Czy moĹźna samego siebie formalnie zatr udnic?

Data: 2011-07-09 16:52:07
Autor: Pendrive
Czy moĹźna samego siebie formalnie zatr udnic?
W dniu 2011-07-09 16:50, Pendrive pisze:
Witam!
Czy można formalnie zatrudnić samego siebie we własnej firmie z
najnizsza pensja, czy prawo tego zabrania?

Chodzi mi naturalnie o to by płacić normalny zus a nie bezwzgledu na
zarobek tak jakbym zarobił ponad 3 tys. bo to jest zwykłe gnojenie ludzi
i niepotrzebny co miesieczny stres, czy ktoś w ogole kiedys zaskarzyl te
przepisy - to jest na chlopski rozum niekonstytucyjne - przecieĹź kaĹźdy
inny normalny człowiek płaci zus procentowy, a przedsiebiorca bezwzgledu
na to czy zarobi czy nie placi od z gory okreslonej stawki, a jak nie
zarobi tyle to dla jego dobra zmusza sie go do ubezpieczenia i wysyla do
niego komornika by sciagnal na skladki dla niego, toz to jest czysty
bandytyzm i gnojenie czlowikea, na szczescie obecnie jestem w duzo
lepszej sytuacji ale w zelszym roku byłem na etapie ujawnianie dla zus
swojego majatlku by ten przekazal sprawe do poborcy podatkowego.

Chcialbym wiec zostac zatrudniony z najnizsza krajowa powiedzmy na pol
etatu po to by nie placic zusu z tytulu prowadzonej DG (poza zdrowotnym
ktore odlicze) ale nie chcialbym angazowac to trzecich osob, da rade to
jakos ugryzc, nie wchodzi w gre zatrudnianie w naglii itp.

P.

uprzedzajac post Liwiusza, na kopie hitlera w osobie Korwina ktory chcial budowac getta dla chorych na aids czy niepelnosprawnych wyrzucic do osobnych szkol nie mam zamiaru glosowac.

Data: 2011-07-09 17:07:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-07-09 16:52, Pendrive pisze:
uprzedzajac post Liwiusza, na kopie hitlera w osobie Korwina ktory
chcial budowac getta dla chorych na aids czy niepelnosprawnych wyrzucic
do osobnych szkol nie mam zamiaru glosowac.

To czego marudzisz?

--
Liwiusz

Data: 2011-07-09 23:44:15
Autor: tomek
Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?
Dnia 2011-07-09, o godz. 17:07:56
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
> chcial budowac getta dla chorych na aids czy niepelnosprawnych
> wyrzucic do osobnych szkol nie mam zamiaru glosowac.

Bo ma bugi w sofcie ? Inaczej ciężko mi sobie wyobrazić że z
jednoosobowej informatycznej DG nie da się wyciągnąć 3000zł/mc.

Tomek

Data: 2011-07-10 11:18:34
Autor: Pendrive
Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?

Bo ma bugi w sofcie ? Inaczej ciężko mi sobie wyobrazić że z
jednoosobowej informatycznej DG nie da się wyciągnąć 3000zł/mc.

skoro chcesz sie tradycyjnie przypierdolic to przeczytaj watek ze zrozumieniem,
obecnie jak pisalem nie mam takiego problemu, ale rok temu mialem, bo zajmowalem sie rozbudowa programu,
majac z niego wplyw w okresie letnim kolo 500 zl musialem sie zadluzac zeby placic ubezpieczenie do ktorego jestem rzekomo dla
wlasnego dobra zmuszony.

Data: 2011-07-10 13:55:30
Autor: tomek
Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?
Dnia 2011-07-10, o godz. 11:18:34
"Pendrive" <spamuj@onet.pl> napisał(a):

> [...]

majac z niego wplyw w okresie letnim kolo 500 zl musialem sie
zadluzac zeby placic ubezpieczenie do ktorego jestem rzekomo dla

Cieszę się że teraz masz 1200zł a nie 500zł i wskutek lepszego
odżywiania wraca ci równowaga hormonalna, ale co to ma wspólnego z
podatkami?

Tomek

Data: 2011-07-10 14:21:34
Autor: Pendrive
W dniu 2011-07-10 13:55, tomek pisze:
[...]

zebys sie nie zdziwil

Data: 2011-07-09 17:12:31
Autor: SDD

Użytkownik "Pendrive" <Pendrive@domena.pl> napisał w wiadomości news:iv9puk$o2d$2inews.gazeta.pl...

Czy można formalnie zatrudnić samego siebie we własnej firmie z
najnizsza pensja, czy prawo tego zabrania?

Uzupelniajac - we wlasnej spolce z o.o. mozesz tez sie zatrudnic np. na umowe zlecenie np. 200 zl m-c, a reszte kasy zarabiac na umowy o dzielo :)
To sie moze oplacic, choc tak naprawde dopiero przy dobrych wynikach w sprzedazy :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-07-09 15:23:24
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-07-09, SDD <sddwytnij@towszechwiedza.pl> wrote:

[...]

[...]

Przy czym za księgowość i obsługę prawną (notariusz, czy co tam) zapewne
zapłaci więcej niż za ten ZUS.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-07-09 17:28:41
Autor: SDD

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrnj1gsjc.iba.proteuspl-test.org...

Przy czym za księgowość i obsługę prawną (notariusz, czy co tam) zapewne
zapłaci więcej niż za ten ZUS.

Wiec mowie - to sie oplaci przy specyficznych rodzajach dzialalnosci i duzych obrotach.
Kiedy nie tylko optymalizacja ZUS-u, ale i podatkowa odegra role (18 czy 19% PIT z DG vs 9% z autorskiej UoD) a wysokie autorskie umowy o dzielo opra sie zarzutom okradania spolki badz fiskusa (np. uslugi grafiki komputerowej, programistyczne i inne, gdzi etworzy sie dziela o sporej wartosci rynkowej).

Pozdrawiam
SDD

Czy moĹźna samego siebie formalnie zatr udnic?