-kwartnik.info/images/lamane1.html
  a tu inne skrzyzowania http://www.prawko-kwartnik.info/animacje.html

        -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- --
                Oskar Wilde

Data: 2009-04-21 21:46:15
Autor: pawelj
Czy migać migaczem za takim znakiem .....

http://www.prawko-kwartnik.info/images/lamane1.html

Korzystając z tego linku chciałem zapytać o samochód "L" jadący na wprost.nie zmienia pasa ruchu?

--
PawełJ

Data: 2009-04-21 14:29:51
Autor: robert 21
[...]

znaku Tu użyj rozumu a nie sugeruj się PoRD i obserwując skrzyżowanie intuicyjnie sam określ czy jest taka potrzeba, bo np jeśli drogi podporządkowane są nieutwardzone, a łuk łagodny to nie miałoby to sensu.

Data: 2009-04-21 14:31:20
Autor: SDD

Użytkownik <robert_21@wp.pl> napisał w wiadomości news:6929.00000004.49edbc3fnewsgate.onet.pl...

bo np jeśli drogi podporządkowane są nieutwardzone, a łuk łagodny to nie
miałoby to sensu.

Wtedy nie byloby potrzeby stawiania znaku D-1 z tabliczka, bo wyjezdzajacy z takich drog byliby wlaczajacymi sie do ruchu i z defaulta ustepowaliby pierwszenstwa wszystkim.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-22 21:57:05
Autor: Kocureq
robert_21@wp.pl pisze:

Tu użyj rozumu a nie sugeruj się PoRD i obserwując skrzyżowanie intuicyjnie sam określ czy jest taka potrzeba,

Jak jest skrzyĹźowanie, to jest potrzeba.

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=

Data: 2009-04-28 21:11:34
Autor: === igoR ===
"
z tego powodu ze myśleli iż skoro nie puszczam migacza  w lewo to pewnie bede jechał prosto.
Czy jest obowiązek puszczania migacza  na drodze z pierwszeństwem po takim

http://www.abc.com.pl/serwis/du/1997/0602.htm

Art. 22 pkt. 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie
sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

Co za pomysł, żeby zmieniać kierunek ruchu i nie sygnalizować? Nie ogarniam...

--
igoR

Data: 2009-04-29 07:59:05
Autor: Tristan
Czy migać migaczem za takim znakiem .....
W odpowiedzi na pismo z wtorek 28 kwiecień 2009 23:11 (autor === igoR === publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <gt7re6$1pf$1@inews.gazeta.pl>):

Co za pomysł, żeby zmieniać kierunek ruchu i nie sygnalizować? Nie
ogarniam...

Niestety większość ziomali z kaczolandu ogarnia.... Jeden mi psa ostatnio
mało nie rozjechał, bo se jechał bez... W najlepszym razie włączają w
momencie skrętu... --
Tristan

Czy migać migaczem za takim znakiem .....